Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez rafał88 » 14 paź 2015, 22:41

ALe tez jak kolega zrobil 2kkm na jednym oleju , zlał go , to co mial nastepny olej czyscic przez 1-2kkm??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez kubsztyk » 14 paź 2015, 22:43

muunek napisał(a):
Racja, jeśli olej czysty, to do niczego.

olej nie jest od czyszczenia a od smarowania.

Silnik diesla emituje więcej produktów spalania – głównie stałych cząstek (sadza), stąd olej szybciej czernieje niż w benzynie i dlatego też szybciej się w nim zużywa... To tak jakby powiedzieć: Żel pod prysznic jest wyłącznie do mycia, nie ma prawa nawilżać skóry.
Jeśli jednak przy stosowaniu wysokiej jakości oleju jest on przez dłuższy czas klarowny i jasny, to należy się tylko cieszyć, że silnik i jego osprzęt są w doskonałej kondycji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez tadziomaru1 » 14 paź 2015, 22:47

Prawda, stan silnika wiele znaczy, ale jeśli miał olej brudny a drugi czysty, to raczej za pięknego silnika nie ma, tylko ten drugi olej chu...steczka wie jaki.
arafal21, gdzie napisał, że zlał olej po 2 tys?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez rafał88 » 14 paź 2015, 23:17

"silnik może będzie identycznie chodził ale elf 5W40 po 2tys km bym całkowicie czarny co świadczyło raczej o tym że nie za dobrze już będzie czyścił a raczej już zostawiał osad. shell helix ultra po tym samym przebiegu jest jakbym go z bańki dopiero wlał"

Chyba ,ze zle zrozumialem. I kolega po 2 kkm zauwazyl ,ze olej zczarniał.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez wtsz » 15 paź 2015, 09:26

Dobry olej trochę tam chyba jednak myje i utrzymuje w czystości, przede wszystkim wąskie kanały magistrali olejowej.
Zdjęcia były nawet na tym forum.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez tadziomaru1 » 15 paź 2015, 18:11

arafal21 napisał(a):"
Chyba ,ze zle zrozumialem. I kolega po 2 kkm zauwazyl ,ze olej zczarniał.

No raczej :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez sebekle » 15 paź 2015, 18:51

silnik po wymianie pierścieni i zrobieniu głowicy. przed robotą płukanka. po złożeniu trochę na GM 10W40, potem elf co po 2tys był czarny, i tak-zlałem go (bogacz ku.wa) a teraz shell który jest ledwo widoczny na miarce po 2 tys km. shell helix ultra 5W40 dokładnie. podobno TBN ma powyżej 10 jak nie 12 więc na pewno myje :) ogólnie olej z polecenia gościa z innego forum, który wszystkie karty charakterystyki ma w głowie
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez rafał88 » 15 paź 2015, 20:20

A jednak mialem racje :D CHoc ja po remoncie tez na Elfie jezdzilem i po 2kkm zlalem i byl czarny, Synpower po 5kkm zaczal cos tam czarnieć teraz juz prawie 10kkm i widac ,ze jest ciemniejszy ale nie corny :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez sebekle » 15 paź 2015, 20:32

a tamten był smoła. i żaden inny tak szybko czarny się nie robił. wiadomo że jakiś idealny ten olej nie jest i są dużo lepsze i mogłem wlać motula, millersa czy innego amsoila. ale w tej cenie jakoś pełnego syntetyka znaleźć nie można.

Dopisano 15 paź 2015, 20:35:

a tamten był smoła. i żaden inny tak szybko czarny się nie robił. wiadomo że jakiś idealny ten olej nie jest i są dużo lepsze i mogłem wlać motula, millersa czy innego amsoila. ale w tej cenie jakoś pełnego syntetyka znaleźć nie można.
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez kubsztyk » 15 paź 2015, 22:38

Dobra chłopaki, to teraz zaczynamy kampanię informacyjną:
"Mam mazdę z takim a takim silnikiem, jaki olej wlać?"
"Wszystko, byle nie Castrola, Mobila, Elfa, Totala (bo produkuje Elfa) ani Mazdy Dexelii (bo jest produkcji Totala)"
:))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez sebekle » 16 paź 2015, 17:30

tylko teraz które castrole, które mobile, elfy czy totale?
http://galonoleje.pl/sklep/home/1423-el ... 40-5l.html
http://galonoleje.pl/sklep/home/1054-el ... 40-5l.html
ja miałem ten tańszy. castrole też róznie z tego co wiem ale nigdy nie miałem zamiaru nawet tego lać więc nie wiem. mobil a mobil 1 to też dwie różne bajki z tego co mi wiadomo :D
dyskutujmy <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez kongobongo » 3 lis 2015, 20:09

Ja do swojej Mazdy leje castrol magnatec 10W40 Diesel.
Czy dobrze ?
Żadnych dolewek, ubytków. Olej ma wpływ na dynamikę auta ?
Czy przejść na jakiś syntetyk ?
Madzia ma 240tys.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2013, 18:00
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 626 (GW) '00, 2.0 TD
74kW ( 101 KM ) + box.

Postprzez jerry1333 » 3 lis 2015, 21:40

Ja do swojej Mazdy leje castrol magnatec 10W40 Diesel.
Czy dobrze ?
Żadnych dolewek, ubytków. Olej ma wpływ na dynamikę auta ?
Czy przejść na jakiś syntetyk ?
Madzia ma 240tys.


Z tego co wiem przejście z półsyntetyka / mineralki na syntetyk to kiepski pomysł.
Ostatnio edytowano 3 lis 2015, 22:48 przez jerry1333, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2015, 14:32
Posty: 77 (36/0)
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Mazda 3 HB 2020 SkyActive-X 2.0 AWD 180KM Machine Gray

Postprzez kongobongo » 3 lis 2015, 22:22

jerry1333 napisał(a):Z tego co wiem przejście z półsyntetyka / mineralki na syntetyk to kiepski pomysł.

a nie przypadkiem z mineralki na półsyntetyk/syntetyk ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2013, 18:00
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 626 (GW) '00, 2.0 TD
74kW ( 101 KM ) + box.

Postprzez czarek1991 » 3 lis 2015, 22:46

kongobongo napisał(a):
jerry1333 napisał(a):Z tego co wiem przejście z półsyntetyka / mineralki na syntetyk to kiepski pomysł.

a nie przypadkiem z mineralki na półsyntetyk/syntetyk ?


Dobrze napisał, przeciez polsyntetyk to mineralny zmieszany w mniejszej lub wiekszej proporcji z baza syntetyczna. Przejscie na syntetyk to bardzo dobry pomysl o ile wszystkie uszczelnienia są w dobrym stanie, bo oleje syntetyczne są bardziej żrące dla elementów gumowych niż oleje mineralne.

Castrol i Mobil to najczesciej podrabiane w Polsce oleje. Dlatego ludzie maja z nimi takie problemy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez jerry1333 » 3 lis 2015, 22:50

czarek1991 napisał(a):Dobrze napisał, przeciez polsyntetyk to mineralny z dodatkami, czasami zmieszany w mniejszej lub wiekszej proporcji z baza syntetyczna. Przejscie na syntetyk to bardzo dobry pomysl o ile wszystkie uszczelnienia nie są w agonalnym stanie, bo oleje syntetyczne są bardziej żrące dla elementów gumowych niż oleje mineralne.


Ja w jego przypadku zostałbym już przy tym półsyntetyku – skoro nie bierze oleju to można śmiało go lać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2015, 14:32
Posty: 77 (36/0)
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Mazda 3 HB 2020 SkyActive-X 2.0 AWD 180KM Machine Gray

Postprzez czarek1991 » 3 lis 2015, 22:54

Skoro nie beirze oleju to by oznaczało, ze uszczelnienia są w porzadku a zatem smialo mozna wlac syntetyk :) 5W30 albo 5W40 dobrego i z pewngo zrodla oleju :) Chociaz są tez syntetyki 10W40 ale idzie zima więc lepiej wziąć z 5W
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez sebekle » 4 lis 2015, 19:35

jak jest strach o uszczelnienia to maxlife zawsze zostaje który lepiej dba o nie podobno
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez kongobongo » 4 lis 2015, 19:57

czarek1991 napisał(a):Dobrze napisał

zwracam honor.
czarek1991 napisał(a):ale idzie zima

nie jedną zimę na 10W40 przejeździł, bez problemów;)
jerry1333 napisał(a):Ja w jego przypadku zostałbym już przy tym półsyntetyku

też raczej zostanę, raczej chodziło mi o to czy olej ma jakiś wpływ na dynamikę ?
sebekle napisał(a): maxlife

może w przyszłości spróbuję :)

Dzięki za opinie.

A olej kupuję u kolegi, chyba nie podrabiany :)
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-2374-Castrol-Magnatec-Diesel-10W40-B4-5L-niemiecki.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2013, 18:00
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 626 (GW) '00, 2.0 TD
74kW ( 101 KM ) + box.

Postprzez czarek1991 » 4 lis 2015, 21:23

kongobongo napisał(a):nie jedną zimę na 10W40 przejeździł, bez problemów;)



No pewnie, ze bedzie jezdzil, nikt nie powiedzial ze to zła klasa lepkości :) Ale spróbuj kiedys zalac 5W a zauwazysz łatwiejszy rozruch silnika zimą :) Zimą 10W jest spoko ale 5W jest jeszcze lepszy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki