Katalizatory wstępne – ukryty problem naszych Mazd (TA KL)
Zakładam temat ponieważ informacje na forum na temat katalizatorów wstępnych są znikome i rozsiane po różnych wątkach.
Od naszego bossa z Dębicy dowiedziałem się, że takie ustrojstwo jak katy wstępne znajduje się w silniku KL na wyjściu z kolektorów wydechowych. Zapchane powodują problemy z odpalaniem auta, brakiem mocy silnika czy ze spalaniem. Najgorsze, że tej usterki nie rejestruje komputer i nie wyświetla żadnych błędów.
Użytkownik r--x już to robił i podał garść szczegółów w topicu:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=154&t=25659&p=373570&hilit=kowalska+robota#p373570
Jednak informacji jest niewiele, może ktoś bardziej szczegółowo mógłby to opisać?
Od Wieśka wiem, że należy odkręcić wydech od kolektora wydechowego i wydłubać katalizatory wstępne z kolektorów. Do złożenia potrzebne będą jakieś nowe uszczelki, tylko nie wiem jakie i z jakiego materiału są one zrobione. Podczas "kowalskiej roboty" jak to określił r--x trzeba uważać, żeby nie uszkodzić sondy lambda znajdującej się wewnątrz.
Proszę o wpisy wszystkich, którzy już to robili i chcieliby pomóc m.in. mojej Milence bo coś zaczęła mulić i szarpać, szczególnie na gazie. OBD II oczywiście nic nie wyświetla, CEL się nie świeci. Interesuje mnie jaki jest dostęp do tej czynności, co można spaprać, na co jeszcze uważać i ile trwa taki zabieg wykonywany przez średnio zaawansowanego mechanika samouka (jak ja ). Gdzie można dostać te uszczelki i za ile (może Wiesiek się wpisze?), czy śruby ciężko odkręcić czy się nie zrywają?
Z historii:
Miałem kiedyś Escorta. Od początku nie chodził tak jak powinien. Męczyłem się z mendą przez półtora roku jeżdżąc po ASO i innych magikach. Wymieniałem silnik krokowy, czujnik położenia wału, czujniki temperatury, czujnik podciśnienaia MAP o świecach, kablach, filtrach nie mówię.
Dopiero jak rozebrałem wydech i wydłubałem katalizator autko zaczęło jeździć.
Nerwów i kasy straciłem mnóstwo, dlatego powyższy problem uważam za niezwykle istotny.
Od naszego bossa z Dębicy dowiedziałem się, że takie ustrojstwo jak katy wstępne znajduje się w silniku KL na wyjściu z kolektorów wydechowych. Zapchane powodują problemy z odpalaniem auta, brakiem mocy silnika czy ze spalaniem. Najgorsze, że tej usterki nie rejestruje komputer i nie wyświetla żadnych błędów.
Użytkownik r--x już to robił i podał garść szczegółów w topicu:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=154&t=25659&p=373570&hilit=kowalska+robota#p373570
Jednak informacji jest niewiele, może ktoś bardziej szczegółowo mógłby to opisać?
Od Wieśka wiem, że należy odkręcić wydech od kolektora wydechowego i wydłubać katalizatory wstępne z kolektorów. Do złożenia potrzebne będą jakieś nowe uszczelki, tylko nie wiem jakie i z jakiego materiału są one zrobione. Podczas "kowalskiej roboty" jak to określił r--x trzeba uważać, żeby nie uszkodzić sondy lambda znajdującej się wewnątrz.
Proszę o wpisy wszystkich, którzy już to robili i chcieliby pomóc m.in. mojej Milence bo coś zaczęła mulić i szarpać, szczególnie na gazie. OBD II oczywiście nic nie wyświetla, CEL się nie świeci. Interesuje mnie jaki jest dostęp do tej czynności, co można spaprać, na co jeszcze uważać i ile trwa taki zabieg wykonywany przez średnio zaawansowanego mechanika samouka (jak ja ). Gdzie można dostać te uszczelki i za ile (może Wiesiek się wpisze?), czy śruby ciężko odkręcić czy się nie zrywają?
Z historii:
Miałem kiedyś Escorta. Od początku nie chodził tak jak powinien. Męczyłem się z mendą przez półtora roku jeżdżąc po ASO i innych magikach. Wymieniałem silnik krokowy, czujnik położenia wału, czujniki temperatury, czujnik podciśnienaia MAP o świecach, kablach, filtrach nie mówię.
Dopiero jak rozebrałem wydech i wydłubałem katalizator autko zaczęło jeździć.
Nerwów i kasy straciłem mnóstwo, dlatego powyższy problem uważam za niezwykle istotny.
Dawniej:
126p 0.65E '88 , 126p 0.65E '94
Escort 1.4i kat '93, 323f 1.6i 16V kat ,91
Obecnie:
Millenia 2.5 V6 '96, 323 C 1.8 '95
"Prawo jest jak płot: wąż się prześliźnie, tygrys przeskoczy a bydło się nie rozłazi gdzie nie powinno."
126p 0.65E '88 , 126p 0.65E '94
Escort 1.4i kat '93, 323f 1.6i 16V kat ,91
Obecnie:
Millenia 2.5 V6 '96, 323 C 1.8 '95
"Prawo jest jak płot: wąż się prześliźnie, tygrys przeskoczy a bydło się nie rozłazi gdzie nie powinno."
- Od: 29 gru 2008, 23:38
- Posty: 47
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: Mazda Millenia 2.5i V6 24V '96
Odświeżam, widzę, że temat nie chodliwy albo że brak wśród Was "rozwiedzionych" z katalizatorami
Pytanko zatem, gdzie mogę dostać takie uszczelki w kraju:
http://www.partstrain.com/store/details/Mazda/Millenia/Beck_Arnley/Exhaust_Pipe_Gasket/1996/Base/6_Cyl_2-dot-5L/039-6477.html
czy w JC lub INTERCARS mogą to mieć od ręki?
PZDR
Pytanko zatem, gdzie mogę dostać takie uszczelki w kraju:
http://www.partstrain.com/store/details/Mazda/Millenia/Beck_Arnley/Exhaust_Pipe_Gasket/1996/Base/6_Cyl_2-dot-5L/039-6477.html
czy w JC lub INTERCARS mogą to mieć od ręki?
PZDR
Dawniej:
126p 0.65E '88 , 126p 0.65E '94
Escort 1.4i kat '93, 323f 1.6i 16V kat ,91
Obecnie:
Millenia 2.5 V6 '96, 323 C 1.8 '95
"Prawo jest jak płot: wąż się prześliźnie, tygrys przeskoczy a bydło się nie rozłazi gdzie nie powinno."
126p 0.65E '88 , 126p 0.65E '94
Escort 1.4i kat '93, 323f 1.6i 16V kat ,91
Obecnie:
Millenia 2.5 V6 '96, 323 C 1.8 '95
"Prawo jest jak płot: wąż się prześliźnie, tygrys przeskoczy a bydło się nie rozłazi gdzie nie powinno."
- Od: 29 gru 2008, 23:38
- Posty: 47
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: Mazda Millenia 2.5i V6 24V '96
W JC nie wiem, w InterCars ciezko zeby sprzedajacy raczyl poszukac. Znajdz kolege na forum Smirnof biuro@carspeed.pl sklep http://www.carspeed.pl , zamowisz i poczekasz dwa dni i bedziesz miec ori Mazda koszt jakies pare zloty, wiem bo kupowalem i wymienialem a w KJ sa podobne jak nie takie same.
Nie we wszystkich, X9 przed liftem chyba nie miał wcale, w moim nie ma, u kolegi w 2.0 też nie ma. W Millenii były ze względu na eko przepisy w USA, W polifcie niezależnie od auta są wszędzie, chyba że ktoś wyciął.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
W polifcie 99r czy chodzi Ci o polift 2000r? Czytałem że X6 z Kfem po lifcie mają katy przez co moc spadła do 14OKM.
Moją sprawdzałem po Vinie ma 167KM polift ma 163KM czyli może coś w tym jest.
Ale... kolega ma 98r i ma ten słabszy silnik,w niektórych katalogach jak szukałem części przy podaniu roku też wyskakiwały 2 wersje wiec o co chodzi? Zrobili wersje 163,później podnieśli do 167 i zdlawili ja znów?
Moją sprawdzałem po Vinie ma 167KM polift ma 163KM czyli może coś w tym jest.
Ale... kolega ma 98r i ma ten słabszy silnik,w niektórych katalogach jak szukałem części przy podaniu roku też wyskakiwały 2 wersje wiec o co chodzi? Zrobili wersje 163,później podnieśli do 167 i zdlawili ja znów?
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8661 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Nie wiem dokładnie jak to było, ale np rocznik 94 który też przerabiałem też miał katy wstępne. Z tym, że on miał tą wkładkę nie ceramiczną a blaszaną (różnicy w działaniu nie znam, kat jak kat, swoją funkcję spełnia, ale różnica jest w punkcie skupu złomu)
Ale wiem, że niektóre roczniki nie miały wcale. Więc nie wiem od czego zależało.
Jeśli chodzi o usuwanie. Póki nic się nie dzieje to specjalnie nie ma sensu chyba. Ale jeśli wyskakują już jakieś błędy albo są jakieś niepokojące objawy związane z katami, chociażby tak jak u mnie, że go muliło w przedziale 2800-3500 to różnica jest nieporównywalna. Auto odżyło niesamowicie. A do tego nieraz coś słyszałem, że mi drżało w wydechu. Co się okazało, kat raz, że był zapchany a dwa, był trochę pokruszony i latały w nim luźne kawałki. Także ja z tego zabiegu jestem zadowolony, bo pewnie po czasie mógłby silnik dostać po
Ale wiem, że niektóre roczniki nie miały wcale. Więc nie wiem od czego zależało.
