drgania silnika na wolnych obrotach

Postprzez Krzysiek1980 » 2 lis 2015, 21:42

A czy nizsza kompresja na jednym z cylindrów nie będzie powodować wibracji? Świece też zmieniałeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez DeviS » 2 lis 2015, 21:50

Kompresje sprawdzalem jak ją sprowadziłem i na trzecim cylindrze bylo 0.5 atmosfery różnicy, w sumie teraz tez przydało by się to zrobić i sprawdzić co sie zmieniło ;) podejrzewam ze jednak nie będzie dużych odchylen ;) świece oraz przewody byly zmieniane, nie zmienialem jedynie cewki ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez wasilek » 3 lis 2015, 10:48

DeviS napisał(a):Kompresje sprawdzalem jak ją sprowadziłem i na trzecim cylindrze bylo 0.5 atmosfery różnicy, w sumie teraz tez przydało by się to zrobić i sprawdzić co sie zmieniło ;) podejrzewam ze jednak nie będzie dużych odchylen ;) świece oraz przewody byly zmieniane, nie zmienialem jedynie cewki ;)


Hej. Zgodnie z serwisówką może być odchyłki do 2 atmosfer, a minimalna kompresja to z tego co paiętm 12atm. Ja mam niedużo mniej niż książkowo, a różnice w dziesiątych atm. Więc jak masz kompresję w okolicach 16-17 to w mojej ocenie jest "piękna" jak na 10 lat użytkowania :)

Ooo już znalazłem jak ma być: dla LF 17,5 standard, minimum 12,2, a różnica max. 1,99. Dla L8 17,8 standard, minimum 12,5, różnica 1,99.

Czyli jak masz dobrą kompresję, to różnicę 0,5 można sobie w buty wsadzić ;)
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 13:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez DeviS » 3 lis 2015, 17:55

Cena calej operacji sprawdzenia kompresji jest stosunkowo niedroga wiec mozna to zrobic by zobaczyc czy jest tendencja spadkowa. Przy pierwszym sprawdzeniu miala na 1, 2 i 4 cylindrze 17atmosfer a na 3 16.5 atmosfery wiec wedlug serwisówki wyszło bardzo dobrze ;) no ale o kompresji wiecej w innym watku. Trzeba rozwiazac przyczyne drgan nadwozia ;)

Jeszcze jedno pytanie, czy drgania nadwozia na biegu jałowym moga miec cos wspolnego z paskiem wielorowkowym i calym osprzetem ktory on napędza ? Np jest za słabo napięty, ewentualnie jakas rolka wpada w rezonans ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

PostTen post został usunięty przez DeviS 24 lis 2015, 01:59.

Postprzez DeviS » 27 lis 2015, 09:55

Powtorze troszke swoje pytanie: czy rolka napinacza moze powodowac drgania nadwozia na biegu jalowym ? Ewentualnie jakis inny osprzet ktory napedza pasek wielorowkowy ? Czy jesli cos wpada w rezonans bedzie widac to po pasku ? Jak otworze maske to widze tylko dobrze napiety pasek. Juz mam dosc tych drgan.... :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez brodaM6 » 27 lis 2015, 16:55

co do rolki to watpię ,ona może wyć ,a raczej jej łożyska ,może poduszki silnika ,pod obciążeniem zachowują sie inaczej,a na luzie telepie ,ale to tylko moje przemyślenia :)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez wasilek » 27 lis 2015, 19:11

Ja też bym bardziej obstawiał poduchy. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 13:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez DeviS » 27 lis 2015, 21:35

Chodzi o to ze poduchy mam wszystkie nowe i drgania niestety nie ustapily dlatego szukam innej przyczyny. Mam poduchy firmy Febest i czytalem w innym watku ze po wymianie na te poduchy drgania ustapily innym uzytkownikom. U mnie niestety przyczyna lezy gdzie indziej. Hmmm a jak bym zrzucil pasek wielorowkowy i odpalil i wtedy zobaczyl czy buda sie nie telepie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez wasilek » 27 lis 2015, 21:48

No to jest nalepszy sposób. Zdejmujesz pasek i zobaczysz. Daj znać jak to sprawdzisz.
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 13:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez brodaM6 » 28 lis 2015, 08:08

No dobra zdejmiesz pasek i nie będzie wibracji,to co ten test pokaże <co?>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez DeviS » 28 lis 2015, 08:30

Jeśli nie będzie drgań wtedy będę wiedział gdzie tkwi problem i będzie trzeba sprawdzić osprzęt który napędza pasek. Jeszcze jedno pytanie: oczywiscie do tego testu muszę rozgrzać samochód, następnie jak zrzuce pasek i ponownie odpale jak długo będzie mógł w taki sposob pracować ? Chodzi mi o to że pompa wody nie bedzie pracować i rozumiem ze wskazówka temp silnika powinna podskoczyc jeszcze bardziej ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez wasilek » 28 lis 2015, 08:34

Tak nagrzej. Bo wtedy pojawiaja się drgania. Sądze, że przy tej temeraturze jak jest na dworze trochę pochodzi. Zawsze możesz maskę dodatkowo otworzyć. Pilnuj wskzówki temperatury i bedzie ok. Sądzę, że pare minut na test Ci wystarczy.
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 13:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez leonidass » 28 lis 2015, 08:53

Poduszki masz made in china
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2015, 16:53
Posty: 190 (1/1)
Auto: czarne wściekłe
stroker 2.2
evo 6 TME IN PROGRESS
ex.– m6 3.0 v6

Postprzez DeviS » 28 lis 2015, 11:56

leonidass napisał(a):Poduszki masz made in china

Hmmm krotko i na temat, moze masz racje ale moje osobiste odczucie jest jednak inne. Jedyny sposob aby sprawdzic Twoja teorie jest podmiana od kogos komu buda sie nie telepie i ma oryginlne poduszki, lub jakis dobry zamiennik. Chociaz jak czytlem opinie ludzi o tych poduchach kazdy mowil ze jest wszystko w porzadku i drgania ustaly.
To co, jest ktos chetny na podmiane ?? :P :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6