Problem z osiągnięciem temperatury roboczej silnika – termostat
bartusstw napisał(a):sprawdził w katalogu (Intercars chyba) powiedział mi 250
Ja też sprawdzałem w IC, do tego mam -30% rabatu. Jako mechanik ma coś między 40-50% zniżki.
Teraz oba się wyświetlają.bartusstw napisał(a):otwiera Ci się może ten 1 filmik z mojego postu ?

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
150zł za termostat w inter carsie ? Mysle ze to dobra cena no i jeszcze jesli ktos ma znizke to juz w ogole wychodzi komfortowo chociaz do forda oryginał widziałem za 120zł
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Termosta ... -FORD/2603
O ile oczywiscie to dokladnie taki bo jest tez drugi z krotsza rurka
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Termosta ... -FORD/4108
Takze cena tez jest 2 razy nizsza niz podal mu mechanik
chyba ze Magik wstawi mu oryginał Mazdy ktory kupi w serwisie i sam założy stad taka cena ;D
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Termosta ... -FORD/2603
O ile oczywiscie to dokladnie taki bo jest tez drugi z krotsza rurka
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Termosta ... -FORD/4108
Takze cena tez jest 2 razy nizsza niz podal mu mechanik
W intercarsie mieli miec dostawe w listopadzie ktora nie dotarla, nastepna przewidziana jest na polowe grudnia – takie info mialem z salonu. Dlatego zakupilem ten fordowski z dluzszym kroccem za 95 zl. Jak to Magik powiedzial mazda to drogie auto
tymczasem termostat bede mial we wtorek i dam znac jak po wymianie 
- Od: 25 paź 2015, 22:46
- Posty: 28
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GG1 PB 2.0 147 KM Sedan
Sprawa rozwiązana. Esencją problemu okazał się wadliwy termostat, zaprojektowany na zbyt wysoką temperaturę otwarcia.
Po wymianie na termo. z temperaturą otwarcia 82 stopnie problem zniknął całkowicie. Odpowietrzony układ i pomiar Forscanem pokazuje temperaturę cieczy nie przekraczającą 90 stopni C. Wentylator nie załączył się do tej pory ani razu.
Serdeczne podziękowania dla Kolegów z Forum za podpowiedzi oraz dla firmy CARSPEED, gdzie fachowe doradztwo przyczyniło się do usunięcia problemu.
Po wymianie na termo. z temperaturą otwarcia 82 stopnie problem zniknął całkowicie. Odpowietrzony układ i pomiar Forscanem pokazuje temperaturę cieczy nie przekraczającą 90 stopni C. Wentylator nie załączył się do tej pory ani razu.
Serdeczne podziękowania dla Kolegów z Forum za podpowiedzi oraz dla firmy CARSPEED, gdzie fachowe doradztwo przyczyniło się do usunięcia problemu.
Ostatnio edytowano 9 gru 2015, 22:42 przez Mundek, łącznie edytowano 1 raz
Witam,
Wygląda, że i ja nadziałem się na termostat od forda polecany w innym wątku tego forum – po jego wymianie (muszę przyznać, że poszło trudniej niż myślałem ;–) równie często załącza mi się wentylator. Auto rozgrzewa się zdecydowanie szybciej niż wcześniej, wskazówka dochodzi do środka skali i tam pozostaje całą trasę. Co prawda jeździłem po mieście, ale to bez korków i bez jakiegoś szaleństwa, przy temperaturze koło 5 stopni Celsjusza i wentylator działa prawie non stop. Mam instalację LPG – komp pokazuje średnie spalanie na poziomie 14,8 (porównam z dystrybutorem przy kolejnym tankowaniu), ale czy ten termostat może wpływać tak znacząco na spalanie ? Wcześniej komp pokazywał ok 11,5 (w rzeczywistości 12,5). Przy okazji wymiany termostatu wymieniony został olej, filtr kabinowy i filtr powietrza. Czy możliwe jest żeby praca wentylatora "kosztowała" aż tyle paliwa ?
Wygląda, że i ja nadziałem się na termostat od forda polecany w innym wątku tego forum – po jego wymianie (muszę przyznać, że poszło trudniej niż myślałem ;–) równie często załącza mi się wentylator. Auto rozgrzewa się zdecydowanie szybciej niż wcześniej, wskazówka dochodzi do środka skali i tam pozostaje całą trasę. Co prawda jeździłem po mieście, ale to bez korków i bez jakiegoś szaleństwa, przy temperaturze koło 5 stopni Celsjusza i wentylator działa prawie non stop. Mam instalację LPG – komp pokazuje średnie spalanie na poziomie 14,8 (porównam z dystrybutorem przy kolejnym tankowaniu), ale czy ten termostat może wpływać tak znacząco na spalanie ? Wcześniej komp pokazywał ok 11,5 (w rzeczywistości 12,5). Przy okazji wymiany termostatu wymieniony został olej, filtr kabinowy i filtr powietrza. Czy możliwe jest żeby praca wentylatora "kosztowała" aż tyle paliwa ?
- Od: 25 paź 2015, 22:46
- Posty: 28
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GG1 PB 2.0 147 KM Sedan
A jaką Ty masz temperature otwarcia tego termostatu ? Trzeba patrzec na to przy zamawianiu zamiennikow bo te od forda maja chyba temp otwarcia 90*C a do Mazdy potrzebne jest 82*C.
no właśnie niestety 90*C – zasugerowałem się innymi wpisami na forum i się przejechałem i czeka mnie kolejna przygoda z wymianą termostatu
zastanawiam się tylko czy ta temperatura otwarcia mogła mieć taki wpływ na spalanie.

