Witam.
Szukam pomocy z B3 z 99r. Mazda Demio 1,3. Objawy są następujące:
– drganie silnika na wolnych obrotach
– czarna pierwsza świeca od rozrządu
– minimalnie dłuższe odpalanie
– wyższe spalanie o około 1-1,5l na 100km
Brak błędów miganych, prawidłowo ustawione wyprzedzenie i wolne obroty. Brak problemów podczas jazdy, dobrze się wkręca i nie przerywa. Nie dymi nadmiernie i nie bierze oleju. Wymienione:
– przewody WN, Świece
– kopółka, palec
– wtryski
– filtry, olej
– poduszki silnika
Nie mogę znaleźć przyczyny. Wydawać by się mogło że są problemy z wtryskiwaczem, ale został wymieniony i zamieniany. Proszę o podsunięcie pomysłu. Niestety nie mam sprzętu do zbadania kompresji na chwilę obecną. Choć wydaje mi się że by brał olej i dymił jak by był problem z ciśnieniem.
Z góry dzięki za sugestie.
B3 czarna pierwsza świeca
Strona 1 z 1
Mimo wszystko sądzę że przewód który idzie akurat do tej świecy jest niesprawny albo sama świeca mimo że są nowe. Czarna jest bo po prostu nie pali.... a jeśli nie jest oblepiona to znaczy że nie występują nieszczelności.
Świeca i przewody na 100% sprawne. Iskra ładnie przeskakuje po zdjęciu przewodu podczas pracy. Przewody NGK i świece denso mają może 1000km przebiegu. Sprawdzę luz, czy to możliwe że tylko na jednym cylindrze jest coś nie tak? Po nocce troche pluje z wydechu, jednak byłem przekonany że to skraplająca się woda w tłumiku z racji małych odległości pokonywanych.
- Od: 23 paź 2007, 23:43
- Posty: 18
- Skąd: Poznań
- Auto: MX-5 NA, 1,6 92r, Demio DW 1,3 00r
No to na bank nie ma luzu na 1 cylindrze. Ja nie mialem luzu na 1 ssacym i tak pitoliło , jak sie rozgrzal pracowal w miare rowno ale czuc bylo , ze silnikiem rzuca. No i jak sie mu dało w po garach potrafil bąka walnac dosyc konkretnego.
Takie luzy mialem i na 1 ssacym zero
Takie luzy mialem i na 1 ssacym zero
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Luzy sprawdziłem. Okazało się że minimalnie się różniły od nominału. Regulacja do 0,3 sprawiła że jest nieco cichszy motor. Niestety nie rozwiązało to problemu. Zakupiłem zestaw do testu kompresji i zrobiłem test. Niestety wyszło jak poniżej. Pierwsze na sucho, drugie z dodatkiem oleju.
1. 2,9 / 3,1
2. 12,5 / 15
3. 13 / 15
4. 12,5 / 15
Powiem szczerze że nie spodziewałem się takiego wyniku. Nie dymi, nawet na zimno, nie bierze oleju, nie ubyło płynu chłodniczego, płyn czysty. Nie ma utraty mocy czy szarpania. Jedyne mankamenty to drganie silnika na wolnych obrotach, czarna świeca i spalanie na poziomie 8l/100km w cyklu mieszanym.
Zapewne winowajcą jest niedomykający się, blokujący zawór? Domyślam się że pewnie bez sciagania głowicy się nie obejdzie. Czego mogę się spodziewać jeśli chodzi o robotę i koszty?
1. 2,9 / 3,1
2. 12,5 / 15
3. 13 / 15
4. 12,5 / 15
Powiem szczerze że nie spodziewałem się takiego wyniku. Nie dymi, nawet na zimno, nie bierze oleju, nie ubyło płynu chłodniczego, płyn czysty. Nie ma utraty mocy czy szarpania. Jedyne mankamenty to drganie silnika na wolnych obrotach, czarna świeca i spalanie na poziomie 8l/100km w cyklu mieszanym.
Zapewne winowajcą jest niedomykający się, blokujący zawór? Domyślam się że pewnie bez sciagania głowicy się nie obejdzie. Czego mogę się spodziewać jeśli chodzi o robotę i koszty?
- Od: 23 paź 2007, 23:43
- Posty: 18
- Skąd: Poznań
- Auto: MX-5 NA, 1,6 92r, Demio DW 1,3 00r
Zawór może być podpalony przez co nie jest szczelny.
Aby to zrobić to niestety głowicę i tak trzeba będzie zrzucić.
Koszt jednego zaworu to coś około +/– 30PLN. Do tego dojdzie obróbka gniazda zaworowego (mam nadzieję, że będzie ona "wykonalna").
Co do pozostałych kosztów: musisz zakupić uszczelki pod kolektory i pod głowicę, od razu uszczelniacze trzonków zaworów, uszczelniacze wałka rozrządu, splanować głowicę przed montażem.
Nie zaszkodzi tez przejrzeć pozostałe zawory jak całość będzie rozebrana.
Części do remontu (cały komplet) ja zamawiałem w Carspeed aby nie bawić się w jakieś dodatkowe wyszukiwanie i dobieranie.
Nie powiem ci jakie są koszty robocizny bo u siebie sam to robiłem no ale myślę, że tak z 500PLN mechanik zapewne weźmie.
P.S. Przenoszę do Działu DW bo w zasadzie tam to powinno być a nie w BA.
Aby to zrobić to niestety głowicę i tak trzeba będzie zrzucić.
Koszt jednego zaworu to coś około +/– 30PLN. Do tego dojdzie obróbka gniazda zaworowego (mam nadzieję, że będzie ona "wykonalna").
Co do pozostałych kosztów: musisz zakupić uszczelki pod kolektory i pod głowicę, od razu uszczelniacze trzonków zaworów, uszczelniacze wałka rozrządu, splanować głowicę przed montażem.
Nie zaszkodzi tez przejrzeć pozostałe zawory jak całość będzie rozebrana.
Części do remontu (cały komplet) ja zamawiałem w Carspeed aby nie bawić się w jakieś dodatkowe wyszukiwanie i dobieranie.
Nie powiem ci jakie są koszty robocizny bo u siebie sam to robiłem no ale myślę, że tak z 500PLN mechanik zapewne weźmie.
P.S. Przenoszę do Działu DW bo w zasadzie tam to powinno być a nie w BA.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Niestety jestem tego świadom. Chętnie wykonał bym tą pracę sam. Chodzi o rozbiórkę i złożenia, głowica do specjalisty. Niestety w okresie zimowym nie mam dostępu do garażu, tym bardziej ogrzewanego. Będę musiał przekazać demona w zaufane ręce. Czy możecie polecić taką osobę w Poznaniu lub Wielkopolsce? Będę wdzięczny za pomoc.
- Od: 23 paź 2007, 23:43
- Posty: 18
- Skąd: Poznań
- Auto: MX-5 NA, 1,6 92r, Demio DW 1,3 00r
Problem rozwiązany. Okazało się że jeden zawór był mocno wypalony. Demon oddany do dobrze znanego Pana Piotra Sobańskiego wymienione zawory wylotowe, szlifowane gniazda, wymiana uszczelniaczy, uszczelki pod głowicą i uszczelki pokrywy zaworów. Demon pracuje cicho i bezproblemowo.
- Od: 23 paź 2007, 23:43
- Posty: 18
- Skąd: Poznań
- Auto: MX-5 NA, 1,6 92r, Demio DW 1,3 00r
Możesz ujawnić ile kosztowała Ciebie sama usługa i ile części?
Fajnie że wszystko wróciło do normy. Sprawne auto to pewne auto
Fajnie że wszystko wróciło do normy. Sprawne auto to pewne auto
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości