Dolewki oleju, zmiana
Strona 1 z 1
Witam
Od kilku dni jestem posiadaczem Mazdy 6 kombi 2,0 diesel z DPF 136km z 2004 roku, przebieg 255 tys
Poprzedni właściciel 2000 km temu wymienił olej, zauważyłem że już jest na minimum.
Zalany jest Castrol 5W30, z tego co wyczytalem jest on nie polecany, czy mogę zrobić dolewką innym np: Mobil1 5w30 ( któs na forum go polecał, że po zalaniu nim mniej bierze oleju ) ?. Czy można zmieszać te dwa oleje, czy lepiej jest wymienić całość ? A może dolać Dexelie DPF 5w30, czy można jej dolać, czy trzeba wyminieć całość ?
Pozdrawiam i czekam na odp.
Piotr
Od kilku dni jestem posiadaczem Mazdy 6 kombi 2,0 diesel z DPF 136km z 2004 roku, przebieg 255 tys
Poprzedni właściciel 2000 km temu wymienił olej, zauważyłem że już jest na minimum.
Zalany jest Castrol 5W30, z tego co wyczytalem jest on nie polecany, czy mogę zrobić dolewką innym np: Mobil1 5w30 ( któs na forum go polecał, że po zalaniu nim mniej bierze oleju ) ?. Czy można zmieszać te dwa oleje, czy lepiej jest wymienić całość ? A może dolać Dexelie DPF 5w30, czy można jej dolać, czy trzeba wyminieć całość ?
Pozdrawiam i czekam na odp.
Piotr
- Od: 13 cze 2015, 22:07
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 2004 r. 1,9 Diesel 121KM, przebieg 255 tys/km
Coś jest nie prawdą w tym co napisałeś w 2004 roku nie było filtra dpf. Jeśli tak szybko wzięło olej to radzę sprawdzić smok oleju ( jeśli brudny to podkładki pod wtryskami) a wtedy wymienić olej
O filtrze DPF poinformowała mnie właścicielka, tak jej się wydaje, teraz nie wiem czy to prawda, muszę gdzieś sprawdzić po numerze VIN.
Wraz z samochodem dostałem książkę serwisową z Niemiec – i co mnie zdiwiło, że tam wszędzie jest podane, że w Serwisie dolewali olej dexlia 5W40 ?, więc może nie ma DPF ?.
Teraz mam zalany Castrol 5w30- może powien być 5w40 i z tej przyczyny bierze olej ?
Czy ktoś z forum może rozszyfrować po numerze VIN ?
Wraz z samochodem dostałem książkę serwisową z Niemiec – i co mnie zdiwiło, że tam wszędzie jest podane, że w Serwisie dolewali olej dexlia 5W40 ?, więc może nie ma DPF ?.
Teraz mam zalany Castrol 5w30- może powien być 5w40 i z tej przyczyny bierze olej ?
Czy ktoś z forum może rozszyfrować po numerze VIN ?
- Od: 13 cze 2015, 22:07
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 2004 r. 1,9 Diesel 121KM, przebieg 255 tys/km
Jeśli jest to 2004 rok to nie ma opcji żeby był filtr dpf no chyba ze był wymieniony cały silnik i osprzęt na polift. Zalecany jest do tego silnika 5w30 ale nie powinno być takiego ubytku oleju
Jeśli data produkcji 2004 to nie masz DPF. Wątpliwości mogły by być przy 2005 roku.
Jakiej marki olej dolejesz – nie ma znaczenia. Ma być 5W30. Może być Mobil1 (nawet lepiej niż Castrol), Valvoline, Elf, Total, Motul, Amsoil itp. Przy wymianie wlej olej o klasyfikacji lepkościowej 5W30 i jakościowej ACEA A1/B1, A5/B5 lub A3/B4. Marka jak wyżej.
Polecam lekturę tego wątku: viewtopic.php?f=329&t=128239
Jakiej marki olej dolejesz – nie ma znaczenia. Ma być 5W30. Może być Mobil1 (nawet lepiej niż Castrol), Valvoline, Elf, Total, Motul, Amsoil itp. Przy wymianie wlej olej o klasyfikacji lepkościowej 5W30 i jakościowej ACEA A1/B1, A5/B5 lub A3/B4. Marka jak wyżej.
Polecam lekturę tego wątku: viewtopic.php?f=329&t=128239
Dziękuję za odpowiedzi, chyba nie mam tego DPF
o jeden problem mniej
Ale co do oleji, w książce serwisowej z ASO Niemieckiego lali 5W40 nie 5w30 ? Może jak nie ma DPF to powiniem być olej bardziej lepki 5W40 ? i wtedy może będzie mniej go brał
Spaliny nie są ani niebieski ani czarne, wygląda wszystko OK


