strzela w tłumiku na gazie

Postprzez kamil112 » 27 paź 2015, 20:05

Witam wszystkich !
Niedawno zakupiłem mazde 626 z silnikiem 1.8 16V 115 KM z 2000r w gazie . Po zakupie kilka dni było wszystko okej az ostatnio zaniepokoiły mnie głosne strzały w tlumiku jeżdzac na gazie. Rozpędzając sie powyżej 100km/h i hamując silnikiem zaczyna strzelać jak fajarwerki w sylwestra. Od razu udalem sie z tym problemem do gazownika bo samochod rowniez mulił na gazie. Gazownik wymienił całą listwe filtr i wyregulował gaz. Przewody i swiece byly montowane przez poprzedniego wlasciciela przed zakupem.Sprawdzałem w nocy i nigdzie nie ma iskier pod maska. Jak sie okazalo samochod po regulacji odżył na gazie jednak po rozgrzaniu czasem falują obroty sęk w tym że problemy ze strzelająctym gazem nie ustąpiły. Oczytałem sie na kilku forach co to może byc ale nikt nie potrafi dac konkretnej odpowiedzi. Jeśli ktos nawet naprawi to nie da odpowiedzi. Dzwonilem do gazownika i powiedzial mi że gazu juz lepiej wyregulowac sie nie da mieszanki ustawione sa prawidłowo i winy trzeba szukac w cewce zapłonowej . Dzis na kanale zauwazyłem ze w jednym miejscu jest rozerwany tłumik ..
Czy ktos z was mial podobny problem? i czy w tym modelu tak jak w 323f wymienic mozna kopułke i palucha czy trzeba cała cewke?
przepraszam bo dodalem temat nie w tej kategori to prosze o przeniesienie
Początkujący
 
Od: 27 paź 2015, 19:41
Posty: 6
Auto: mazda 626 1.8 115KM GF

Postprzez sebekle » 27 paź 2015, 20:46

pamiętam jak mi się urwał końcowy tłumik. przy hamowaniu silnikiem strzelał tak, że blachy trzeszczały :D załatanie pomogło. a to że ktoś wcześniej zmienił kable i świece nic nie znaczy. w moim były nowe sentechy a świece iskry. i to że nowe nie sprawiało że były dobre. a wymienia się jakby co całą cewkę. średnia jakieś 160zł kosztuje
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez kamil112 » 27 paź 2015, 21:07

u mnie jest podobna sytuacja aż ludzie uciekaja :D przewody tez nie sa u mnie z dobrej firmy i jak sie nie myle to tez z sentecha
czyli łatanie tłumika cos może pomóc ?
jakbym taka cewke sam wymienił to musze jeszcze ustawiac zapłon czy cos regulowac ?

Dopisano 27 paź 2015, 20:09:

u mnie jest podobna sytuacja aż ludzie uciekaja :D przewody tez nie sa u mnie z dobrej firmy i jak sie nie myle to tez z sentecha
czyli łatanie tłumika cos może pomóc ?
jakbym taka cewke sam wymienił to musze jeszcze ustawiac zapłon czy cos regulowac ?
Początkujący
 
Od: 27 paź 2015, 19:41
Posty: 6
Auto: mazda 626 1.8 115KM GF

Postprzez sebekle » 27 paź 2015, 22:18

nic się nie ustawia. podłącza się kable i wtyczkę
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez kamil112 » 27 paź 2015, 22:56

ok dziekuje za pomoc jak uda mi sie to zamontowac i stwierdze ze pomoglo to dam znac :)
Początkujący
 
Od: 27 paź 2015, 19:41
Posty: 6
Auto: mazda 626 1.8 115KM GF

Postprzez kamil112 » 1 lis 2015, 08:28

niestety wymiana cewki nie pomogla 150 zl jak psu w du... co to moze jeszcze byc ? napewno ktos mial z was ten problem
Początkujący
 
Od: 27 paź 2015, 19:41
Posty: 6
Auto: mazda 626 1.8 115KM GF

Postprzez Dominator » 1 lis 2015, 08:51

Tlumik naprawiles, rozumie?
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez sebekle » 1 lis 2015, 12:22

przecież pisałem że to najprawdopodobniej wina dziury a nie reszty.
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez kamil112 » 1 lis 2015, 14:40

ale gdzie tej dziury szukac ? bo nie sądze aby przy samym wylocie z tłumika mialo to jakis wpływ
Początkujący
 
Od: 27 paź 2015, 19:41
Posty: 6
Auto: mazda 626 1.8 115KM GF

Postprzez motylek322 » 1 lis 2015, 15:11

kamil112 napisał(a):ale gdzie tej dziury szukac ? bo nie sądze aby przy samym wylocie z tłumika mialo to jakis wpływ


Szukać na całej długości układu wydechowego i nie tylko dziury ale też nieszczelności na połączeniach np. tłumika czy katalizatora z rurami (wypalone uszczelki). Jak jest nieszczelność to zmienia to wartość ciśnienia spalin w całym wydechu a to już może mieć wpływ na jego poprawną pracę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez Neonixos666 » 1 lis 2015, 15:15

Na benzynie też strzela?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kamil112 » 1 lis 2015, 15:19

o to chodzi że na benzynie jest spokój
Początkujący
 
Od: 27 paź 2015, 19:41
Posty: 6
Auto: mazda 626 1.8 115KM GF

Postprzez sebekle » 1 lis 2015, 15:48

załataj ten tłumik i będziemy ewentualnie nadal się zastanawiać
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Neonixos666 » 2 lis 2015, 17:18

Czy zauważyłeś różnicę w pracy silnika na gazie i benzynie? chodzi mi jedynie o odczucia słuchowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez chronix1 » 17 lis 2015, 07:42

Siema. Miałem to samo. Kupiłem Mazde 626 V gen 1.8 z 2000 roku, zamontowałem gaz u zaprzyjaźnionego gazownika i przy hamowaniu silnikiem strzelała (zwłaszcza na zimnym). Pewnego raz tak pierdykło że po tłumiku zostało wspomnienie. Gazownik szedł w zaparte że to wina braku katalizatora (????), ale ostatecznie kazałem mu kręcić do usranej śmierci aż będzie dobrze, albo niech bierze tą instalkę. Wymienił chyba wtryski na szybsze. Na chwilę obecną po chyba 4 wizycie coś tam ukręcił, nic nie strzela, ale za to na zimnym potrafi się dławić zanim się rozgrzeje, no i ma jakieś "braki w dostawie" przy jeździe w okolicach 2,4 2,8 3,2 tyś obrotów – takie chwilowe szarpnięcia. Więcej niż 140 km/h raczej też nie pocisne bo się dławi, jak przełącze na benzyne to jakbyś NOS miał :D Ogólnie instalacja sekwencyjna, koszt 2.3k. Jakby ktoś znał cudowne rozwiązanie to niech napisze tutaj albo na PW. Aha oczywiście świece i kable wymienione...
Początkujący
 
Od: 6 mar 2015, 11:58
Posty: 19
Auto: Mazda 626, V gen, 1.8, 101 KM, benzyna + LPG, 2000 rok, sedan

Postprzez sebekle » 17 lis 2015, 19:35

a może wystarczy włączyć funkcję cut off?
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6