Jeśli chodzi o usuwanie. Póki nic się nie dzieje to specjalnie nie ma sensu chyba. Ale jeśli wyskakują już jakieś błędy albo są jakieś niepokojące objawy związane z katami, chociażby tak jak u mnie, że go muliło w przedziale 2800-3500 to różnica jest nieporównywalna. Auto odżyło niesamowicie. A do tego nieraz coś słyszałem, że mi drżało w wydechu. Co się okazało, kat raz, że był zapchany a dwa, był trochę pokruszony i latały w nim luźne kawałki. Także ja z tego zabiegu jestem zadowolony, bo pewnie po czasie mógłby silnik dostać po
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Xedosy 9 z silnikiem KF nie miały chyba wcale, bo przecież ten silnik by się zesr@ł i tak się podsryw@ i tak w tym aucie.
Mój KL z AT 93 nie ma prekatów, MT też ich nie ma 95 rok, X9 KL MT 94 też nie miał
Mój KL z AT 93 nie ma prekatów, MT też ich nie ma 95 rok, X9 KL MT 94 też nie miał
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Mój z 98 też nie ma prekatow wersja z manualem
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Nie wiem jak to szło. Mój ten bordowy dawca 94 MT miał. Chyba, że ktoś wymieniał w nim silnik i może robił to razem z kolektorami i dlatego Ale tego nie jestem w stanie ustalić
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Mój Xed to KL w manualu z listopada 99 i prekatów brak. Miałem wcześniej X9 w KF-ie, 95 i też prekatów nie było.
Możesz to rozwinąć?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Polecam wsadzenie pełnych zdrowych- bo na pusto to miałem nagminnego checka, błędy o przegrzaniu kata były normą, do tego zdarzały się aż wypadanie zapłonów- po wsadzeniu pełnych inny wóz i koni przybyło.
AA i operacja miała miejsce w sobotę- zrobiłem prawie 1k km i ani razy checka nie widziałem. Jedyne co mi po głowie chodzi to wybicie środkowego- ale to z czasem.
AA i operacja miała miejsce w sobotę- zrobiłem prawie 1k km i ani razy checka nie widziałem. Jedyne co mi po głowie chodzi to wybicie środkowego- ale to z czasem.
Z tego co gdzieś czytałem to po takim zabiegu wywalenia prekatów powinno się zmodyfikować przyłącze drugich sond lambda właśnie aby nie dawało checka.
Nie robiłem tego więc to jak na razie czysta teoria wyczytana "gdzieś" w necie.
Nie robiłem tego więc to jak na razie czysta teoria wyczytana "gdzieś" w necie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Emulatory drugich sond za 10zl rozwiazuja problem. Mam takie u siebie i zapomnialem o bledach
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Końcowy katalizator szkoda niszczyć, lepiej rozciąć, wyciągnąć wkład i sprzedać w całości w skupie, albo wyciąć stary i założyć metalowy, żeby się auto nie zrobiło głośne.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
ProboszczV6 napisał(a):Końcowy katalizator szkoda niszczyć, lepiej rozciąć, wyciągnąć wkład i sprzedać w całości w skupie, albo wyciąć stary i założyć metalowy, żeby się auto nie zrobiło głośne.
mówisz, że lepiej jakiś rozprężny kolejny dołożyć?
Raz jak miałem wydech w garażu luzem to koleś zajmujący się tym od lat- powiedział, że rozprężnych tu naddatek i rura wystarczy.
Cześć, nie znalazłem innego tematu na tyle zbliżonego więc zadam pytanie tutaj.
Czy sprzedawane kolektory do MX-6 V6 będą pasować do X9 polifcie. Czy potrzeba rzeźby czy raczej jest to P&P?
http://racingstreet.pl/kolektor-wydechowysportowy-mazda-mx6-v6-p-5078.html
Rozpadła mi się ostatnio w rękach osłona kolektora wydechu i tak sobie pomyślałem, że do mojego planowanego wyglądu komory pasowałoby coś owiniętego bandażem . Nie oczekuję niczego po tych kolektorach oprócz spełnienia swojej roli i wyglądu (tak dla jasności).
Przepraszam z góry, że będę zadawał trywialne pytania ale nie mam wiedzy ani warunków technicznych aby samemu zdobyć co niektóre informacje
Dzięki za podpowiedź.
Czy sprzedawane kolektory do MX-6 V6 będą pasować do X9 polifcie. Czy potrzeba rzeźby czy raczej jest to P&P?
http://racingstreet.pl/kolektor-wydechowysportowy-mazda-mx6-v6-p-5078.html
Rozpadła mi się ostatnio w rękach osłona kolektora wydechu i tak sobie pomyślałem, że do mojego planowanego wyglądu komory pasowałoby coś owiniętego bandażem . Nie oczekuję niczego po tych kolektorach oprócz spełnienia swojej roli i wyglądu (tak dla jasności).
Przepraszam z góry, że będę zadawał trywialne pytania ale nie mam wiedzy ani warunków technicznych aby samemu zdobyć co niektóre informacje
Dzięki za podpowiedź.
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości