Cześć
auto jest po wymianie rozrządu, długo stało.
Po złożeniu do kupy, wszystko działało – poza tym że nie palił, ale nie to jest problemem.
Po kilku próbach odpalenia silnika ...
W ogóle nie działa panel nawiewów – wentylatory, klima, temperatura, spalanie, nawiewy, grzanie szyb.
Po włączeniu zapłonu wszystkie kontrolki na desce zapalają się prawidłowo, przekręcenie na rozruch – zupełnie nic.
Nie było żadnego dziwnego dźwięku, smrodu, dymu.
Kontrolka security nie zapala się po włączeniu zapłonu, po zamknięciu auta miga standardowo.
Próbowałem drugim kluczykiem – że może immo, niestety bez zmian.
Czy po kilku próbach nieudanego odpalenia mogła zadziałać jakaś antykradzieżówka? Akumulator odpinałem, patent z klemą i hamulcem też nic nie zmienił.
Podłączenie diody pod złącze diagnostyczne nie powoduje żadnego mignięcia.
Jakieś pomysły?
Zastanawiające jest to że nie chciał odpalić po wymianie rozrządu ... wszystkie znaczki są ok. Sprawdzane kilka razy po kręceniu wałem ... ale tutaj może być chociażby wyczyszczony czujnik położenia wału.
Teraz to oby znowu zaczął kręcić ...
ps. bezpieczniki w nogach i pod maską sprawdzone.
Problem z rozruchem (TA KJ)
Strona 1 z 1
A tak całkiem poważnie może Ci jakiś zwierzak coś pod konsolą narobił bałaganu lub jeszcze jeden trop stacyjka dała 

Klema daje inne objawy, gaśnie wszystko przy dużym poborze prądu z akumulatora i cyka elektromagnes w rozruszniku a napisane jest że nie ma żadnego dźwięku przy próbie odpalenia.
Sprawdź kostkę stacyjki, czy zasilanie przychodzi do komputera? piszesz że dioda podłączona do złącza diagnostycznego nie świeci, włóż diodę bez zworki, powinna świecić na wyłączonym silniku, załączonym zapłonie. Przy włożonej zworce na załączonym zapłonie otwórz przepustnicę, powinny się załączyć wentylatory. Auto nie odpali też jak są odpięte np cewki, blokowany jest rozrusznik, ale powinien wtedy pokazać błędy.
Kontrolka immo świeci sekundę po odpaleniu i gaśnie. Immobilizer nie blokuje rozrusznika, auto odpala normalnie i gaśnie po sekundzie pracy silnika, miga kontrolka immo, tak to działa.
Sprawdź wszystkie wtyczki, czy elektromagnes w rozruszniku jest sprawny? Selektor skrzyni biegów podłączony poprawnie? Auto odpala tylko na P lub N, w pozostałych położeniach dźwigni blokowany jest rozrusznik.
Sprawdź kostkę stacyjki, czy zasilanie przychodzi do komputera? piszesz że dioda podłączona do złącza diagnostycznego nie świeci, włóż diodę bez zworki, powinna świecić na wyłączonym silniku, załączonym zapłonie. Przy włożonej zworce na załączonym zapłonie otwórz przepustnicę, powinny się załączyć wentylatory. Auto nie odpali też jak są odpięte np cewki, blokowany jest rozrusznik, ale powinien wtedy pokazać błędy.
Kontrolka immo świeci sekundę po odpaleniu i gaśnie. Immobilizer nie blokuje rozrusznika, auto odpala normalnie i gaśnie po sekundzie pracy silnika, miga kontrolka immo, tak to działa.
Sprawdź wszystkie wtyczki, czy elektromagnes w rozruszniku jest sprawny? Selektor skrzyni biegów podłączony poprawnie? Auto odpala tylko na P lub N, w pozostałych położeniach dźwigni blokowany jest rozrusznik.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Witam,proszę o zapoznanie się z regulaminami tego forum jak i działów modelowych:
Zasady ogólne:
viewtopic.php?f=95&t=104282
Oraz : Działy Techniczne:
viewtopic.php?f=95&t=117609
Po zapoznaniu się z nimi proszę o poprawę tematu tak aby był on zgodny z w/w regulaminami naszego forum, jeżeli poprawa nie nastąpi, będę zmuszony temat zamknąć i usunąć.
W razie potrzeby służę pomocną dłonią, proszę o PW a postaram się pomóc i odpowiedzieć na pytania.
Pozdrawiam
Zasady ogólne:
viewtopic.php?f=95&t=104282
Oraz : Działy Techniczne:
viewtopic.php?f=95&t=117609
Po zapoznaniu się z nimi proszę o poprawę tematu tak aby był on zgodny z w/w regulaminami naszego forum, jeżeli poprawa nie nastąpi, będę zmuszony temat zamknąć i usunąć.
W razie potrzeby służę pomocną dłonią, proszę o PW a postaram się pomóc i odpowiedzieć na pytania.
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
dioda się nie świeci
wentylatory się nie załączają, chyba że chodzi o inną zworkę niż ta do diagnozy
co ciekawe
dziś podłączam akumulator, włączam zapłon, działa panel od nawiewów, auto kręci
wyłączam panel od nawiewów przez guzik off, i przestaje kręcić, panel znowu się nie załącza
odpięcie aku, hamulec, ... problem nadal występuje
raz na kilka prób słuchać cyknięcie w okolicach schowka, jednocześnie przygasają lampki na ułamek sekundy
żeby wymontować przełącznik stacyjki – wystarczy wleźć pod spód i odkręcić śrubę z końca obudowy stacyjki. wtyczkę od immo obracamy o 90 stopni, przełącznik ładnie wychodzi wraz z wiązką.
Objawy:
na pozycji ACC zapala się zegarek i mrużą się kontrolki: ręczny, płyn spryskiwaczy, tcs off, olej, poślizg?
w połowie drogi do ON włącza się środkowy panel, kontrolki bez zmian
na ON zapalają się kontrolki na desce, gaśnie środkowy panel
kilka razy w przypadkowym położeniu obróciło rozrusznikiem
wentylatory się nie załączają, chyba że chodzi o inną zworkę niż ta do diagnozy
co ciekawe
dziś podłączam akumulator, włączam zapłon, działa panel od nawiewów, auto kręci
wyłączam panel od nawiewów przez guzik off, i przestaje kręcić, panel znowu się nie załącza
odpięcie aku, hamulec, ... problem nadal występuje
raz na kilka prób słuchać cyknięcie w okolicach schowka, jednocześnie przygasają lampki na ułamek sekundy
żeby wymontować przełącznik stacyjki – wystarczy wleźć pod spód i odkręcić śrubę z końca obudowy stacyjki. wtyczkę od immo obracamy o 90 stopni, przełącznik ładnie wychodzi wraz z wiązką.
Objawy:
na pozycji ACC zapala się zegarek i mrużą się kontrolki: ręczny, płyn spryskiwaczy, tcs off, olej, poślizg?
w połowie drogi do ON włącza się środkowy panel, kontrolki bez zmian
na ON zapalają się kontrolki na desce, gaśnie środkowy panel
kilka razy w przypadkowym położeniu obróciło rozrusznikiem
- Od: 23 wrz 2012, 17:39
- Posty: 44
- Skąd: Białystok
- Auto: Xedos9 2,3i Miller AT 1999
Zanikanie zasilania
Tak jak by gubił masę i pewnie tak jest. Wszystkie masy są dokręcone przy silniku 
Lewarek zawsze na pozycji P podczas próby odpalenia
Może być tak że np na N też nie odpali, ponieważ będzie zabezpieczona aczkolwiek Xedosy raczej tego zabezpieczenia nie mają.
Przejrzeć to co było odkręcane i przeszukać całość od początku do końca, coś musi być źle złożone albo jakiś kabel się ułamał ze starości.
Lewarek zawsze na pozycji P podczas próby odpalenia
Przejrzeć to co było odkręcane i przeszukać całość od początku do końca, coś musi być źle złożone albo jakiś kabel się ułamał ze starości.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Udało się odpalić, przyczyna nie została konkretnie określona, co zrobiłem:
Wyczyszczenie przełącznika stacyjki (na końcu stacyjki przykręcony jedną śrubką, wystarczy położyć się w nogach kierowcy)
Wyczyszczenie styków przekaźników obok akumulatora przy kole, oraz tych za intercoolerem
Wyczyszczenie styków solenoidów za intercoolerem (obok egr)
Po odpaleniu znalazłem jeszcze jeden wyciek płynu chłodniczego – wyjście z bloku silnika do nagrzewnicy, wystarczyło skrócić wężyk o 10cm i wyczyścić trzpień – teraz suchutko.
Autko pięknie pali, cicho równo pracuje. Skończył się problem żarzących się kontrolek na ACC
Przeglądając schemat instalacji wpadłem na pomysł jak znaleść usterkę, wyjmowałem po jednym bezpieczniku i sprawdzałem czy kontrolki na ACC się palą. okazało się że po wyjęciu radia i zapalniczki jest ok, ale i tak nie palił.
Wyczyszczenie przełącznika stacyjki (na końcu stacyjki przykręcony jedną śrubką, wystarczy położyć się w nogach kierowcy)
Wyczyszczenie styków przekaźników obok akumulatora przy kole, oraz tych za intercoolerem
Wyczyszczenie styków solenoidów za intercoolerem (obok egr)
Po odpaleniu znalazłem jeszcze jeden wyciek płynu chłodniczego – wyjście z bloku silnika do nagrzewnicy, wystarczyło skrócić wężyk o 10cm i wyczyścić trzpień – teraz suchutko.
Autko pięknie pali, cicho równo pracuje. Skończył się problem żarzących się kontrolek na ACC
Przeglądając schemat instalacji wpadłem na pomysł jak znaleść usterkę, wyjmowałem po jednym bezpieczniku i sprawdzałem czy kontrolki na ACC się palą. okazało się że po wyjęciu radia i zapalniczki jest ok, ale i tak nie palił.
- Od: 23 wrz 2012, 17:39
- Posty: 44
- Skąd: Białystok
- Auto: Xedos9 2,3i Miller AT 1999
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości