Reflektor XENON AFS i HBC
1, 2
Czy ktoś się orientuje jak sprawdzić numer części do mazdy 3?
Interesuje mnie różnica między reflektorami xenon z wersji sky energy i sky passion.
Czyli zwykłe kontra AFS i HBC. Zastanawia mnie czy dodatkowe wyposażenie wynika z modułów czy konstrukcji samych lamp.
Będę wdzięczny za pomoc.
Interesuje mnie różnica między reflektorami xenon z wersji sky energy i sky passion.
Czyli zwykłe kontra AFS i HBC. Zastanawia mnie czy dodatkowe wyposażenie wynika z modułów czy konstrukcji samych lamp.
Będę wdzięczny za pomoc.
enzo_pl napisał(a):Czy ktoś się orientuje jak sprawdzić numer części do mazdy 3?
Interesuje mnie różnica między reflektorami xenon z wersji sky energy i sky passion.
Czyli zwykłe kontra AFS i HBC. Zastanawia mnie czy dodatkowe wyposażenie wynika z modułów czy konstrukcji samych lamp.
Będę wdzięczny za pomoc.
AFS ma guzik na konsoli tam gdzie istop, innych różnic nie znam. Wg mnie lampy są te same, pewnie tylko brakuje silniczka do machania na boki. Co do HBC to potrzebny jest dodatkowy czujnik nad lusterkiem, obecnie dostępny jest jedynie w opcji.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3138 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Do tego jest tez oprogramowanie potrzebne, poziomowanie tych lamp jest góra-dół i lewo-prawo.
Samo doświetlenie nie będzie proste w zamontowaniu, różnica w nr części jest.
Samo doświetlenie nie będzie proste w zamontowaniu, różnica w nr części jest.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Co do HBC, to nie w lusterku a właśnie w światłach jest ten czujnik :–)
Dlatego pytam o światła, czym się różnią i jakich części brakuje. Nie mam dostępu do katalogu części, więc nie mogę sprawdzić.
Wydaje mi się, że lampa jest identyczna (koszt produkcji 2 rodzajów lamp jest idiotyczny), więc pewnie brakuje jedynie modułu do AFS (tak jak w wersji BL).
A co do innych opcji to według mnie komplet czujników w wersji sky energy oraz sky passion jest identyczny (poza radarem), na szybie znajdują się te same czujniki. Czujnik do SCBS, czujnik zmierzchu, czujnik deszczu oraz według mnie czujnik od LDW – tutaj pewnie brakuje również modułu oraz aktywowania samego LDW w aucie + przycisk.
Jeżeli ktoś ma dostęp do numerów to prosiłbym właśnie o różnice w lampach xenon oraz czujnik LDW :–)
A co do AFS to one nie działają na skręt koła kierownicy a mają swój żyroskop. Jeżeli auto porusza się w lewo to lampy same doświetlają ten obszar – tak słyszałem.
Dlatego pytam o światła, czym się różnią i jakich części brakuje. Nie mam dostępu do katalogu części, więc nie mogę sprawdzić.
Wydaje mi się, że lampa jest identyczna (koszt produkcji 2 rodzajów lamp jest idiotyczny), więc pewnie brakuje jedynie modułu do AFS (tak jak w wersji BL).
A co do innych opcji to według mnie komplet czujników w wersji sky energy oraz sky passion jest identyczny (poza radarem), na szybie znajdują się te same czujniki. Czujnik do SCBS, czujnik zmierzchu, czujnik deszczu oraz według mnie czujnik od LDW – tutaj pewnie brakuje również modułu oraz aktywowania samego LDW w aucie + przycisk.
Jeżeli ktoś ma dostęp do numerów to prosiłbym właśnie o różnice w lampach xenon oraz czujnik LDW :–)
A co do AFS to one nie działają na skręt koła kierownicy a mają swój żyroskop. Jeżeli auto porusza się w lewo to lampy same doświetlają ten obszar – tak słyszałem.
A skąd kolego masz informacje, że czujnik HBC jest w lampie? I niby w którym miejscu/której lampie? HBC korzysta z kamery, tej samej co LDWS i SBS (ten ostatni potrzebuje jeszcze czujnika radarowego). Każde auto z Safety Pack ma 1 czujnik więcej, znajduje się on centralnie nad lusterkiem – wystarczy porównać chociażby zdjęcia. Było to już przerabiane na tym forum.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3138 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Sprawdziłem w manualu.
Wygląda to następująco. AFS korzysta z tego samego czujnika co SCBS, więc poziom skrętu jest pobierany z tego samego czujnika. Zespół od samo poziomowania jest również odpowiedzialny za skręt w AFS, jedyne czego brakuje to moduł AFS: 0918-1301 (tak wynika z diagramów). Silnik do poziomowania i skrętu to jedna część: 0918-1101
Co do HBC – to broszurce mówią o czujniku w reflektorach ale w manualu moduł korzysta z kamery rejestrującej zamontowanej przy lusterku: 0918-1301.
Czujnik w lampie to moja pomyłka chociaż takie informacje wyczytałem na stronie mazdy: "Przełączaniem sterują czujniki wbudowane w reflektory, poprawiając bezpieczeństwo i ułatwiając prowadzenie."
Według schematów, podłączenie modułu AFS jest w okolicach kierownicy – tj. przy przełącznikach.
Natomiast FSC, czyli przednią kamerę należy dopiąć do reszty czujników. Wiązki są już zainstalowane.
Pozostaje teraz wycenić moduł AFS oraz kamerę FSC, a następnie koszt aktywowania tych modułów w komputerze auta.
Wygląda to następująco. AFS korzysta z tego samego czujnika co SCBS, więc poziom skrętu jest pobierany z tego samego czujnika. Zespół od samo poziomowania jest również odpowiedzialny za skręt w AFS, jedyne czego brakuje to moduł AFS: 0918-1301 (tak wynika z diagramów). Silnik do poziomowania i skrętu to jedna część: 0918-1101
Co do HBC – to broszurce mówią o czujniku w reflektorach ale w manualu moduł korzysta z kamery rejestrującej zamontowanej przy lusterku: 0918-1301.
Czujnik w lampie to moja pomyłka chociaż takie informacje wyczytałem na stronie mazdy: "Przełączaniem sterują czujniki wbudowane w reflektory, poprawiając bezpieczeństwo i ułatwiając prowadzenie."
Według schematów, podłączenie modułu AFS jest w okolicach kierownicy – tj. przy przełącznikach.
Natomiast FSC, czyli przednią kamerę należy dopiąć do reszty czujników. Wiązki są już zainstalowane.
Pozostaje teraz wycenić moduł AFS oraz kamerę FSC, a następnie koszt aktywowania tych modułów w komputerze auta.
enzo_pl napisał(a):Natomiast FSC, czyli przednią kamerę należy dopiąć do reszty czujników. Wiązki są już zainstalowane.
Pozostaje teraz wycenić moduł AFS oraz kamerę FSC, a następnie koszt aktywowania tych modułów w komputerze auta.
Brzmi fajnie i prosto, niestety diabeł tkwi w szczegółach. Przednia szyba w miejscu gdzie powinna być kamera jest czarna. Co z tego że ją zamontujesz jak będzie ślepa.
Dla mnie AFS to taki zbyteczny bajer, za to HBC bym nie pogardził.
Co to za manuala masz? W moim nie ma schematów, podzielił byś się?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3138 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
To zaślepienie na szybie to naklejka. Szyba jest zawsze taka sama. Zrywasz folię i naklejasz nową – większą.
Co do manuala to wrzucam kilka zrzutów, a manual mogę przesłać jak podasz maila :–)
Dopisano 17 lis 2015, 12:14:
Numery części modułu AFS: KD545102XB
Numer części kamert FSC: BHS267XCX
Ciekawe czy można zamówić te części w naszych salonach i jaka będzie cena. Według sklepów zagranicznych to koszt około 570 dolarów za komplet, czyli cena byłby przyzwoita.
Co do manuala to wrzucam kilka zrzutów, a manual mogę przesłać jak podasz maila :–)
Dopisano 17 lis 2015, 12:14:
Numery części modułu AFS: KD545102XB
Numer części kamert FSC: BHS267XCX
Ciekawe czy można zamówić te części w naszych salonach i jaka będzie cena. Według sklepów zagranicznych to koszt około 570 dolarów za komplet, czyli cena byłby przyzwoita.
Niestety lampy z AFS i bez są różne. Sam klosz i soczewka nie, ale to co zanim jest całkiem inne, cena prawie 700euro bez vat za jeden.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Możesz podać numery części? Szukałem sprawdzałem i nie widzę nigdzie różnych lamp.
Są albo halogenowe albo xenon bez poziomowania (niektóre kraje) oraz xenon z poziomowaniem i AFS.
Sprawdzałem również CX-5 gdzie również są albo lampy halogenowe albo xenon i tyle.
Szukałem we wszystkich katalogach. Będę wdzięczny jeżeli podasz konkretne numery.
Są albo halogenowe albo xenon bez poziomowania (niektóre kraje) oraz xenon z poziomowaniem i AFS.
Sprawdzałem również CX-5 gdzie również są albo lampy halogenowe albo xenon i tyle.
Szukałem we wszystkich katalogach. Będę wdzięczny jeżeli podasz konkretne numery.
Numery części są takie same, z tym że osprzęt za nimi jest inny, przy zamawianiu części trzeba podawać z AFP czy bez i tu jest różnica miedzy lampami w cenie również. Wiec jest coś na rzeczy.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Sprawdziłem raz jeszcze. Brakuje modułu AFS – normalnie jest tam moduł HID (inna końcówka), więc trzeba go podmienić. Co dziwne, moduł do lamp z AFS jest tańszy od modułu bez AFS :–)
Lampy różnią się ceną o kilka złotych :–) no może przesadzam, ale o jakieś 100 zł.
Różnica polega na innym kablu – dokładnie jedna pozycja i co dziwne u nas Ona jest dodana a tam nie (coś w rodzaju dłuższego łączonego kabla), w wersji z AFS łączysz bezpośrednio bez tej wiązki. Reszta komponentów jest identyczna, każdy element składowy paczki.
Lampy różnią się ceną o kilka złotych :–) no może przesadzam, ale o jakieś 100 zł.
Różnica polega na innym kablu – dokładnie jedna pozycja i co dziwne u nas Ona jest dodana a tam nie (coś w rodzaju dłuższego łączonego kabla), w wersji z AFS łączysz bezpośrednio bez tej wiązki. Reszta komponentów jest identyczna, każdy element składowy paczki.
enzo_pl napisał(a):Sprawdziłem raz jeszcze. Brakuje modułu AFS – normalnie jest tam moduł HID (inna końcówka), więc trzeba go podmienić. Co dziwne, moduł do lamp z AFS jest tańszy od modułu bez AFS :–)
Lampy różnią się ceną o kilka złotych :–) no może przesadzam, ale o jakieś 100 zł.
Różnica polega na innym kablu – dokładnie jedna pozycja i co dziwne u nas Ona jest dodana a tam nie (coś w rodzaju dłuższego łączonego kabla), w wersji z AFS łączysz bezpośrednio bez tej wiązki. Reszta komponentów jest identyczna, każdy element składowy paczki.
Widze, ze masz mocne postanowienie dodania kilku bajerow. Zycze powodzenia, jak Ci sie uda z checia skopiuje co nieco (mam tu na mysli HBC i reszte zwiazana z dodatkowa kamera). Zastanawia mnie tylko ta "naklejka na szybie" nad lusterkiem. Wg mnie jest to pomalowane i nie bardzo da sie to usunac – aczkolwiek z lenistwa nie sprawdzilem czy mam racje

- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3138 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Panowie,
mam takie pytanie, jeśli nie na temat to z góry przepraszam
czy lampy BHR3 51030 i BHR3 51040 to lampy z afs czy też nie? Ile osób tyle opinii, w aso twierdzili że skrętne...takie też kupiłam, ale elektronik miał problem z podłączeniem, więc teraz śmigam z migającą kontrolką afs, chciałabym zrobić wreszcie z tym porządek, jeśli okaże się że lampy są ok, to gdzie mogę sie udać aby mi to ogarnięto (Warszawa i okolice) ? Jeśli jednak nie mają afs to jedyną opcją jest zakup nowych lamp? Czy można zrobić jakiś szacher macher ? 
Dzięki za pomoc!
M.
mam takie pytanie, jeśli nie na temat to z góry przepraszam
Dzięki za pomoc!
M.
- Od: 7 kwi 2016, 12:52
- Posty: 4
- Auto: MAZDA 3 2014
Dołożenie HBC to by była fajna sprawa. Tak sobie myślałem, że w mojej zamówionej maździe bez pakietu safety to do szczęścia brakowało by mi właśnie HBC
Ciekawe czy da się to dołożyć, a jak tak to czy w rozsądnej cenie.
A tak wogóle to w jaki sposób HBC uruchamia się lub dezaktywuje w wersjach z pakietem safety, jest od tego przycisk po lewej czy na kierunkowskazie?
Ciekawe czy da się to dołożyć, a jak tak to czy w rozsądnej cenie.
A tak wogóle to w jaki sposób HBC uruchamia się lub dezaktywuje w wersjach z pakietem safety, jest od tego przycisk po lewej czy na kierunkowskazie?
Manetka świateł do przodu jak na długie, światła na auto i HBC jest aktywowane. Pojawia się zielona kontrolka świateł długich z literką "A" z boku. Oczywiście światła muszą się najpierw zapalić.
Na marginesie Enzo udało się Tobie zrobić?
Na marginesie Enzo udało się Tobie zrobić?
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
No cóż wielka szkoda
Mam nadzieję,że może ktoś w najbliższym czasie pociągnie temat dołożenia przynajmniej HBC
o ile wogóle było by to możliwe
Mam nadzieję,że może ktoś w najbliższym czasie pociągnie temat dołożenia przynajmniej HBC
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości