323F BJ 1.6 ZM check engine

Postprzez nowykrzyztof » 16 wrz 2015, 22:32

Witam, od trzech miesięcy jestem prawie szczęśliwym posiadaczem Mazdy 323f bj 1.6 zm 2002r. Ostatnio zapaliła się kontrolka check, po podpięciu do komputera, przy użyciu programu ScanMaster oraz PCMSCAN wyrzuca błąd P0171 Mieszanka paliwowa-powietrzna na 1 bloku cylindrów za uboga. Auto po wymianie rozrządu, oleju, filtrów... Zauważyłem,że przy ok 4 tysiącach obrotów ma "załamanie" i przez chwilę ma problem z wkręcaniem się w obroty. Przy prędkości 140km/h silnik dziwnie pracuje.. :| Mechanik stwierdził,że przyczyną może być sonda lambda lub alternator... nie ładując poprawnie komputer może wyrzucać błędy. Wg. mojej oceny ma mniej mocy, jakieś 40% tego co było.
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2015, 22:16
Posty: 15
Auto: Mazda 323F BJ 2002 ZM 1.6 Nardi Torino

Postprzez zadra » 17 wrz 2015, 00:02

nie wiem co to za błąd,ale zacząłbym od zamiany świec na cylindrach, kontroli i porównaniu kompresji a później zastanowiłbym sie co dalej..
generowanie błędów w związku ze złym ładowaniem wg. mnie to jakieś hmm. nieporozumienie..

łoch, znalazłem do poczytania:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=463&t=166387

cofam wcześniejsze rady.
najpierw zabierz się za sondy a później rób co poradziłem wcześniej..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3318 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez tinek » 17 wrz 2015, 21:46

Jak wykręci świece to będzie widać czy faktycznie jest ubogo, ale sondę warto sprawdzić czy działa (przez interfejs najprościej), ale chyba bym strzelał w brudny przepływomierz lub zdychające cewki, które przy wyższych obrotach nie dają rady.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez nowykrzyztof » 18 wrz 2015, 15:35

Czy przepływke mogę wyczyścić za pomocą np. alkoholu izopropylowego ?
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2015, 22:16
Posty: 15
Auto: Mazda 323F BJ 2002 ZM 1.6 Nardi Torino

Postprzez tinek » 18 wrz 2015, 18:38

możesz, też nim przemywałem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez nowykrzyztof » 20 wrz 2015, 15:24

Jutro będzie czyszczenie. Zauważyłem pewną zależność, gdy jest chłodniej check się nie włącza... Podczas upałów cały czas był problem.. Wykręciłem świece, mają ładny kolor, lecz prawa, przy akumulatorze jest delikatnie oblana olejem.. Uszczelka pod zaworami była wymieniana.
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2015, 22:16
Posty: 15
Auto: Mazda 323F BJ 2002 ZM 1.6 Nardi Torino

Postprzez nowykrzyztof » 2 paź 2015, 11:21

Po skasowaniu błędu i przejechaniu 800km błąd wyskoczył. Tym razem P0420... Po podłączeniu do komputera ujawnia się to :

http://www.fotosik.pl/zdjecie/02c641274b0bb098
http://www.fotosik.pl/zdjecie/79fc5b51047b746d
http://www.fotosik.pl/zdjecie/2abff0b63543d7da

Proszę o pomoc bo już nie mam sił... Auto jest jakieś mułowate, ogólnie nie jest takie jak było.. <płacze>
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2015, 22:16
Posty: 15
Auto: Mazda 323F BJ 2002 ZM 1.6 Nardi Torino

Postprzez tinek » 3 paź 2015, 18:19

Błąd dotyczy słabej wydajności kata, ale jak masz muła to szukałbym przyczyny gdzieś indziej.
Na pewno dobrze wyczyściłeś przepływomierz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez nowykrzyztof » 5 paź 2015, 17:14

Przepływomierz przeczyszczę jeszcze raz,dla pewności. Dziś zmierzyłem sondy, górna 3,5 ohm dolna 7.1 ohm. Nie za duża różnica ?
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2015, 22:16
Posty: 15
Auto: Mazda 323F BJ 2002 ZM 1.6 Nardi Torino

Postprzez tinek » 6 paź 2015, 07:55

Bezpośrednio w sondzie to co najwyżej możesz zmierzyć opór grzałki, a do tego czy działa prawidłowo potrzebny jest oscyloskop lub w programie po obd wrzucić sobie przebieg z sondy na wykres – to wszystko podczas jazdy z różnymi prędkościami obrotowymi i obciążeniem.

Zgraj scanmasterem dłuższy log z jakiejś trasy to może będzie widać co się dzieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez nowykrzyztof » 15 paź 2015, 18:10

Po rozmowie z znajomym mechanikiem stwierdził,że filtr paliwa jest przytkany i słabo się kręci. Po odpięciu akumulatora auto zapaliło z wielkim bólem za 2 razem... Dostałem też lambde Denso 5540, problem w tym,że ma inne kolory na przewodach.Da się to jakoś podmienić w razie potrzeby. Postaram się jak najszybciej wysłać wykres z lambdy.
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2015, 22:16
Posty: 15
Auto: Mazda 323F BJ 2002 ZM 1.6 Nardi Torino

Postprzez tinek » 15 paź 2015, 18:17

filtr paliwa to pewnie siedzi od nowości, może mieć jakiś wpływ, ale na pewno nie z dnia na dzień, a lambda każda będzie działała (tyle samo przewodów) trzeba tylko odpowiednio podłączyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez nowykrzyztof » 15 paź 2015, 22:23

Auto słabło,później było ok aż jest tak jak jest, wszystko zaczęło się psuć po tym, jak zatankowałem na innej stacji ;/ Sonda ma rezystancje na czarnych przewodach, czyli wychodzi,że są to od grzałki. Niebieski masa, biały sygnał? Jeśli bym źle coś podpiął to może mi uwalić komputer? Dwa szare z instalacji w aucie, jeśli dobrze pamiętam to grzałka, biały sygnał czarny masa ? Czy coś pokićkałem ?

Dopisano 15 paź 2015, 22:48:

Przepraszam za post pod postem. Znalazłem taki opis przewodów: http://coltmania.pl/silnik/schemat-sond ... -t516.html Bosch- wiązka z samochodu, Standard Toyota nowa lambda ?

Dopisano 16 paź 2015, 21:20:

Niestety filtr paliwa jest nie wymienny ? Po wyjęciu z baku pompy filtr jest przyklejony. Po rozmowie z sprzedawcą stwierdził, że w wielu samochodach tak jest ;(
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2015, 22:16
Posty: 15
Auto: Mazda 323F BJ 2002 ZM 1.6 Nardi Torino

Postprzez tinek » 17 paź 2015, 17:55

opis przewodów sond wydaje się ok

nowykrzyztof napisał(a):Niestety filtr paliwa jest nie wymienny ? Po wyjęciu z baku pompy filtr jest przyklejony. Po rozmowie z sprzedawcą stwierdził, że w wielu samochodach tak jest ;(

jest wymienialny, bo sam go wymieniałem u siebie, tylko występują dwa rodzaje – przed i poliftowy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez nowykrzyztof » 18 paź 2015, 16:50

Wymieniłem tą sonde, auto jakby zbystrzało, lepiej się wkręca ale ma taką małą przerwę przy ok. 4 tys i ciągnie dalej,lecz nie tak jak od dołu... Co bym mógł jeszcze sprawdzić?
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2015, 22:16
Posty: 15
Auto: Mazda 323F BJ 2002 ZM 1.6 Nardi Torino

Postprzez tinek » 19 paź 2015, 21:06

zgraj scanmasterem log z jakiejś trasy (przyspieszanie na różnych biegach, stała jazda z różnymi prędkościami) to może coś Ci podpowiem, bo mam kilka logów ze swojego auta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez nowykrzyztof » 25 paź 2015, 13:30

Zrobiłem test, sonda 1 i druga, obciążenie silnika i obroty. Niestety na forum rozszerzenie glf jest blokowane? Mógłbym wysłać Panu na maila ten plik?
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2015, 22:16
Posty: 15
Auto: Mazda 323F BJ 2002 ZM 1.6 Nardi Torino

Postprzez tinek » 25 paź 2015, 18:16

na pw masz maila :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323