przeskoczenie paska to jedno ale uszkodzenie tloka to abs. inna historia
Twój opis idealnie odzwierciedla to co mam teraz w aucie....
A wyglądało to tak:
Po wyczyszczeniu całego dolotu i założeniu wtrysków po regeneracji, odpaliełem auto i tak jak wcześniej leciał szary dym z zapachem spalonego oleju, tak i po tej akcji czyszczenia było identycznie.
Pojechaliśmy z kolegą na trasę żeby w razie czego wypalić jakieś pozostałości.
Po 6km staneliśmy i daliśmy na luzie gaz do 4-5tys obr.
Dalej było "łup" silnik zgasł i odpalenie jego nie było możliwe...
W skrócie opowiem co widać po zdjęciu głowicy:-4 zawory na cylindrze drugim wygięte.
-końcówka świecy zmiażdzona
-cylinder 2 lekko zarysowany (mniej więcej na max 1 szlif)
-korbowód dostał też bo tłok 2 i 3 stoją na innych wysokościach (ok6mm różnicy)
-tłok 2 w części przestał istnieć rozpadając się na kawałeczki
Teraz plan mam taki:-przeszlifowaliśmy nieco rysę w cylindrze 2
-chcemy kupić używany tłok (nominał oczywiście) + korbowód + komplet pierścieni na wszystkie tłoki
-zmienić kompletny rozrząd
-zakładamy że wał jest ok (ciekawy jestem jak wygląda to z Twojego doświadczenia)
Powinno auto jeździć choć wiem że na 2 cylindrze będzie słabsza kompresja.
Co o tym myślisz?
Ile można będzie na takim aucie pojeździć?
Wygląda to teraz tak:
http://zapodaj.net/images/3d6929b924dc0.jpg
http://zapodaj.net/images/1ed24763ac812.jpgTeraz próbuję dostać się do wału, żeby wyjąć tłoki i sprawdzić wał, ale mam mega problem z wydobyciem podstawy miski olejowej.
Odkręciłem wszystkie śruby, a to badziewie nie chce odejść od bloku.
Od strony rozrządu z trudem wchodzi pomiędzy blok a tą część śrubokręt o grubości ok 5mm
Jak to się wyjmuje?? Czy trzeba odkręcić blok od skrzyni, czy można podstawę misy zdjąć gdy blok jest połączony ze skrzynią???Śruby odkręciłem wszystkie od dołu i jedną która z boku trzyma podstawę miski olejowej
http://zapodaj.net/images/f7939af2c69fe.jpg
http://zapodaj.net/images/9024e391d4c9d.jpg
http://zapodaj.net/images/143e498f0d4c8.jpg
http://zapodaj.net/images/b2d527ddec6df.png![Obrazek](http://zapodaj.net/images/b2d527ddec6df.png)
EDIT (1h później)
Znalazłem odpowiedź w wątku
viewtopic.php?f=90&t=123427z którego wynika że trzeba skrzynię odkręcić bo podstawę misy trzymają jeszcze 2 śruby M6....
Co za syf z tym ciągnikiem... nic tu nie jest mądrze przemyślane....