Środki Forte – diesel, benzyna
Dzisiaj zamówiłem Forte diesel i forte do klimy. W sobotę ruszam w dłuższą trasę ok 2x600km, więc jak do tego czasu dojdzie, to doleję bejcy do baku. Chcę użyć profilaktycznie autko i bez tego super śmiga, tylko przy mrozach -13 trochę trzęsie budą ale pali od strzału.
Po użyciu zdam relację.
Po użyciu zdam relację.
Dzięki qzym :–)
Chciałem napisać, że Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner kolejny raz pomogło moim kolegą z serwisu z zalanym dieslem benzyną
Sytuacja zawsze taka sama, samochód zatankowany benzyną, odpalony i zatrzymany w czasie jazdy spowodowanym nieprawidłowym paliwem... zamiast ON było Pb...
Serwisowo koledzy wykonali: spuszczenie paliwa, wymianą filtra paliwa, wlali dwie butelki Forte i około 15 litrów ON, samochód pojechał na jazdę testową Poznań – Gniezno – Poznań, po powrocie silnik pracował jeszcze kilkadziesiąt minut.
Zatankowany już prawidłowym paliwem pojechał dalej w trasę i nadal pełni funkcję auta zastępczego dla Klientów.
Więc moi drodzy, jeśli coś podobnego Was spotka w życiu to nie ma co panikować :–)
Chciałem napisać, że Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner kolejny raz pomogło moim kolegą z serwisu z zalanym dieslem benzyną
Sytuacja zawsze taka sama, samochód zatankowany benzyną, odpalony i zatrzymany w czasie jazdy spowodowanym nieprawidłowym paliwem... zamiast ON było Pb...
Serwisowo koledzy wykonali: spuszczenie paliwa, wymianą filtra paliwa, wlali dwie butelki Forte i około 15 litrów ON, samochód pojechał na jazdę testową Poznań – Gniezno – Poznań, po powrocie silnik pracował jeszcze kilkadziesiąt minut.
Zatankowany już prawidłowym paliwem pojechał dalej w trasę i nadal pełni funkcję auta zastępczego dla Klientów.
Więc moi drodzy, jeśli coś podobnego Was spotka w życiu to nie ma co panikować :–)
- Od: 5 maja 2008, 09:29
- Posty: 273
- Skąd: Poznań
- Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE
Witam!
Nabyłem Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner dla siebie – Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2001 r., przebieg 171000 km oraz dla kolegi – Skoda Octawia 1.9 TDi 2001 r., przebieg 340000 km. Zastosowanie – po 1 butelce na bak oraz czyszczenie za pomocą zbiornika zewnętrznego zgodnie z "procedurą forte". Uzyskane rezultaty:
W moim aucie:
* Wyraźnie wyższa kultura pracy na wolnych obrotach zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku (dużo ciszej i bardziej miękko)
* Zdecydowanie lepiej podczas jazdy w w/w aspektach
* Auto lepiej przyspiesza od niskich jak i wyższych prędkości obrotowych na poszczególnych biegach, elastycznie i bardzo gładko tak jakby pozbyło się wewnętrznych oporów. Jednym słowem duża radość z jazdy!
W kolegi aucie:
* dokładnie tak jak w moim oraz:
* Skoda wyraźnie lepiej zapala tak na zimnym jak i ciepłym silniku, aktualnie w podobny sposób jak moja Mazda, która zapalała i zapala po połowie obrotu wału korbowego (zdrowy silnik DiTD tak musi mieć)
* Kolega w swojej skodzie posiada komputer oraz tempomat. Po testach na tempomacie odnotował niższe spalanie o ponad 0,5 litra
Nadmienię, iż obydwa auta naprawdę były w dobrej kondycji przed zastosowaniem preparatu, jednak obaj mieliśmy świadomość, iż z uwagi na ich wiek oraz przebieg
z pewnością nie jeżdżą tak jak jeździły będąc nowymi.
Zastosowanie Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner podpowiedział mi znany kolega z forum mazdaspeed sugerując, że między innymi w ten sposób (poprzez pozbycie się nagromadzonych przez lata zabrudzeń) parametry pracy silnika zbliżą się do takich "jakie były za nowości" – miał rację w 100%
Mieliśmy spore oczekiwania co do efektów uzyskanych porzez zastosowanie forte – zostały one naprawdę z nawiązką zaspokojone.
P.S.
W planach mamy nabycie i zastosowanie Forte Motor Flush, przed wymianą oleju oraz absolutne przekonanie,iż uzyskamy wymierne efekty w postaci dalszej poprawy pracy naszych silników.
Serdecznie pozdrawiam!
Nabyłem Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner dla siebie – Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2001 r., przebieg 171000 km oraz dla kolegi – Skoda Octawia 1.9 TDi 2001 r., przebieg 340000 km. Zastosowanie – po 1 butelce na bak oraz czyszczenie za pomocą zbiornika zewnętrznego zgodnie z "procedurą forte". Uzyskane rezultaty:
W moim aucie:
* Wyraźnie wyższa kultura pracy na wolnych obrotach zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku (dużo ciszej i bardziej miękko)
* Zdecydowanie lepiej podczas jazdy w w/w aspektach
* Auto lepiej przyspiesza od niskich jak i wyższych prędkości obrotowych na poszczególnych biegach, elastycznie i bardzo gładko tak jakby pozbyło się wewnętrznych oporów. Jednym słowem duża radość z jazdy!
W kolegi aucie:
* dokładnie tak jak w moim oraz:
* Skoda wyraźnie lepiej zapala tak na zimnym jak i ciepłym silniku, aktualnie w podobny sposób jak moja Mazda, która zapalała i zapala po połowie obrotu wału korbowego (zdrowy silnik DiTD tak musi mieć)
* Kolega w swojej skodzie posiada komputer oraz tempomat. Po testach na tempomacie odnotował niższe spalanie o ponad 0,5 litra
Nadmienię, iż obydwa auta naprawdę były w dobrej kondycji przed zastosowaniem preparatu, jednak obaj mieliśmy świadomość, iż z uwagi na ich wiek oraz przebieg
z pewnością nie jeżdżą tak jak jeździły będąc nowymi.
Zastosowanie Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner podpowiedział mi znany kolega z forum mazdaspeed sugerując, że między innymi w ten sposób (poprzez pozbycie się nagromadzonych przez lata zabrudzeń) parametry pracy silnika zbliżą się do takich "jakie były za nowości" – miał rację w 100%
Mieliśmy spore oczekiwania co do efektów uzyskanych porzez zastosowanie forte – zostały one naprawdę z nawiązką zaspokojone.
P.S.
W planach mamy nabycie i zastosowanie Forte Motor Flush, przed wymianą oleju oraz absolutne przekonanie,iż uzyskamy wymierne efekty w postaci dalszej poprawy pracy naszych silników.
Serdecznie pozdrawiam!
-
Jarry
Witam
Proszę o poradę, od jakiegoś czasu auto po dłuższym postoju i przy mniejszej ilości paliwa miało problemy z odpalaniem i spadkiem mocy po ok 10 km wszystko było ok i jak silnik się nagrzał odpalał tez od razu. Tydzień temu zatankowałem do pełna ale z odpalaniem był problem, zrobiłem akurat dłuższą trasę i w czasie jazdy przy przyspieszaniu pojawiły się dławienia. Następnego dnia dławienia nie ustały, nagle zapaliły się kontrolki engine, trakcji i auto całkowicie straciło moc. Odłączyłem akumulator kontrolki nie zniknęły ale można było jechać z dławieniem silnika. Pojechałem do Auto Jaksy podłączyli pod komp i wyskoczył błąd wtrysku skasowali błędy i wszystkie problemy zniknęły. Zrobiłem 600km i na
razie wszystko ok. Czy mogło to być spowodowane zanieczyszczeniem układu paliwowego i jak dobrze przeczyścić środkami Forté Advanced Diesel. Mazda nie kopci nie dymi olej i filtr paliwa wymieniany 1500km temu, jak i gdzie to zrobić profesjonalnie w Warszawie. W Auto Jaksie powiedzieli ze może komp się przywiesił albo wtryskiwacz uszkodzony nic o możliwości czyszczenia Forté nie wspomnieli wiec nie wiem czy takie coś robią. Bardzo proszę o pomoc.
Proszę o poradę, od jakiegoś czasu auto po dłuższym postoju i przy mniejszej ilości paliwa miało problemy z odpalaniem i spadkiem mocy po ok 10 km wszystko było ok i jak silnik się nagrzał odpalał tez od razu. Tydzień temu zatankowałem do pełna ale z odpalaniem był problem, zrobiłem akurat dłuższą trasę i w czasie jazdy przy przyspieszaniu pojawiły się dławienia. Następnego dnia dławienia nie ustały, nagle zapaliły się kontrolki engine, trakcji i auto całkowicie straciło moc. Odłączyłem akumulator kontrolki nie zniknęły ale można było jechać z dławieniem silnika. Pojechałem do Auto Jaksy podłączyli pod komp i wyskoczył błąd wtrysku skasowali błędy i wszystkie problemy zniknęły. Zrobiłem 600km i na
razie wszystko ok. Czy mogło to być spowodowane zanieczyszczeniem układu paliwowego i jak dobrze przeczyścić środkami Forté Advanced Diesel. Mazda nie kopci nie dymi olej i filtr paliwa wymieniany 1500km temu, jak i gdzie to zrobić profesjonalnie w Warszawie. W Auto Jaksie powiedzieli ze może komp się przywiesił albo wtryskiwacz uszkodzony nic o możliwości czyszczenia Forté nie wspomnieli wiec nie wiem czy takie coś robią. Bardzo proszę o pomoc.
- Od: 28 mar 2015, 03:15
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 2004r 2.0CiTD 121km
Najprawdopodobniej trafiłeś trefne paliwo, które przyczyniło się do pojawienia się kontrolek, możesz zastosować Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner. Po zalaniu butelki do zbiornika, resztę uzupełnić ON do pełna (tylko już nie z tej trefnej stacji paliwowej) i przejedź gdzieś 200 – 300 km w trasie.
Samochód powinien powrócić do normalności.
Samochód powinien powrócić do normalności.
- Od: 5 maja 2008, 09:29
- Posty: 273
- Skąd: Poznań
- Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE
Ogień 82 czy możesz mi sprzedać jedną butelkę? Jak do pracy mam 25km to na razie nie wlewać tylko jak będę jechał gdzieś w trasę? Tankowałem na bp jak zawsze ultimate diesel, po tym zatankowałem na innej bp ale zwykła ropę. Jeszcze pytanko podjechać na stacje wlać forte i zatankować?
- Od: 28 mar 2015, 03:15
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 2004r 2.0CiTD 121km
Witam, w tak jak zapowiadałem opiszę całą procedurę gruntownego czyszczenia silnika środkami forte.
Opiszę w tym poście całe moje spostrzeżenia i uwagi.
A więc do rzeczy.
W grudniu w mojej mazdzie 6 pojawił się problem z filtrem DPF, a mianowicie zaczęła się palić kontrolka, świecić stale, migać. Postanowiłem go serwisowo wypalić u Pana Macieja Gawlaka gdyż mam zaufanie do tego mechanika, ponieważ robi mi wszystkie grube sprawy w Madzi. Po wypaleniu i skasowaniu inspekcji olejowych, wymianie oleju itp. itd. problem zniknął na ok 8 tyś. km, a po tym przebiegu znów pojawiła się kontrolka. Pojechałem na diagnostykę, niby za wysoki poziom oleju czyli inspekcja, kasowanie błędów i znów chwila spokoju jakieś 2 tygodnie i znowu DPF sobie radośnie miga. Nachodziły już mnie czarne myśli i szykowałem portfel na duże wydatki, myślę może wyciąć, może wymienić na nowy, lecz przypomniałem sobie o produktach Forte, i o ich potwierdzonym przeze mnie działaniu, czasem wręcz te środki robiły rzeczy niemożliwe.
Więc czym prędzej skontaktowałem się z Panem Romanem Gradkowskim, jedynym człowiekiem który mógł w tej sytuacji pomóc bez kilkutysięcznych kosztów.
Nie pomyliłem się, dostałem zestaw produktów , jako że sam lubię serwisować i majsterkować przy Mazdzie dokładne wytyczne co z czym należy zrobić i w jakich warunkach podjąłem się wykonania tego czyszczenia.
Zastosowałem taką paletę środków, oczywiście wg. procedur serwisowych Forte:
1.Forte Diesel Intake Cleaner 1szt.
