zl01 7-1 nie pali

Postprzez Hannya » 23 lis 2015, 00:59

Witam. Mam wielki problem ze swoją mazdą. Jest to 323f BJ 2002r silnik 1,6 (podobno ale o tym zaraz) zl01 7-1.

Pierwsze pytanie czy silnik ZL01 7-1 to faktycznie 1.6?

A drugie to już dłuższa historia. Od początku nie miała wielkich problemów z odpaleniem (nie było "od strzała" ale względnie ok) Po uruchomieniu silnika było w porządku, powoli schodził do biegu jałowego a temperatura rosła. Gdy nagrzał się na tyle że wskazówka temperatury była na prawidłowym poziomie zaczynał się dławić, przygasać nawet gasnąć. Zaś gdy cały silnik już dobrze się nagrzał to ustawało ale obroty na biegu jałowym dziwnie na 1500 obr/min.
Jeżeli chodzi o jazdę to prócz dziwnego szarpania (całkowite zamknięcie przepustnicy i nawet delikatne jej uchylenie, reszta zakresu poruszania pedałem gazu wzorowe) to lata jak wściekły

W silniku zostało wiele rzeczy zrobionych, mianowicie:
-Wyczyszczona przepustnica i silniczek krokowy
-Uszczelniony dolot (w tym wywalenie tzw. harmonijki)
-Nowa sonda lambda przed katem
-Nowy filtr powietrza
-Nowe świece, przewody WN, cewki wszystko NGK
-sprawdziłem ciśnienie sprężania/kompresja zadziwiające ok.14.6 bara na każdym cylindrze (około ponieważ ciśnieniomierz mam w kg/m2)
-Pompa paliwa działa prawidłowo, ciśnienie w normie
-Nowy przepływomierz NIPparts
-Wiele rzeczy których nie pamiętam lub w tym temacie są zbędne jak alternator

Teraz gdy temperatura spadła do 2,5 stopni już nie chciała zagadać.. Jedynie jeden cylinder jak by chciał a nie mógł..

Wie ktoś co może być tego przyczyną? Sam już załamałem ręce, dałem jednemu mechanikowi nic nie znalazł, drugi nic nie potrafi wywróżyć..

Dodam jeszcze że komputer pokazywał mi błąd sondy lambda (dlatego wymieniłem) oraz wypadanie zapłonu na 3cim cylindrze.

Nie wiem też czy komputer jest właściwy, oznaczenia silnika to zl01 7-1 a komputer to zm05. Pomocy :D
Ostatnio edytowano 23 sty 2016, 01:04 przez Hannya, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2015, 23:23
Posty: 29 (1/0)
Auto: Mazda 323f exclusive BJ 2002 1.6
Fiat 125p lux 1.5 1986

Postprzez zadra » 30 lis 2015, 19:51

wykonaj kontrolę luzów zaworowych.
uruchom auto z zewnętrznego zbiornika paliwa z inną/sprawną pompą
zerknij na pasek rozrządu,
pomyśl o immobilajzerze, może coś tu nie ten tego...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3325 (41/89)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Hannya » 23 sty 2016, 01:02

Na przyszłość jak by kogoś interesowało co się w aucie stało to opowiadam :)

Po przemyśleniu i przeanalizowaniu zaistniałej sytuacji padło na konający czujnik wałka rozrządu bądź czujnik wału korbowego. Nie jestem pewny który dokładnie zawinił bo od razu wymieniłem oba <cfaniak> Z efektem więcej niż zadowalającym, Magda odpaliła od tak zwanego strzała <faja>

Jeżeli będzie ktoś zainteresowany a nie będzie wiedział gdzie one się znajdują mogę porobić zdjęcia oraz sprawdzić który dokładnie czujnik zawinił.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2015, 23:23
Posty: 29 (1/0)
Auto: Mazda 323f exclusive BJ 2002 1.6
Fiat 125p lux 1.5 1986

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323