Falujące obroty po zatrzymaniu (benz.)
Ładowanie 14V , włączone światła , podgrzewana szyba , wentylator na ful , 13.9V do tego klima w momencie włączenia spadło do 13,4V ale w sekundzie podnosi się do 13,9V.
Podczas jazdy na luzie włączone światła , szyba , wentylator na ful też falują (nie zawsze)
Silnik osiągnie 90-stopni wszystko jest ok.
Podczas jazdy na luzie włączone światła , szyba , wentylator na ful też falują (nie zawsze)
Silnik osiągnie 90-stopni wszystko jest ok.
- Od: 7 sie 2015, 22:37
- Posty: 15
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 2006r
Sprawdź sondę. Gdzieś na tym forum nawet pisali. Ja jak męczyłem ten temat u siebie też z jednym pisałem, że miał sondę i jak ją wykręcił była cała od nagaru. Kupił inną używaną (nowa około 2000) i problem zniknął. Jedź do mechanika i niech ją obejrzy.
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
Nie wiem czy na 100% go masz przy elektronicznej przepustnicy. Jeżeli jest to w kolektorze ssącym od strony wentylatorów chłodnicy. Czarny na 3 przewody o ile pamiętam Bosch-a. Zazwyczaj lubi się ukręcić śrubka od niego wtedy montaż po przez opaskę plastikową.
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
U mnie napięcie na zimnym jest 15,5v ,przy temp.87st mam 14,5 v ,
Nie ma głupich pytań ,czasami ktoś tylko nie potrafi mądrze odpowiedzieć
np.ty 
Nie ma głupich pytań ,czasami ktoś tylko nie potrafi mądrze odpowiedzieć

Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Głupie to ty zadajesz. Po pierwsze używasz g******o oprogramowania jakim, jest FORScan. Po drugie problem z obrotami może powodować napięcie i wiem bo to przerabiałem lepiej od ciebie. Po trzecie napięcie, które odczytuje (przypuszczamy, że pokazuje dobrze) jest napięciem sterowania przez ECU, a nie napięcie, które występuje na klemach akumulatora czyli głównym zasilaniu. Po czwarte przerabiałem 5 przypadków falowania obrotów w M6 i dosłownie każdy był inny po przez walnięty alternator, który prawidłowo podaje tak jak kolega podał prędzej ( a mój wskazuje tak samo i jest sterowany tak samo jak u niego i jestem tego pewien ponieważ w każdej jakiej mierzyłem tak jest, a mam nowy alternator dosłownie 2159 PLN w ASO dałem) po przez zwykłym zawór od biegu jałowego ( przymierzałem 5 używanych i na każdym nic nie grało i poprawnie zakładać tylko firmy ERA, która robi dla Forda bo inne to szajs) po przez uszkodzone ECU silnika.
Ostatnio edytowano 30 wrz 2015, 20:06 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: przekleństwa/ OT
Powód: przekleństwa/ OT
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
Ulu to muszę cię zmartwić bo g******y forscan to nic ,w poruwnanie z elm37
Ostatnio edytowano 30 wrz 2015, 21:43 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: przekleństwa
Powód: przekleństwa
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Panowie brodaM6 i zetek – kolejne podobnie wyglądające Wasze posty będą skutkowały nałożeniem ostrzeżeń (chyba nie musze tłumaczyć przyczyny
– w razie wątpliwości zapraszam na PW)
zetek napisał(a): Jedź do mechanika i niech ją obejrzy.
Tylko uważaj bo zazwyczaj to wróżą ze jest do


Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Jak jest dobry mechanik to osądzi ją po kolorze np. może wpadać w fiolet lub być ( jak miało tutaj kilku klubowiczów) nagar jak na świecy i wtedy nie ma ani błędów i testy przechodzi na IDS-ie, ale ty w końcu dużo czytasz na forach to wiesz więcej.
Ostatnio edytowano 1 paź 2015, 18:58 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: przekleństwa, "osobiste wycieczki"
Powód: przekleństwa, "osobiste wycieczki"
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
Ale ja ci nie ubliżam ,tu zaprzeczają twojej tezie viewtopic.php?f=450&t=19727&start=20 i piszą jak można samemu w prosty sposób sprawdzić sondę
Dopisano czwartek, 1 października 2015, 17:13:
U mnie to wyglada tak
Dopisano czwartek, 1 października 2015, 17:13:
U mnie to wyglada tak
- Załączniki
Ostatnio edytowano 1 paź 2015, 18:59 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: przekleństwa, "osobiste wycieczki"
Powód: przekleństwa, "osobiste wycieczki"
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Albo ktoś bajki pisze, albo ma zepsuty miernik ( z reszta najbardziej chiński). Dlaczego po pierwsze idź sobie do sklepu i żaden akumulator nie ma takiego napięcia. 100% sprawny akumulator ma napięcie 12.80V, a tam jest ponad 13V. Po drugie alternator w prawdzie analogowo, ale jest sterowany po przez ECU ( taki wymysł razem z Fordem zrobili dla oszczędności. Napięcie jest regulowane po przez wiele czynników np. temperaturę zewnętrzną. Jeżeli jest niska to może nawet być 15V po odpaleniu z rana, a gdy są upały może mieć tylko 13,20V. Dlatego większość nowszych aut nawet jak zerwie się pasek od alternatora to kontrolka od akumulatora się nie zaświeci od razu ponieważ sterownik za to odpowiedzialny mierzy napięcie całego systemu i jak jest dobry akumulator to może dopiero się zapalić po kilku minutach jak spadnie napięcie, a właściwie będzie po za normą. Widziałem kiedyś przypadek w którym było kiepskie ładowanie (nie mazda) i powodem był uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej. A jakie Ty masz napięcie na nie odpalonym silniku??????????
Dopisano 01 paź 2015 20:30:
Wracając do tematu Adam12345 jakie postępy
??????????????????????????????????
Dopisano 01 paź 2015 20:30:
Wracając do tematu Adam12345 jakie postępy
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
Zrobiłem jeszcze raz reset zrobię z 200km i zobaczymy.
Moim zdaniem na pewno nie jest to wina ładowania , akumulator podłączony do prostownika ładował się 10 min i był ok.
Problem występuje tylko podczas jazdy na luzie gdy silnik jest obciążony np. klima , szyba itp. gdy osiągnie 90 stopni wszystko jest ok.
Moim zdaniem na pewno nie jest to wina ładowania , akumulator podłączony do prostownika ładował się 10 min i był ok.
Problem występuje tylko podczas jazdy na luzie gdy silnik jest obciążony np. klima , szyba itp. gdy osiągnie 90 stopni wszystko jest ok.
- Od: 7 sie 2015, 22:37
- Posty: 15
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 2006r
To wytłumacz mi geniuszu ,czemu ten sam chiński miernik ,w kabinie pokazuje 12,20v,wzięłem + z żarówkę od pstryczka przeciwmgielnego ,masa śruby mocowania dżwi
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Adam 12345 ja nie piszę, że masz problem z ładowaniem. Pisałem, że masz sprawdzić sondę.
brodaM6 sorry, ale twoją składnię ciężko mi się czyta z ostatniego posta. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale podłączyłeś ten miernik pod jakiś pstryczek od świateł i do masy od klika drzwi i masz 12,20V, a jak przyłożysz do akumulatora to masz jak na fotkach ponad 13V
???????????????
Jeżeli masz takie wielkie różnice pomiędzy instalacją w środku, a zaciskami przy akumulatorze to na pewno masz coś nie tak.
W prawdzie nie przeczytałem tam tego postu z fotkami dokładnie i jeżeli ktoś sprawdzał ładowanie zgasił silnik i od razu sprawdzał jakie jest napięcie na aku to zrobił to źle. O ile pamiętam prawidłowo po naładowaniu prostownikiem i odłączeniu czeka się godzinę. Potem bierzemy miernik i sprawdzamy napięcie (oczywiście akumulator mierzymy nie podłączony do samochodu). 100% sprawna bateria powinna mieć 12,80V. Jeżeli ma 12,50V to ma 50% swojej wydajności, a jak mniej to zimą padnie.
brodaM6 sorry, ale twoją składnię ciężko mi się czyta z ostatniego posta. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale podłączyłeś ten miernik pod jakiś pstryczek od świateł i do masy od klika drzwi i masz 12,20V, a jak przyłożysz do akumulatora to masz jak na fotkach ponad 13V
Jeżeli masz takie wielkie różnice pomiędzy instalacją w środku, a zaciskami przy akumulatorze to na pewno masz coś nie tak.
W prawdzie nie przeczytałem tam tego postu z fotkami dokładnie i jeżeli ktoś sprawdzał ładowanie zgasił silnik i od razu sprawdzał jakie jest napięcie na aku to zrobił to źle. O ile pamiętam prawidłowo po naładowaniu prostownikiem i odłączeniu czeka się godzinę. Potem bierzemy miernik i sprawdzamy napięcie (oczywiście akumulator mierzymy nie podłączony do samochodu). 100% sprawna bateria powinna mieć 12,80V. Jeżeli ma 12,50V to ma 50% swojej wydajności, a jak mniej to zimą padnie.
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
tak trochę aby uspokoić obu panów: na zdjęciach widać, że bateria w mierniku mówi że ma już dosyć. Proponują ją wymienić (zakłamuje napięcie komparatora, czyli takiego wew. napięcia odniesienia dla miernika, co skutkuje zawyżeniem pomiaru), dokonać ponownie pomiarów i wrócić do dyskusji.
BTW. te mierniki jak na nasze potrzeby są całkiem ok., natomiast przewody pomiarowe są do d...
BTW. te mierniki jak na nasze potrzeby są całkiem ok., natomiast przewody pomiarowe są do d...
dokładnie, ten symbol w lewym dolnym narożniku. Ale to tak przy okazji tematu pomiaru napięcia. Przekłamane pomiary mogą wprowadzić błędne wnioski, a temat falujących obrotów okazuje się dotyka sporo przypadków. To tyle w temacie baterii. Nie róbmy OT.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6