2.Forte ADFC 2szt.
3.Forte Diesel Turbo Cleaner 1szt.
4.Forte DPF Cleaner And Regeneration 1szt.
5.Forte Moto Flush 2szt.
6.Forte Top End Treatment 1szt.
Koszt tych produktów to około 700zł
Po wykonaniu czyszczenia samochód mnie zaskoczył. Zaczął być zrywny, ciszej chodzić i co najważniejsze już nie zapaliła się kontrolka DPF, a Mazda jeździ od grudnia do teraz w takim samym cyklu trasa, miasto. Zwiększyła się elastyczność silnika na biegach, spalanie pozostało bez zmian.
Ponieważ Forte przywraca silnik do fabrycznej czystości, lecz nie likwiduje uszkodzonych podzespołów, po czyszczeniu przeprowadziłem dochodzenie i usunąłem usterki, a mianowicie były nią sławne uszczelki pod wtryskami. Przy okazji wyczyściłem mechanicznie smoka olejowego, który już był zabity nieczystościami w 60%, mimo że jak kupiłem mazdę ściągnąłem miskę i smok był czysty. Sprawdziłem również doloty powietrza z turbiny do silnika i intercooler gdyż Pan Roman sugerował że tam również może leżeć przyczyna zapychania DPF. Okazało się że doloty i cooler były w porządku.
Podsumowując swoje doświadczenia z tą usterką polecam wszystkim niedowiarkom najpierw wyczyścić porządnie silnik od strony układu zasilania i od strony układu smarowania, a dopiero wtedy diagnozować co tak naprawdę jest uszkodzone, lub co śmieszniejsze, usterka sama zniknie po usunięciu wszystkich nagarów.
Po czyszczeniu nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków, w postaci zapchania filtra DPF, czy brania oleju, wręcz przeciwnie samochód mnie zaskoczył zrywnością i reakcją na gaz tak jakby wskrzesił zdechłe koniki i powrócił do nominalnych 143 kM.
Pozdrawiam Mazdziarzy Mikolaj.L
Opiszę w tym poście całe moje spostrzeżenia i uwagi.
A więc do rzeczy.
W grudniu w mojej mazdzie 6 pojawił się problem z filtrem DPF, a mianowicie zaczęła się palić kontrolka, świecić stale, migać. Postanowiłem go serwisowo wypalić u Pana Macieja Gawlaka gdyż mam zaufanie do tego mechanika, ponieważ robi mi wszystkie grube sprawy w Madzi. Po wypaleniu i skasowaniu inspekcji olejowych, wymianie oleju itp. itd. problem zniknął na ok 8 tyś. km, a po tym przebiegu znów pojawiła się kontrolka. Pojechałem na diagnostykę, niby za wysoki poziom oleju czyli inspekcja, kasowanie błędów i znów chwila spokoju jakieś 2 tygodnie i znowu DPF sobie radośnie miga. Nachodziły już mnie czarne myśli i szykowałem portfel na duże wydatki, myślę może wyciąć, może wymienić na nowy, lecz przypomniałem sobie o produktach Forte, i o ich potwierdzonym przeze mnie działaniu, czasem wręcz te środki robiły rzeczy niemożliwe.
Więc czym prędzej skontaktowałem się z Panem Romanem Gradkowskim, jedynym człowiekiem który mógł w tej sytuacji pomóc bez kilkutysięcznych kosztów.
Nie pomyliłem się, dostałem zestaw produktów , jako że sam lubię serwisować i majsterkować przy Mazdzie dokładne wytyczne co z czym należy zrobić i w jakich warunkach podjąłem się wykonania tego czyszczenia.
Zastosowałem taką paletę środków, oczywiście wg. procedur serwisowych Forte:
1.Forte Diesel Intake Cleaner 1szt.
2.Forte ADFC 2szt.
3.Forte Diesel Turbo Cleaner 1szt.
4.Forte DPF Cleaner And Regeneration 1szt.
5.Forte Moto Flush 2szt.
6.Forte Top End Treatment 1szt.
Koszt tych produktów to około 700zł
Po wykonaniu czyszczenia samochód mnie zaskoczył. Zaczął być zrywny, ciszej chodzić i co najważniejsze już nie zapaliła się kontrolka DPF, a Mazda jeździ od grudnia do teraz w takim samym cyklu trasa, miasto. Zwiększyła się elastyczność silnika na biegach, spalanie pozostało bez zmian.
Ponieważ Forte przywraca silnik do fabrycznej czystości, lecz nie likwiduje uszkodzonych podzespołów, po czyszczeniu przeprowadziłem dochodzenie i usunąłem usterki, a mianowicie były nią sławne uszczelki pod wtryskami. Przy okazji wyczyściłem mechanicznie smoka olejowego, który już był zabity nieczystościami w 60%, mimo że jak kupiłem mazdę ściągnąłem miskę i smok był czysty. Sprawdziłem również doloty powietrza z turbiny do silnika i intercooler gdyż Pan Roman sugerował że tam również może leżeć przyczyna zapychania DPF. Okazało się że doloty i cooler były w porządku.
Podsumowując swoje doświadczenia z tą usterką polecam wszystkim niedowiarkom najpierw wyczyścić porządnie silnik od strony układu zasilania i od strony układu smarowania, a dopiero wtedy diagnozować co tak naprawdę jest uszkodzone, lub co śmieszniejsze, usterka sama zniknie po usunięciu wszystkich nagarów.
Po czyszczeniu nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków, w postaci zapchania filtra DPF, czy brania oleju, wręcz przeciwnie samochód mnie zaskoczył zrywnością i reakcją na gaz tak jakby wskrzesił zdechłe koniki i powrócił do nominalnych 143 kM.
Pozdrawiam Mazdziarzy Mikolaj.L
- Od: 27 gru 2012, 10:17
- Posty: 15
- Skąd: Głuchów, wielkopolska
- Auto: MAZDA 6, 2.0 MZR-CD 143KM DPF,
24.03.2006
84000km
Panie Mikołaju, Pan został zaskoczony jakością działania produktów Forte ale i procedur (należy o tym pamietać , bo produkt to połowa sukcesu) a ja zostałem zaskoczony, tak szczegółowym opisem tego przypadku. Dziękuję. może wiele osób powie, że to marketing. No cóż , oczywiście, tak to może wyglądać ale nam oprócz sprzedaży zależy na rzetelnej pomocy osobom, które chcą tanio serwisować auta. Po co wymieniać pół samochodu , jak można, jak Pan napisał zacząć od oczyszczenia podzespołów. Mało osób to rozumie , jak bardzo to jest istotne. Trudno też przebić się przez ignorancję (w tym mechaników), które wierzą tylko w wymianę lub regenerację części. Przecież nawet jak usterka nie zostanie usunięta przez oczyszczanie , to ono samo w sobie jest nie tylko potrzebne ale wręcz konieczne, żeby nowe części pracowały od początku w czystym środowisku. Produkty są drogie ale proszę zrozumieć, że jeżeli zastępują kosztowne usterki, to i tak to sie opłaci.
- Od: 29 wrz 2008, 10:53
- Posty: 49
- Skąd: Warszawa
Witam proszę wejść na stronę Forte www.forte-nwe.pl do działu opinie o Forte http://www.forte-nwe.pl/opinie-o-forte
Znajdziesz tam wiele opisów , właścicieli Mazd , którzy wykonywali kompleksowe czyszczenia razem z dolotem. W razie potrzeby zorganizuję Ci do nich kontakt.
Co jest ważne, czyszczenie dolotu powinno byc przeprowadzone rónolegle z oczyszczeniem układu smarowania (wymiana oleju +filtr) Inaczej dolot zanieczysći sie bardzo szybko ponownie. Nalezy żeby ta procedura była trwała zlikwidować źródło brudu.
Znajdziesz tam wiele opisów , właścicieli Mazd , którzy wykonywali kompleksowe czyszczenia razem z dolotem. W razie potrzeby zorganizuję Ci do nich kontakt.
Co jest ważne, czyszczenie dolotu powinno byc przeprowadzone rónolegle z oczyszczeniem układu smarowania (wymiana oleju +filtr) Inaczej dolot zanieczysći sie bardzo szybko ponownie. Nalezy żeby ta procedura była trwała zlikwidować źródło brudu.
- Od: 29 wrz 2008, 10:53
- Posty: 49
- Skąd: Warszawa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki