Regeneracja kompresora (TA KJ)

Postprzez franklin1985 » 21 paź 2015, 22:27

A więc tak, rozebrałem kompresor i okazało się, że z jednym uszczelniaczem jest coś nie tak. Widać przypalony olej na pierścieniu brązowym, a na stalowym jest aż fioletowy ślad. Zdjęcia później bo jeszcze są na aparacie. Co ciekawe przy tym uszczelniaczu przylgnia wyszła najszerszą 1,3mm.
Następny pierścień który zostawił wyraźny ślad na elemencie stalowym miał przylgnię 1,2mm. Pierścienie od strony przepustnicy miały po 1mm i zostawiły tylko delikatny ślad na stali.
Zastanawiam się czy szerokość przylgni ma tak duży wpływ czy to tylko przypadek.
Poza tym zauważył em, że w jednym uszczelniaczu sprężyna nie naciska z równomierną siłą na całym obwodzie. Już wyciągnąłem pierścienie i będę musiał je poprawić. Poza tym chcę wypolerować powierzchnię po której chodzi o-ring aby element swobodniej się poruszał.
Chyba wyszedł pośpiech podczas toczenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 22:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez franklin1985 » 26 paź 2015, 00:09

Witam, wczoraj wszystko poskładałem. Madzia śmiga pięknie i nie kopci na razie. Tylko lekki obłoczek rano pewnie z zaworów mam nadzieje :) .
Wygląda na to, że felerny uszczelniacz zrobiłem zbyt wysoki i stalowy pierścień za mocno go dociskał.
Od strony napędowej element stały jest dociskany bardzo głęboko, prawie do samego spodu obudowy.
Popełniłem błąd delikatnie zwiększając wysokość wargi względem oryginału, ale naprawiłem go. Do tego poprawiłem też średnicę wewnętrzną, bo było 0,2mm za ciasno i element nie poruszał się tak jak powinien. Zmniejszyłem szerokość przylgni we wszystkich pierścieniach do takiej jak w oryginale plus około 0,2mm. Mam nadzieje, że będzie gites bo trzeciego rozbioru blaszane obudowy już nie wytrzymają.

Przygrzany pierścień stalowy:
IMG_9424.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg

A ten prawidłowo pracujący. Ledwo wyczuwalny ślad:
IMG_9427.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg

Niedoróbki naprawiłem i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 22:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez Piotr_ » 26 paź 2015, 00:49

Mam nadzieję że już wszystko będzie si <spoko>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez mrowa172 » 1 lis 2015, 08:31

No nieźle szacun za cierpliwość :D
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2014, 22:59
Posty: 39 (1/0)
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Xedos 9 TA KJ Miller cycle engine

Postprzez franklin1985 » 1 lis 2015, 10:29

Dzięki mrowa.
Powiem Ci, że gdy za pierwszym razem kompresor dalej brał olej to trochę się wk...em. Ale poprawiłem co trzeba i na razie jest git. Mało jeżdże ostatnio, ale po ponad 200 Km nie muszę nic dolewać.
Poczekamy, zobaczymy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 22:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez jedrzej07 » 2 lis 2015, 08:42

No oby było wszystko ok <spoko> trzymam kciuki.
Jesteś w stanie mimo wszystko określić jaki to wychodzi mniej więcej koszt gdybyś to robił komuś?
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez franklin1985 » 2 lis 2015, 09:26

Ciężko coś konkretnego określić. Tym bardziej, że nie wiemy jak to zagra na dłuższą metę.
Łożyska kosztują ok. 600, brąz nie wiem bo nie kupowałem ale chyba do stuwy. O-ringi jakieś 20.
Czas pracy to jakieś dwa dni robocze.Trochę schodzi przy tokarce bo nie jestem tokarzem :D
To wychodzi jakiś tysiąc chyba, tak zgrubnie licząc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 22:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez jedrzej07 » 2 lis 2015, 09:37

Też właśnie tak z ciekawości pytam, żeby mieć rozeznanie w razie czego na przyszłość, a co będzie na dłuższą metę to się okaże – oby się okazało że będzie git :) to będziesz pewnie miał kilka zleceń :D
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez ProboszczV6 » 3 lis 2015, 10:29

Zawsze jest tak że przy przecieraniu szlaków zdarzają się błędy. Wszystko trzeba dopracować. Grunt że wyczaiłeś jakiej natury jest problem i wiedziałeś jak go rozwiązać. Mam nadzieję że wszystko będzie bardzo dobrze teraz pracowało. Trzeba przemyśleć jeszcze moim zdaniem dobór stopu, ewentualnie w innym (np. moim) kompresorze zastosować inny i zobaczyć jak to będzie się zachowywało...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez franklin1985 » 15 lis 2015, 23:51

Witam.
Po poprawieniu kompresora, wlaniu Mobila 5w50 i przejechaniu ponad 500 Km oleju ubyło na oko jakieś 2-2,5 mm więc uważam, że operacja się powiodła. Poczekam do pełnego tysiąca i zobaczymy ile ubyło.Na razie jestem bardzo zadowolony :D
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 22:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez jedrzej07 » 16 lis 2015, 00:05

A nie dalej jak 15 minut temu o tobie myslalem :) Czyli tak mniej wiecej ubyla setka. Czyli dobry wynik. Mi na 640km ubylo 0.5l wiec niebo a ziemia.
Oby tylko ten remont okazal sie trwaly na dluzsza mete <spoko>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez ProboszczV6 » 17 lis 2015, 11:58

jedrzej07 napisał(a):A nie dalej jak 15 minut temu o tobie myslalem :) <spoko>
Telepata jaki czy co?
To trza zrobić pierścienie z trzech różnych materiałów czyli
BA1032 franklin
B1010 to będą moje :]
CuSn12
i zobaczyć który się najlepiej zachowuje.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez ligmanus » 17 lis 2015, 17:17

franklin1985 cos czuje ze bede Twoim pierwszym klientem. W koncu to rzut beretem :)
chociaz moja na 1 000 km pobiera ok 500 ml
Początkujący
 
Od: 17 lis 2015, 17:08
Posty: 10
Skąd: Świecie
Auto: Xedos 9 2.3 V6 miller 1999
Lexus is 200 155KM 2002

Postprzez jedrzej07 » 17 lis 2015, 18:25

Jak na 1000 pobiera 0.5l to ty nawet nie myśl o regeneracji jeszcze <lol>
Nawet producent podaje że do litra na 1000 to norma. <glupek2>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez franklin1985 » 17 lis 2015, 19:55

A jakie oleum wlewacie do Millera i czy coś dodajecie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 22:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez jedrzej07 » 17 lis 2015, 20:01

Ja mam mobil peak life 5W50
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez ligmanus » 21 lis 2015, 16:10

producent podaje ze 0.7 l na 10 000 a nie na 1 000 XD
Początkujący
 
Od: 17 lis 2015, 17:08
Posty: 10
Skąd: Świecie
Auto: Xedos 9 2.3 V6 miller 1999
Lexus is 200 155KM 2002

Postprzez jedrzej07 » 21 gru 2015, 09:53

I jak na chwilę obecną wygląda sytuacja z kompresorem? :>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez mrowa172 » 25 sty 2016, 09:01

No właśnie jak tam sie sprawuje??? <faja>
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2014, 22:59
Posty: 39 (1/0)
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Xedos 9 TA KJ Miller cycle engine

Postprzez franklin1985 » 25 sty 2016, 09:30

Na tą chwilę wygląda to tak, że dolewam oleju przy każdym tankowaniu gazu czyli co 400 z groszami. Wczoraj na przykład dodałem ok. 160ml.
Wcześniej było gożej bo dolewałem nawet 0,5L.
Mam wrażenie, że przy spokojnej miejskiej jeździe zużycie oleju znacznie spada.
Muszę w końcu zerknąć pod dekielek w kompresorze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 22:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9