Witam wszystkich kolejny problem z madzia otóż kierownica przy skrecie w lewo nie odbija wrecz sama zaczyna skrecać do konca objaw ten zaczyna sie po okolo ponad pol obrotu kierownica, gdy skret jest mniejszy wszystko jest ok, w dodatku skret w prawo też jest spoko. Przy skrecie w lewo słychac też piszczenie prawej opony a na mokrej nawierzchni słychać i czuć slizg prawego koła. Maglownica wymieniona 2 razy najpierw używka póżniej po regeneracji pompa jest ok. zawieszenie zrobione zadnych pokow i stukow, zbieżność zrobiona, czy ktoś miał podobny problem?
Dopisano 17 wrz 2015, 20:07:
Zapomniałem dodać mazda 6 2003 r 1.8 ben
samodokrecająca sie kierownica
Strona 1 z 1
Pokaż wydruk z geometrii. Moim zdaniem coś tam musi być nie tak. Samoprostowanie kierownicy, to przede wszystkim skutek wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Jeśli przy skręcie przednie koła ponadprzeciętnie się ślizgają, to możliwe, że coś nie tak z kątami Ackermana i/lub pochyleniem koła (mającym związek z wyprzedzeniem). A może masz zatarty mechanizm różnicowy? Dlaczego wymieniałeś maglownicę?
the right man in the wrong place...
Maglownice wymieniałem bo pierwsza miała wyciek używka po dwóch m-cach dostała luz dopiero ta po regeneracji jest spoko a miedzy innymi mechanicy winili za ten stan rzeczy maglownice. Wrzucam zdjecie z geometri kół.
- Od: 9 sty 2015, 21:13
- Posty: 10
- Auto: Mazda6 1.8 benzyna 2003r
Z tego arkusza wszystko wygląda idealnie (co prawda nie porównywałem z wartościami z manuala, ufając, że maszyna ma raczej dobry program). Jedyne do czego można się przyczepić, to kąt pochylenia kolumny (SAI). Różnica między stronami wynosi niecałe 1,5 st. Niby nie jest to dużo, ale jeśli dobrze szacuję, przekłada się na blisko półtora centymetra przesunięcia górnego lub dolnego mocowania na jednej ze stron. Z drugiej strony pochylenie koła (camber) jest ok, więc może to być błąd maszyny. Chyba, że dodatkowo zwrotnica jest zniekształcona? Zapewne ktoś by zauważył, ale może warto na to jeszcze spojrzeć?
Biorąc pod uwagę, że przy skręcie w jedną stronę koła piszczą i jeśli ten sam objaw miałeś na każdej przekładni, to samą maglownicę można wykluczyć. Pozostaje sprawdzenie opon, hamulców, dyferencjału, sprężyn, sworzni zwrotnicy, górnego mocowania amortyzatora... Sam nie wiem... ET felg masz prawidłowe?
Biorąc pod uwagę, że przy skręcie w jedną stronę koła piszczą i jeśli ten sam objaw miałeś na każdej przekładni, to samą maglownicę można wykluczyć. Pozostaje sprawdzenie opon, hamulców, dyferencjału, sprężyn, sworzni zwrotnicy, górnego mocowania amortyzatora... Sam nie wiem... ET felg masz prawidłowe?
the right man in the wrong place...
Felgi sa oryginał mazdy opony jak w książce mazdy każą sprężyny sa ok górne mocowania nie wydaja dziwnych dzwieków nie walą i nie widać tam nic niepokojącego. Zobacze te mocowania gora i dół o których mówisz pomierze je jedna strone względem drugiej.
- Od: 9 sty 2015, 21:13
- Posty: 10
- Auto: Mazda6 1.8 benzyna 2003r
Wczoraj byłem na przeglądzie – mam podobny objaw (może nie tak uciążliwy).
Kierownica w lewo kręci się ciężej, niż w prawo. Zdaniem ASO – uszkodzony czujnik momentu skrętu. W skrajnych przypadkach objawy są właśnie takie, że kierownica sama skręca.Mazda w związku z tym opracowała nawet metodę naprawy (bez wymiany całej maglownicy), ale nadal kosztuje to około 2000zł
Kierownica w lewo kręci się ciężej, niż w prawo. Zdaniem ASO – uszkodzony czujnik momentu skrętu. W skrajnych przypadkach objawy są właśnie takie, że kierownica sama skręca.Mazda w związku z tym opracowała nawet metodę naprawy (bez wymiany całej maglownicy), ale nadal kosztuje to około 2000zł
- Od: 28 paź 2010, 00:05
- Posty: 4
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6