Wygłuszenie samochodów – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Desper » 9 kwi 2015, 19:01

Też mnie to czeka... :|
Najpierw bardzo pozytywne zaskoczenie po założeniu UG9, a teraz... Powrót do Toyo to będzie jakaś masakra...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 13:21
Posty: 32 (5/0)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 (BM) hatchback
2014r.; 2.0/165KM
SkyEnergy, Soul Red

Postprzez tommiyacht » 10 kwi 2015, 07:01

podobno letnie opony sa generalnie głośniejsze od zimowych wiec nie wiem czy to wina opon stricte Toyo.
Początkujący
 
Od: 20 mar 2015, 13:20
Posty: 9

Postprzez ellipsis » 10 kwi 2015, 11:02

Opona letnia ma twardą mieszankę, która naturalnie jest głośniejsza od miekkiej. Ale końcowy efekt zalezy od kształtu bieżnika i innych parametrów samej opony. Więc reguły nie ma. Ja po wymianie zimówek na letnie dunlopy które sa wg. danych 5dB cichsze od zimówek odczułem znaczny wzrost hałasu opon, teraz albo sie przezwyczaiłem albo sie "dotarły" bo jakoś mi tak ten szum nie przeszkadza. Może dlatego, że jest cieplej i asfalt z opona ma wiekszą temp?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez czarmi » 10 kwi 2015, 12:47

Ja nie wyczuwam żadnej różnicy jeśli chodzi o hałas pomiędzy oponami zimowymi Goodyear ULTRA GRIP 9 205/60R16 92H, a oponami letnimi Toyo o tym samym rozmiarze, choć te zimowe wg. producenta miały być ździebko cichsze. W ogóle ten niby za duży szum mi nie przeszkadza i nie przejmuję się nim.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez subframe » 9 lis 2015, 22:45

Po wyjechaniu prosto z salonu na ulicę i przejechaniu pierwszych 50 metrów z prędkością do 40km/h, mimo ogólnego stresu, pomyślalem.... kurde, jak te opony głośno szumią!
Sprawdziłem, mam Micheliny Energy Savery z etykietą 70dB, a w alfie 156 poprzedniczce, SportMaxxy RT 67dB i od razu poczułem różnicę.
W trasie jeszcze nie byłem. Przy najbliższej okazji zobaczę jak zareaguje rodzina. To dobry miernik:)
Poprzednio jeździłem jeszcze Focusem IIFL Kombi i Meganką dci Kombi i wszystkie były głośne dla mojej rodziny powyżej 130km/h.

BTW. a na początek poszukam cichych zimówek...
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2015, 21:37
Posty: 85 (2/5)
Auto: Mazda 3'15 SkyEnergy 120 MT Sedan

Postprzez ellipsis » 10 lis 2015, 01:30

Opony oponami, ja mam letnie Dunlopy Sportmax TT 67dB i halas z opon jest niemiłosierny. Cala moja rodzina po ostatniej podrózy na wszystkich swietych uznala, że M3 jest bardzo głosna. Na poczatku slychac opony a powyzej 100km/h dochodzi świst powietrza w uszczelkach, po 20 min jazdy ekspresówka mielismy dość i trzeba bylo zwolnic do 90/h bo nie dalo sie normalnie rozmawiac. Wygluszenie w 3ce nie istanieje i trzeba to powiedziec wprost i nie chodzi tu o opony, Alfa byla i jest dobrze wyciszona.

Mazda pretenduje do klasy premium. Ostatnio w "Motorze" byl test kompaktów wielkiej 3ki z niemiec. Tam przy 100km/h 62dB w Maździe 67dB. Zaznacze, że dla czlowieka 3dB to podwojenie nasilenia dzwieku.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez artur1313 » 10 lis 2015, 09:11

W 100% się zgadzam. Mam identyczne odczucia z jazdy. Dodam, że zimowe 16' Michelin-y Alpin 5 są cichsze od letnich Dunlop-ów. Zastanawiam się, czy wiosną nie spróbować wyciszyć drzwi. Świst z uszczelek doprowadza mnie do szału.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2014, 22:58
Posty: 168 (1/7)
Auto: Mazda 3 HB 165KM, SkyPassion, JetBlack

Postprzez creet » 10 lis 2015, 09:16

Mogę tylko potwierdzić. Giulietta 2014 vs M3 2014 – przepaść w jakości wygłuszenia podwozia i uszczelek. Przy oponach o podobnym indeksie hałasu (różnica 1dB), w Mazdzie jest 2 do 4 razy głośniej w zależności od prędkości, czyli od 3 do 5 dBA. M3 jest z 10 lat za konkurencją w tej kwestii.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez ellipsis » 10 lis 2015, 21:09

Alfa zawsze byla wmiare dobrze wyciszona, to nie pisana klasa premium. Zmiana opon u nas nic nie da bo generalnie nie ma wyciszenia podlogi, nadkoli wiec ten ogromny halas przenoszony jest na cale auto. Jedzie sie 60/h i slychac bardzo same opony a nasze Dunlopy sa jedne z najcichszych 67dB wiec o czym my mówimy.

Na ekspresówce to był dramat, nie da sie normalnie rozmawiac powyzej 100km/h opony + wiatr sa bardzo uciążliwe a jazda 140-150 na autostradzie przypomina jazde na motocyklu, własnych mysli sie nie slyszy..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez nexus30 » 11 lis 2015, 10:40

Chyba jeździmy innymi autami. Jak dla mnie do 120 km/h jest ok. Powyżej robi się trochę głośno, ale bez przesady.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Postprzez usrobo » 11 lis 2015, 10:50

Panowie subiektywne odczucia hałasu sa jak ból. Kazdy to odbiera inaczej.
Fakt jest jeden, przez wielu potwierdzony, powyzej 120km/h jest bardzo głośno w porównaniu z innymi nowymi samochodami podobnej klasy.
Powody wg mnie są 2:
1. brak wygłuszenia nadkoli
2. zła konstrukcja rynienek dachowych, które przy prędkościach powyżej 120km/h zaczynają świszczeć.
Gdzieś czytałem ze będzie to pierwsza zmiana po facelifcie tego modelu.
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2014, 17:13
Posty: 185 (3/9)
Auto: Mazda 3 BM Sky-Motion 120KM HB soul red

Postprzez ellipsis » 11 lis 2015, 13:22

Dokładnie, jednemu to nie przeszkadza a drugi dostaje białej goraczki, to kwestia subiektywna jak napisal usrobo. W 3BM glosno jest z każdego miejsca. Na dzien dobry slychac opony z nadkoli i podlogi. Po wkreceniu silnika powyzej 3 tys zaczyna znowu on być denerwujący – tu brak wygluszenia komory silnika. Powyzej 100/h dochodzi wiatr i mamy nie przyjemna kumulacje. Kolega ma Jette 1.6 benzyna, podstawa podstawy. Tam jest o wiele cisze, silnika nie slychac, kół i wiatru też. Ja nie wymagam wyciszenia A6 czy BMW 5 ale normalnego poziomu jaki oferuja inne auta tego segmentu.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Entrails » 11 lis 2015, 15:17

Ja uwazam jak nexus30, ze poziom hałasu jest jak najbardziej normalny, a twierdzenia, ze przy 120 km/h nie mozna rozmawiac to jakas ciezka przesada. no ale odczucia sa jak najbardziej indywidualne.
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 16:37
Posty: 96 (6/8)
Auto: Mazda 3 SkyEnergy HB Soul Red 120 KM, Navi, Ksenon, Sebring, Akai Pakiet.

Postprzez creet » 11 lis 2015, 18:18

usrobo napisał(a):Panowie subiektywne odczucia hałasu sa jak ból. Kazdy to odbiera inaczej.


Dlatego właśnie posługuję się pomiarami w dBA co oznacza poziom względny w decybelach ale przeskalowany wg znormalizowanej krzywej ważonej odpowiadającej odwróconej krzywej czułości ucha ludzkiego dla różnych częstotliwości.

Chodzi o to by wyniki pomiarów hałasu pokazywały mniej więcej poziom sygnału odpowiadający wrażeniom przeciętnego ucha ludzkiego.

Tak się składa, że w domu mam sonometr – dokładnie taki sam model jaki używa zacharoff w swoich testach aut. I zmierzyłem hałas dobywający się z M3 i Giullietty przy różnych prędkościach na tej samej drodze. Wyniki mówią, że w mazdzie przy każdych warunkach jest co najmniej dwa razy głośniej (nawet przy 20km/h), dla rzeczonego przeciętnego ucha ludzkiego. Przy dużych prędkościach nawet więcej niż 2 razy. Wyniki sonometru zgadzają się z moimi odczuciami, mogę więc powiedzieć, że mam przeciętne ucho, a wrażenia podróżowania mazdą ratuje jedynie audio Bose, które dudni tak mocno, że w miarę zagłusza świst wiatru i hałasy toczenia.

Najbardziej wyraźną różnicą między oboma tymi samochodami (bardzo podobnymi do siebie – Alfa, przynajmniej Giulietta to nie jest premium, wiem bo mam;)) są hałasy przy pokonywaniu dziur. W alfie cisza, w mazdzie dźwięki zawieszenia jakby uderzać metalowym młotkiem w wahacz. To samo z tłumieniem hałasów z zewnątrz. W Giullietcie nie słychać przejeżdżającej obok ciężarówki, w Mazdzie słychać to bardzo wyraźnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez usrobo » 11 lis 2015, 19:13

Calkowicie sie z toba zgadzam.
Po to sa te urzadzenia zeby te subiektywne odczucia mozna bylo obiektywnie mierzyc.

Chyba sie zgodzisz ze bez urzadzen pomiarowych 2 ludzi ten sam dzwiek moze slyszec i odbierac inaczej?

Obiektywnie wiec w m3 jest glosno:cry:
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2014, 17:13
Posty: 185 (3/9)
Auto: Mazda 3 BM Sky-Motion 120KM HB soul red

Postprzez ellipsis » 11 lis 2015, 19:49

Creet czyżby powoli opadł Cie zachyt z posiadania M3? :) JA nie mam decybelomierza więc opieram sie tylko na moich uszach a one sa wmiare czułe – jestem gitarzysta i audiofilem amatorem :D

Entralis – oczywiście możesz miec takie zdanie, aczkolwiek normalny poziom halasu to rzecz wzgledna i w porownaniu do innych aut segmentu C Mazda niestety odstaje znacznie, to jest fakt a czy komus to przeszkadza czy nie to już jest osobista kwestia ;)

Ja jestem zakochany w Alfie, osatnio bylem w salonie i ogladalem wersje GV. Może i w niektorych miejscach jest troche twardego plastiku ale generalnie cale wnetrze sprawia wrazenie bardzo dobrze wykonanego.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez creet » 11 lis 2015, 21:46

Sorry za offtop. Mam 3 SkyPassion 165KM z 2014 i Giuliette 170KM Distinctive z 2014. Wnętrze Alfy trzeszczy tak samo jak Mazdy. Infotainment system Alfy jest tak słaby, jak wygłuszenie Mazdy. Skrzynia biegów w Alfie miażdży tą z Mazdy, ale to akurat nie wysiłek, nawet nasza Kia Picanto ma lepszą skrzynię niż Mazda. Silnika w Alfie nie słychać, jest za to seryjny puzon zamiast wydechu. Mi bardziej pasuje dźwięk wycia silnika Mazdy. Alfa lepiej się zbiera (zwłaszcza na D z DNA), ale tak na prawdę różnica jest niewielka. Fotele i pozycja za kierownicą zdecydowanie lepsza w Mazdzie. Mam 185cm wzrostu i przy optymalnie odsuniętym fotelu (lubię jeździć "na leżąco") muszę trzymać kierownicę "na prostych rękach", przy okazji zawadzając nogą od sprzęgła w plastiki pod kierownicą. Nie wybrażam sobie jeździć tym autem w trasie, choć dla Żony jest ideałem:) Ogólne wrażenie solidności – zdecydowanie na plus dla Alfy. Mazda sprawia wrażenie wykonanej z papieru. Klima lepsza w Mazdzie (tu miałem wielkie zdziwko) Giulietta ma tunel na narty, a Mazda dziury do mocowania bagażnika na dach ukryte pod listwami. Mazda SkyPassion jest zdecydowanie bardziej doposażona od Giulietty Distinctive i przy tym katalogowo ze 20k PLN tańsza. Ogólnie bardzo podobne samochody. Jeśli wahasz się nad zmianą M3 na Giuliettę, to się zastanów, bo wg mnie to zamiana siekierki na kijek:) No chyba że kupisz QV za katalogowe około 130-140k PLN;) Jest jeden niezaprzeczalny plus Alfy – włosi wiedzą że start-stop w połączeniu z turbokosiarką 1.4 170KM to zły pomysł, dlatego na desce zamontowali guzik, którym można to g•••• wyłączyć raz na zawsze, a w Mazdzie trzeba klikać ten guzior po każdym odpaleniu auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez ellipsis » 12 lis 2015, 01:34

Nie zamierzam zmieniać, mówie tylko ze mialem okazje ogladac ostatnio taka Alfe z dosc duzym rabatem gdzie cena lekko przekraczala 100 tys wiec roznica przy M3 ze skora nie byla az tak duza. Wiesz creet, Alfa to Alfa ma to coś, ten smak i włoski styl. Moze nie doskonaly ale pelen uroku.

Wojtek nas zaraz pokasuje :D
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez creet » 12 lis 2015, 09:17

To jest paradoks Alfy, dlatego pisałem o cenach katalogowych, które nie mają nic wspólnego z realnymi. Niby każdy to auto kocha bo to włoska Alfa, ale nikt nie kupuje... bo to włoska Alfa właśnie:) My kupiliśmy naszą z rocznika 2014 w 2015r za 35k PLN mniej niż katalogowo. Na QV były jeszcze większe przeceny. Wyszło nam, że sprzedano nam auto około 10k PLN taniej niż wycena z Eurotaxa. Samochód oczywiście pełnowartościowy z przebiegiem 2km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez ellipsis » 12 lis 2015, 19:35

Coraz wiecej Alf jeździ i dobrze! U mnie w mieście 159 czy Julek sporo sie widuje. Volvo tez ma taka polityke, jak przychodzi do zakupu to cena ostateczna jest sporo nizsza niz w katalogu. W salonie Alfy stoi julka GV 2014, czerwona 1750i z alcantara za chyba 105tys. Mazda w skorze 98 wyszla no ale nie ma co porownywać. Srodek alfy jest o wiele lepiej wykonczony, ma ten włoski styl :)
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Moto