Sprawa jest następująca. Na lpg pojawiają się falujące obroty po włączeniu klimy (oraz innych odbiorników prądu). Gazownik odpalił kompa ( ale przed spojrzeniem na niego stwierdził, że to na 99% cewka) W programie mapy gazowe idealnie spasowane (tzn pokrywają się pięknie, wtryski szybkie itd.) Przełączając kolejno cylindry na gaz i benzynkę stwierdził, że wadliwie działa 1 cylinder. (Pierwsza tzn. który? ten z cewką, czy ten na przewodzie?) Wywaliłem cewkę i przewód sprawdziłem co i jak, zmieniłem sprężynkę w fajce i wszystko zniknęło. Zadowolony pojeździłem ale problem znowu się pojawił. Czy znaczy to, że jednak walnięta cewka, czy przyczyna może leży gdzieś indziej?
Pozdrawiam
Cewka (lpg)
Strona 1 z 1
- Od: 26 paź 2011, 09:56
- Posty: 9
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: Mazda 323F BJ 1999r. + LPG stag 300 plus
po ciemku sprawdź czy nie masz dyskoteki w koło cewek (na wolnych i wysokich obrotach), jak masz seryjne przerwy na świecach to zmień je na 0,8-0,9mm, luzy zaworowe były sprawdzane?
Pierwszy to ten patrząc od przodu auta najbardziej po lewej stronie, czyli jest na kablu, nie na cewce
Przez chwilke było dobrze bo może jeszcze zimny silnik, jak sie rozgrzeje to świeca daje


Ok. Dzięki za podpowiedzi. Sprawdziłem przewód WN – ok , świeca – ok , więc zamówiłem cewkę. Jak dojdzie dam znać jak to wygląda po wymianie (A tak przy okazji to czy jeżeli jedna cewka jest na dwa cylindry to nie powinno być tak, że zła iskra jest na 1 i 4 cylindrze? )
- Od: 26 paź 2011, 09:56
- Posty: 9
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: Mazda 323F BJ 1999r. + LPG stag 300 plus
Po wymianie cewki wszystkie ww. objawy ustąpiły. Obroty stoją w miejscu jak trzeba i silniczek ładnie pracuje. Cewka z allegro OYODO.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
- Od: 26 paź 2011, 09:56
- Posty: 9
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: Mazda 323F BJ 1999r. + LPG stag 300 plus
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości