Jaki olej wybrać?
muunek napisał(a):Racja, jeśli olej czysty, to do niczego.
olej nie jest od czyszczenia a od smarowania.
Silnik diesla emituje więcej produktów spalania – głównie stałych cząstek (sadza), stąd olej szybciej czernieje niż w benzynie i dlatego też szybciej się w nim zużywa... To tak jakby powiedzieć: Żel pod prysznic jest wyłącznie do mycia, nie ma prawa nawilżać skóry.
Jeśli jednak przy stosowaniu wysokiej jakości oleju jest on przez dłuższy czas klarowny i jasny, to należy się tylko cieszyć, że silnik i jego osprzęt są w doskonałej kondycji.
Prawda, stan silnika wiele znaczy, ale jeśli miał olej brudny a drugi czysty, to raczej za pięknego silnika nie ma, tylko ten drugi olej chu...steczka wie jaki.
arafal21, gdzie napisał, że zlał olej po 2 tys?
arafal21, gdzie napisał, że zlał olej po 2 tys?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"silnik może będzie identycznie chodził ale elf 5W40 po 2tys km bym całkowicie czarny co świadczyło raczej o tym że nie za dobrze już będzie czyścił a raczej już zostawiał osad. shell helix ultra po tym samym przebiegu jest jakbym go z bańki dopiero wlał"
Chyba ,ze zle zrozumialem. I kolega po 2 kkm zauwazyl ,ze olej zczarniał.
Chyba ,ze zle zrozumialem. I kolega po 2 kkm zauwazyl ,ze olej zczarniał.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
arafal21 napisał(a):"
Chyba ,ze zle zrozumialem. I kolega po 2 kkm zauwazyl ,ze olej zczarniał.
No raczej
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
silnik po wymianie pierścieni i zrobieniu głowicy. przed robotą płukanka. po złożeniu trochę na GM 10W40, potem elf co po 2tys był czarny, i tak-zlałem go (bogacz ku.wa) a teraz shell który jest ledwo widoczny na miarce po 2 tys km. shell helix ultra 5W40 dokładnie. podobno TBN ma powyżej 10 jak nie 12 więc na pewno myje
ogólnie olej z polecenia gościa z innego forum, który wszystkie karty charakterystyki ma w głowie
A jednak mialem racje
CHoc ja po remoncie tez na Elfie jezdzilem i po 2kkm zlalem i byl czarny, Synpower po 5kkm zaczal cos tam czarnieć teraz juz prawie 10kkm i widac ,ze jest ciemniejszy ale nie corny 
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
a tamten był smoła. i żaden inny tak szybko czarny się nie robił. wiadomo że jakiś idealny ten olej nie jest i są dużo lepsze i mogłem wlać motula, millersa czy innego amsoila. ale w tej cenie jakoś pełnego syntetyka znaleźć nie można.
Dopisano 15 paź 2015, 20:35:
a tamten był smoła. i żaden inny tak szybko czarny się nie robił. wiadomo że jakiś idealny ten olej nie jest i są dużo lepsze i mogłem wlać motula, millersa czy innego amsoila. ale w tej cenie jakoś pełnego syntetyka znaleźć nie można.
Dopisano 15 paź 2015, 20:35:
a tamten był smoła. i żaden inny tak szybko czarny się nie robił. wiadomo że jakiś idealny ten olej nie jest i są dużo lepsze i mogłem wlać motula, millersa czy innego amsoila. ale w tej cenie jakoś pełnego syntetyka znaleźć nie można.
Dobra chłopaki, to teraz zaczynamy kampanię informacyjną:
"Mam mazdę z takim a takim silnikiem, jaki olej wlać?"
"Wszystko, byle nie Castrola, Mobila, Elfa, Totala (bo produkuje Elfa) ani Mazdy Dexelii (bo jest produkcji Totala)"
)
"Mam mazdę z takim a takim silnikiem, jaki olej wlać?"
"Wszystko, byle nie Castrola, Mobila, Elfa, Totala (bo produkuje Elfa) ani Mazdy Dexelii (bo jest produkcji Totala)"
tylko teraz które castrole, które mobile, elfy czy totale?
http://galonoleje.pl/sklep/home/1423-el ... 40-5l.html
http://galonoleje.pl/sklep/home/1054-el ... 40-5l.html
ja miałem ten tańszy. castrole też róznie z tego co wiem ale nigdy nie miałem zamiaru nawet tego lać więc nie wiem. mobil a mobil 1 to też dwie różne bajki z tego co mi wiadomo
dyskutujmy
http://galonoleje.pl/sklep/home/1423-el ... 40-5l.html
http://galonoleje.pl/sklep/home/1054-el ... 40-5l.html
ja miałem ten tańszy. castrole też róznie z tego co wiem ale nigdy nie miałem zamiaru nawet tego lać więc nie wiem. mobil a mobil 1 to też dwie różne bajki z tego co mi wiadomo
dyskutujmy
Ja do swojej Mazdy leje castrol magnatec 10W40 Diesel.
Czy dobrze ?
Żadnych dolewek, ubytków. Olej ma wpływ na dynamikę auta ?
Czy przejść na jakiś syntetyk ?
Madzia ma 240tys.
Czy dobrze ?
Żadnych dolewek, ubytków. Olej ma wpływ na dynamikę auta ?
Czy przejść na jakiś syntetyk ?
Madzia ma 240tys.
Ja do swojej Mazdy leje castrol magnatec 10W40 Diesel.
Czy dobrze ?
Żadnych dolewek, ubytków. Olej ma wpływ na dynamikę auta ?
Czy przejść na jakiś syntetyk ?
Madzia ma 240tys.
Z tego co wiem przejście z półsyntetyka / mineralki na syntetyk to kiepski pomysł.
Ostatnio edytowano 3 lis 2015, 22:48 przez jerry1333, łącznie edytowano 1 raz
jerry1333 napisał(a):Z tego co wiem przejście z półsyntetyka / mineralki na syntetyk to kiepski pomysł.
a nie przypadkiem z mineralki na półsyntetyk/syntetyk ?
kongobongo napisał(a):jerry1333 napisał(a):Z tego co wiem przejście z półsyntetyka / mineralki na syntetyk to kiepski pomysł.
a nie przypadkiem z mineralki na półsyntetyk/syntetyk ?
Dobrze napisał, przeciez polsyntetyk to mineralny zmieszany w mniejszej lub wiekszej proporcji z baza syntetyczna. Przejscie na syntetyk to bardzo dobry pomysl o ile wszystkie uszczelnienia są w dobrym stanie, bo oleje syntetyczne są bardziej żrące dla elementów gumowych niż oleje mineralne.
Castrol i Mobil to najczesciej podrabiane w Polsce oleje. Dlatego ludzie maja z nimi takie problemy
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
czarek1991 napisał(a):Dobrze napisał, przeciez polsyntetyk to mineralny z dodatkami, czasami zmieszany w mniejszej lub wiekszej proporcji z baza syntetyczna. Przejscie na syntetyk to bardzo dobry pomysl o ile wszystkie uszczelnienia nie są w agonalnym stanie, bo oleje syntetyczne są bardziej żrące dla elementów gumowych niż oleje mineralne.
Ja w jego przypadku zostałbym już przy tym półsyntetyku – skoro nie bierze oleju to można śmiało go lać.
Skoro nie beirze oleju to by oznaczało, ze uszczelnienia są w porzadku a zatem smialo mozna wlac syntetyk
5W30 albo 5W40 dobrego i z pewngo zrodla oleju
Chociaz są tez syntetyki 10W40 ale idzie zima więc lepiej wziąć z 5W
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
czarek1991 napisał(a):Dobrze napisał
zwracam honor.
czarek1991 napisał(a):ale idzie zima
nie jedną zimę na 10W40 przejeździł, bez problemów;)
jerry1333 napisał(a):Ja w jego przypadku zostałbym już przy tym półsyntetyku
też raczej zostanę, raczej chodziło mi o to czy olej ma jakiś wpływ na dynamikę ?
sebekle napisał(a): maxlife
może w przyszłości spróbuję
Dzięki za opinie.
A olej kupuję u kolegi, chyba nie podrabiany
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-2374-Castrol-Magnatec-Diesel-10W40-B4-5L-niemiecki.html
kongobongo napisał(a):nie jedną zimę na 10W40 przejeździł, bez problemów;)
No pewnie, ze bedzie jezdzil, nikt nie powiedzial ze to zła klasa lepkości
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki