Mazda3 BK LF '08 TOP – czerwony szatan
nowe, nowe, nowe...
1. Leather Essence – zapach skóry i Tarrago Dubbin -wosk
2. Montaż czujników parkowania (takich barierek to się nie spodziewałem!)
3. Montaż oświetlenia LED w podsufitce, nad nogami i w bagażniku.
4. Pielęgnacja domowych aut tzn. glinkowanie, woskowanie i takie tam a jak już osłabnie wosk to zapas Wet Coata
Wszystko ręcznie! :/
5. Alkomat ProX5
6. Montaż schowka na okulary, tylko jedne z moich okularów nie mieszcza się bo mają 55m a mogą mieć max 40mm
7. Zmiana oleju na Motul 8100 Eco-nergy 5W30 – i wpatrywanie sie w paskudnie zaprojektowany bagnet czy już jest OK?
8. Podczas wyjazdu na spota po drodze mile spotkanie
Teraz już wiem jak wyglądałaby moj szatan w sedanie i w wersji CX-7 
1. Leather Essence – zapach skóry i Tarrago Dubbin -wosk
2. Montaż czujników parkowania (takich barierek to się nie spodziewałem!)
3. Montaż oświetlenia LED w podsufitce, nad nogami i w bagażniku.
4. Pielęgnacja domowych aut tzn. glinkowanie, woskowanie i takie tam a jak już osłabnie wosk to zapas Wet Coata
5. Alkomat ProX5
6. Montaż schowka na okulary, tylko jedne z moich okularów nie mieszcza się bo mają 55m a mogą mieć max 40mm
7. Zmiana oleju na Motul 8100 Eco-nergy 5W30 – i wpatrywanie sie w paskudnie zaprojektowany bagnet czy już jest OK?
8. Podczas wyjazdu na spota po drodze mile spotkanie
Ostatnio edytowano 3 wrz 2015, 17:28 przez widmo82, łącznie edytowano 2 razy
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):7. Zmiana oleju na 8100 Eco-nergy 5W30 – Motul i wpatrywanie sie w paskudnie zaprojektowany bagnet czy już jest OK?
haha skąd ja to znam

- Od: 2 lis 2010, 22:25
- Posty: 324
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed
A co to za diodka z tyłu na zderzaku w kolorze czerwonym?
Fajnie to wygląda.
Dobra nie skojarzyłem że to laser poziomujący, ale jestem tępy
Dobra nie skojarzyłem że to laser poziomujący, ale jestem tępy
-
Axela!
- Od: 5 maja 2014, 22:14
- Posty: 613 (15/10)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda3 BK Z6 2004r, HB. Winning Blue 27B <-- Było.
Jest Mazda 3 BP SKYACTIV G 2019 HIKARI. https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=212463
161.8KM@6961
Tq 183Nm@54440rpm
23,3C 99,8kPa
Na LPG od Gazparts.pl
W przyszłości trzeba zweryfikowac wynik na PB bo chyba jest jeszcze ukryty malutki zapas
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Dzis przyszła zabaweczka nazwana przez sprzedawcę" "Bluetooth Hands-Free Car NFC AUX Kit for Smartphone" 
I zachodze w głowę gdzie zamontować.
6 – Najporęczniej i nie rzuca się tak w oczy jako niefabryczne akcesorium, jednak gorszy dzwięk.
3 – Największy kompromis
W zaprezentowanych miejscach łatwo ukryć też kabel (jeden w odróżnieniu od innych model: dzwiek+zasilanie rozdzielają się pod koniec przewodu)
PS: Przy okazji dowiedziałem się, że bardzo trudno nazwać plik na windowsie aux.jpg
I zachodze w głowę gdzie zamontować.
6 – Najporęczniej i nie rzuca się tak w oczy jako niefabryczne akcesorium, jednak gorszy dzwięk.
