Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)
Przy 0 stopni na polu to sprawdzałem.
Z garażem to działa jak cud.
Gdy zmrożony samochód który nie pali wepchnie się do garażu na około 1-2h w którym jest +10st auto odpala za 2-3 razem oczywiście i tak trzeba wciskać gaz.
Z garażem to działa jak cud.
Gdy zmrożony samochód który nie pali wepchnie się do garażu na około 1-2h w którym jest +10st auto odpala za 2-3 razem oczywiście i tak trzeba wciskać gaz.
- Od: 6 gru 2015, 01:30
- Posty: 7
- Skąd: Rybnik
- Auto: mazda 323f ba 1.5 97r
A ja zmierzyłbym mu jeszcze ciśnienie sprężania po całonocnym postoju bez wcześniejszego uruchamiania silnika.
Parametry "live data" w Forscan'ie miał prawidłowe?
Parametry "live data" w Forscan'ie miał prawidłowe?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Nie mam aktualnie możliwości sprawdzenia z rana ciśnienia sprężania.
Myślę że nawet gdyby było kiepsko ze sprężaniem to i tak by odpalił, poza tym opornik i symulowanie +30st. to potwierdza.
Parametry na for scan sprawdzę ale wszystko było niby ok.
Zawsze za pierwszym paleniem silnik jakby się uruchomił na 2sek i potem już koniec.
Ewidentnie coś z mieszanką rozruchową.
Jutro będę miał zestaw imo z komputerem zobaczymy czy coś pomoże.
Myślę że nawet gdyby było kiepsko ze sprężaniem to i tak by odpalił, poza tym opornik i symulowanie +30st. to potwierdza.
Parametry na for scan sprawdzę ale wszystko było niby ok.
Zawsze za pierwszym paleniem silnik jakby się uruchomił na 2sek i potem już koniec.
Ewidentnie coś z mieszanką rozruchową.
Jutro będę miał zestaw imo z komputerem zobaczymy czy coś pomoże.
- Od: 6 gru 2015, 01:30
- Posty: 7
- Skąd: Rybnik
- Auto: mazda 323f ba 1.5 97r
napisaliście, że przepływa była czyszczona, może trzeba podmienić i sprawdzić
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Miałem kiedyś b3 z padniętom przeplywką, i odpalałem przy wduszonym do połowy pedale gazu. Potrzymałem kilkanaście sekund żeby troszkę się rozgrzał i dalej było ok. Stąd maja sugestia.
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Wymiana komputera z immobilizerem nie pomogła.
Pozostaje mi jeszcze podmienić przepływkę i sprawdzić z rana kompresję.
Nie mam innych pomysłów.
Dziś odpaliłem samochód bez gazu za 2 razem z opornikiem symulując +30st (temp. silnika)
Rano był mróz a w czasie odpalania +4 stopnie.
Silnik popracował z minutę po czym go wyłączyłem , włożyłem wtyczkę do czujnikia temperatury który wskazał +10st. .
Próba odpalenia, kręcę i nic , trzy podejścia ,wciskałem gaz , zalało świece i nie odpalił.
Poczekałem z 5 minut, włożyłem do wtyczki opornik symulując 30st. trochę pokręciłem z wciśniętym gazem do końca i oczywiście zapalił.
Gdy popracował około 3 minuty włożyłem wtyczkę do czujnika i już palił za każdym razem normalnie.
Co powoduje wciśnięcie gazu do końca przy odpalaniu? Więcej paliwa czy nie do końca?
Jakieś pomysły?
Pozostaje mi jeszcze podmienić przepływkę i sprawdzić z rana kompresję.
Nie mam innych pomysłów.
Dziś odpaliłem samochód bez gazu za 2 razem z opornikiem symulując +30st (temp. silnika)
Rano był mróz a w czasie odpalania +4 stopnie.
Silnik popracował z minutę po czym go wyłączyłem , włożyłem wtyczkę do czujnikia temperatury który wskazał +10st. .
Próba odpalenia, kręcę i nic , trzy podejścia ,wciskałem gaz , zalało świece i nie odpalił.
Poczekałem z 5 minut, włożyłem do wtyczki opornik symulując 30st. trochę pokręciłem z wciśniętym gazem do końca i oczywiście zapalił.
Gdy popracował około 3 minuty włożyłem wtyczkę do czujnika i już palił za każdym razem normalnie.
Co powoduje wciśnięcie gazu do końca przy odpalaniu? Więcej paliwa czy nie do końca?
Jakieś pomysły?
- Od: 6 gru 2015, 01:30
- Posty: 7
- Skąd: Rybnik
- Auto: mazda 323f ba 1.5 97r
Wciśnięcie gazu daje full powietrza przez co zalany silnik łatwiej odpala.
Zmierz tą kompresję i zrób próbę olejową
Zmierz tą kompresję i zrób próbę olejową
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam mam podobny problem z tym dopalaniem
Była moja Maczka 323f BA z 1997 r. u 3 mechaników stała tam u każdego po ponad 2 tygodnie i kaźdy rozkłada ręce, nikt nie może sobie z nią poradzić
wymieniona była kopułką, przewody ,świece, i inne i nadal jest tak że muszę ją trzymać na rozruchu przez 4 a nawet więcej minut i pulsować gazem inaczej nie odpali – wiem że to jest zabójstwo dla aku i rozrusznika ale inaczej nie odpali. Była wymieniona nawet listwa z wtryskami i jest tak samo. Jeden imechanik mówił że ciśnienie w cylindrach na zimnym i na ciepłym jest ok a gdy ją odbierałem mówił że ciśnienie na wszystkich cylindrach jest o połowę mniejsze niż powinno być i że albo remont silnika albo przekladka. Tylko zastanawia mnie fakt że pozostali mechanicy mówili że ciśnienie jest ok. Fakt faktem Mazda pije olej około 1 litr na 3-4 tys. sporo to wiem ale cieknie pod kopułką. Jak już odpadli pracuje tak jak by na 3 garnki ale po 2 minutach pracy silnik działa normalnie, co ciekawe jak już odpadli i popracuje te 2 minutki można uruchomić silnik od kopa. W lecie ten problem też jest ( mam tak już 2 lata ) ale jakoś szybciej można silnik uruchomić. Proszę o pomoc

Była moja Maczka 323f BA z 1997 r. u 3 mechaników stała tam u każdego po ponad 2 tygodnie i kaźdy rozkłada ręce, nikt nie może sobie z nią poradzić
- Od: 21 sty 2009, 14:40
- Posty: 104
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 323f BA 1,5 1997r.
witam, mam problem z moją mazdą
wczoraj rano normalnie ją odpaliłem był mróz -18C, po szkole również od strzała..
wrociłem do domu, zgasiłem silnik- po trzech godzinach musiałem jechać do miasta, ale niestety stało się...
samochód nie odpali, bez szans.. :–(
ładowałem akumulator niestety nie pomogło, pompa działa, paliwo daje...
nie wiem już co może być nie tak
tutaj filmik ukazujący owy problem https://www.youtube.com/watch?v=bOSTLgz0WqU
wczoraj rano normalnie ją odpaliłem był mróz -18C, po szkole również od strzała..
wrociłem do domu, zgasiłem silnik- po trzech godzinach musiałem jechać do miasta, ale niestety stało się...
samochód nie odpali, bez szans.. :–(
ładowałem akumulator niestety nie pomogło, pompa działa, paliwo daje...
nie wiem już co może być nie tak
tutaj filmik ukazujący owy problem https://www.youtube.com/watch?v=bOSTLgz0WqU
- Od: 24 gru 2015, 16:22
- Posty: 30
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BA 1997 1.5 90KM
Slychac jakby chcial załapac . Widac , ze paliwa masz w ujjj malo albo wcale go nie ma. Ja ppodjerzewam ,ze pompka moze miec dosc , albo jest totalne dno i dlatego nie zapala.
I nie pisz, ze jechales i nic sie nie dzialo i ze paliwo musi byc.
I nie pisz, ze jechales i nic sie nie dzialo i ze paliwo musi byc.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
paliwa miałem mniej, dolałem po tym incydencie 6L, ale nie poomogło.,
Moim błędem była jazda na głębokiej rezerwie, ale na prawdę nic się nie działo..
Kupię paliwa za 50zł i zobacze, przed tym wleje troche denaturatu (nie zaszkodzi?)
Moim błędem była jazda na głębokiej rezerwie, ale na prawdę nic się nie działo..
Kupię paliwa za 50zł i zobacze, przed tym wleje troche denaturatu (nie zaszkodzi?)
- Od: 24 gru 2015, 16:22
- Posty: 30
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BA 1997 1.5 90KM
@rafal88 własnie w tym problem, ze nawet po wstrzyknięciu benzyny w przepustnice nie chwyci, śmierdzi paliwem a najbardziej w środku w aucie.. 
jutro sprawdze jeszcze na innym akumulatorze, tylko pytanie- czy jak odlacze kleme (nie zresetuje sie komp czy cos) ?
auto odpalilo po wyczyszeniu swiec, okazalo sie ze byly zalane
jutro sprawdze jeszcze na innym akumulatorze, tylko pytanie- czy jak odlacze kleme (nie zresetuje sie komp czy cos) ?
auto odpalilo po wyczyszeniu swiec, okazalo sie ze byly zalane
- Od: 24 gru 2015, 16:22
- Posty: 30
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BA 1997 1.5 90KM
dobra przejechalem sie auto chodzi o wiele lepiej (szybciej reaguje na gaz) niz przedtem nie wiem dlaczego (przez oczyszczednie świec ?)
Ale ale..
niestety ten problem z benzyna w oleju jest troche dziwny, sprawdziłem przedtem i jak jest FULL/ LOW
to poziom oleju jest powyżej FULLA, na bagnecie..
śmierdzi benzyną i po wytarciu tego palcem i przecieraniu wydaje się, że ma bardzo słabe smarowanie, jestem 100% pewien , że to benzyna, ponieważ śmierdzi benzyną a wody nie ubywa i olej ma rzadką konsystencję. Co z tym fantem robić ? nie będe jeździł autem, bo sie boje, że zatrę silnik...
Do tej pory miałem 10W40 castrola, myślę nad zmianą tego oleju na jakiś 5W40 + oczywiście filtr oleju, co o tym sądzicie ?
Ale ale..
niestety ten problem z benzyna w oleju jest troche dziwny, sprawdziłem przedtem i jak jest FULL/ LOW
to poziom oleju jest powyżej FULLA, na bagnecie..
śmierdzi benzyną i po wytarciu tego palcem i przecieraniu wydaje się, że ma bardzo słabe smarowanie, jestem 100% pewien , że to benzyna, ponieważ śmierdzi benzyną a wody nie ubywa i olej ma rzadką konsystencję. Co z tym fantem robić ? nie będe jeździł autem, bo sie boje, że zatrę silnik...
Do tej pory miałem 10W40 castrola, myślę nad zmianą tego oleju na jakiś 5W40 + oczywiście filtr oleju, co o tym sądzicie ?
- Od: 24 gru 2015, 16:22
- Posty: 30
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BA 1997 1.5 90KM
wypierdziel castrola (to syf nie z tej ziemi) i wlej np. valvoline
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
wymieniłem na valvoline 5w40 ale mojego silnika pewnie juz nic nie odratuje :–(
kopci na biało jak się zagrzeje..
spadku mocy nie zauważyłem fajnie sie zbiera, ale boje się, że remont się klania, co jest w ogóle nie opłacalne zważając na to ,iż kupiłem ją za 2700 :–(
kopci na biało jak się zagrzeje..
spadku mocy nie zauważyłem fajnie sie zbiera, ale boje się, że remont się klania, co jest w ogóle nie opłacalne zważając na to ,iż kupiłem ją za 2700 :–(
- Od: 24 gru 2015, 16:22
- Posty: 30
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BA 1997 1.5 90KM
Proszę się trzymać glownego tematu a nie dyskutować o olejach!
Później tutaj posprzątam
Później tutaj posprzątam
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości