Mazda3 BK LF ’03 TOP SPORT Aero ≡USA style≡ – by pawcio1017™

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez pawcio1017 » 8 sie 2015, 11:51

Byle by środek nie był tłusty i byle plastiki nie świeciły się potem jak psu jajca. Ja mam obecnie nalozony jakis mat z tenzi i jest ok
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez zelka » 8 sie 2015, 21:37

Dlatego sam nie wydziwiam i wystarcza mi środek ze stajni Shiny Garage. Przy nakładaniu może i wygląda "tłusto", ale poleruje mikrofibrą i jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez pawcio1017 » 19 sie 2015, 22:35

Przyszedł najwyższy czas na kompleksowe podejście do problemu niesprawnej klimatyzacji. Fabryczny jeszcze osuszacz skorodował od opaski mocującej przez co pojawił się na nim wyciek czynnika. Po demontażu chłodnicy klimatyzacji, po pewnych problemach z dopasowaniem został zamontowany nowiutki osuszacz wraz z nowymi o-ringami. Nabicie układu azotem pod ciśnieniem na 1,5 godziny nie wykazało żadnych innych nieszczelności. To samo pokazała próba próżniowa, tak więc układ został uzupełniony czynnikiem i olejem sprężarki. Efekt – mrozi jak stara, ruska lodówka <jupi>

Na użycie czeka jeszcze spray do dezynfekcji kanałów wentyalacyjnych, ale przed tym zajrzę jeszcze do filtra kabinowego i w razie potrzeby go wymienię.
Załączniki
11911194_880875635320923_1033842637_n.jpg
Osuszacz przed demontażem
11908202_880875618654258_668027591_n.jpg
12 lat dało się we znaki...
11903290_880875601987593_1965085642_n.jpg
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez pawcio1017 » 26 wrz 2015, 23:18

Dawno się nic nie działo w temacie, a więc czas na mały update. Do auta wpada dedykowana stacja multimedialna Eonon'a (konkretnie model D5151). Montaż wiązał się z przerobieniem części wiązki elektrycznej celem zachowania funkcjonalności fabrycznego wyświetlacza oraz konieczności zmiany samego wyświetlacza na poliftowy. Do całości oczywiście podpięty moduł CANbus umożliwiający zachowanie sterowania z kierownicy oraz dedykowana kamera cofania.


Takie o to cuda po wyjęciu fabrycznego radia <glupek2>

20150925_165714.jpg


20150925_165911.jpg


20150925_165918.jpg


W skrócie – taśma izolacyjna i gąbka. Jako, że poprzednie wpinki we wiązkę były zrobione według mnie druciarsko, ogarnąłem wszystko od podstaw...




Dołożona wiązka do poliftowego wyświetlacza (mała kostka) oraz dołożone gniazdo zapalniczki w nogach pasażera (do CB radia). Wszystkie łączenia zostały polutowane i zaizolowane koszulkami termokurczliwymi. Ponadto puszczona wiązka pod ewentualny montaż subwoofera.

20150926_124346.jpg





Następnie wszystkie wiązki porządnie zaizolowane taśmą tkaninonową. W tle widoczne zamontowane na rzep antena GPS i modu CAN, co dało sporą oszczędność miejsca, którego jest tutaj mało. Ułatwi to również wszelkie prace przy wyjmowaniu stacji w przyszłości.

20150926_155954.jpg


20150926_155959.jpg





Z racji często zgłaszanych przez użytkowników Eonona problemów z odbiorem fal radiowych, zamontowany został wzmacniacz.

20150925_170948.jpg





Montaż kamery cofania wiązał się z jeszcze większym bałaganem...

20150926_124250.jpg


20150926_124256.jpg


20150926_132525.jpg


20150926_160514.jpg





Korzystając z okazji nasmarowałem też mechanizmy dźwigni zmiany biegów. Jest odczuwalna poprawa.