3 – Największy kompromis
W zaprezentowanych miejscach łatwo ukryć też kabel (jeden w odróżnieniu od innych model: dzwiek+zasilanie rozdzielają się pod koniec przewodu)
PS: Przy okazji dowiedziałem się, że bardzo trudno nazwać plik na windowsie aux.jpg
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Wow, ale fajne wyniki wyszły na hamowni 

Nadszedł czas na wykonanie konserwacji...
Początki były trudne a przygotowania do końcowego natrysku bardzo żmudne.
Pod dwiema prostokątnymi plastikowymi osłonami na bokach auta, w przedniej ich częściach, zlokalizowałem rdzawy nalot. To było dla mnie zaskoczeniem. Miejsce osłonięte przed kamieniami i solą a jednak nadawało się do czyszczenia!
Pierwsze schody pojawiły się przy demontażu listw progowych. W wersji bez nakładek jest kołek z wkrętem, który u mnie przerdzewiał po obu stronach na tyle auta, co skutkowało zerwaniem wkręta. Pisałem o tym w wątku – Gumowe listwy progowe – demontaż Dziś zapewne wyciągnąłbym listwę wraz z kołkiem bo już wiem jak. Po zdemontowaniu listw, okazało się, że nic się tam nie ukrywa poza drobną ilością piachu.
Etap 1
– Mycie samą wodą, mycie aktywną pianą, spłukanie. Doczyszczenie szczotką pozostałości, Szorowanie rdzy, odpylenie... Miejsca gdzie drapałem, popsikałem środkiem zjadającym resztki rdzy: Noxudol RustEater, przetarcie wilgotną gąbką, dokładne przemycie w celu odtłuszczenia – zmywacz siliconowy.
Zdecydowałem, że pominę nakładanie środków na części ruchome, gumowe i plastikowe oraz złącza przewodów. Między innymi dlatego, że mój mechanik pogroził, że następne naprawy podwozia policzy mi podwójnie
ale równiez dlatego, że nikt nie był w stanie mi dać gwarancji, że guma może źle reagować z środkiem na przestrzeni kilku lat jak również ew. ingerencja w np. czujnik xenonów mogłaby się źle skończyć. (Buczos: dzięki za zwrócenie uwagi).
Etap 2
Jako pierwsza warstwa w najbardziej narażone miejsca trafił podkład gruntujący Akemi Rostgrund.
Za radą kolegi z CSV użyłem również farby smołowej Carsystem stosowanej w przemyśle:
"Przeznaczenie: ochrona elementów podwozia pojazdów, maszyn przemysłowych eksploatowanych w ekstremalnych warunkach, narażonych na wysoką wilgotność, wysokie zasolenie, podwyższoną temperaturę czy też tam, gdzie wymagana jest zwiększona odporność na uszkodzenia mechaniczne (np. kopalnie, odkrywki)."
http://polskiprzemysl.com.pl/wp-content ... tek_ZA.pdf
Warstwa końcowa to baranek z Noxudol 1600
W klapę bagażnika oraz progi, trafił Noxudol 700
W drzwi i maskę trafił ponownie środek Carsystem KS-250 – Tuż po zakupie auta w grudniu była pierwsza aplikacja a teraz poprawka
Początki były trudne a przygotowania do końcowego natrysku bardzo żmudne.
Pod dwiema prostokątnymi plastikowymi osłonami na bokach auta, w przedniej ich częściach, zlokalizowałem rdzawy nalot. To było dla mnie zaskoczeniem. Miejsce osłonięte przed kamieniami i solą a jednak nadawało się do czyszczenia!
Pierwsze schody pojawiły się przy demontażu listw progowych. W wersji bez nakładek jest kołek z wkrętem, który u mnie przerdzewiał po obu stronach na tyle auta, co skutkowało zerwaniem wkręta. Pisałem o tym w wątku – Gumowe listwy progowe – demontaż Dziś zapewne wyciągnąłbym listwę wraz z kołkiem bo już wiem jak. Po zdemontowaniu listw, okazało się, że nic się tam nie ukrywa poza drobną ilością piachu.
Etap 1
– Mycie samą wodą, mycie aktywną pianą, spłukanie. Doczyszczenie szczotką pozostałości, Szorowanie rdzy, odpylenie... Miejsca gdzie drapałem, popsikałem środkiem zjadającym resztki rdzy: Noxudol RustEater, przetarcie wilgotną gąbką, dokładne przemycie w celu odtłuszczenia – zmywacz siliconowy.
Zdecydowałem, że pominę nakładanie środków na części ruchome, gumowe i plastikowe oraz złącza przewodów. Między innymi dlatego, że mój mechanik pogroził, że następne naprawy podwozia policzy mi podwójnie
Etap 2
Jako pierwsza warstwa w najbardziej narażone miejsca trafił podkład gruntujący Akemi Rostgrund.
Za radą kolegi z CSV użyłem również farby smołowej Carsystem stosowanej w przemyśle:
"Przeznaczenie: ochrona elementów podwozia pojazdów, maszyn przemysłowych eksploatowanych w ekstremalnych warunkach, narażonych na wysoką wilgotność, wysokie zasolenie, podwyższoną temperaturę czy też tam, gdzie wymagana jest zwiększona odporność na uszkodzenia mechaniczne (np. kopalnie, odkrywki)."
http://polskiprzemysl.com.pl/wp-content ... tek_ZA.pdf
Warstwa końcowa to baranek z Noxudol 1600
W klapę bagażnika oraz progi, trafił Noxudol 700
W drzwi i maskę trafił ponownie środek Carsystem KS-250 – Tuż po zakupie auta w grudniu była pierwsza aplikacja a teraz poprawka
Ostatnio edytowano 12 paź 2015, 15:05 przez widmo82, łącznie edytowano 4 razy
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Piękna robota 
- Od: 15 sty 2013, 21:50
- Posty: 134
- Skąd: Kraków
- Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94
Szacunek Widmo. Kawał dobrej roboty.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1038
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro

- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
Można było zrobić lepiej 
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
W pełni profesjonalna robota...
Moja konserwa przy tym to jak bazgroły przedszkolaka w porównaniu do obrazu artysty
W sumie od kiedy ja kładłem swoją warstwę ochronna minęły już 2 lata i poprawki są konieczne...
Jak mocno ten zabieg (całość a same materiały konserwacyjne) nadszarpnął Twój domowy budżet??
Moja konserwa przy tym to jak bazgroły przedszkolaka w porównaniu do obrazu artysty
W sumie od kiedy ja kładłem swoją warstwę ochronna minęły już 2 lata i poprawki są konieczne...
Jak mocno ten zabieg (całość a same materiały konserwacyjne) nadszarpnął Twój domowy budżet??
- Od: 12 wrz 2012, 20:22
- Posty: 285 (1/2)
- Skąd: Warszawa/Legionowo
- Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM
Szczotki druciane do wiertarki, folia i taśma malarska: 30zł
Akemi Rostgrund 250ml: 26zł
Noxudol RustEater 200ml: 20zł
Noxudol 1600" 40x4=160zł
Noxudol 700: 55zł
Carsystem farba smołowa 1l: 50zł
Carsystem KS-250 spray 500ml 20zł
=361
Akemi Rostgrund 250ml: 26zł
Noxudol RustEater 200ml: 20zł
Noxudol 1600" 40x4=160zł
Noxudol 700: 55zł
Carsystem farba smołowa 1l: 50zł
Carsystem KS-250 spray 500ml 20zł
=361
Ostatnio edytowano 12 paź 2015, 15:06 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
lemoniada: kolor dobrany profesjonalnie, już kilka osób dziwiło się gdzie dokupiłem pod taki kolor czujniki.
marcin255: pewnie i tak coś wylezie bo nawet jeśli w dniu konserwacji nic nie było widać to pod spodem już się coś czaiło. Zauważyłem, że rdza pojawia się na spawach więc coś w procesie technologicznym u Japońców zostało źle zaprojektowane ;/ Dlatego próg od wewnętrznej strony wydarłem do zera mimo, że w większości był w bdb stanie.
marcin255: pewnie i tak coś wylezie bo nawet jeśli w dniu konserwacji nic nie było widać to pod spodem już się coś czaiło. Zauważyłem, że rdza pojawia się na spawach więc coś w procesie technologicznym u Japońców zostało źle zaprojektowane ;/ Dlatego próg od wewnętrznej strony wydarłem do zera mimo, że w większości był w bdb stanie.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Hej.. czas odkopać wątek bo i jest co wrzucić 
25.10.2015 – W dniu wyborów zaparkowałem przed "kolekturą" w taki sposób, że blokadę miałem pomiędzy kołami. Niestety zapomniałem o tym przy wyjeździe i najechałem na nią. Jak się okazało, blokada była uszkodzona :/
Przez co... uszkodziła też moją oponę ;/
Ech, szkoda opony bo miała 7mm i była z 2013r. Niestety 17" nie są tanie a tym bardziej Continental ;/ Nowe zaczynają się od 530zł. Udało mi się jednak upolować używkę za pół ceny. Nienaprawiana, bez otarć, ubytków, wg. wulkanizatora stan rewelacyjny jak na używkę i co najważniejsze to tez ma 7mm.
Sytuacja wymusiła szybsze przystosowanie się do sezonu zimowego.
Przy okazji cyknąłem fotkę: fabryczna felga 17 od BK i fabryczna 16 od BM.
Kół strzegą od teraz śruby zabezpieczajace McGard
By przygotowaniom do sezonu było zadość, w zbiorniku spryskiwaczy znalazl sie płyn od Sonaxa.
Przedyskutowałem wiele godzin z marlad'em i DISItune, niestety... trudno w moim silniku podnieść moc ;/ Zapadła więc decyzja, ze wezmę sprawy w swoje ręce. Szybko znalazlem sprzedawcę pewnych gadzetów, który deklarował w opisie, że: Czerwony daje moc!
Czarny też, ale mniej
Muszę przyznać, że róznica jest... wizualna :D

25.10.2015 – W dniu wyborów zaparkowałem przed "kolekturą" w taki sposób, że blokadę miałem pomiędzy kołami. Niestety zapomniałem o tym przy wyjeździe i najechałem na nią. Jak się okazało, blokada była uszkodzona :/
Przez co... uszkodziła też moją oponę ;/
Ech, szkoda opony bo miała 7mm i była z 2013r. Niestety 17" nie są tanie a tym bardziej Continental ;/ Nowe zaczynają się od 530zł. Udało mi się jednak upolować używkę za pół ceny. Nienaprawiana, bez otarć, ubytków, wg. wulkanizatora stan rewelacyjny jak na używkę i co najważniejsze to tez ma 7mm.
Sytuacja wymusiła szybsze przystosowanie się do sezonu zimowego.
Przy okazji cyknąłem fotkę: fabryczna felga 17 od BK i fabryczna 16 od BM.
Kół strzegą od teraz śruby zabezpieczajace McGard
By przygotowaniom do sezonu było zadość, w zbiorniku spryskiwaczy znalazl sie płyn od Sonaxa.
Przedyskutowałem wiele godzin z marlad'em i DISItune, niestety... trudno w moim silniku podnieść moc ;/ Zapadła więc decyzja, ze wezmę sprawy w swoje ręce. Szybko znalazlem sprzedawcę pewnych gadzetów, który deklarował w opisie, że: Czerwony daje moc!
Czarny też, ale mniej
Muszę przyznać, że róznica jest... wizualna :D
- Załączniki
Ostatnio edytowano 3 gru 2015, 08:14 przez widmo82, łącznie edytowano 2 razy
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Szkoda buta, bo conti to dobra opona. Miałem w tamtym roku podobnego pecha z zimówkami. Też gdzieś rozerwałem i nie dało się naprawić. Musiałem kupić nową.
Cieszę się, że gadżet się spodobał i co najważniejsze, że się sprawdza.
Cieszę się, że gadżet się spodobał i co najważniejsze, że się sprawdza.

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości