Niestety w mojej maździe padł licznik. Nie działa ani prędkościomierz ani obrotomierz. Koszt naprawy z pewnością przekroczy koszt zakupu używanego więc prawdopodobnie zdecyduję się na tę drugą opcję. Moje auto to mazda 323 ba z 1997 roku (polift) z silnikiem 1.5 i automatyczną skrzynią biegów i w związku z tym mam kilka wątpliwości, które mam nadzieję pomożecie mi rozwiązać.
1) Czy do mojej mazdy będzie pasował licznik od mazdy z manualną skrzynią biegów. Wiem że oba liczniki troszkę się różnią – licznik od automatu ma np dodatkową kontrolkę "HOLD", której wersja z manualną skrzynią biegów nie ma. Czy pomimo tego taki licznik będzie działał i podawał prawidłowe wskazania?
2) Czy muszę kupić licznik od auta wyposażonego w taki sam silnik jak mój czyli o poj. 1.5? Czy nie muszę zwracać na to uwagi i równie dobrze mogę kupić licznik np. od 1.8 lub 2.0?
3) Niestety nigdzie nie mogę znaleźć licznika od mazdy 323 ba z automatyczną skrzynią biegów (polift). Trafiają się jednak liczniki od mazdy 626 GF 2.0 automat. Oba liczniki na pierwszy rzut oka wyglądają identycznie. W związku z tym czy będzie on pasował do mojej 323 1.5?
Licznik do mazdy z automatyczną skrzynią biegów
Strona 1 z 1
Kupując licznik od manuala to od razu zapomnij o sygnalizacji włączonego "biegu".
Miejsce na kontrolki jest ale szybki z nadrukiem nie będzie jak i też może brakować niektórych elementów elektronicznych na płytce odpowiedzialnych za to.
Ale można za to kupić licznik od manuala i przełożyć sam moduł obrotomierza i szybkościomierza. Trzeba tylko trochę zdolności manualnych aby z dwóch zrobić jeden sprawny.
Ktoś na Forum wspominał, że obrotomierz od 2.0 (V6) może jednak inaczej wskazywać.
Z ciekawości to jak się stało, że on przestał działać?
Miejsce na kontrolki jest ale szybki z nadrukiem nie będzie jak i też może brakować niektórych elementów elektronicznych na płytce odpowiedzialnych za to.
Ale można za to kupić licznik od manuala i przełożyć sam moduł obrotomierza i szybkościomierza. Trzeba tylko trochę zdolności manualnych aby z dwóch zrobić jeden sprawny.
Ktoś na Forum wspominał, że obrotomierz od 2.0 (V6) może jednak inaczej wskazywać.
Z ciekawości to jak się stało, że on przestał działać?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Być może z tym że szybki może przełożyć ze swojego starego do nowego. Nie zaszkodzi spróbować. Ja kiedyś zmieniłem licznik bo jak kupiłem mazdę to nie było oryginalnych tarcz. I musiałem szybkę z lewego segmentu przełożyć bo w nowym liczniku nie było immobilisera, a sama żarówka w tym miejscu działała. Sądzę więc, że i w tym przypadku będzie podobnie.
Marek 161BD081 napisał(a):Kupując licznik od manuala to od razu zapomnij o sygnalizacji włączonego "biegu".
W moim liczniku takiego sygnalizatora również nie było. Może po prostu żarówka była przepalona... Jedyną różnicę jaką znalazłem to kontrolka HOLD, która u mnie występuje.
Marek 161BD081 napisał(a):Ktoś na Forum wspominał, że obrotomierz od 2.0 (V6) może jednak inaczej wskazywać.
W międzyczasie szukałem trochę informacji na ten temat i również spotkałem się z podobnymi opiniami. Wynika z tego że w grę wchodzi jedynie licznik od 1.5 lub 1.8.
Marek 161BD081 napisał(a):Ale można za to kupić licznik od manuala i przełożyć sam moduł obrotomierza i szybkościomierza. Trzeba tylko trochę zdolności manualnych aby z dwóch zrobić jeden sprawny.
Nie wiem czy w tym wypadku to coś da. Mając chwilę wolnego czasu wyjąłem licznik, rozkręciłem i zauważyłem że drukowana płytka jest w jednym miejscu trochę okopcona... Problem pewnie jest nie tylko w samym module obrotomierza i prędkościomierza ale i na płytce.
Marek 161BD081 napisał(a):Z ciekawości to jak się stało, że on przestał działać?

- Od: 23 lut 2010, 11:23
- Posty: 59
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323 S BA (1997r.) 1.5
Mazda 6 2006r, 2.0 diesel (121KM)
Całkiem możliwe, że coś się upaliło na ścieżkach. W zasadzie jest to chyba do naprawy ale faktycznie wymiana samego obrotomierza i szybkościomierze niewiele może dać.
Możesz wrzucić fotkę tego licznika lub wskazać taki sam na np. allegro?
Możesz wrzucić fotkę tego licznika lub wskazać taki sam na np. allegro?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Całkiem możliwe, że coś się upaliło na ścieżkach. W zasadzie jest to chyba do naprawy ale faktycznie wymiana samego obrotomierza i szybkościomierze niewiele może dać.
Rozchodzi się jedynie o koszt naprawy. Wstępnie powiedzieli mi od 50 do 300 zł (w zależności co dokładnie poszło). Sprawny licznik od manuala można kupić nawet od 40 zł + przesyłka. Do automatów nie widziałem....
Marek 161BD081 napisał(a):Możesz wrzucić fotkę tego licznika lub wskazać taki sam na np. allegro?
Taki jak mój tylko od auta z manualną skrzynią biegów.

Znalazłem jeszcze licznik od mazdy 323 BJ (czyli nowszy model). Na pierwszy rzut ok jest bardzo podobny do mojego. Pojemność silnika ta sama (1.5) i automatyczna skrzynia biegów.

.
- Od: 23 lut 2010, 11:23
- Posty: 59
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323 S BA (1997r.) 1.5
Mazda 6 2006r, 2.0 diesel (121KM)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości