Wygłuszenie samochodów – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez wojtix » 24 lis 2015, 14:30

ellipsis napisał(a):
wojtix napisał(a):
ellipsis napisał(a):Jednak to prawda, że pod boczkami goła blacha?

Jak w większości samochodów.


Nie wiem o jakich Ty mowisz samochodach ale ja mam troche inne zdanie. Rozbieralem boki drzwi w moim Accordzie i boczki nie byly przykrecone do gołej blachy..


Seat Ibiza/Cordoba, VW Polo, Golf, Focus-odkręcałem-widziałem. Mówię o klasie B/C- bo jak na razie moja historia motoryzacji pnie się powoli. Klasa D to już wg mnie inny poziom wyciszenia, a co za tym idzie komfort jazdy. Jakbym się przesiadł z klasy D, czy wyższej do C (w codziennym użytkowaniu) to pewnie też bym narzekał, tak samo jak teraz poruszam się od czasu do czasu miejskimi samochodami (kl.B) w mieście jak i w trasie i po przesiadce do Mazdy widzę różnice na korzyść. Wg mnie największy problem w Maździe to hałas od kół.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez ellipsis » 24 lis 2015, 14:46

Polo czy Ibiza jeszcze zalezy z jakich lat to sie zgodze to klasa nizej od naszych 3eczek. Ale co do Golfa czy Focusa to już sie nie zgodzę. Nasza mazda w tygodniku motor miala pomiar halasu 67dB. W autoswiecie Golf mial 65dB, nie wiadomo też jaka byla technika pomiaru ale przy kazdych testach mazda zawsze te 2 dB odstaje od konkurencji. 3dB to juz dla nas podwojenie dzwięku :(

Zgodze sie z Tobą też w kwestii halasu od opon. Zostawiam już kwestie wiatru powyzej 100km/h ale nawet jeźdzac w miescie to ten halas od opon jest uciązliwy. Szum jest tak dobitny jakby gdzies w podlodze byla dziura, on nawet nie jest przytlumiony :(
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez wojtix » 24 lis 2015, 14:59

Z Focusa MK2 FL się przesiadłem po 3 letniej (przyjemnej) przygodzie i tam samo zamykanie drzwi rezonowało. Wystarczyło postukać palcami w drzwi bądź tylne błotniki (powyżej nadkoli) to dogłos jak z pustej puszki. W Maździe tego efektu nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez sordyl18 » 24 lis 2015, 15:05

wojtix...nie wiem gdzie Ty stukasz tą mazdę. Przecież jak klupniesz w nadkole to przestrzeń jak w wielkim kanionie ;)
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2014, 21:29
Posty: 156 (2/7)
Auto: Mazda 3 BM 2014 HB 120km

Postprzez virtuatylda » 24 lis 2015, 19:45

Co do wygłuszenia kół ellipsis: ja auto odebrałem pod koniec października i nie zauważyłem jakiegoś nadmiernego hałasu (przebieg ledwie 750 km, a przesiadłem się z Mondeo mk4) ... czy to możliwe, że poprawili nadkola?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 paź 2015, 23:16
Posty: 21 (2/0)
Auto: Mazda 3 BM sedan 2.0 2015 SkyEnergy Xenon Navi TitaniumFlash

Postprzez ellipsis » 24 lis 2015, 21:52

Chyba nie, wiesz każdy to odbiera subiektywnie. Zobacz ile jest osob, którym halas w ogóle nie przeszkadza, także jest to indywidualna kwestia. Ja powiem tak, kiedys mialem Octavie 1.9 TDI, po przesiadce do Accorda dla mnie byla to klasa premium – cisza, wykonanie, dynamika silnika, no calkiem inna liga. Teraz po zakupie M3 czuje sie jakbym znowu wrócil do poziomu Octavi z calym szacunkiem do tego wozu bo ta octavka była bardzo starannie wykonanym autem czego nie mozna powiedziec o M3 :)
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez subframe » 24 lis 2015, 22:11

Ja odebrałem 5 listopada i nadkola na pewno nie są wyciszone. Postukaj palcem w przednie nadkole to zobaczysz o co chodzi, jest z plastiku cienikiego jak papier. Natomiast gwizdów uszczelek przy 130-150km/h nie słyszałem, ale jeszcze za wcześnie żeby to jednoznacznie stwierdzić.

Ellipsis, rozumiem trochę Twój gniew. Też jestem nieco rozczarowany. W Twoim przypadku zjawisko potęguje krótsze przełożenie skrzyni wersji 165KM i co za tym idzie większa prędkość obrotowa silnika w trasie. Ja podczas jazdy wersją 165KM też zwróciłem uwagę na większy hałas i wysokie spalnie, ale potem jak przejechałem sie 120KM to trochę się uspokoiłem, hałas był bardziej akceptowalny (lub asfalt i opony inne) i spalanie też, no i sprzedawca był lepszy...

Niemniej, dzięki wyczynom kolegi sordyla18 budzi sie nadzeja że stosunkowo niewielkim kosztem i w miarę prosto będzie można sobie z problemem hałasu poradzić. Sam zamierzam na wiosnę wytłumić przynajmniej nadkola i ewentualnie drzwi. Mam wrażenie że to powinno w dużej mierze pomóc. A gdy będzie ciszej, to na pewno wróci ochota i przyjemność z jazd i jeszcze bardziej polubię sie z M3.

Dopisano 25 lis 2015, 13:17:

Wczoraj wieczorem wykonałem jeszcze dodatkowe pomiary głośności na trasie siekierkowskiej.
Porównałem bezpośrednio po sobie moją M3 120BM z Alfą 156 2.5v6.
M3 jest o ok 1.5dB głośniejsza począwszy od 80km/h do 120km/h. Przy 130 jest juz podobnie.
Moje odczucia sa takie, że w Alfie wraz ze wzrostem prędkości słychać coraz bardziej szum powietrza + silnik.
Natomiast w M3 dostajamy na starcie wyraźny szum opon (mimo że mam teraz te najcichsze 67dB) i on dominuje cały czas i jest głównym sprawcą dyskomfortu. Bardzo odczuwalne sa zmiany rodzaju asfaltu.
Alfa ma nadkola filcowe z przodu i z tyłu.
Moja M3 ma nadkola plastikowe z przodu i częsciowo filcowe (przedna część) z tyłu.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2015, 21:37
Posty: 85 (2/5)
Auto: Mazda 3'15 SkyEnergy 120 MT Sedan

Postprzez creet » 25 lis 2015, 23:45

subframe napisał(a):Porównałem bezpośrednio po sobie moją M3 120BM z Alfą 156 2.5v6.
M3 jest o ok 1.5dB głośniejsza począwszy od 80km/h do 120km/h. Przy 130 jest juz podobnie.


Ojjjj pamiętaj, że słowo Alfa jest na tym forum na cenzurowanym!:D Ja tylko napiszę jedno. Porównujesz kompakt skonstruowany 2 lata temu, z autem klasy średniej niespełna 20 letniej konstrukcji... 20 letniej! Ok ktoś powie że były FL – moja strata – 15 letniej....! W odróżnieniu od Mazdy, Alfiści czegoś się nauczyli, w swoim współczesnym kompakcie, powyżej 130km/h a nawet 150, jest nadal cichutko.

Co do obserwacji na temat opon 100% zgody. Choć osobiście zauważyłem w tą sobotę dziwne zjawisko. Po wymianie oryginalnych 18'' opon 67dB na 16'' zimówki 68dB hałas w Mazdzie przy niskich prędkościach spadł niemal dwukrotnie i do 40km/h na tej samej drodze jest tak samo cicho jak w Giulietcie (w niej opony nie mają w ogóle znaczenia) – im szybciej tym różnica spada przez szumy powietrza wokół ramek szyb. Na letnich 18'' nawet przy tak małych prędkościach na szorstkim asfalcie Mazda była niemal dwukrotnie głośniejsza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez ellipsis » 26 lis 2015, 13:20

Creet zimówka ma miękką mieszanke więc siła rzeczy na twardym asfalcie bedzie troszke cichsza. Ale nie rozumiem co ma do tego wielkość felgi? Przecież to styk opony z asfaltem powoduje szum. Moim zdaniem bardziej ma tu na znaczeniu fakt, iż zimówki 16' masz zapewne 205 a letnie mamy 215 co daje 1cm wiecej opony na asfalcie i wiekszy szum.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez czarmi » 26 lis 2015, 14:27

Dzisiaj będąc w ASO mazdy przy okazji usuwania "cpykania" z prawego słupka, rozmawiałem trochę z doradcą serwisowym na temat szumów i świstów z okolic uszczelek mazd. Gościu stwierdził, że w M3 są szumy, ale w stosunku do M6, są one niewielkie. Posiadacze M6 przed i po FL, mieli ponoć dużo gorzej w tym temacie. Trudno to trochę sobie wyobrazić <co?> :|
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez creet » 26 lis 2015, 14:36

ellipsis napisał(a):Creet zimówka ma miękką mieszanke więc siła rzeczy na twardym asfalcie bedzie troszke cichsza.


Niby prawda, ale jednak producent deklaruje że zimówka o 1dB jest głośniejsza, choć w praktyce cichsza;) Dlatego piszę że nie rozumiem;)

czarmi napisał(a): Gościu stwierdził, że w M3 są szumy, ale w stosunku do M6, są one niewielkie. Posiadacze M6 przed i po FL, mieli ponoć dużo gorzej w tym temacie.


Ciekawe... w M6 to powietrze, aż czuć na czuprynie?:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez ellipsis » 26 lis 2015, 20:00

No na forum M6 jest cały watek o wyciszeniu. Oni tam cuda robią, oklejają, w uszczelki wpuszczają jakieś wypelniacze. Nie miesci sie to w glowie w autach za 100-130 tys :(
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez subframe » 27 lis 2015, 09:46

Ja używam apki na iOS "dB volume" która pokazuje stabilne wyniki na iP6 (chociaż chyba zbyt optymistyczne), inne apki które sprawdzałem są zbyt czułe, być może Iphone6 ma czulsze mikrofony i apki te nie uwzględniają.

Niewyciszona M3 przy 120km/h ma ok 64dB-65dB, przy 100km/h 61-63dB w zależności od asfaltu i opon :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2015, 21:37
Posty: 85 (2/5)
Auto: Mazda 3'15 SkyEnergy 120 MT Sedan

Postprzez ellipsis » 27 lis 2015, 12:50

Panowie niestety ale apki na telefon to można o wiecie czego kant rozbić. Magazyny motoryzacyjne mierzą halas profesionalnymi decybelomierzami i np. Golf czy Astra maja po ok 65dB a Mazda 67dB wiec prawie dwa razy głośniej.

Subframe – piszesz, że Mazda bez wyciszenia ma 65dB przy 120km/h, smiem watpic w te pomiary bo wychodzi na to, że głośna Mazda jest cichsza przy 120/h od europejskich kompaktów, które takie wyniki maja przy 100km/h... <glupek2>

Cały czas to powtarzam, że 3dB dla ucha ludzkiego to PODWOJENIE hałasu a dla was 3dB w ta czy w tamtą nie robi różnicy.. :D
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez czarmi » 27 lis 2015, 13:40

ellipsis napisał(a):Golf czy Astra maja po ok 65dB a Mazda 67dB wiec prawie dwa razy głośniej.

Czy aby na pewno to jest różnica prawie dwa razy głośniej (różnica 2 dB), jeśli 3 dB to ma być faktyczna dwukrotna różnica <co?> Możesz jaśniej :|
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez ulmen » 27 lis 2015, 13:47

2dB to różnica o 1,58 raza.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez waxain » 27 lis 2015, 13:50

Nie zapominajmy też, że każdy nieco inaczej odbiera różne dźwięki. Około 60dB ma np. odkurzacz (z tych "cichszych") a mi bardziej przeszkadzałby włączony niż 65dB jadąc samochodem :)
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez subframe » 27 lis 2015, 14:48

ellipsis napisał(a):Subframe – piszesz, że Mazda bez wyciszenia ma 65dB przy 120km/h, smiem watpic w te pomiary bo wychodzi na to, że głośna Mazda jest cichsza przy 120/h od europejskich kompaktów, które takie wyniki maja przy 100km/h...


Zdaje sobie sprawę, ze ta apka zaniża wynik pomiarów, ale jest najlepsza z tych co testowałem. Pozostłe pokazują wyniki w zakresach od 60-80dB. Jeżeli mamy porównywać pomiary apkowe to musi byc ten sam telefon i ta sama apka.

Z innej beczki, przeglądając wszystkie pomiary jakie mają w autocentrum, Mazda 3 z wynikiem 68.3dB przy 130km/h plasuje sie na 45 percentylu najcichszych. Jest nawet minimalnie cichsza od Skody Suberb TDI, Avensisa. <oczy>
Zarówno Zachar jak i Dives nie skarżyli się zbytnio na hałas. To może tak to jest, że teraz fury są poprostu głośniejsze.. ?
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2015, 21:37
Posty: 85 (2/5)
Auto: Mazda 3'15 SkyEnergy 120 MT Sedan

Postprzez czarmi » 27 lis 2015, 15:04

Oto testy głośności aut z Auto Centrum:
http://www.autocentrum.pl/nasze-pomiary/wyciszenie/
Nie rozumiem tylko, dlaczego test przeprowadzany był dla poszczególnych aut na różnych oponach (jedne auta na letnich, a inne na zimowych) i przy różnych warunkach drogowych <co?>
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez creet » 27 lis 2015, 15:27

czarmi napisał(a):Czy aby na pewno to jest różnica prawie dwa razy głośniej (różnica 2 dB), jeśli 3 dB to ma być faktyczna dwukrotna różnica <co?> Możesz jaśniej :|


Na pewno. Wszystkie skale dB są logarytmiczne.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Moto

cron