Alo,
troche objezdzilem automatyczne skrzynie i dorzuce swoje 3 grosze
Rozkład biegów:
bez HOLD'a:
pozycja D: 1 2 3 4
pozycja S: 1 2 3
pozycja L: 1 2
z HOLD'em:
pozycja D: 2 (jak obroty za bardzo spadna) 3
pozycja S: 2
pozycja L: 1
z O/D Off:
pozycja D: 1 2 3
pozycja 2: 1 2
pozycja 1: 1
Pawle, wybacz, ale cytat ze strony klubowej reprezentuje dokladnie to, co napisales w poscie (dorzucilem rozpiske dla prostszych skrzyn z ukladem odlaczania nadbiegu, bo takowym wlasnie jest "czworka" w naszych automatach). Mowiac po polsku, Hold blokuje przedostatni dostepny bieg na danej pozycji wybieraka skrzyni.
Jesli chodzi o uzywanie go w miescie, wiele zalezy od mocy auta. Jezdzac FS-em dosyc ciezko bylo mi sprawnie poruszac sie na klasycznym drive'ie, bowiem redukcja z 4. i zmiana pasa zajmowala sporo czasu, dlatego podczas jazdy po miejskich arteriach warto zblokowac sobie trzeci bieg (Hold + D). Inna sprawa jest odwieczny konflikt pasjonatow ekonomicznej jazdy – czy stosowac najwyzsze biegi, czy tez uwierzyc bardziej teoretycznym zalozeniom, ze silnik na najwyzszych przelozeniach sie meczy (niskie obroty) i potrzebuje wiecej paliwa. W kazdym razie Hold mozna wlaczac sobie w kazdym momencie (moze poza pedzeniem z predkosciami powyzej 100 mil/h)... Nalezy pamietac tez, zeby nigdy nie przelaczac na luz podczas jazdy oraz podczas krotkich postojow – swiatla – nie nadwyrezac skrzyni ciaglym przelaczaniem D-P-D. Ja uzywam recznego, dzieki czemu nie oslepiam stopem tych z tylu
Jazda z Holdem po miescie nie jest grozna dla skrzyni, bowiem nie sa osiagane dlugotrwale wysokie predkosci obrotowe. Stwierdzenie GreGa odnosilo sie bardziej do podrozy pozamiejskich, gdzie czesto dla utrzymania dynamiki jazdy zdarza sie przy duzych predkosciach blokowac 3. bieg. Ulatwia to znacznie sprawne wyprzedzanie, szczegolnie w modelach, gdzie automat zabil pewna czesc potrzebnej mocy, ale prowadzi do przegrzewania sie skrzyni, niewyposazonej w dodatkowe chlodnice oleju (ktore nomen omen czesto zaklada sie do aut importowanych do naszego kraju). Tak ja rozumuje na dzien dzisiejszy
