Wysokie spalanie – migająca kontrolka DPF

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez radek1880 » 10 lis 2015, 20:32

Witam posiadam MAZDE 5 CR 2,0 143KM
W zeszłym miesiącu zapaliła się kontrolka DPF która miga cały czas. Pojazd nie wskoczył w tryb awaryjny, nie stracił mocy. Wyczytałem na forum iż jest to spowodowane nie skasowaniem kontroli wymiany oleju który wymieniłem 4000km temu. Poziom oleju w normie. Postanowiłem tak przejeździć do następnej wymiany i skasować wymianę. Po miesiącu tzn. do dzisiaj zauważyłem że madzia strasznie dużo pali. Wcześniej w trasie 6l obecnie kolo 10-12l. Podczas ruszania komputer wskazuje nawet 40l a obecnie w trasie rzadko kiedy poniżej 10. Gdy staje na biegu jałowym wskazania zamiast pokazywać zero wzrastają do 5 następnie do 7 a potem dopiero do zera. Trwa to kilka sekund i wcześniej tego nie było. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły co jest przyczyną to będę bardzo wdzięczny.
radek1880
 

Postprzez smile » 10 lis 2015, 21:52

Podłączyć pod komputer i zobaczyć co powie.
Jeździć z mrugajaca kontrolką DPF to bardzo zły pomysł..

TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Damian68 » 11 lis 2015, 00:30

Tak jak smile napisał nie jeździj za długo <nie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/37)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy