Filtr cząstek stałych (DPF / FAP) – dyskusja panelowa.
Ja wiem, ja to tak żartobliwie kontynuując zdanie Johnego o żonach. Moja żona jeździ na pewno oszczędniej ode mnie i w rezultacie na pewno mniej katuje samochód niż ja
Z drugiej strony wspomniałem o żonach i kołach dwumasowych, bo znam autentyczny przypadek zajechania dwóch kompletów przez żonę właściciela Audi A4... Ok, bez OT, bez seksizmu 
Ok, wyjaśnilem, no to jeszcze jeden fragment – dwumas i sprzęgło padają podobnie w PB jak i w ON, z racji że oba w chwili obencje występują zarówni w TD jak i TPB .
..::Born To Rise Hell::..
Wyjaśniłeś jeden z powodów dla których diesla jeżdżą w mieście, ok. Ale co to ma oznaczać? Że usuwanie filtrów w związku z tym uważasz, za sensowne? Bo o tym była moja wypowiedź.
Marianek napisał(a):Ciekawe ilu ludzi zwróciło na to uwagę?Chyba dopiero jak sami zwierzaka dostaną albo ktoś z bliskiej rodziny. Taka jest główna różnica miedzy starym a nowym dieslem.Skutkiem ubocznym doskonałego rozpylania paliwa w silnikach common rail jest tak znaczne rozdrobnienie cząsteczek sadzy, że z łatwością dostają się do krwi przez oskrzeliki. Diesel z wyciętym katalizatorem emituje substancje rakotwórcze
Takim ludziom nie da się tego przetłumaczyć – oni są tak krótkowzroczni, że widzą tylko złotówki za usługę usunięcia "konstrukcji producenta która nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem"
Jeśli ktoś ma pomysł na lepsze rozwiązanie niż DPF/FAP to niech go publikuje – na 100% ktoś to wykorzysta jeśli będzie miało sens.
Producenci baaaaardzo się starają i zazwyczaj wypracowują optymalny pod względem przyjętych założeń kompromis między ceną a możliwościami. Producenci różnią się tylko tym do których założeń przyłożyli większą wagę.
widmo82 napisał(a):Zapewne powiesz, że tutaj nie jest wymiana DPF a kastracja. -OK, pozostaje jeszcze temat zastosowania tej innowacyjności w połączeniu z hasłem "wymysł księgowych poparty ekoterorystami" oraz "jeden wulkan robi większe spustoszenie niż te wszystkie fabryki, auta..."
Kiedyś myślałem podobnie ale odkąd wiem, że nic nie jest tak proste jak się wydaje przestałem przyjmować wyjaśnienia w postaci "wymysły księgowych / ekoterroryści / jeden wulkan". Sprawy są znacznie bardziej złożone i nie ma prostych, bezproblemowych rozwiązań. W kwestii zanieczyszczeń z wulkanu i bezsensowności wszelakich katalizatorów / filtrów zapraszam do sprawdzenia tego twierdzenia osobiście. Wystarczy się udać na wycieczkę do jakiegoś biedniejszego miejsca niż Europa, gdzie nie ma jeszcze ekoterrorystów a macki UE nie zmuszają ludzi i producentów do tych bezsensownych wynalazków. Dobrym przykładem są Indie albo Kuba, ewentualnie wiele krajów w Afryce, gdzie ciągle jeżdżą najlepsze i niezniszczalne konstrukcje. Problem w tym, że po kilku godzinach na mieście zaczyna się człowiekowi kręcić w głowie, oczy ma się podrażnione a na koniec dnia na mieście biała koszulka robi się szarawa... Nadmieniam, że stężenie syfu który wywala wulkan jest znacznie mniejsze (i z dala od ludzi) niż stężenie syfu który emitują samochody, do tego wulkan nie jest w stanie wyprodukować aż tak szkodliwych syfów.
Usuwanie DPFów i katalizatorów uważam za rzecz naganną, gorszą niż wywalanie sąsiadowi śmieci na podwórko, bo śmieci da się przynajmniej sprzątnąć i nie wszystkie są trujące. Takie kastrowanie samochodów to nie nawet chamstwo – to czyste skur*!^&^o i wandalizm, brak poszanowania siebie i innych.
Dla ludzi którzy nie są świadomi ilości emitowanych zanieczyszczeń polecam wypełnienie prostego "bezsensownego" urzędowego druku "Zbiorcze zestawienie informacji o zakresie korzystania ze środowiska". Dodam, że wypełnienie tego zestawienia jest obowiązkowe dla każdej DG raz na rok.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Uderz w stół , a nożyce się odezwą. Kocham Waszą lewacką hipokryzję , choć na szczęście część z was jednak zachowała zdrowy rozsądek .
Karać rzemieślnika za wykonywanie zleceń klientów
brawo
Polak Polakowi Wilkiem ...
Kolejna sprawa jak zauważycie poniżej – nawet zwiększenie emisji samochodów o 10 % = 1,45 % ogółu nie ma w praktyce znaczenia , bo to śladowa część tego co przychodzi zza miasta, z kominów i przemysłu.
Wesołych Świąt Rodacy i zapraszam do lektury poniższego raportu .
Poniższe wykresy pokazują udział poszczególnych źródeł emisji w średniorocznych stężeniach pyłu zawieszonego (o większej średnicy – PM10 oraz o mniejszej średnicy PM2,5), rakotwórczego benzo(a)pirenu oraz dwutlenku azotu. Wyliczenia pochodzą z analizy opracowanej przez firmę Atmoterm dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Jak widać główną przczyną zanieczyszczenia pyłem zawieszonym są piece na paliwa stałe (a więc głównie węgiel i drewno) działające na terenie Krakowa. W przypadku pyłów o większej średnicy to aż 42% (34% w przypadku pyłów o średnicy mniejszej). Piece na paliwa stałe odpowiadają za aż 68% zanieczyszczenia rakotwórczym benzo[a]pirenem. W przypadku zanieczyszczenia dwutlenkiem azotu bardzo dużą rolę odgrywa ruch samochodowy. Dokłada się on również do zanieczyszczenia pyłem zawieszonym.




źródło : Krakowski alarm smogowy
Karać rzemieślnika za wykonywanie zleceń klientów


Kolejna sprawa jak zauważycie poniżej – nawet zwiększenie emisji samochodów o 10 % = 1,45 % ogółu nie ma w praktyce znaczenia , bo to śladowa część tego co przychodzi zza miasta, z kominów i przemysłu.
Wesołych Świąt Rodacy i zapraszam do lektury poniższego raportu .
Poniższe wykresy pokazują udział poszczególnych źródeł emisji w średniorocznych stężeniach pyłu zawieszonego (o większej średnicy – PM10 oraz o mniejszej średnicy PM2,5), rakotwórczego benzo(a)pirenu oraz dwutlenku azotu. Wyliczenia pochodzą z analizy opracowanej przez firmę Atmoterm dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Jak widać główną przczyną zanieczyszczenia pyłem zawieszonym są piece na paliwa stałe (a więc głównie węgiel i drewno) działające na terenie Krakowa. W przypadku pyłów o większej średnicy to aż 42% (34% w przypadku pyłów o średnicy mniejszej). Piece na paliwa stałe odpowiadają za aż 68% zanieczyszczenia rakotwórczym benzo[a]pirenem. W przypadku zanieczyszczenia dwutlenkiem azotu bardzo dużą rolę odgrywa ruch samochodowy. Dokłada się on również do zanieczyszczenia pyłem zawieszonym.




źródło : Krakowski alarm smogowy
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Kraków to specyficzne miejsce, gdzie indziej udział samochodów jest znacznie większy, z resztą co to ma do rzeczy – jeśli jest możliwość ograniczenia szkodliwych czynników to trzeba je ograniczyć.
Ja uwielbiam Waszą prawicową – nie macie problemów z wycenianiem zdrowia i życia dopóki nie idzie o Wasze albo Waszych bliskich i macie korzyść w portfelu.
Systemy katalityczne i filtry zmniejszają emisje o znacznie więcej niż 10%
Nawet z resztą jak na raka zachoruje przez to tylko 1,45% ludzi więcej to w Twoim rozumowaniu to żadna różnica
No dobra – nawet niech to będzie 10% z tych 1,45% to i tak będzie 29 osób więcej na rok.
Uważasz, że jak rzemieślnik w postaci ślusarza wykonuje zlecenie klienta (złodzieja) współpracując przy okradaniu kogoś to wszystko jest OK?
Trując innych nie jesteś dla innych wilkiem?
Co Ci ludzie Ci zawinili? Źli dla Ciebie nie byli...
Nie godzę się na to, żebyś robił takie rzeczy, bo Twoja "wolność" ogranicza moją wolność.
Dodatkowo:
Jak usuwasz ludziom w niesprawnym samochodach DPF zamiast dokonać usunięcia przyczyny problemów to nie można Cię nazwać rzemieślnikiem tylko partaczem. Samochód po Twojej naprawie nadal jest niesprawny, ba – jest dużo bardziej niesprawny bo dodatkowo upośledzony.
marlad napisał(a):Kocham Waszą lewacką hipokryzję
Ja uwielbiam Waszą prawicową – nie macie problemów z wycenianiem zdrowia i życia dopóki nie idzie o Wasze albo Waszych bliskich i macie korzyść w portfelu.
marlad napisał(a):olejna sprawa jak zauważycie poniżej – nawet zwiększenie emisji samochodów o 10 % = 1,45 % ogółu nie ma w praktyce znaczenia , bo to śladowa część tego co przychodzi zza miasta, z kominów i przemysłu.
Systemy katalityczne i filtry zmniejszają emisje o znacznie więcej niż 10%
Nawet z resztą jak na raka zachoruje przez to tylko 1,45% ludzi więcej to w Twoim rozumowaniu to żadna różnica
marlad napisał(a):Karać rzemieślnika za wykonywanie zleceń klientów
Uważasz, że jak rzemieślnik w postaci ślusarza wykonuje zlecenie klienta (złodzieja) współpracując przy okradaniu kogoś to wszystko jest OK?
marlad napisał(a):Polak Polakowi Wilkiem ...
Trując innych nie jesteś dla innych wilkiem?
Nie godzę się na to, żebyś robił takie rzeczy, bo Twoja "wolność" ogranicza moją wolność.
Dodatkowo:
loockas napisał(a):Niektórzy mają fobię na punkcie celowego psucia się DPF... On się nie psuje bez powodu.
Jak usuwasz ludziom w niesprawnym samochodach DPF zamiast dokonać usunięcia przyczyny problemów to nie można Cię nazwać rzemieślnikiem tylko partaczem. Samochód po Twojej naprawie nadal jest niesprawny, ba – jest dużo bardziej niesprawny bo dodatkowo upośledzony.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
marlad napisał(a):Kocham Waszą lewacką hipokryzję ,
Twoja wolność kończy się tam, gdzie się moja zaczyna!
Kim TY w ogóle jesteś, że decydujesz co jest sensowne, a co nie.
Co zagraża zdrowiu innych, a co jest lewackim wymysłem?
Nie życzę sobie zamachów na moje zdrowie i życie przez paru ludzi bez skrupułów, uważających się za Robin Hoodów, chroniących dla kasy przed lewacką UE i "złymi" producentami naiwne Lemingi!
Niektórzy mylą wolność i demokrację z anarchią!
marlad napisał(a):Uderz w stół , a nożyce się odezwą
w końcu to panel dyskusyjny,więc nie rozumiem ironii....
Czy możesz jasno i logicznie uzasadnić dlaczego tak popierasz usuwanie FAP/DPF oraz czynnie w tym uczestniczysz ? Tylko proszę nie pisz : "bo klienci sobie życzą". Równie dobrze mogą sobie zażyczyć zabójstwa na zlecenie.
Krótko mówiąc wygląda to bowiem tak jakbyś na forum o ogrzewaniu polecał swoje usługi w zakresie przeróbki nowoczesnych kotłów na ekogroszek coby stawały się spalarnią odpadów.
marlad napisał(a):Uderz w stół , a nożyce się odezwą. Kocham Waszą lewacką hipokryzję , choć na szczęście część z was jednak zachowała zdrowy rozsądek .
Karać rzemieślnika za wykonywanie zleceń klientów brawo Polak Polakowi Wilkiem ...
Dobrze, że ten kraj ma takich ludzi jak Ty. Możemy czuć się bezpieczniejsi i bardziej wartościowi. Tak samo cieszę się, że mamy w tej branży ludzi od cofania liczników. Dzięki nim nie musimy jeździć samochodami z przebiegami po pół miliona km!
marlad napisał(a):Usuwanie problemu z DPF/FAP od 800 zł .
Tiaaaa, cudowny slogan mijający się z prawdą. Druciarstwo "rzemieślniku"
Jak zrobili mały lift w 2005r
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
tak na marginesie calej tej dyskusji....
zanieczyszczenia od aut w europie w skali swiata to okolo 2% i od tego sie kazdy "spuszcza" jak to poprawic.
Przemysl w USA i Chinach to 80% i tam nikt nic nie robi.
to sa tylko nastepne "chwyty" producentow i reszty biznesu jak wiecej kasy od nas z kieszeni wydobyc.
troche rozwagi proponowal bym i racjonalnego myslenia
zanieczyszczenia od aut w europie w skali swiata to okolo 2% i od tego sie kazdy "spuszcza" jak to poprawic.
Przemysl w USA i Chinach to 80% i tam nikt nic nie robi.
to sa tylko nastepne "chwyty" producentow i reszty biznesu jak wiecej kasy od nas z kieszeni wydobyc.
troche rozwagi proponowal bym i racjonalnego myslenia
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Wyciąłeś DPF? Możesz mieć kłopot!
Dzisiaj, 15 kwietnia (08:31)
W Krakowie będzie więcej kontroli samochodów pod kątem jakości spalin. Miasto przekazało we wtorek policji trzy specjalistyczne urządzenia – analizatory do sprawdzania, czy pojazdy spełniają normy emisji. To kolejny krok w walce ze smogiem.
Policjanci będą sprawdzali spaliny podczas rutynowych kontroli /Science Photo Library /East News
Policjanci będą sprawdzali spaliny podczas rutynowych kontroli
/Science Photo Library /East News
"Obok pieców węglowych znaczny wpływ na zanieczyszczenia powietrza w naszym mieście ma ruch samochodowy" – mówił prezydent Krakowa Jacek Majchrowski. Przypomniał, że Urząd Miasta Krakowa zobowiązał stacje kontroli pojazdów do wpisywania podczas okresowych badań technicznych pojazdów, czy spełniają one normy emisji spalin.
Policjanci i strażnicy miejscy kontrolują samochody wyjeżdżające ze stacji diagnostycznych. "Teraz przyszedł czas, by policja mogła sprawdzać samochody w ruchu i dlatego przekazujemy trzy nowoczesne urządzenia do analizy spalin" – dodał.
Reklama
Jak zapowiedział Komendant Miejski Policji inspektor Janusz Barcik, funkcjonariusze będą używać analizatorów podczas kontroli drogowych. "Będziemy je wykorzystywać nie po to, by utrudniać życie kierowcom, ale żeby odpowiednie normy obowiązujące w naszym kraju były przestrzegane. To sprzęt w pełni profesjonalny, lekki, łatwy w obsłudze" – mówił Barcik.
Urząd Miasta współpracuje też z Inspekcją Transportu Drogowego w Krakowie, która włączy się w mierzenie zanieczyszczeń komunikacyjnych, szczególnie w okolicach placów targowych oraz pomiar spalin wydzielanych przez busy kursujące po Krakowie.
W praktyce kierowcy samochodów z silnikami benzynowymi nie mają powodów do obaw. Mogą natomiast martwić się osoby, które ze swoich aut z silnikami Diesla usunęły filtr cząstek stałych. Emisja pyłu zawieszonego jest wówczas znacznie wyższa niż przewiduje producent, że co oznacza, że samochód nie powinien przejść przeglądu rejestracyjnego, a więc nie powinien być dopuszczony do ruchu.
Zanieczyszczenia komunikacyjne mają około 17-procentowy udział w zanieczyszczeniu powietrza pyłem zawieszonym PM10 i ok. 52 – procentowy udział w zanieczyszczeniu powietrza dwutlenkiem azotu.
Władze miasta czekają m.in. ma nowelizację prawa ochrony środowiska, która dałaby możliwość wprowadzania w gminach stref ograniczonej emisji komunikacyjnej.
Ograniczeniu zanieczyszczeń komunikacyjnych w Krakowie ma służyć m.in. strefa ograniczonego parkowania w centrum miasta, budowa parkingów park and ride, ścieżek rowerowych, uruchomienie stacji rowerów miejskich, zakup nowoczesnych autobusów i tramwajów.
Obecnie w mieścicie jest prawie 143 km ścieżek rowerowych (docelowo ma być 223 km), 300 rowerów w 34 stacjach systemu KMK Bike, dwa parkingi park and ride dla 250 samochodów (ma być ich do 2020 r. dziewięć). Po Krakowie na linii 154 jeżdżą autobusy elektryczne. Miasto ma w planach także wprowadzenie tzw. strefy 30 km/h, czyli ograniczeń dla samochodów na obszarach intensywnej zabudowy i dużego ruchu pieszego.
PAP
Polub Motoryzacja INTERIA.PL na Facebooku
źródło :
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... Id,1716745
Znalazłem dziś taki oto artykuł >>> klik:
Czy jest ktoś w stanie mnie uspokoić w związku z moimi planami usuwania DPF?? Czy jeżeli wytnę to ustrojstwo to emisja nie będzie zbyt duża jak na ten model, który przecież w specyfikacji ma oznaczone, że posiada fabrycznie zamontowany Filtr?
Mój silnik to RF7J, 6-tka po liftingu?
Czy jest ktoś w stanie mnie uspokoić w związku z moimi planami usuwania DPF?? Czy jeżeli wytnę to ustrojstwo to emisja nie będzie zbyt duża jak na ten model, który przecież w specyfikacji ma oznaczone, że posiada fabrycznie zamontowany Filtr?
Mój silnik to RF7J, 6-tka po liftingu?
Nawet jeżeli teraz przejdziesz badania techniczne, to w niedalekiej przyszłości będą badania spalin na wszystkie składniki, a nie tylko na smog... Wszystko, dzięki VW Group i ich oszustwie... Das Auto... 

Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Tak kolega mówi, a ja w swoim z 2007roku wyjechałem na Chorwację, trasa 1500km i wypalał się 3 razy, czy to jest normalne?? :/ Trochę za często dlatego moje chęci pozbycia się tego cuda techniki 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość