Silnik kręci ale się nie uruchamia.

Postprzez xANDy » 13 lut 2015, 10:29

majkel76 napisał(a):pompka na filtrze robiła się miękka po kilku minutach.

Powinna być miękka od razu. Twarda (chodząca z oporem) oznacza, że pompuje paliwo, miękka, znaczy, że jest napompowane do full. A to znaczyłoby, że paliwo Ci schodzi. Ten zaworek powinien wykazać bardziej, czy to prawidłowy tok myślenia (określenie miękkie, twarde na odległość nie zawsze jest skuteczne).

Bardzo rzadko w DiTD gną się zawory – pewnie miał bardzo duże obciążenie jak padł pasek, albo wysokie obroty.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Neonixos666 » 13 lut 2015, 14:16

Miękki grzybek który da się wciskać oznacza że dochodzi do zapowietrzenia, twardy grzybek którego nie można wcisnąć oznacza że jest ok.

Moja rada to połączyć oba przewody omijając filtr (ewentualnie dać filtr przezroczysty), odpalić niech powietrza nie będzie w przewodach, a potem poczekać, jeśli po dłuższym postoju odpali dobrze to znaczy że coś jest nie tak z podstawą filtra lub samym filtrem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez majkel76 » 13 lut 2015, 14:55

To chyba jakaś grubsza sprawa. Rano chciałem pojechać kupić filtr i ku mojemu zdziwieniu zapaliła na dotyk już się cieszę że jestem na tropie, ruszam a tu kompletny brak mocy na jak by turbina nie działała albo paliwa było za mało. Ominę dziś filtr paliwa i zobaczę czy da to jakiś efekt.
Na postoju wchodzi ładnie na obroty i turbinkę słuchać że pracuje.
Początkujący
 
Od: 10 lut 2015, 23:46
Posty: 7
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD
101 km 2001r

Postprzez xANDy » 13 lut 2015, 15:07

Neonixos666 napisał(a):Miękki grzybek który da się wciskać oznacza że dochodzi do zapowietrzenia, twardy grzybek którego nie można wcisnąć oznacza że jest ok.

Hmmmm sam nie wiem co powiedzieć... Ja mam odwrotnie. Póki pompuje paliwo jest z oporem, jak jest pełen, to mogę pompować jednym palcem. Tak miałem w DiTD i tak mam w M6. Ale może tylko ja tak mam, albo coś... Możliwe, że jest różnie. :|

W każdym razie – Neonix dobrze mówi – filtr przezroczysty wsadzić i obejść standardowy filtr na próbę.

PS. czy czyszczone były kiedykolwiek sitka pompy wtryskowej? Przelewowe (bardzo ważne!), pod TCV i na wejściu (w kolejności ważności).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez majkel76 » 13 lut 2015, 15:18

właśnie szukam wątku o czyszczeniu sitek :)

Niestety czyszczenie nic nie pomogło :(
Początkujący
 
Od: 10 lut 2015, 23:46
Posty: 7
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD
101 km 2001r

Postprzez Neonixos666 » 13 lut 2015, 20:21

Jest jeszcze jedna kwestia przelewów, tam też może dochodzić do zapowietrzania się układu, wystarczy dać stare podkładki pod przelewy, nie dokręcić śrub przelewowych lub co najgorsze ukręci jakąś. Można to szybko rozpoznać dmuchając w gumowy wężyk którym nadmiar wychodzi z silnika, jednocześnie dmuchając i oblewając śruby olejem dopatrujemy się bąbelków. Jeśli występują próbujemy dokręcić śruby (z wyczuciem), jeśli są już dość mocno dokręcone a nadal jest problem to wymieniamy podkładki.
Co najważniejsze przy problemie z podkładkami nie przy każdym odpaleniu jest do widoczne, zależy od temp otoczenia, np rano może być problem a po południu w ciepłe dni już nie. Wiem bo miałem z tym problem.

Możliwe że mechanik skręcił drugi raz głowicę na tych samych podkładkach przelewowych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez majkel76 » 14 lut 2015, 00:37

Walczyłem całe popołudnie sprawdziłem błędy i wyskoczył 0110 ale po skasowaniu nie powrócił a zapalnie nie poprawiło się. Co ciekawe jak odłączyłem czujnik pod kolektorem ssącym to pali na dotyk,ale moc nie powróciła. I tak się zastanawiam czy to nie pompa pada.

Dopisano 14 lut 2015, 16:01:

Sprawdziłem na przelewach jest ok. Przejrzałem cały układ paliwowy od zbiornika i jest ok.

Dopisano 14 lut 2015, 16:01:

Sprawdziłem na przelewach jest ok. Przejrzałem cały układ paliwowy od zbiornika i jest ok.
Początkujący
 
Od: 10 lut 2015, 23:46
Posty: 7
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD
101 km 2001r

Postprzez majkel76 » 26 lis 2015, 16:44

Po nierównej walce częściowo usunąłem dolegliwości mojej mazdy. Pali na dotyk. Powodem była za słabo dociągnięta głowica a wyszło to przy próbie ciśnienia w cylindrach.
Pozostał dolegliwość braku mocy przy zimnym silniku, szczególnie teraz jak się ochłodziło.
Jak myślicie czy to wina pompy ?

Dopisano 26 lis 2015, 15:49:

dodam że jak turbina zaskoczy to jest ok.
Początkujący
 
Od: 10 lut 2015, 23:46
Posty: 7
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD
101 km 2001r

Postprzez xANDy » 27 lis 2015, 20:16

Czy masz motor RF2 czy RF3/4?
Młodsza jednostka ma ogranicznik (programowy) mocy, by oszczędzić silnik przed przeciążeniem. Póki jest zimny to ma jkby 20% mniej mocy. RF2 miał odwrotnie ;P
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez majkel76 » 3 gru 2015, 17:37

na bloku mam rf2 a pompa rf4f

Dopisano 3 gru 2015, 16:39:

kombinowałem trochę i przy zdjęciu wtyczki pod kolektorem jest dużo silniejszy i normalnie wchodzi na obroty. Myślałem że może poleciał czujnik i go wymieniłem ale nic nie dało.
Początkujący
 
Od: 10 lut 2015, 23:46
Posty: 7
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD
101 km 2001r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6