Kontrolki silnika i trakcji, czarny dym, brak mocy, max 1500 obrotów

Postprzez Roybear » 23 paź 2015, 12:40

Witam serdecznie!

Szukałem nieco na forum i wydaje mi się, że nikt nie opisywał problemu identycznego jak mój. Ok. 2 miesięcy temu kupiłem Mazdę 6, 2004 rok, 2.0 diesel, 136 KM. W momencie kupna na desce rozdzielczej świeciły się 2 kontrolki: silnika i trakcji. Poprzedni właściciel twierdził, że w momencie w którym on kupował auto to kontrolki się już świeciły, a jego mechanik powiedział, że to nic poważnego. Pojeździłem może 2 tygodnie moją Mazdą i pojawił się problem – czarny dym z rury wydechowej i brak mocy – auto dochodzi do 1500 obrotów i stop.

Pojechałem do mechanika, ten podłączył komputer, który pokazał problem z przepływem. Na podstawie wskazań komputera wymieniłem też zawór do sterowania klapami w kolektorze ssącym. Po tej wymianie kontrolki przestały się palić, a auto zaczęło jeździć normalnie.

Nie przejechałem jednak 500 km, kiedy problem się powtórzył. Stałem na światłach, chcę ruszyć a tam znów czarny dym, maks 1500 obrotów, brak mocy i max prędkość 30 km/h. Po wyłączeniu i włączeniu auto zapaliły się kontrolki trakcji i silnika. Auto znów trafiło do mechanika. Komputer znów pokazał problem z przepływem (niestety mój mechanik nie pamięta kodu błędu). Mechanik zaczął się zastanawiać co to może być. Sprawdzał kolejne rzeczy, auto stało u niego 4 dni i nagle znów zaczęło normalnie działać... Przejechał nim na razie jakieś 40 km i jest wszystko ok.

Moje pytanie brzmi: co doskwiera mojej Mazi? Z tego co wiem mechanik zaślepił EGR i na pewno wymienił część o której pisałem wcześniej. Będę bardzo wdzięczny za pomoc!

P.
Roybear
 

Postprzez darrecki » 25 paź 2015, 22:29

Który zawór wymieniłeś? W dolotowym są 4 małe klapki i jedna duża zaraz za gumową rurą idącą z IC. U mnie problemem była duża, jak silnik się nagrzał czasami lubiła się zaciąć w pozycji przymkniętej. Silnik nie dostawał powietrza, w efekcie obroty max 1000-1500 rpm i chmura dymu z wydechu. Po ostygnięciu wszystko wracało do normy. Jedyną różnicą jest brak kontrolek w moim przypadku, klapka jest sterowana podciśnieniem i nie jest na szynie CAN.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3140 (49/163)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez Marcin87krk » 26 paź 2015, 22:26

Mam zbliżony problem. Ostatnio zrobiłem 700 km trasy nie oszczędzając swojej M6 bo niestety bardzo mi się spieszyło, w drodze spaliła mi się żarówka od świateł mijania, niby drobnostka ale od tego zaczęły się problemy podczas zmiany żarówki połamały mi się plastikowe osłony wtyczki co przychodzi do żarówki wiec chciałem to zaizolować bardzo inteligentnie zrobiłem to na włączonych światłach podczas lekkiego naprostowania przewodu żeby go zaizolować powstało zwarcie :( Spaliło mi bezpiecznik od świateł i spaliło drugą żarówkę. Błahostka stwierdziłem wymieniłem obydwie żarówki i bezpiecznik. Problemy pojawiły się po uruchomieniu samochodu. Zapaliła się kontrolka trakcji i silnika i samochód stracił na mocy i to dość znacznie i zaczął delikatnie szarpać. Mechanik podłączył do kompa i stwierdził błąd przepływomierza wymieniłem na nowy Denso niestety błąd dalej występuje samochód dalej mułowaty. Kolejny mechanik podłączył do komputera i stwierdził znowu błąd przepływomierza ale że tym razem przepływomierz nie dostaje prądu, przerwa w obwodzie... :( drodzy forumowicze proszę o pomoc gdzie szukać żeby jak najszybciej odszukać usterkę ??

dziękuje za pomoc Marcin
Marcin87krk
 

Postprzez Roybear » 28 paź 2015, 21:29

@darow – dzięki za odpowiedź! Zasugerowałem się tym co napisałeś i powiedziałem wszystko mojemu mechanikowi. Kolektor ssący został wyjęty i okazało się, że jedna z klapek została mechanicznie usunięta przez jednego z wcześniejszych właścicieli! Być może się zacinała, nie wiem. Po przeczyszczeniu kolektora i włożeniu go na miejsce znowu zaczął się wydobywać czarny dym z rury i znów brakuje mocy... Szukam teraz używanego i kompletnego kolektora. Zobaczymy czy jego wymiana pomoże. Mam taką nadzieję!
Roybear
 

Postprzez Kristof11 » 29 paź 2015, 10:46

Radzę zobaczyć czy podciśnienie trafia do przepustnicy kolektora czy się nie zacięla. Ja tak miałem
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2013, 09:12
Posty: 19 (5/0)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 RF-5C, 2004r. 121KM

Postprzez darrecki » 31 paź 2015, 14:33

Roybear napisał(a):@darow – dzięki za odpowiedź! Zasugerowałem się tym co napisałeś i powiedziałem wszystko mojemu mechanikowi. Kolektor ssący został wyjęty i okazało się, że jedna z klapek została mechanicznie usunięta przez jednego z wcześniejszych właścicieli! Być może się zacinała, nie wiem. Po przeczyszczeniu kolektora i włożeniu go na miejsce znowu zaczął się wydobywać czarny dym z rury i znów brakuje mocy... Szukam teraz używanego i kompletnego kolektora. Zobaczymy czy jego wymiana pomoże. Mam taką nadzieję!


Masz jakieś zdjęcia? Która klapka została usunięta – mała, duża? Duża klapka w zasadzie do niczego konkretnego nie służy, zamyka się przy gaszeniu silnika, otwiera przy uruchomieniu – tyle. Usuwania jednej małej nie widzę sensu, może po prostu odpadła, wciągnęło ją do środka i narobiła bałaganu?Problemem może być jak kolega wyżej wspomniał brak podciśnienienia lub zawór sterujący. Jeśli problemem jest duża klapka zawsze możesz ręcznie pociągnąć dźwignię sterującą i upewnić się że jest otwarta. Nie mam pojęcia jak sterowane są małe.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3140 (49/163)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6