Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)
Ja w złem poscie napisałem mam AJ silnik 3.0 ale chodziło mi czy ktoś sie spotkał z tymi sondami i wie jak to chodzi a dzieje sie ze czek mi sie zaswieca od ubogiej na wolnych obrotach bo nawet sie nie chce ruszyc na postoju stoi na 0.00 dopiero po dodaniu cos zatrybi
alex623 napisał(a):Witam
Piszę ten post by pomóc innym w podobnej sytuacji. Ci którzy szukają zamiennnika pierwszej sondy do mazdy 6 po lifcie o nr producenta LFH1-18-8G1D radzę kupić oryginał mazdy jeśli checie mieć pewność niezawodności przez lata. Zamienniki nawet sprawne nie pracują tak optymalnie jak oryginał , nie bez powodu nie ma dedykowanych zamienników – wiem to po swoim przykładzie właśnie po pół roku mi padła sonda z audi :/ nie działała też najlepiej podczas swojej żywotności, wydawało mi się że zaoszczędziłem ale moim zdaniem kupno nieoryginału to tylko pozorna oszczędność no ale zrobicie jak chcecie. Wiadomo że jeśli chciałbym zamówić sondę w serwisie to musiałbym zapłacić grubo ponad 2000 zł , wspominali coś o 2700zł, ale udało mi sie znaleźć firmę która sprowadza części prosto z Japoni i zapłacę za oryginał 1250 zł także do przeżycia no i gwarancja na 12 miesięcy jedyny minus to 4 tyg oczekiwanie. Pozdrawiam
Ku2i napisał(a):W mojej mazdzie wyskoczył błąd P0133 – która to sonda do wymiany szerokopasmowa (5 przewodowa) czy 4 przewodowa?...
Ja dzisiaj byłem u mechanika bo wyskoczył mi Check Engine. Podłączyłem sobie ELM27 i zobaczyłem błąd P0133. Wydawało mi się, że ten błąd to jakiś trywialny problem z czujnikiem spalin albo powietrza. Mechanik podłączył komputer i okazało się że pierwsza sonda lambda do wymiany. Mam Mazdę 6 po lifcie z 2005 roku 2.0 benzyne 147 KM. Mechanik podał mi oznaczenia tej sondy. Są to te same oznaczenia, które napisał @alex623 "LFH1-18-8G1D". Cena 2110 zł. Z Waszych doświadczeń wnoszę, że nie warto szukać zamiennika z Audi. Czy sprowadzał ktoś jeszcze tą sondę przez firmę podaną przez alex623 – carspeed.pl
-
Sabajek
Sabajek napisał(a):carspeed.p
W carspeed 1500 zł i trzeba czekać 4 tygodnie.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
moze warto zaryzykowac z ta sonda? http://www.amazon.com/NTK-24355-Fuel-Ra ... automotive
podobno wkladaja do mazdy i sie sprawdza?
podobno wkladaja do mazdy i sie sprawdza?
A czy ktoś z ekspertów może mi odpowiedzieć czy błąd P0133 zawsze oznacza sondę lambda do wymiany 
-
Sabajek
Coś ktoś kombinował z tymi sondami 5-cio przewodowymi ? U mnie chyba bez wymiany się nie obejdzie.
Jestem w delikatnej kropce, nie wiem czy zamawiać oryginał czy lutować kabelki z jakieś sondy uniwersalnej.
Znalazłem coś takiego
http://allegro.pl/show_item.php?item=5043153671
Wysłałem wiadomość do sprzedającego, otrzymałem taką odpowiedz:
"sonda pasuje u Pana jest sonda LZA07-MD2 , zakonczona dwiema kostkami , mozna ja przerobic samemu lub obciac przewody przy samej sondzie i wyslac z kostkami do przerobienia , w Warszawie niestety juz nie mieszkam pozostal adres zameldowania ale mozna odebrac osobiscie we Wladyslawowie lub Gdyni. Sonda na 100% bedzie dzialala – przerabialem ten temat wielokrotnie , w momencie montazu radzilbym od razu jechac na regulacje – sprawdzenie LPG gdyz nieprawidlowa (bogata) mieszanka czy np. nieprawidlowo dobrana lepkosc oleju silnikowego (za rzadki) potrafi znaczaco skrocic prawidlowe dzialanie sondy lambda."
Jestem w delikatnej kropce, nie wiem czy zamawiać oryginał czy lutować kabelki z jakieś sondy uniwersalnej.
Znalazłem coś takiego

Wysłałem wiadomość do sprzedającego, otrzymałem taką odpowiedz:
"sonda pasuje u Pana jest sonda LZA07-MD2 , zakonczona dwiema kostkami , mozna ja przerobic samemu lub obciac przewody przy samej sondzie i wyslac z kostkami do przerobienia , w Warszawie niestety juz nie mieszkam pozostal adres zameldowania ale mozna odebrac osobiscie we Wladyslawowie lub Gdyni. Sonda na 100% bedzie dzialala – przerabialem ten temat wielokrotnie , w momencie montazu radzilbym od razu jechac na regulacje – sprawdzenie LPG gdyz nieprawidlowa (bogata) mieszanka czy np. nieprawidlowo dobrana lepkosc oleju silnikowego (za rzadki) potrafi znaczaco skrocic prawidlowe dzialanie sondy lambda."

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Witam serdecznie.
U mnie prawdopodobnie też sonda lambda jest do wymiany. Mazda czasami szarpnie przy niskich obrotach a ponadto spalanie wynosi około 16 litrów po mieście i 11 litrów w trasie. Byłem w serwisie specjalizującym się w Mazdach i po podłączeniu do komputera nie wykazało żadnego błędu. Ponadto check również się nie świeci. W związku z tym mam pytanie czy możliwe jest aby niewłaściwie działająca sonda nie wykazywała błędów.
Pozdrawiam
U mnie prawdopodobnie też sonda lambda jest do wymiany. Mazda czasami szarpnie przy niskich obrotach a ponadto spalanie wynosi około 16 litrów po mieście i 11 litrów w trasie. Byłem w serwisie specjalizującym się w Mazdach i po podłączeniu do komputera nie wykazało żadnego błędu. Ponadto check również się nie świeci. W związku z tym mam pytanie czy możliwe jest aby niewłaściwie działająca sonda nie wykazywała błędów.
Pozdrawiam
W tym wątku pisaliśmy o tym że nie zawsze przy popsutej sondzie wyskakuje kontrolka check.
U mnie tak właśnie było, żadnych błędów w kompie. Warsztaty specjalizujące się w serwisowaniu Mazd sprawdzają tylko czy są jakieś błędy, a najlepiej jest sprawdzić prace sond przez skaner obd, nie wiem, czy serwisy nie mają takich urządzeń.
U mnie tak właśnie było, żadnych błędów w kompie. Warsztaty specjalizujące się w serwisowaniu Mazd sprawdzają tylko czy są jakieś błędy, a najlepiej jest sprawdzić prace sond przez skaner obd, nie wiem, czy serwisy nie mają takich urządzeń.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
W sobotę wymieniłem sondę lambda. Zdecydowałem się na używaną ponieważ nie było pewności co jest przyczyną wysokiego spalania. Komputer nie wykrywał żadnych błędów, silnik chodził dobrze, nie świecił się check. Po wymianie spalanie spadło. Z uwagi na wysokie ceny sond lambda mogę polecić forumowiczom, którzy szukają używanej, aby nie szukali na allegro w dziale "sondy lambda" (około 500 zł) a spróbowali podzwonić po osobach, które mają na sprzedaż całe mazdy na części lub same części blacharskie do mazd. Jak dzwoniłem to jeden z handlarzy powiedział mi, że ma kilka sztuk bo nikt tego nie kupuje i chciał koło 200 – 300 zł, drugi oświadczył, że ma, ale nie wiedział w jakiej cenie bo jak oświadczył musi sprawdzić ile jest warta a trzeci powiedział, że nie chce mu się ich wymontowywać i sprzedaje razem z katalizatorem. Mowa oczywiście o sondzie szerokopasmowej 5 przewodowej z 2 wtyczkami. Mam nadzieję, że dzięki temu uda się niektórym forumowiczom zaoszczędzić trochę pieniędzy. Pozdrawiam:)
Nie polecam zamienników sondy lambda LZA-07-AU2 lub AU4. Jeżeli już szukacie zamienników to tylko o oznaczeniu LZA-07-MD2.
AU2/4 nie lubią się (przynajmniej w moim aucie) ze sterownikiem przez co miałem choinkę błędów: P0030, P0031, P0131, P0134 i P2237.
Przeczyszczenie przepustnicy, sprawdzeniu dolotu, wymiana filtra powietrza, nic nie dały. O dziwo sonda była sprawdzana i funkcjonowała w całym zakresie od 0.1V do 0.9V (poprawcie mnie jeżeli się mylę). Kupiłem sondę na jednej z aukcji powyżej, niestety po dwóch miesiącach (czyli teraz) pojawiła mi się kontrolka silnika.
PS. Pisząc tego posta przyszła mi jeszcze jedna myśl do głowy, mianowicie, może przy montażu zostały skrócone kable od sondy. Zmieniła się rezystancja i może tłumaczyło by to sprawną sondę, a błędy na check engine. Jednak nie wiem czy moja teoria ma jakiś sens.
AU2/4 nie lubią się (przynajmniej w moim aucie) ze sterownikiem przez co miałem choinkę błędów: P0030, P0031, P0131, P0134 i P2237.
Przeczyszczenie przepustnicy, sprawdzeniu dolotu, wymiana filtra powietrza, nic nie dały. O dziwo sonda była sprawdzana i funkcjonowała w całym zakresie od 0.1V do 0.9V (poprawcie mnie jeżeli się mylę). Kupiłem sondę na jednej z aukcji powyżej, niestety po dwóch miesiącach (czyli teraz) pojawiła mi się kontrolka silnika.
PS. Pisząc tego posta przyszła mi jeszcze jedna myśl do głowy, mianowicie, może przy montażu zostały skrócone kable od sondy. Zmieniła się rezystancja i może tłumaczyło by to sprawną sondę, a błędy na check engine. Jednak nie wiem czy moja teoria ma jakiś sens.
-
Zdzirson
Tak, znowu te same kody. O dziwo jakiegoś szarpania nie czuć, obojętnie czy to na benzynie, czy gazie.
-
Zdzirson
Witam kolegów,
to i ja podłączę się pod temat. Mam problem z ustawieniem LPG (prins) gazownicy też trochę rozkładają ręce, mi się już pomysły kończą, zastanawiam się czy sonda lambda nie bałagani i podanie niewłaściwe parametry do komputera silnika... Wydaje mi się po kolorze świec że mieszanka jest zbyt uboga. Po resecie komputera zawsze jest ok, czy na PB czy LPG. Po kilku dniach szarpie, i jakbym nie kombinował z ustawieniem korekcji na LPG, zawsze później jest taki efekt, czyli przez kilka dni jest ok, potem objawy się pojawiają takie same. Poniżej zdjęcia świec i przebiegów z ForScan-a (interface ELM237).
to i ja podłączę się pod temat. Mam problem z ustawieniem LPG (prins) gazownicy też trochę rozkładają ręce, mi się już pomysły kończą, zastanawiam się czy sonda lambda nie bałagani i podanie niewłaściwe parametry do komputera silnika... Wydaje mi się po kolorze świec że mieszanka jest zbyt uboga. Po resecie komputera zawsze jest ok, czy na PB czy LPG. Po kilku dniach szarpie, i jakbym nie kombinował z ustawieniem korekcji na LPG, zawsze później jest taki efekt, czyli przez kilka dni jest ok, potem objawy się pojawiają takie same. Poniżej zdjęcia świec i przebiegów z ForScan-a (interface ELM237).
- Od: 10 lip 2014, 22:05
- Posty: 94
- Skąd: Kraków/Częstochowa
- Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.
A na benzynie jest wszystko ok, u mnie jak jest uboga bogata to odrazu wywala błędy ,wydaje mi sie ze to jest zbyt istotne żeby zostało same sobie ,serio po świecach możesz stwierdzić ze jest uboga mieszanka ,to ja ci swoje pokaże 
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
No błędów związanych z za ubogą lub za bogatą mieszanką nie wyrzuca, jedynie wyrzucanie zapłonu na losowym cylindrze lub nieregularne przerywanie zapłonu... Nie mam pojęcia co może być przyczyną...
Jeśli chodzi o kolor po spalaniu kiedyś tak mi powiedział mechanik:
– biały, jasno siwy kolor nalotu na świecy – wysoka temperatura spalania uboga mieszanka
– brązowy nalot, ciemny – niższa temperatura spalania bogata mieszanka
Jeśli chodzi o kolor po spalaniu kiedyś tak mi powiedział mechanik:
– biały, jasno siwy kolor nalotu na świecy – wysoka temperatura spalania uboga mieszanka
– brązowy nalot, ciemny – niższa temperatura spalania bogata mieszanka
- Od: 10 lip 2014, 22:05
- Posty: 94
- Skąd: Kraków/Częstochowa
- Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.
Witam,
sprawdziłem oporność cewki zgodnie z manualem (fragment w załączniku).
– między A i B oraz B i C – powinno być 0.49-0.57 Ohm, a jest 1.1-1.3 Ohm
– między 1 i 4 oraz 2 i 3 – powinno być 9.5-11.1 kOhm, a jest 12.1 kOhm
– oporność izolacji między obudową a pinem B – powyżej 10MOhm – u mnie nie wskazało nic, więc zakładam że jest ok.
Cewka kwalifikuje się do wymiany?
sprawdziłem oporność cewki zgodnie z manualem (fragment w załączniku).
– między A i B oraz B i C – powinno być 0.49-0.57 Ohm, a jest 1.1-1.3 Ohm
– między 1 i 4 oraz 2 i 3 – powinno być 9.5-11.1 kOhm, a jest 12.1 kOhm
– oporność izolacji między obudową a pinem B – powyżej 10MOhm – u mnie nie wskazało nic, więc zakładam że jest ok.
Cewka kwalifikuje się do wymiany?
- Załączniki
-
1730-1E-02C_.pdf
- (41.04 KiB) Pobrane 92 razy
- Od: 10 lip 2014, 22:05
- Posty: 94
- Skąd: Kraków/Częstochowa
- Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.
Nowy zamiennik (Denso) do sondy LFH1188G1B można kupić na chińskim Alliexpress:
http://www.aliexpress.com/item/Car-Lamb ... eb201560_9
Wychodzi jakieś 240zł razem z przesyłką, tylko trzeba poczekać około miesiąca na dostawę.
Przestudiowałem rosyjskie forum Mazdy i ludzie piszą że jest OK.
Zaryzykowałem i kupiłem.
Jak przyjdzie to dam znać czy działa.
http://www.aliexpress.com/item/Car-Lamb ... eb201560_9
Wychodzi jakieś 240zł razem z przesyłką, tylko trzeba poczekać około miesiąca na dostawę.
Przestudiowałem rosyjskie forum Mazdy i ludzie piszą że jest OK.
Zaryzykowałem i kupiłem.
Jak przyjdzie to dam znać czy działa.
- Od: 9 paź 2015, 10:32
- Posty: 13
- Auto: Mazda 6 2006
2.3i 16V
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6