Ale co do oleji, w książce serwisowej z ASO Niemieckiego lali 5W40 nie 5w30 ? Może jak nie ma DPF to powiniem być olej bardziej lepki 5W40 ? i wtedy może będzie mniej go brał
Spaliny nie są ani niebieski ani czarne, wygląda wszystko OK
- Od: 13 cze 2015, 22:07
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 2004 r. 1,9 Diesel 121KM, przebieg 255 tys/km
Zrób płukanie silnika przy wymianie oleju środkiem renomowanej firmy np. Valvoline, Liqui Moly, Motul, Amsoil, Millers Oils itp. i przejdź na 5W30. Jeśli zużycie pozostanie, to nie wina oleju, tylko stanu silnika albo jakiegoś podzespołu (np. turbiny, uszczelnienia itp.). Jeśli zużycie wzrośnie (choć nie powinno), to wróć do 5W40. Teoretycznie po płukaniu zużycie powinno spaść, jeśli pozostanie takie samo, to j/w.
Kubsztyk – dzięki.
W woli wyjaśnienia :
* samochód do 2012 roku był w Niemczech i tam mu lali 5w40 w Serwisie
* od 2012 roku jest w Polsce i tu mu miał lane 5w30 ,
za jakieś 8 tys musze zmienić olej i właśnie się zastanawiam czy nie przejśc na 5w40 – taki miał lany w Niemczech od nowości do 2012 roku – może wtedy spadnie zurzycie oleju.
proszę wyraź Swoją opinie
Dopisano 14 cze 2015, 23:34:
Myślę o tym oleju:
http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/maxlife/cid(1833)/maxlife_syntetyczny_5w-40
W woli wyjaśnienia :
* samochód do 2012 roku był w Niemczech i tam mu lali 5w40 w Serwisie
* od 2012 roku jest w Polsce i tu mu miał lane 5w30 ,
za jakieś 8 tys musze zmienić olej i właśnie się zastanawiam czy nie przejśc na 5w40 – taki miał lany w Niemczech od nowości do 2012 roku – może wtedy spadnie zurzycie oleju.
proszę wyraź Swoją opinie
Dopisano 14 cze 2015, 23:34:
Myślę o tym oleju:
http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/maxlife/cid(1833)/maxlife_syntetyczny_5w-40
- Od: 13 cze 2015, 22:07
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 2004 r. 1,9 Diesel 121KM, przebieg 255 tys/km
Moja mazda miała od początku lany 5W30 w Niemczech do przebiegu 178 tys. km i przeze mnie też ma lany 5W30, raz tylko 5W40, ale tylko jedna wymiana i już wróciłem do starej lepkości. Olej ubywa w normie 200ml/wymiana co 10 tys. km.
Zaraz i tak przyjdzie moderator i wywali ten temat, więc tutaj: viewtopic.php?f=329&t=128239 możesz zadawać pytania dotyczące olejów.
Zaraz i tak przyjdzie moderator i wywali ten temat, więc tutaj: viewtopic.php?f=329&t=128239 możesz zadawać pytania dotyczące olejów.
Dzien dobry, mam pytanie, jezeli w silniku mam olej dexelia 5w30 pol syntetyczny czy moge dolac olej innej firmy 5w30 polsyntetyk? Jutro mam wymiane oleju a dzis sprawdzalem i jest ponizej minimum a musze dzis zrobic kilka kilometrów....
Nic nie będzie jak do dolejesz. Kup jakikolwiek o lepkości zbliżonej do twojego i już, dolej i jedź spokojnie a jutro sobie zmienisz na właściwy. Nie masz nowoczesnego silnika, który wymaga oleju o najwyżej klasie, więc praktycznie każdy jaki weźmiesz z półki będzie spełniał wymagania jeśli Ci na tym, aż tak zależy.
Druga sprawa to się tak nie spinaj z tymi 50km, bo jak dopiero teraz zauważyłeś że masz poniżej minimum, to do dzisiejszego sprawdzenia na pewno zrobiłeś dużo więcej km niż 50 przy poziomie minimum i mniej
Tak więc dolej i jedź i nic się nie stanie
Druga sprawa to się tak nie spinaj z tymi 50km, bo jak dopiero teraz zauważyłeś że masz poniżej minimum, to do dzisiejszego sprawdzenia na pewno zrobiłeś dużo więcej km niż 50 przy poziomie minimum i mniej
Tak więc dolej i jedź i nic się nie stanie
PP89 napisał(a):Druga sprawa to się tak nie spinaj z tymi 50km, bo jak dopiero teraz zauważyłeś że masz poniżej minimum, to do dzisiejszego sprawdzenia na pewno zrobiłeś dużo więcej km niż 50 przy poziomie minimum i mniej
Tak więc dolej i jedź i nic się nie stanie



Od samego poczatku byl lany 5w30 polsyntetyk, auto serwisowane w mazdzie od samego poczatku...
Dopisano 30 lis 2015, 15:00:
Wymienili mi na 10w40

post image online
Dopisano 30 lis 2015, 15:00:
Wymienili mi na 10w40

post image online
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6