- Od: 25 paź 2015, 22:46
- Posty: 28
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GG1 PB 2.0 147 KM Sedan
Spróbuj ten oddać i powiedz że nie używany, przecież chyba przysługuje jakiś czas na zwrot towaru bez podania przyczyny
szukaj teraz zamiennika z temp otwarcia 82*C lub jak kolega zadzwon do Carspeedu lub do Mazparts i niech Ci dobiorą odpowiedni
hmmm jakby się nie dogrzewał to logiczne że spalanie mogło by wzrosnąć a jak u Ciebie mozna by powiedzieć przy przegrzewaniu i ciagłej pracy wentylatora to też bardzo możliwe, w końcujest to jakieś obciążenie silnika
sprawdź na dystrybutorze jak wychodzi wtedy będziesz wiedział na jakim dokładnym poziomie się kształtuje 
Witam,
Podsumowując – udało mi się uporać z problemem temeperatury – ostatecznie wymieniłem ponownie termostat na zamiennik GATES 82*C – w kilku wątkach pojawia się informacja, że z powodzeniem można stosować termostat od forda mondeo – w budowie podobny, ale te 90*C wymusza pracę wentylatora podczas gdy chłodnica jest zimna (przy dużym obiegu) – więc nie warto. Kolega Mundek też się o tym przekonał. Spalanie z kompa 13,7 LPG – spalanie realne 11,1 LPG (70 km po samym mieście, więc wynik jak dla mnie b. zadowalający szczególnie, że komputer zazwyczaj przekłamuje w drugą stronę) – zobaczymy jak będzie po wymianie i braku wymuszonej pracy wentylatora ;–) dzięki wszystkim za pomoc
Podsumowując – udało mi się uporać z problemem temeperatury – ostatecznie wymieniłem ponownie termostat na zamiennik GATES 82*C – w kilku wątkach pojawia się informacja, że z powodzeniem można stosować termostat od forda mondeo – w budowie podobny, ale te 90*C wymusza pracę wentylatora podczas gdy chłodnica jest zimna (przy dużym obiegu) – więc nie warto. Kolega Mundek też się o tym przekonał. Spalanie z kompa 13,7 LPG – spalanie realne 11,1 LPG (70 km po samym mieście, więc wynik jak dla mnie b. zadowalający szczególnie, że komputer zazwyczaj przekłamuje w drugą stronę) – zobaczymy jak będzie po wymianie i braku wymuszonej pracy wentylatora ;–) dzięki wszystkim za pomoc
- Od: 25 paź 2015, 22:46
- Posty: 28
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GG1 PB 2.0 147 KM Sedan
Przeleciałem ostatnio ponad 300 km, z Opoczna do Torunia, z czego część na autostradzie. Przez cały ten czas, wskazówka podskoczyła tak do 1/3 tylko jak poleciałem powyżej 4krpm. Jadąc spokojnie ok 2,5-2,8krpm motor w ogóle mi się nie dogrzał wskazówka ledwo się podniosła, nie mówiąc o pasażerach przy -11°C na zewnątrz. Coś tam ciepła z kratek leciało i to całkiem miło jak się dłoń do kratki przyłożyło, ale ustawiając AUTO na 29°C to po chwili powinien być upał. Poziom płynu ostatnio uzupełniłem o jakieś 100ml, czyli tyle co nic.
Dojeżdżając do pracy przez miasto około 8 km też mi się nie nagrzewa jak trzeba.
Bankowo wymieniać termostat?
Wiemy już na 100% czy w L3 z 2003 trzeba cały, czy może sama wkładka wystarczy?
Dojeżdżając do pracy przez miasto około 8 km też mi się nie nagrzewa jak trzeba.
Bankowo wymieniać termostat?
Wiemy już na 100% czy w L3 z 2003 trzeba cały, czy może sama wkładka wystarczy?
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Wieczorem Ci powiem co to, bo Madzia właśnie pojechała na serwis z tym samym...
Objawy : przejechane 30km po mieście przy -11 i wskazówka temperatury ledwo co się podniosła. Teraz gdy temperatury na zewnątrz już wyższe szybciej się nagrzewa ale do ideału daleko.
A do tego syn na tylnym siedzeniu cały czas powtarza "Tatusiu włącz ogrzewanie bo mi zimno
"
Dopiero wieczorem bo najpierw wskakuje pakiet AERO i jak starczy czasu to zajrzą pod maskę

Objawy : przejechane 30km po mieście przy -11 i wskazówka temperatury ledwo co się podniosła. Teraz gdy temperatury na zewnątrz już wyższe szybciej się nagrzewa ale do ideału daleko.
A do tego syn na tylnym siedzeniu cały czas powtarza "Tatusiu włącz ogrzewanie bo mi zimno

Dopiero wieczorem bo najpierw wskakuje pakiet AERO i jak starczy czasu to zajrzą pod maskę
- Od: 16 sie 2009, 20:52
- Posty: 189
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb
Cześć, podłącze się pod temat. Od kilku dni Madzia osiaga wskazowky środek , jednak temperatura coolant podpietego czujnika wynosi 67-69 stopni. Temperaturę, z nawiewu wieje jakby chlodniejsza. Ustawienie na 29 stopni powoduje zwiekszenie mocy wentylatora, ale juz nie odczuwalnej temp. Dolalem i odpowietrzylem uklad chłodzenia... Dalej bez zmian. Miał ktos z was podobny problem lub może cos podpowiedzieć w tym temacie? To kwestia termistatu czy może coś innego? Chlodnica zimna caly czas, wentulatory nie chodzą.
Odma wychodząca z chlodnicy z prawej strony jest ciepła.
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Odma wychodząca z chlodnicy z prawej strony jest ciepła.
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6