20150926_155844.jpg





Mając wszystko na wierzchu zająłem się też wymianą przepalonych żarówek w kokpicie, bo trochę się tego nazbierało (regulacja podświetlenia kokpitu, przycisk DCS, przycisk od awaryjnych, podświetlenie popielniczki, podświetlenie schowka). Naprawiłem też upierdliwy problem, na który nie zwróciłem uwagi przy zakupie auta czyli nie działające pokrętło climatronica (słynne na forum blaszki). Ponadto wszystkie plastiki wymyte od wewnątrz i poskładane na preparat (podobno) zapobiegający trzeszczeniu (to zamiast taśmy izolacyjnej i gąbki <rotfl> )

20150926_154145.jpg





Mając już ułatwiony dostęp zajrzałem też do filtra kabinowego. O dziwo filtry wyglądały w miarę świeżo, więc do wiosny jeszcze przepykają. Reszta widocznych śmieci odkurzona i klima zdezynfekowana.

20150926_171036.jpg





Na chwilę obecną pozostał mi tylko do rozwiązania problem z załączaniem obrazu z kamery cofania. Jutro mam nadzieję wszystko ogarnąć do końca.
Załączniki
20150925_171147.jpg
Sprawca całego zamieszania...
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez boroszlezsko » 27 wrz 2015, 00:40

o, z chęcią skopiuję zabieg przy dźwigni zmiany biegów. Czym smarowałeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 20:58
Posty: 82 (1/0)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK 1.6 '06/07

Postprzez pawcio1017 » 27 wrz 2015, 13:20

Ja miałem akurat pod ręką smar miedziany, ale chyba jest trochę za rzadki. Za jakiś czas tam zajrzę i najwyżej poprawię czymś gęstszym. Fabryczny smar miał konsystencję mydła.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez widmo82 » 27 wrz 2015, 14:52

Jaką kamerę kupiłeś?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Nightfall » 27 wrz 2015, 20:24

Pawcio śliczny masz ten kolorek i pięknie skomponowany środek. <serduszka> <serduszka> <serduszka>
Bezawaryjności i przyjemności z ujezdzania życzę <spoko>
Nightfallówna
Dum Spiro Spero.....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:32
Posty: 4117 (138/173)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 6,kombi ,2006 rok, 2.0 diesel, Dpf out,chiptuning 130 KM/363 Nm,Phantom Blue

Postprzez pawcio1017 » 27 wrz 2015, 22:52

widmo82 napisał(a):Jaką kamerę kupiłeś?


Dokładnie taką:

http://allegro.pl/kamera-cofania-parkow ... 73151.html

Niestety problemu nie działającej kamery dziś nie ogarnąłem. Wszystkie przewody prądowe sprawdzone, próbowałem na innym przewodzie puszczać sygnał i nic. Wszystko wskazuje na uszkodzenie samej kamerki, chyba że ktoś ma jakieś pomysły? <oczy> Pomijając pytania – tak, w ustawieniach stacji włączałem opcję kamery <glupek2>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez pawcio1017 » 2 paź 2015, 16:20

Przeprowadzka i ogólny brak czasu nie pozwoliły na wcześniejsze podsumowanie ale przechodząc do sedna:

Sprawę kamerki rozwiązałem pośrednio – jako, że po dokładnej analizie wszystkich połączeń i przewodów wszystko wskazuje na uszkodzenie wejścia CAMERA w stacji podłączyłem ją pod wejście VIDEO. Wiąże się to z tym, że kamera nie włącza się automatycznie po załączeniu biegu wstecznego, a obraz trzeba wywołać ręcznie przyciskiem Media. W sumie strata nie duża i raczej nic nie będę już kombinował w tym temacie, bo i tak czułbym się nie pewnie cofając bez patrzenia w lusterka i za siebie, a więc z tego gadżetu skorzystam najwyżej od święta tylko przy ekstremalnych parkowaniach na zasadzie "czy mogę jeszcze 5 cm?". Jakość obrazu i tak jest średnia a dodatkowo pojawiają się zakłócenia przy ruszaniu kierownicą (prawdopodobnie pompa wspomagania sieje). Podsumowując – bajer. Ale skoro już był to został zamontowany...


Tak obecnie wygląda wnętrze po ogarnięciu wszystkiego (choć nie ukrywam, że w planach jest tu jeszcze kilka drobnych zmian). Spasowanie jak i jakość wykonania samej stacji jak na moje jest bez zastrzeżeń. Z moich obserwacji Eonon jest jednak trochę lepiej wykończony niż jego inne klony <oczy>


20150929_164222.jpg


20150929_164256.jpg


20150929_164358.jpg


20150929_164426.jpg


20150929_165208.jpg



I tak nocą, przy kompletnym oświetleniu deski rozdzielczej (tak jak wspominałem już wyżej, kilka żarówek było przepalonych). Miałem jeszcze w planach dołożenie oświetlenia powitalnego ale zabrakło czasu. Kiedyś do tego wrócę (jak kupię ładne dywaniki <diabełek> )

20150929_190521.jpg


20150929_190728.jpg


20150929_190831.jpg


Podsumowując po krótkim użytkowaniu stacji – gra to zdecydowanie lepiej niż seria (choć ciężko porównywać odtwarzanie fal radiowych do MP3). Przy zamontowanych przez Pietrusa tweeterach Helixa wysokie tony brzmią na prawdę ładnie (potwierdził to Grzesiek, który ma o tym więcej pojęcia niż ja). Średnie tony na seryjnych głośnikach są dla mnie wystarczające (audiofilem nie jestem), brakuje jedynie trochę mocniejszych niskich tonów, w związku z czym za jakiś czas pomyślę pewnie nad jakąś kompaktową skrzynką. Co do samych fal radiowych – problemów z odbiorem nie ma żadnych nawet przy przemieszczaniu się. Ogólnie Eonon działa płynnie, menu intuicyjne, rozdzielczość jak i kolory samego wyświetlacza są dla mnie wystarczające. Tak jak wcześniej wspominałem zostało zachowane sterowanie z kierownicy (występuje jedynie brak szukania stacji po przytrzymaniu przycisku na kierownicy, ale to akurat nie jest problem). Co do fabrycznego wyświetlacza – zgodnie z zapowiedziami Adidom'a utracony został komputer pokładowy (który przy LPG i tak jest raczej mało użyteczny). Co najważniejsze działa w pełni poprawnie wyświetlanie informacji z klimatronika jak i temp. zewnętrznej. Nawigacja przy wrzuconej AutoMapie działą bez zarzutu. Wielkim atutem jest dla mnie automatyczne łączenie się stacji z Yanosikiem w telefonie zaraz po wejściu do auta (ostrzeżenia z Yanosika nadawane są przez głośniki w aucie). Co do wad – wbudowany mikrofon. Ja rozmówcę słyszę zawsze idealnie. Rozmówca mnie również, o ile poruszam się z prędkościami miejskimi. Przy większych prędkościach w trasie, kiedy w aucie jest głośniej podobno słuchać mnie już gorzej i muszę mówić głośniej. Rozwiązaniem byłby zewnętrzny mikrofon, na który niestety w D5151 wejścia nie przewidziano <oczy> . Ponadto na początku miałem problem z samym sparowaniem stacji z telefonem, jednak jak się okazało problem tkwił w moim telefonie (Lenovo i jego oprogramowanie) i byłem zmuszony przesiąść się na coś zwyczajnego (czyt. Samsung). Teraz wszystko łączy się błyskawicznie. Będąc już przy wykonywaniu połączeń – kolejną małą wadą jest dla mnie niealfabetyczne wyświetlanie książki telefonicznej w stacji, choć być może to kwestia ustawień stacji albo i zapisania kontaktów w telefonie/na karcie SIM. Do tego jeszcze nie doszedłem. To tyle na temat samego Eonona. Być może po dłuższym użytkowaniu pokuszę się o obszerniejszą recenzję, ale to już w innym temacie...



Wracając do auta – po przejrzeniu galerii kolegi Macvas pokusiłem się o zdjęcie listew z drzwi. Niestety nie jestem zadowolony, ponieważ na drzwiach PT ukazało się małe wgniecenie, które listwa skutecznie maskowała. Ponadto doły drzwi z lewej strony okazały się być w przeszłości lakierowane do wspominanej listwy, przez co teraz pięknie odznacza się krawędź lakierów <glupek2> Na razie jeżdżę bez, próbując się do tego mankamentu przyzwyczaić. Prawdopodobnie jednak listwy wpadną z powrotem, chyba że pokuszę się lakierowanie całych drzwi od nowa...



Zająłem się również standardowym w trójkach problemem matowienia reflektorów przednich. Panowie z AutoOdnowy wykonali najpierw polerkę maszynową, a następnie nałożona została powłoka ceramiczna. Tanio nie było, ale podobno przez dwa lata z powłoką nie ma prawa się nic dziać.

Tak było:
20150929_113359.jpg


20150929_113333.jpg



A tak jest:
20150929_164501.jpg


20150929_164548.jpg




Na koniec kilka podrasowanych fotek (już bez listew):

20150929_164605.jpg


20150929_164620.jpg


20150929_164808.jpg
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Norreca » 2 paź 2015, 16:53

no z tymi reflektorami to byla zawsze masakra... ale dobrze zrobione !!
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez mlodyldz » 2 paź 2015, 17:07

Bardzo fajny ten Eonon, chyba najlepszy z customowych – wygląda jak fabryczny.
Zerknij na ten link:
https://www.youtube.com/watch?v=RFG1T9wHzmA
gość jakoś uruchamia komputer pokładowy, więc chyba się da :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 22:25
Posty: 325
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed

Postprzez Piotrek_154 » 2 paź 2015, 18:47

pawcio1017 napisał(a):brakuje jedynie trochę mocniejszych niskich tonów, w związku z czym za jakiś czas pomyślę pewnie nad jakąś kompaktową skrzynką.


Zajrzyj do mnie do tematu to zobaczysz jak można fajnie sub-a zamontować ;) Jak chcesz to mogę Ci podesłać na PW zdjęcia samej skrzynki po rozkręceniu ;)
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
Moderator EC/NM
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 12 lip 2014, 15:21
Posty: 865 (39/14)
Skąd: Łódź
Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE

Postprzez macvas » 2 paź 2015, 19:31

Zmiany na plus. Pięknieje pod Twoim panowaniem.

W wolnej chwili cyknij fotę tych drzwi PT. Może idzie to jeszcze to jakimś "półśrodkiem" ogarnąć.
Ten lakier poniżej listwy to z palety czy jakiś bezbarwny? Może mech polerka coś zdziała. <co?>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Norreca » 2 paź 2015, 19:39

przyciemnij te szyby w końcu !!
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez KMBak » 2 paź 2015, 20:51

Dobra Madzia. Fajny tuning. :–)
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Remster » 2 paź 2015, 23:01

Świetna robota
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2015, 08:00
Posty: 60 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BK Sedan
Silnik 1.6 2004 r.

Postprzez benq323 » 2 paź 2015, 23:28

Niestety musze potwierdzić ze drzwi albo z listwami albo do lakierowania :/ poza tym stacja robi świetny efekt a do pełni Szczęścia brakuje zaledwie trochę basu :) znając Pawła dość szybko postara się i to ogarnąć :)
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez djakob » 3 paź 2015, 11:45

pawcio1017 miałem chwilę to przejrzałem temat. Ładna trójka w najlepszym kolorze, straszny pech z tym silnikiem ale następnym razem zaopatruj się w części u chłopaków z www.carspeed.pl – doradzą co kupować, czego nie kupować i mają ORI części jak i zamienniki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez pawcio1017 » 3 paź 2015, 23:59

Piotrek_154 napisał(a):
pawcio1017 napisał(a):brakuje jedynie trochę mocniejszych niskich tonów, w związku z czym za jakiś czas pomyślę pewnie nad jakąś kompaktową skrzynką.


Zajrzyj do mnie do tematu to zobaczysz jak można fajnie sub-a zamontować ;) Jak chcesz to mogę Ci podesłać na PW zdjęcia samej skrzynki po rozkręceniu ;)



Też nad tym myślałem. Z czego zrobiona ta zabudowa? Mata+żywica? Poproszę fotki w wolnej chwili ;)

macvas napisał(a):Zmiany na plus. Pięknieje pod Twoim panowaniem.

W wolnej chwili cyknij fotę tych drzwi PT. Może idzie to jeszcze to jakimś "półśrodkiem" ogarnąć.
Ten lakier poniżej listwy to z palety czy jakiś bezbarwny? Może mech polerka coś zdziała. <co?>


Wgniecenie niby lekkie ale wygląda jakby się odbiło akurat na wzmocnieniu drzwi. Ten lakier na lewej stronie jest zdecydowanie gorszy... Niby z palety, ale chyba niekoniecznie Mazdy, bo różnica w odcieniu jest zauważalna. Polerka już była, krawędź przejścia trochę zniwelowało, ale i tak to bije po oczach...

Norreca napisał(a):przyciemnij te szyby w końcu !!


Przecież tył jest ciemny :P Przód mnie jeszcze cały czas kusi o ton ściemnić, ale trochę szkoda dowodu w razie czego <glupek2>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy