MPV 2.0 Benzyna – spalanie oleju
Strona 1 z 1
W mojej madzi jak postoi gdzieś ścieka olej do komory spalania po czym przy pierwszym odpaleniu strasznie zakopci aż ludziska się drą czasami jak stoją w pobliżu
, podczas jazdy oleju nie spala, przynajmniej nie widać i nie czuć, objaw ten jest tylko jak postoi kilka godzin i pojawił się jak na dworze zaczęło robić się chłodnawo, latem jak ją kupiłem nie miała takich objawów
Może ktoś już miał podobną sytuację lub zna dobrego mechanika w woj. Śląskim?
- Od: 26 paź 2011, 14:06
- Posty: 43
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda MPV II 2.0 16V 2000r
Dizlowi śmierdzielowi wystarczy nieszczelność w układzie paliwowym, szczególnie pompie, aby dymić ku chwale oszczędności właściciela.
Trop z uszczelniaczami zaworowymi raczej niewłaściwy, bo brałoby w takiej sytuacji oleju i benzyny pół na pół. Takie rzeczy diagnozuje się przez pomiar kompresji i tak bym do tego podszedł.
Trop z uszczelniaczami zaworowymi raczej niewłaściwy, bo brałoby w takiej sytuacji oleju i benzyny pół na pół. Takie rzeczy diagnozuje się przez pomiar kompresji i tak bym do tego podszedł.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
U mnie początkowo też tak było, po jakimś czasie zaczął silnik żłopać olej i tak coraz więcej i więcej.
Aż doszło to tego że na 1000km wciągał 0,5L oleju.
Rozwiązaniem w moim przypadku był remont silnika obejmujący:
– wymiana zapieczonych pierścieni
– wymiana uszczelniaczy zaworowych
– regulacja luzów
– planowanie głowicy + uszczelka
– wymiana uszczelki pokrywy zaworów.
od tamtej pory przejechałem już 20 000km i jest ok.
Aż doszło to tego że na 1000km wciągał 0,5L oleju.
Rozwiązaniem w moim przypadku był remont silnika obejmujący:
– wymiana zapieczonych pierścieni
– wymiana uszczelniaczy zaworowych
– regulacja luzów
– planowanie głowicy + uszczelka
– wymiana uszczelki pokrywy zaworów.
od tamtej pory przejechałem już 20 000km i jest ok.
Zaliczylem pomiar kompresji mam w zasadzie 15 atmosfer na wszystkich, proponuja mi spróbowac odpowietrzyc silnik ze byc moze jest zapowietrzony, koszt 100 zl lub wymiana uszczelki glowicy wraz z planowaniem koszt za somo sciagniecie glowicy 400 zl + planowanie powiedzieli tez ze pasek rozrzadu do wymiany ktory dopiero co wymienilem, podobno mozna go tylko raz napiac?
- Od: 26 paź 2011, 14:06
- Posty: 43
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda MPV II 2.0 16V 2000r
Normy mazdy to 0,7 litra na 1000 km.
Zadaj sobie pare pytan przed remontem. Ile masz przejechane i ile ma twoje autko lat. I kiedy chcesz go zamienic na lepszy model
Pchać pieniądze aby reanimować coś co po 40-50 tys będzie mialo te same objawy to pomylka.
Sportowe auta biorą kolo 2 litrów na 1 tys km. remont silnika sie robi tylko kiedy auto bierze 2-3 litrów na 1000 km.
Zadaj sobie pare pytan przed remontem. Ile masz przejechane i ile ma twoje autko lat. I kiedy chcesz go zamienic na lepszy model
Pchać pieniądze aby reanimować coś co po 40-50 tys będzie mialo te same objawy to pomylka.
Sportowe auta biorą kolo 2 litrów na 1 tys km. remont silnika sie robi tylko kiedy auto bierze 2-3 litrów na 1000 km.
- Od: 20 wrz 2011, 21:41
- Posty: 113
kolo_00 napisał(a):Normy mazdy to 0,7 litra na 1000 km.
Oczywiście takie normy się podaje by klient nie czepiał się producenta.
wg takiej normy, to żeby przejechać od wymiany oleju do wymiany czyli 10 000km, to łącznie trzeba 7 litrów oleju, biorąc pod uwagę że w tym silniku wchodzi 3,8L, to dość ciekawa teoria
kolo_00 napisał(a): Zadaj sobie pare pytan przed remontem. Ile masz przejechane i ile ma twoje autko lat. I kiedy chcesz go zamienic na lepszy model![]()
Oczywiście warto się nad tym zastanowić czy warto bo remont troszkę kosztuje.
U mnie łącznie ze sprzęgłem bo też było już do wymiany, wyszło 2250 zł brutto.
kolo_00 napisał(a): Pchać pieniądze aby reanimować coś co po 40-50 tys będzie mialo te same objawy to pomylka.
Jeśli jest dobrze zrobiony remont i dba się o auto/silnik to można przejeździć kolejne 150-200 tys.
Poza tym MPV to nie auto sportowe, a jeśli ktoś je tak traktuje i pali gumy na zielonym świetle to na pewno remont silnika jest nie opłacalny.
Czyli jaki morał z tego, branie oleju to normalna rzecz , czy raczej znaczące zużycie silnika ?
- Od: 11 paź 2015, 16:33
- Posty: 7
- Auto: MPV FS 2.0B 2000r. oraz DEMIO 1.3 B 2000r. ....2x LPG
A ile Tobie bierze?
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Norma? Raczej nie ;–) Kupiłem auto w Berlinie od prywatnej osoby z przebiegiem 200kkm. Jak na 15 latke w dobrym stanie. Po odpaleniu krótkie zakopcenie i tyle. Zużycie oleju 0,2/1000km czyli nie jest źle ;–) Nadszedł czas wyjazdu nad zatokę. Piękna upalna pogoda. W aucie wesoła atmosfera, więc kontrolki poza uwagą. Pękł plastik w górnej części chłodnicy, a zauważyłem dopiero jak klima przestała chłodzić. Pierścienie się zapiekły. Zużycie oleju obecnie 0,6/1000km, dymi mocniej po odpaleniu i trochę przy zmianie biegów, oraz nie widać, ale czuć, jak się jedzie za nią. Przypuszczam że dobrze zrobiony silnik zrobi też ok 200kkm. Miałem 1.8BP po remoncie, i zrobiłem 80kkm na podtlenku LPG, brak oznak zuzycia.
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Norma z tymolejem moja 323f 240 tys po wymianie oleju na orlen 10w40 zaczeła dymic przy rozruchu ,okolo 30 sekund jak silnik zimny ,po wymianie uszczelniaczy nic sie nie zmienilo , Zrobilem plukanke silnika i wlalem elf 5w30 tak jak przewiduje mazda , Zmiany takie ze dymienie ustapilo .czuc po odpaleniu w spalinach olej ,spala go okolo 0,4 l na 1000 km ,przelechalem nia 50 tys i nic sie nie zmienilo oleju tak samo ubywa ,dymienie zniklo ale wydaje mi sie ze olej elf ma skladniki ze po nim nie widac efektu dymienia, co jakis czas dolewka i dalej ,na gazie zrobione 130 tys.
Nie ma sie co przejmowac .
Nie ma sie co przejmowac .
- Od: 4 sty 2009, 19:00
- Posty: 4
- Skąd: rzeszów
Witam to moj drugi post wiec prosze o wyrozumialosc.Przeczytalem ze mazda mpv moze brac 0,7 litra na 1000km.
u mnie sprawa wyglada tak ze jak jade do PL okolo 500km sprawdzam bagnet oleju i zawsze pilnuje zeby bylo pomiedzy min a max, po przejechaniu 500km i ponownym sprawdzeniu poziom oleju siega juz tylko minimum . Silnik chodzi rowno mazda na trasie jest silna i dynamiczna .teraz ma przebieg 203 tys przy przebiegu 170tys wymienilem w niej rozrzad mechanik sprawdzal tez cisnienie i wychodzilo rowno po 15.Zrobilem tym autem juz ponad 30 tys i ciagle mam ten sam problem z olejem ciagle bieze tyle samo oleju.Pare miesiecy temu auto przeszlo niemiecki przeglad i poza zawieszeniem nie bylo zadnych problemow. Jak to jest z waszymi mazdami ?Czy mam sie nie przejmowac tymi dolewkami czy raczej sprzedac auto ? Bo koszty napraw w Niemczech sa duze i raczej nie bede sie decydowal na naprawe.
u mnie sprawa wyglada tak ze jak jade do PL okolo 500km sprawdzam bagnet oleju i zawsze pilnuje zeby bylo pomiedzy min a max, po przejechaniu 500km i ponownym sprawdzeniu poziom oleju siega juz tylko minimum . Silnik chodzi rowno mazda na trasie jest silna i dynamiczna .teraz ma przebieg 203 tys przy przebiegu 170tys wymienilem w niej rozrzad mechanik sprawdzal tez cisnienie i wychodzilo rowno po 15.Zrobilem tym autem juz ponad 30 tys i ciagle mam ten sam problem z olejem ciagle bieze tyle samo oleju.Pare miesiecy temu auto przeszlo niemiecki przeglad i poza zawieszeniem nie bylo zadnych problemow. Jak to jest z waszymi mazdami ?Czy mam sie nie przejmowac tymi dolewkami czy raczej sprzedac auto ? Bo koszty napraw w Niemczech sa duze i raczej nie bede sie decydowal na naprawe.
- Od: 2 sie 2015, 21:02
- Posty: 4
- Skąd: Loccum
- Auto: Mazda MPV ,2001 2,0cm Benzyna, kolor srebrny, 7 osob
Puszcza chmurkę przy odpaleniu?
Jak robisz duże przebiegi, to dolewka bywa uciążliwa. Jednak musisz przekalkulować, ile zapłacisz za dolewkę do momentu pozbycia się auta i zestawić to z kosztami remontu w PL (u Helmut nie ma co porównywać
).
Mój bierze ok 0,5-0,6 na tysiąc, więc tragedii nie robię. Dolewam i jeżdżę
zamiast remontu pewnie zrobiłbym swap 
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Jak robisz duże przebiegi, to dolewka bywa uciążliwa. Jednak musisz przekalkulować, ile zapłacisz za dolewkę do momentu pozbycia się auta i zestawić to z kosztami remontu w PL (u Helmut nie ma co porównywać
Mój bierze ok 0,5-0,6 na tysiąc, więc tragedii nie robię. Dolewam i jeżdżę
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
U mnie zanim skończyło się na remoncie silnika zadymiał na starcie... jak już wystartował to po paru minutach nie było widać kopcenia. Czasem zakopcił raz na kilka dni. Problem pojawiał się częściej i olej zaczął znikać w większych ilościach. Okazało się, że jest pęknięta głowica... Poza tym MPV-ki to takie trochę woły robocze. Jeśli nie masz pewności co do przebiegu trzeba się liczyć, że silnik mógł być mocno wyeksploatowany (potem kręcony). U mnie przynajmniej tak było i się na remoncie skończyło.
Założenie LPG znacząco pomogło w zdiagnozowaniu i przyśpieszeniu tego remontu
Założenie LPG znacząco pomogło w zdiagnozowaniu i przyśpieszeniu tego remontu
-
by Wilku
- Od: 19 sie 2017, 20:25
- Posty: 522 (53/30)
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda MPV II (LW) benzyna 2.0 Rocznik 2000
Mazda CX-9 3,5 Rocznik 2007
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości