Witam,
Podczas hamowania na mokrej nawierzchni jak tylko się włączy ABS samochód praktycznie przestaje hamować. Na suchej jest OK. Ten sam efekt na trzech różnych kompletach opon.
Zarówno podczas działania ABS jak i ESP (np przy gwałtownym ruszaniu z miejsca na mokrej nawierzchni) bardzo wyraźnie słychać dziwny metaliczny dźwięk.
Podczas jazdy ciągle świeci się żółta kontrolka ślizgającego się samochodu. Czasem gaśnie, ale wystarczy skręcić kierownicą i zapala się ponownie. W jakimś serwisie zdiagnozowali brak odczytu z czujnika położenia kierownicy, zgodnie z sugestiami z forum przelutowałem w nim wszystkie styki ale nie pomogło.
Proszę o sugestie co z tym zrobić i najlepiej gdzie we Wrocławiu?
pozdrawiam,
Brak hamowania na mokrym, problem z ABS/ESP?
Strona 1 z 1
To może sam czujnik skrętu kierownicy jest uszkodzony? Miałem podobny przypadek. Ja swój czujnik wymieniłem na używany kupiony na popularnym portalu aukcyjnym. Nie jest to jakiś duży koszt. Bo jak ten stary przelutowałeś to przy okazji musiałeś go rozpinać i spinać ponownie to raczej nie jest wina braku styku.
jdr napisał(a):Zarówno podczas działania ABS jak i ESP (np przy gwałtownym ruszaniu z miejsca na mokrej nawierzchni) bardzo wyraźnie słychać dziwny metaliczny dźwięk.
to jest akurat normalny objaw
Poważnie? W żadnym innym aucie tego nie miałem.
Tym bardziej sprawa dziwna – jak wyjaśnić bardzo kiepską przyczepność na mokrej nawierzchni podczas gdy jak jest sucho to hamuje OK? (jeżdże na codzień różnymi autami i tylko mazda się tak masakrycznie ślizga)
Zamówiłem czujnik położenia kierownicy na allegro, zobaczymy czy coś pomoże.
Tym bardziej sprawa dziwna – jak wyjaśnić bardzo kiepską przyczepność na mokrej nawierzchni podczas gdy jak jest sucho to hamuje OK? (jeżdże na codzień różnymi autami i tylko mazda się tak masakrycznie ślizga)
Zamówiłem czujnik położenia kierownicy na allegro, zobaczymy czy coś pomoże.
- Od: 27 lis 2015, 10:40
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 2003 1.8
jdr napisał(a): jak wyjaśnić bardzo kiepską przyczepność na mokrej nawierzchni
u mnie było podobnie – sprawdzenie zbieżności kół zlikwidowało problem
jdr napisał(a): jak wyjaśnić bardzo kiepską przyczepność na mokrej nawierzchni
Wystarcz kiepskie opony,stan zawieszenia tez cos wnoszą ,ale nie tyle co kiepska opona
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Zarówno zawieszenie, zbieżność jak i opony zweryfikowane.
Dzisiaj wymieniłem czujnik położenia kierownicy i wyglada na to ze problem ze świecącą się kontrolką ESP zniknął.
Próbowałem także na wszystkie sposoby ten ABS dziś wieczorem (na suchej nawierzchni) i wszystko jest OK zarówno przy deptaniu hamulca w podłogę jak i trzymaniu go na granicy poślizgu – samochód hamuje poprawnie w obydwu przypadkach.
W piątek wymiana opon, następnie planuje wizytę w warsztacie celem weryfikacji hamulców (ostatnio czasami podczas hamowania z prawej strony – nie jestem pewien czy przód czy tył słychać wyraźnie odgłos tarcia).
Może w międzyczasie coś się wyjaśni...
Dzisiaj wymieniłem czujnik położenia kierownicy i wyglada na to ze problem ze świecącą się kontrolką ESP zniknął.
Próbowałem także na wszystkie sposoby ten ABS dziś wieczorem (na suchej nawierzchni) i wszystko jest OK zarówno przy deptaniu hamulca w podłogę jak i trzymaniu go na granicy poślizgu – samochód hamuje poprawnie w obydwu przypadkach.
W piątek wymiana opon, następnie planuje wizytę w warsztacie celem weryfikacji hamulców (ostatnio czasami podczas hamowania z prawej strony – nie jestem pewien czy przód czy tył słychać wyraźnie odgłos tarcia).
Może w międzyczasie coś się wyjaśni...
- Od: 27 lis 2015, 10:40
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 2003 1.8
U mnie też się strasznie ślizgał ale to była wina opon (jakieś chińskie i chyba z plastiku), jak popadał deszcz musiałem bardzo uważać bo droga hamowania strasznie się wydłużała, na suchym asfalcie podczas hamowania było ok. Zmieniłem na zimowe (Michelin) i już nie boje się jeździć jak pada deszcz 
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6