Przyrdzewiałe drzwi

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez corpha76lon » 3 gru 2015, 17:32

Witam, ostatnio dostałem strzała w drzwi od kierowcy i musiałem zakupić "nowe". Problem w tym, że standardowo są przyrdzewiałe od spodu i zastanawiam się czym je zaimpregnować co by rdza nie szła dalej, no i też ciekaw jestem co sami o tym sądzicie? czy da się to uratować?
Załączniki
11214270_1063275673706759_6900376456528313658_n.jpg
IMG_0078 (Copy).jpg
IMG_0079 (Copy).jpg
IMG_0080 (Copy).jpg
IMG_0081 (Copy).jpg
IMG_0082 (Copy).jpg
IMG_0083 (Copy).jpg
IMG_0084 (Copy).jpg
IMG_0087 (Copy).jpg
IMG_0088 (Copy).jpg
IMG_0089 (Copy).jpg
IMG_0090 (Copy).jpg
IMG_0091 (Copy).jpg
IMG_0092 (Copy).jpg
IMG_0093 (Copy).jpg
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 7 gru 2015, 20:46

Cóż – cudów nie ma ale .... osobiście odczyściłbym to ile się da i na samą rdzę dał FERTAN a następnie jakiś podkład.
Moim zdaniem jest to środek dużo lepszy od Cortanin'a czy Brun-Epoxy (o ile nie kupisz podróbki).
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 7 gru 2015, 20:49

Nie ma źle :P

Patrz jakie ja mialem
Obrazek

Wyczyscic dobrze , tak jak Marek pisze zapucic i zapdkladowac, a od srodkach tez nawalic smaru z olejem albo cos takiego co by tluste bylo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez corpha76lon » 9 gru 2015, 12:11

O jak miło, myślałem że już nikt sie nie zainteresuje <jupi> A co za tym idzie, poszedłem do lakierniczego i tam mi doradzili RUST filler firmy TROTON. Będzie dobre czy lepiej usłuchnąć Marka z FERTANEM?
Załączniki
000176_wm.jpg
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 9 gru 2015, 13:09

Osobiście nie znam tego środka a za to FERTAN miałem już polecany od kilku osób.
Mój kolega, który czasem bawi się w konserwacje aut poleca tego sprzedawcę FERTAN'u: http://anglocars.pl/
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez corpha76lon » 9 gru 2015, 22:36

Hmm a ile ml mi na to wystarczy bo widzę, że literek ponad stówkę stoi. 30ml jest najmniejszy i kosztuje 19 złociszy;)
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 10 gru 2015, 00:02

Na te drzwi ten mały chyba wystarczy chociaż ja większy pojemnik wziąłbym ;)
Litr to koledze wystarcza zwykle na konserwację kilku aut.
Tylko trzymaj go w ciepłym miejscu aby nie zamarzł.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez corpha76lon » 10 gru 2015, 00:26

No to w takim razie wezmę ten 250ml chyba. A na ten FERTAN to trzeba od razu jakiś podkład nałożyć?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 10 gru 2015, 01:12

Z tego co słyszałem to nawet pół roku wytrzymuje bez jakiegokolwiek dodatkowego zabezpieczenia.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez corpha76lon » 29 gru 2015, 12:48

Panowie mam pytanie, drzwi zamontowane, na dniach postaram się wrzucić zdjęcia, ale jest mały problem. Linia drzwi przednich nie zgrywa się tak idealnie jak wcześniej z drzwiami tylnymi, a drzwi które montowałem były na pewno z innej wersji bo sama tapicerka wewnątrz była trochę inna. I teraz pytanie takie, czy ta różnica (którą niebawem wam pokaże) może wynikać z tego iż drzwi były na przykład z 3 drzwiowej wersji?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez adamax4 » 29 gru 2015, 12:56

corpha76lon napisał(a):I teraz pytanie takie, czy ta różnica (którą niebawem wam pokaże) może wynikać z tego iż drzwi były na przykład z 3 drzwiowej wersji?

Drzwi z wersji 3-drzwiowej na pewno byś nie dał rady zamontować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez Beny » 29 gru 2015, 13:17

Kupiłeś z polifta,a masz przedlifta,ale nie wydaje mi się żeby blacha się różniła.Może spróbuj wyregulować na zawiasach,albo strzał przestawił bude i juz nie będzie równo.

Co do zabezpieczenia,miałem podobnie. Wszystko co koledzy piszą + dalem masę uszczelniające (stara zdarłem przy czyszczeniu) i pomalowalem pod kolor. Wyglądało jak oryginał i chyba ze 3 lata wytrzymalo.
W drzwi napusc coś do profili zamkniętych np Valvoline tectyl.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8676 (86/84)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez rafał88 » 30 gru 2015, 10:10

Musisz lepiej wyregulowac drzwi, to ze byly z innego rocznika nic nie zmienia ;)
Z wersji 3 drzwiowej no musialbys chyba tylne uciąć ,zeby zamontowac przednie <rotfl>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez corpha76lon » 30 gru 2015, 12:58

Tak jak widzicie, na dole widać to najbardziej, góra jeszcze obleci bo to minimalna różnica . Próbowałem na zawiasach to ustawiać ale lipa... i teraz sie zastanawiam czy faktycznie wynika to z tego ze drzwi miałem z jakiejś wersji po 94r bo moja jest z 94. mam prawe jeszcze do wymiany to wtedy zobaczymy czy będzie to samo, bo tamte prawe na bank sa z młodszego auta.

A i takie pytanie ciekawostka, jak rozebrałem klamkę to zauważyłem że dodatkowo było podświetlanie zamka i jakiś włącznik który sie załączał (albo rozwierał zależy jaki typ przełącznika) po otwarciu drzwi, przy maksymalnym wychyleniu klamki, wiecie może od czego to? bo przełożyłem do siebie i nic nie zauważyłem, a podświetlanie dziurki na klucz działa tak jak podświetlenie stacyjki

A własnie, teraz tak na to wpadłem, że jak dostałem strzała to mnie przecież troche wgniotło ale praktycznie tyle co nic, w linku macie zdjecie... sami ocencie czy to by taki wpływ miało.
https://scontent-mxp1-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=572109C2

https://scontent-mxp1-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=57125EEF
Załączniki
IMG_0099 (Copy).jpg
IMG_0100 (Copy).jpg
IMG_0101 (Copy).jpg
IMG_0103 (Copy).jpg
IMG_0105 (Copy).jpg
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 30 gru 2015, 13:14

Jak dolny przód drzwi się schodzi do błotnika?
Niektóre wersje miały właśnie podświetlenie dziurek zamków drzwi – uaktywniało się to poprzez pociągniecie klamki.
Ale nie bardzo wiem kiedy to było montowane.
A drzwi to uważam, że w całym przedziale 1994-1998 były produkowane te same z różnicami tylko w wewnętrznych boczkach.
Nie widziałem aby były wersje 323F w wykonaniu 3-drzwiowym ;)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez corpha76lon » 30 gru 2015, 13:53

właśnie normalnie się chowają, ale zwrócę uwagę jeszcze, za godzinkę jadę do sklepu to popatrzę ale raczej normalnie.
Hmm za pociągniecie przy zamkniętych drzwiach? sprawdzę to;) No właśnie mam dwojga drzwi i każde z innymi boczkami, do prawych mam chyba najuboższą wersje xD

Sprawdziłem i dobrze sie chowają


Marek 161BD081 napisał(a):Niektóre wersje miały właśnie podświetlenie dziurek zamków drzwi – uaktywniało się to poprzez pociągniecie klamki.


Nie uaktywnia mi sie to światełko po pociągnięciu, przy zamkniętych drzwiach. Oczywiście jak otworze na centralnym i otworzą sie drzwi to tak, owszem, ale wtedy to mi sie juz wszystko zaświeca:P
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

PostTen post został usunięty przez corpha76lon 9 sty 2016, 02:34.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323