Problem z rozruchem (TA KJ)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez piecia » 28 wrz 2015, 20:56

Cześć
auto jest po wymianie rozrządu, długo stało.
Po złożeniu do kupy, wszystko działało – poza tym że nie palił, ale nie to jest problemem.
Po kilku próbach odpalenia silnika ...
W ogóle nie działa panel nawiewów – wentylatory, klima, temperatura, spalanie, nawiewy, grzanie szyb.
Po włączeniu zapłonu wszystkie kontrolki na desce zapalają się prawidłowo, przekręcenie na rozruch – zupełnie nic.
Nie było żadnego dziwnego dźwięku, smrodu, dymu.
Kontrolka security nie zapala się po włączeniu zapłonu, po zamknięciu auta miga standardowo.
Próbowałem drugim kluczykiem – że może immo, niestety bez zmian.

Czy po kilku próbach nieudanego odpalenia mogła zadziałać jakaś antykradzieżówka? Akumulator odpinałem, patent z klemą i hamulcem też nic nie zmienił.
Podłączenie diody pod złącze diagnostyczne nie powoduje żadnego mignięcia.

Jakieś pomysły?
Zastanawiające jest to że nie chciał odpalić po wymianie rozrządu ... wszystkie znaczki są ok. Sprawdzane kilka razy po kręceniu wałem ... ale tutaj może być chociażby wyczyszczony czujnik położenia wału.
Teraz to oby znowu zaczął kręcić ...

ps. bezpieczniki w nogach i pod maską sprawdzone.
Ostatnio edytowano 1 paź 2015, 20:52 przez radar88, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tytułu tematu
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2012, 17:39
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Xedos9 2,3i Miller AT 1999

Postprzez krzysek71 » 28 wrz 2015, 23:21

Posprawdzaj masy no i akumulator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez piecia » 29 wrz 2015, 04:03

aku podmieniałem, kable całe.
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2012, 17:39
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Xedos9 2,3i Miller AT 1999

Postprzez krzysek71 » 29 wrz 2015, 05:33

A tak całkiem poważnie może Ci jakiś zwierzak coś pod konsolą narobił bałaganu lub jeszcze jeden trop stacyjka dała <dupa>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez ROBERTJ » 29 wrz 2015, 07:28

Kolego u mnie była wypięta wtyczka.Nie wiem jakim cudem?A może masz klemę pękniętą i nie łączy?
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 13:55
Posty: 74
Skąd: Terespol
Auto: mondeo mk4 2.2 tdci 2009
mondeo mk3 2.2 tdci 2004

Postprzez ProboszczV6 » 29 wrz 2015, 10:08

Klema daje inne objawy, gaśnie wszystko przy dużym poborze prądu z akumulatora i cyka elektromagnes w rozruszniku a napisane jest że nie ma żadnego dźwięku przy próbie odpalenia.
Sprawdź kostkę stacyjki, czy zasilanie przychodzi do komputera? piszesz że dioda podłączona do złącza diagnostycznego nie świeci, włóż diodę bez zworki, powinna świecić na wyłączonym silniku, załączonym zapłonie. Przy włożonej zworce na załączonym zapłonie otwórz przepustnicę, powinny się załączyć wentylatory. Auto nie odpali też jak są odpięte np cewki, blokowany jest rozrusznik, ale powinien wtedy pokazać błędy.
Kontrolka immo świeci sekundę po odpaleniu i gaśnie. Immobilizer nie blokuje rozrusznika, auto odpala normalnie i gaśnie po sekundzie pracy silnika, miga kontrolka immo, tak to działa.
Sprawdź wszystkie wtyczki, czy elektromagnes w rozruszniku jest sprawny? Selektor skrzyni biegów podłączony poprawnie? Auto odpala tylko na P lub N, w pozostałych położeniach dźwigni blokowany jest rozrusznik.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez radar88 » 29 wrz 2015, 20:21

Witam,proszę o zapoznanie się z regulaminami tego forum jak i działów modelowych:
Zasady ogólne:
viewtopic.php?f=95&t=104282

Oraz : Działy Techniczne:
viewtopic.php?f=95&t=117609

Po zapoznaniu się z nimi proszę o poprawę tematu tak aby był on zgodny z w/w regulaminami naszego forum, jeżeli poprawa nie nastąpi, będę zmuszony temat zamknąć i usunąć.

W razie potrzeby służę pomocną dłonią, proszę o PW a postaram się pomóc i odpowiedzieć na pytania.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez piecia » 30 wrz 2015, 17:20

dioda się nie świeci
wentylatory się nie załączają, chyba że chodzi o inną zworkę niż ta do diagnozy

co ciekawe
dziś podłączam akumulator, włączam zapłon, działa panel od nawiewów, auto kręci
wyłączam panel od nawiewów przez guzik off, i przestaje kręcić, panel znowu się nie załącza
odpięcie aku, hamulec, ... problem nadal występuje

raz na kilka prób słuchać cyknięcie w okolicach schowka, jednocześnie przygasają lampki na ułamek sekundy

żeby wymontować przełącznik stacyjki – wystarczy wleźć pod spód i odkręcić śrubę z końca obudowy stacyjki. wtyczkę od immo obracamy o 90 stopni, przełącznik ładnie wychodzi wraz z wiązką.

Objawy:
na pozycji ACC zapala się zegarek i mrużą się kontrolki: ręczny, płyn spryskiwaczy, tcs off, olej, poślizg?
w połowie drogi do ON włącza się środkowy panel, kontrolki bez zmian
na ON zapalają się kontrolki na desce, gaśnie środkowy panel
kilka razy w przypadkowym położeniu obróciło rozrusznikiem
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2012, 17:39
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Xedos9 2,3i Miller AT 1999

Postprzez radar88 » 1 paź 2015, 20:56

Zanikanie zasilania ?? Tak jak by gubił masę i pewnie tak jest. Wszystkie masy są dokręcone przy silniku ??

Lewarek zawsze na pozycji P podczas próby odpalenia ?? Może być tak że np na N też nie odpali, ponieważ będzie zabezpieczona aczkolwiek Xedosy raczej tego zabezpieczenia nie mają.

Przejrzeć to co było odkręcane i przeszukać całość od początku do końca, coś musi być źle złożone albo jakiś kabel się ułamał ze starości.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez piecia » 2 paź 2015, 10:20

Udało się odpalić, przyczyna nie została konkretnie określona, co zrobiłem:
Wyczyszczenie przełącznika stacyjki (na końcu stacyjki przykręcony jedną śrubką, wystarczy położyć się w nogach kierowcy)
Wyczyszczenie styków przekaźników obok akumulatora przy kole, oraz tych za intercoolerem
Wyczyszczenie styków solenoidów za intercoolerem (obok egr)

Po odpaleniu znalazłem jeszcze jeden wyciek płynu chłodniczego – wyjście z bloku silnika do nagrzewnicy, wystarczyło skrócić wężyk o 10cm i wyczyścić trzpień – teraz suchutko.

Autko pięknie pali, cicho równo pracuje. Skończył się problem żarzących się kontrolek na ACC

Przeglądając schemat instalacji wpadłem na pomysł jak znaleść usterkę, wyjmowałem po jednym bezpieczniku i sprawdzałem czy kontrolki na ACC się palą. okazało się że po wyjęciu radia i zapalniczki jest ok, ale i tak nie palił.
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2012, 17:39
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Xedos9 2,3i Miller AT 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9