Cześć,
Tytułem wstępu, po zakończeniu przygody z Corollą E11 i w pełni zadowoleniu z jej posiadania szukałem samochodu z Japonii, wymogami było 5 drzwi i jakiś mocniejszy niż 100 koni silnik tolerujący gaz, najlepiej z w miarę przyzwoitym wyposażeniem. Pierwotnie chciałem się przesiąść do następczyni E11, ale moje wymagania były nie współmierne do środków, które chciałem wydać na samochód


Dane
rok produkcji: 2005
przebieg w dniu kupna: ~170.000km
Data pierwszej rejestracji: 28.11.2005
Silnik: 2.0 LF benzyna + instalacja STAG
Moc: 150KM
Kolor: czarny (16W)
Wersja wyposażenia: Active
Wyposażenie:
ABS, ESP
Felgi 16" oryginalne (z oponami zimowymi)
6 poduszek powietrznych
elektryczne szyby przód/tył
automatyczna klimatyzacja
sterowanie z kierownicy
światła przeciwmgielne przód/tył
ISOFIX
mata bagażnika oryginalna[/list]
Naprawy/wymiany:
– 170.000km – klocki hamulcowe tył – dzień po zakupie
– 171.000km – czyszczenie przepustnicy
– 173.000km – wymiana termostatu (OEM Ford)
– 176.555km – wymiana sworzni wahaczy przód (MOOG)
– 177.000km – wymiana wydechu od tłumika środkowego do końca
– 177.600km – wymiana przednich łączników stabilizatorów (CTR) razem ze sprężynami Eibach -40
– 178.600km – serwis olejowy (Valvoline SynPower 5W30+Knecht), nowy komplet uszczelek pokrywy zaworów (OEM Mazda), świece NGK LASER IRIDIUM ITR6F-13
– 179.000km – serwis LPG
– 182.500km – przegląd, ubezpieczenie, nowa tylna tuleja wahacza przód (prawa strona, Febi Bilstein)
– 185.200km – wymiana amortyzatorów przednich (KYB Excel G), drugiej tylnej tuleji wahacza (Febi Bilstein) i poduszek oraz łożysk amortyzatora (Febi Bilstein)
– 189.000km – serwis LPG, wymiana filtrów
– 190.000km – olej OEM Mazda 5w30 + filtr Knecht
– 194.800km – Końcówki drążków stabilizatora Lemforder, komplet przednich hamulców Textar
– 195.300km – łączniki przód, wymiana półosi od strony pasażera
– 196.400km – wymiana chłodnicy, wymiana kloszy reflektorów przednich
– 198.000km – regulacja luzów zaworowych (5 szklanek)
– 198.800km – wymiana akumulatora na Yuasa YBX3075 60Ah 550A
– 200.000km – Olej Valvoline SynPower 5w30
– 203.000km – Wymiana pierścieni olejowych
– 203.300km – serwis LPG, wymiana poduszki olejowej silnika
– 204.000km – Odnowienie drążka stabilizatora tył, wymiana gum (Tedgum) i końcówek drążka (Febi) tył
– 209.000km – Olej Penrite HPR 5 5w40 + wymiana płynu wspomagania (Mobil ATF 320) + wymiana płynu hamulcowego (Valvoline DOT4) w hamulcach i sprzęgle
– 217.000km – sworznie wahacza 555, łączniki stabilizatora CTR
– 220.300km – serwis LPG, serwis olejowy (Valvoline), wymiana świec (NGK LASER IRIDIUM ITR6F-13)
– 224.000km – wymiana kompletu hamulców przód+tył na zestaw Brembo
– 230.000km – serwis olejowy (Valvoline)
Modyfikacje:
– Xcarlink (seryjne radio nie obsługuje w moim przypadku mp3, a reklam w radiu słuchać nie lubię
– Przyciemnione szyby tylne (jeszcze przez poprzedniego właściciela)
– Nakładki na pedały Mazdaspeed
– Felgi z RX-8 (opony Uniroyal Rainsport 5 225/40/R18)
– Sprężyny obniżające Eibach
– Zderzak tylny Kintaro
– Końcówka wydechu 100mm no-name
– Wideorejestrator Navitel R600 przód, wideorejestrator 70mai tył
– podświetlenie wnętrza, postojówek i tablicy led
– Lotka z trzecim stopem na klapę bagażnika
– Obszyta kierownica i gałka zmiany biegów (skóra + niebieska nitka)
– Czarne wkłady lamp przednich, kierunkowskazy przednie Osram Diadem
– Dynamiczne kierunkowskazy w błotnikach
– Nexus 7 w miejsce fabrycznej nawigacji
– Magnetyczne czujniki parkowania tył + Kamera cofania
– Symetryczne (przezroczyste) światła w klapie
– Podwójne światło wsteczne oraz przeciwmgłowe
– Nakładki progowe
– Spryskiwacze mgłowe
– Mocowania siatki bagażnika wydrukowane na drukarce 3D
– Lusterko fotochromatyczne z GH
– EZ-Lip
Plany:
– oklejenie niektórych plastików wewnątrz folią BlackPiano, aby wyglądały tak samo jak listwa przy wyświetlaczu