Problem z szyną CAN, inny niż pozostałe

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez MrShaleck » 17 paź 2015, 11:02

Witam Was.
Mam problem z szyną CAN, ale nie typowy, że po prostu brakuje połączenia.
Mam OBDII na Bluetooth (taki typowy z alledrogo) kupiony bardzo dawno temu.
Ten oto interfejs bardzo długo jeździł sobie w samochodzie, aż któregoś dnia postanowiłem go wypiąć, bo 'na moje' nie powinno się latać z czymś ciągle tam podpiętym :)
Jakże wielkie było moje zdziwienie, jak po odłączeniu OBD padły mi zegary.
W ForSCANie odczytałem później (tym samym interfejsem), że jest problem z komunikacją szyny CAN.

OK- zdarza się. Problem w tym, że jak podłącze mój interfejs wszystko działa poprawnie.
Próbowałem podłączyć ForSCAN/ inne programy innym interfejsem, który kiedyś działał i nic. Brak komunikacji, zachowuje się jakby nie miało napięcia.
Sprawiło to ogromny program, gdy robiliśmy Chiptuning, bo skończyło się na wyciąganiu pamięci z PCM. Nawet specjalistyczne, różne kompy nie mogły się połączyć z moją szyną.

Nie przejmowałem się tym długo, ale pewnego dnia uświadomiłem sobie jedną rzecz – co się stanie, jeśli chiński interfejs na bluetooth przestanie działać? Będzie spory przypał.

Uprzedzając pytania podstawowe:
– zrobiłem test zegarów, wszystko OK
– lutowałem wiązkę nad Intercoolerem
– poprawiałem punkty masy
– sprawdzałem wiązkę bezpośrednio przy kości OBD

Problem jest o tyle nietypowy, że przez mój interfejs wszystko działa, ale tylko i wyłącznie przez ten jeden <nie powiem>

Czy ktoś ma jakiś pomysł? Trochę się boję 'uwalić' kompa :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez MrShaleck » 7 gru 2015, 19:56

Wrzuciłem filmt, żeby było łatwiej ogarnąć o co mi chodzi :)
Dzisiaj kilka godzin spędziłem poprawiając masy, sprawdzając różne newralgiczne punkty, kabelki – na marne.

Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez Pioteq25 » 8 gru 2015, 15:09

Wygląda na to, że coś sieje błędami po canie, a wpięcie chinczyka podnosi na tyle sieć, że działa. Każda sieć ma jakąś tolerancję na błędy i po jej przekroczeniu dzieją się cuda. Interfejs działa jak terminator ustawiając odpowiednią impedancję na jednym z odczepów i dzięki temu sieć działa.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez MrShaleck » 8 gru 2015, 22:10

Najprawdopodobniej masz rację, że właśnie tak się dzieje. Wczoraj sporo o tym czytałem o ogólnym działaniu CAN i połączeniu z resztą urządzeń i takie też wnioski wyciągnąłem.
Dziwnym trafem inne ELMy nie działają i nie pomagają CAN.
Kwestia tylko jak to naprawić? ;/ Chcę autko sprzedać, ale nie z takim bublem...
Ostatnio edytowano 9 gru 2015, 07:20 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6