Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez rafał88 » 1 gru 2015, 22:25

Sluchaj gosciu.. Ja sobie tego nie uwalilem w glowie,tylko widze i czuje co mam... Dlatego to napisalen bo mam dwie banki "tego samego oleju" ale czy napewno??
Chyba zapach oleju od tak nie jest rozny co nowa banka.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez CLAU » 1 gru 2015, 22:52

No to jak ty na oko i na węch potrafisz oceniać produkty chemiczne to tylko pozazdrościć "gościu".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez rafał88 » 1 gru 2015, 23:15

To moge Ci podeslac probke jednego i drugiego jesli potrafisz to sprawdzic ;) Sory za goscia :P B-) Slownik dodal;) Bez spiny:P

Dopisano 2 gru 2015, 00:00:

To moge Ci podeslac probke jednego i drugiego jesli potrafisz to sprawdzic ;) Sory za goscia :P B-) Slownik dodal;) Bez spiny:P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Andrzej414 » 2 gru 2015, 18:04

Temat powinieneś założyć w dziale Silniki benzynowe Z5. Oleju wchodzi około 3,0l – 3,2l z filtrem oleju włącznie. Po ustawieniu na równej powierzchni i wydmuchaniu oleju kompresorem spokojnie wejdzie prawie 3,5l czyli książkowo. Jeśli nie wiesz jaki masz olej to zalej półsyntetykiem 10w40. Zważ też na przebieg. Ale sądzę że masz nakulane przynajmniej z 250-300tysi tak naprawdę. Ja osobiście zalany mam Mazdą Original Oil półsyntetyk 10w40. Próbowałem różnych olejów począwszy od Mobila przez Valvolina i na Maździe kończąc. Nie daj się nabrać na bajki o olejach że jednego bierze a drugiego nie i że stoi od wymiany do wymiany na bagnecie :) Jeśli silnik ma zużyte pierścienie czy też uszczelniacze zaworowe lub ma nieszczelności to będzie brać olej i basta :) i nie ma zmiłuj się. A to że jednego oleju wzięło przez 10tysięcy 0.5l a drugiego 0.8l to kwestia przypadku oraz warunków w jakich był eksploatowany. Przerabiałem ten temat osobiście wiec wiem co mówię :) przeczytałem tu na forum też wiele opowieści o olejach ale na szczęście żadnej nie wziąłem sobie do serca. Jeśli bierze dużo oleju to silnik nadaje się do remontu po prostu. To tak nawiasem piszę Tobie na przyszłość żebyś nie rozczytywał się zbytnio w lekturach o olejach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez tadziomaru1 » 2 gru 2015, 19:45

Ty tak wąchaj, wąchaj, to Cię przymkną za "bycie pod wpływem". :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez szwagier74 » 2 gru 2015, 21:34

Eneos Sustina 5W30 mam go zalanego od 7tys. z czego 80% po mieście przy umiarkowanej jeździe spełnia swoje zadanie ale gdy tylko powkręcasz trochę motor wyraźnie słychać że kultura pracy silnika nie jest już taka miła dla ucha.Być może jest to wada olejów lekkobieżnych.Ja na wiosnę zalewam moją M5 5W40 FUSCH TITAN RACE PRO S jeździłem na tej oliwie galantem 220 tys. miał nalatane zero ubytków i pełna kultura pracy a jest to konstrukcja strasznie wybredna na olej. Myślę że stworzyłem Ci jakiś obraz o tym produkcie rodem z Japonii. Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2015, 20:00
Posty: 694 (26/174)
Auto: Mazda 5 CW 2011r.
2.0Pb A/T 144 KM (prawdopodobnie).

Postprzez kubsztyk » 2 gru 2015, 22:01

Ja tam kiedyś powąchałem sobie Elf SXR 5W30 i Amsoil European Car Formula 5W40 i różnicę było czuć – Elf miał zapach gryzący, a Amsoil łagodniejszy... Więc nie linczujcie tak chłopaka od razu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez sebekle » 2 gru 2015, 22:10

jest różnica w zapachu syntetyka i pseudosyntetyka. nie mówiąc o mineralnym
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez rafał88 » 2 gru 2015, 22:13

kubsztyk napisał(a):Ja tam kiedyś powąchałem sobie Elf SXR 5W30 i Amsoil European Car Formula 5W40 i różnicę było czuć – Elf miał zapach gryzący, a Amsoil łagodniejszy... Więc nie linczujcie tak chłopaka od razu.


<uklon>

Dopisano 2 gru 2015, 22:15:

sebekle napisał(a):jest różnica w zapachu syntetyka i pseudosyntetyka. nie mówiąc o mineralnym


Tylko ,ze ja obwąchalem niby 2 identyczne olej ;) I to mnie bardzo zdziwilo ,ze taka roznica. Dlatego to napisalem bo śa tu ludzie , ktorzy sie na tym znają i wiedza co i jak w olejach ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez sebekle » 2 gru 2015, 23:03

Porównaj kody kreskowe a dokładnie prefiksy kraju produkcji. Nie wiem gdzie to rozlewają ale może inna fabryka
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez rafał88 » 2 gru 2015, 23:05

No wlasnie sprawdzilem to i bańki sa identyczne i kraj produkcji itd. Olej jest od przedstawiciela Valvoline ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez sebekle » 2 gru 2015, 23:17

Producenci zabezpieczają się stwierdzeniem że partie mogą różnić się od siebie więc jakby to było coś gorszego to by raczej nie wlali tego. To nie lotos 15w40.
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez rafał88 » 3 gru 2015, 10:38

Jesli nie wiesz co bylo lane wlej 5w40, oleju wchodzi ok 3.3L ;)

Marka oleju moze Dexelie zalac albo cos lepszego ale wiadome cena idzie w gore ;)

Zadnego "polsyntetyka" , to syf i gowno oblepia tylko ten silnik. W manualu producent podaje 5w30 , ale nasz klima 5w40 idealny. A zalewajac te pseudo polsyntetyki tylko dobijac pierscienie i bedzie chlał poznej litrami olej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Andrzej414 » 3 gru 2015, 11:08

arafal mówisz że zalać Dexelie :) A tym samym twierdzisz że Mazda Oryginał Oil polsyntetyk jest pseudo :) podważasz wyrób Mazdy? Ja jeżdżę od pięciu lat na półsyntetyku i mazda tyle ile brała na początku tyle nadal bierze. A jeśli chodzi o to czy coś jest oblepione no to po zdjęciu pokrywy u mnie silnik lśni dlatego nie sądzę żeby olej półsyntetyczny był gorszy dla tego silnika. A skoro kupiłem auto i był już taki olej no to lepiej nie zmieniać tego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez rafał88 » 3 gru 2015, 12:27

Bo pewnie tak jest ze dexelia 10w40 jest na bazie mineralnej ,dlatego lepiej na 5w40;)
Wlasnie mozba a nawet trzeva zmieniac na lepsze oleje, zreszta co sie bede rozpisywal jest temat o olejach ;) warto poczytac ;) A to nie chodzi o pokrywe tylko co sie w dole silnika robi ;)
W swojeh poprzedniej Z5 zmienilem z 15w40 na 5w40 i tak jezdzilen do ponad 310kkm. A ten silnik co mam teraz jezdzij 8 lat w Pl na 10w40 i pierxcienie olejowe mlotkiem wybijalem.. I silnik nie byl pałowany a na oleju czasami 6-7kkm na rok a czasem 12kkm. Zreszta to jest temat rzeka :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez CLAU » 3 gru 2015, 13:10

kubsztyk napisał(a):Ja tam kiedyś powąchałem sobie Elf SXR 5W30 i Amsoil European Car Formula 5W40 i różnicę było czuć – Elf miał zapach gryzący, a Amsoil łagodniejszy...


No swietnie, i co z tego wynika ? Tak juz pytam na powaznie ?

Jak to sie ma dalej to sugerowania, ze sa jakies kombinacje odnosnie samego oleju na podstawie, o matko, zapachu ? Dzisiaj jablka w spozywczaku tez inaczej pachnialy, na pewno z jakiejs gorszej i bardziej chemicznej uprawy byly.

Taka to dyskusja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez KyRy » 3 gru 2015, 13:12

Podłącze się z pytaniem ;)
W Maździe5 jeżdżę na Valvo MaxLife 5w30, auto ma przejechane ponad 220tys km. (od 15tys km śmiga też na LPG). Olej zmieniam w granicach 8-10 tys km przebiegu.
Zostać przy tym co jest czy spróbować zalać może Valvo SynPowera 5w30 albo tego Ravenola?
Czy raczej nie ma żadnego sensu kombinować/testować? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez CLAU » 3 gru 2015, 14:13

Zadaj sobie pytanie co chcesz osiagnać.

Bo jak nagle wlejesz synpowera to nic się nie zmieni co by mialo Ci dać jakas wymierną korzyść.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Andrzej414 » 3 gru 2015, 14:42

No jest temat rzeka. Zgadza się. Z tym że jest spore ryzyko że uszczelniacze szlag trafi a spotkałem się z takim przypadkiem. Jeśli np zrobiłbym remont swojego z5 to bez zastanowienia po remoncie leję syntetyczny i tu nie ma co więcej mówić. Ale jeśli silnik ma swoje lata I jeszcze nie był w remoncie i np od 10 lat zalewany był półsyntetykiem bo cudowny stereotyp głosi ' wlej mineralny to nie będzie brać oleju ' no to jednak warto już zostać przy tym oleju przynajmniej do czasu remontu bo jeśli już coś się dzieje i bierze ten olej to czy to będzie mineralny czy pół czy syntetyczny to jest jeden pies. Albo agonia będzie trwać dłużej albo krócej i tyle :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez KyRy » 7 gru 2015, 21:50

CLAU napisał(a):Zadaj sobie pytanie co chcesz osiagnać.

Bo jak nagle wlejesz synpowera to nic się nie zmieni co by mialo Ci dać jakas wymierną korzyść.

Ok. Nic nie będę kombinował. Zostaję przy MaxLifie 5w30 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki