Chciałbym przedstawić mój niedawny nabytek tj. Mazde 6 GH z 2009r. w wersji Sedan.
Nie jest to pierwsza Mazda , po doświadczeniach z 323f BA i 3 BL przyszedł czas na kolejną wreszcie z całkiem niezłym silnikiem. Przypadkowo udało się znaleźć w okolicach Krakowa całkiem niezły egzemplarz i kupiłem autko 11 Marca 2014 r. W wyposażeniu ma praktycznie wszystko , brakuje KEYLESS ,elektrycznych foteli z pamięcią i czujników parkowania.
Dane techniczne:
Silnik 2.5 170KM L5
Rok produkcji 2009
Kolor Radiant Ebony
Wyposażenie Sport
Przebieg przy zakupie: 70950 , autko serwisowane co rok w ASO Austria skąd pochodzi
Aktualny przegieg: 74 tys. km
Wyposażenie wersji Sport:
– reflektory biksenonowe
– system AFS z doświetlanime zakrętów
– światła przeciwmgielne
– ABS,EBD,DSC,TSC
– 6 poduszek powietrznych
– automatyczne światła i wycieraczki (czujniki zmierzchu i deszczu)
– regulowana kierownica w dwóch płaszczyznach
– skórzana kierownica i gałka zmiany biegów
– półskórzana tapicerka foteli i kanapy
– aluminiowe pedały i podpórka stopy
– tempomat
– elektryczne szyby wszystkie ze stopniowym zamykaniem
– dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
– dwustopniowe podgrzewane fotele z przodu
– lusterko wsteczne fotochromatyczne
– nagłośnienie BOSE z 8 głośnikami
– przyciemniane tylne szyby
– bluetooth z głosową obsługą telefonu
– wielofunkcyjna kierownica
– lusterka zewnętrzne elektrycznie składane i podgrzewane
– isofix
– spryskiwacze reflektorów
– felgi Mazda 18" lato MAK na butach Pirelli P7 225/45/18
– ponadto posiadam w niej Webasto sterowanie z telefonu komórkowego , baardzo przydatne w zimie.
Modyfikacje
– wymiana oświetlenia w środku na LED – zrobione
– światła postojowe i tablicy rej LED – zrobione
– pomalowane zaciski na czerwono – zrobione
– montaż czujników parkowania przód i tył – zrobione
– montaż świateł do jazdy dziennej ( konieczna jest wymiana modułu , obecnie poszukuje potrzebny moduł ). Światła planuje zamontować pod halogenami , wnęka jest na wysokosci 24cm nad asfaltem, więc raczej nie powinno byc problemów. – zrobione
– montaż Carbon Charger Intake system Simota CBII-656 ( praktycznie niedostępne w Polsce , zostaje USA) – udało się dostać !
– zakup czujników TPMS do felg zimowych i letnich ( w Polsce cena jednego czujnika to 250zł ... , lepszym rozwiązaniem wydaje się zakup używanych na aukcji w USA 15$ sztuka ) – nie przeszkadza mi to
– zakup felg 17-18 cali na zime – zrobione
Naprawy:
-wymiana tarcz i klocków hamulcowych na ATE
-wymiana akumulatora na VARTA SILVER 63ah 610A
Zdjęcia zaraz po zakupie:
Różne:
Z młodszą siostrą:
Zdjęcia po małym detailingu tj:
1. mycie aktywna pianą
2. mycie na dwa wiadra
3. usuwanie smoły i resztek opiłek na lakierze
4. glinkowanie całego nadwozia
5. cleaner poorboy's
6. nałozenie wosku Collinite 915 Marque D\'Elegance
Niestety nie zrobiłem polerki ale lakier jak narazie tego nie wymaga.
Całość ...9h
Efekt:
http://youtu.be/8tm2BvYNV40
Jak widać wosk bardzo ładnie odpycha wodę.
A teraz zdjęcia po wypolerowaniu: