Witam,
Jako nowy użytkownik na początku Witam Wszystkich użytkowników.
Przeglądałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na problem, który posiadam. Mianowicie chodzi o niedogrzewający się silnik. Objawy są następujące: temperatura rośnie do ok. 90 a następnie w czasie jazdy zaczyna spadać, gdy tylko się zatrzymuje to to powraca do położenia środkowego. Samochód mam wyposażony w instalację LPG i tu pojawia się drugi problem. Gdy silnik jest zimny to przełączenie na LPG odbywa się normalnie(po osiągnięciu odpowiedniej temperatury), natomiast problemy zaczynają się w momencie kiedy silnik jest rozgrzany i zostaje wyłączony na ok.30 minut. Po tym czasie po opaleniu widać, że strzałka temperatury podnosi się ponad minimum natomiast przełączenie na gaz następuje po ok. 2 minutach(powinno być praktycznie momentalnie, skoro silnik jest jeszcze ciepły). Myślałem, że to problemy z termostatem ale wczoraj go wymontowałem i sprawdziłem i działa OK. Ktoś ma jakiś pomysł w czym jest problem?
niedogrzany silnik
Strona 1 z 1
Podlacze się pod temacik. U mnie chyba winowajca jest termostam. Mianowicie waz od parownika po odpaleniu zimnego silnika rozgrzewa się tak samo szybko jak gorny waz od chłodnicy. Moim zdaniem waz od chłodnicy powiniem być zimny az do złapania przez silnika temperatury. w dzisiejszych temperaturach wskazowka temp ruszy się dopiero po przejechaniu 5km i dopiero wrzuci się na gaz. Jak w tym silniku wygląda sytuacja z termostatem? czy jest ro układ samoocpowietrzajacy się? Chodzi mi o układ chłodniczy? Na co zwrocic uwagę przy odkrecanu termostatu? I jak się zpuszcza plyn chłodniczy.
- Od: 14 cze 2015, 22:31
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 kombi 2002
Układ odpowietrza się sam, przynajmniej w silniku 2,3. Ale samodzielnej wymiany termostatu bez odkrecania pompy wspomagania w tym silniku nie polecam. Przerabiałem temat na początku miesiąca. Po wymianie auto nagrzewa się po 2-3 minutach jazdy.
- Od: 28 kwi 2013, 09:25
- Posty: 42
- Skąd: Okolice Dortmundu
- Auto: Mazda 6 GY 2,3 2005 FL
Ja mam silniczek 2,0. Na moje oko to termostat zwykle jest tam gdzie wychodzi rura do chlodnicy od gory a w moim silniku wychodzi ona od strony skrzyni biegow pod cewka zaplonowa. Znajomyze sklepu powiedzial mi ze tam chyba jest razem z obudowa i bedzie kosztowal okolo 80zl. W dobra strone ide? Mozna najpierw go rozkrecic i ewentualnie cos pogrzebac i naprawic czy odrazu kuoic drugi i wymienic? U mnie samochod jest potrzebny prawie codziennie i nie moze sobie postac 2 dni w oczekiwaniu na czesci.
- Od: 14 cze 2015, 22:31
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 kombi 2002
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6