Mazda MX-3 EC K8 '97 "Madzialena"

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Drooper » 22 wrz 2015, 17:24

Witajcie!
Pogoda wreszcie pozwoliła mi na wymycie mojej Madzi, postanowiłem więc cyknąć jej kilka fotek i wrzucić jakiś opis. Gotowi? To jedziemy! :D
Bardzo długo zastanawiałem się nad wyborem pierwszego samochodu. Od kilku lat jeździłem już motocyklami mniejszymi i większymi, także żadne pierdułkowate auto nie wchodziło w grę – przywykłem do dynamicznej jazdy (ale w granicach rozsądku i bezpieczeństwa) i szkoda mi było wsiadać do czegoś z małym silnikiem. Początkowo mocno rozglądałem się za Alfą Romeo GT lub Toyotą Celicą, jednak któregoś dnia na jednym z portali wśród ogłoszeń trafiłem na Mazdę MX-3 z silnikiem V6. To była miłość od pierwszego wejrzenia <serduszka> Układ cylindrów taki jak w moich dotychczasowych motocyklach (mój ulubiony i jedyny słuszny), zgrabna sylwetka, rozsądna cena i dobre opinie o tym autku były silnymi argumentami przemawiającymi za wyborem tego właśnie modelu. Po szybkich poszukiwaniach trafiłem na odpowiedni egzemplarz w Warszawie. Sprzedającym okazał się być profesor z Politechniki Warszawskiej zajmujący się tematem fizyki lotnictwa (lub coś w ten deseń), któremu najzwyczajniej w świecie na stare lata zabrakło mocy (oczywiście nie mocy do jeżdżenia, tylko chciał coś mocniejszego kupić) :> Madzia była w ładnym stanie jak na pełnolatkę, miała zdrowe serducho, więc chwila papierologii i stałem się jej posiadaczem <czytaj> Jestem czwartym właścicielem, trzecim w kraju, auto do Polski przyjechało około 8 lat temu. Ma teraz na liczniku 165 000km.
Samochód stał pod domem, a ja byłem w trakcie kursu na prawko, także miałem trochę czasu na doprowadzenie jej do porządku. Usterki były raczej małego kalibru – pęknięta sprężyna, przerdzewiały układ wydechowy itd. Priorytetem było przede wszystkim ulepszenie układu hamulcowego i zawieszenia.

Szybka metryczka
– Model: MX-3
– Rok produkcji: 1997
– Pojemność silnika: 1,8l
– Układ cylindrów: V6
– Skrzynia: Manualna

Najważniejsze modyfikacje:
– Przewody hamulcowe w stalowym oplocie HEL
– Amortyzatory gazowe Monroe
– Sprężyny Monroe
– Regeneracja zacisków i malowanie ich na czerwono
– Nowy komplet półsportowych tarcz hamulcowych
– Tłumik Ulter
– Montaż systemu audio
– Nowe wahacze
Do tego oczywiście serwis elementów eksploatacyjnych. Rzeczy do zrobienia było względnie mało, szczególnie porównując do innych "emikstrójek" za śmiesznie niskie pieniądze, w których trzeba wymienić wszystko :D

Samochód na chwilę obecną wygląda tak:
_DSC1179.JPG

_DSC1193.JPG


System audio:
Do Madzi wleciał zestaw ze średniej półki, za to całkiem przyzwoicie grający, na który składa się radio Pioneer, wzmacniacz Sony, głośniki przednie i tweetery M-Audio, a w bagażniku zagnieździł się subwoofer tejże firmy. Drzwi są wygłuszone matami i piankami. Jak na niezbyt wygórowany koszt całej instalacji, jakość dźwięku jest bardzo przyzwoita i w pełni satysfakcjonuje moje melomańskie ucho. Słucham głównie (bardzo) ciężkiej muzyki, przy mocniejszym podkręceniu głośności jest naprawdę "srogie dupnięcie" <glupek2>
_DSC1188.JPG
_DSC1190.JPG
_DSC1191.JPG
_DSC1192.JPG
_DSC1202.JPG


Tłumik:
Fabryczny tłumik był przerdzewiały i puszczał spaliny bokiem, przez co brzmiał trochę puszkowato. Uniwersalna końcówka Ulter załatwiła sprawę, na wolnych obrotach wydech warczy pięknym basem, przy szybszej jeździe drze się jak rasowy sportowiec. Nie jest to na szczęście przelotowa rura, ale i tak bagażnik będę musiał trochę wygłuszyć. W zakresie 2-3k RPM jest nieco zbyt głośno w środku, poniżej i powyżej tych obrotów jest w sam raz.
_DSC1185.JPG


Felgi:
Chociaż są to dosyć ładne HRS-y, to panuję zmienić je na wiosnę na jakieś 16'. Obecne felgi mają 14' i jak dla mnie są trochę za małe do tego samochodu.
_DSC1182.JPG


Plany:
– Lakier – chociaż na zdjęciach tego specjalnie nie widać, to powłoka lakiernicza ma już czasy swojej świetności dawno za sobą. Karoserię zdobi kilka mniejszych lub większych rys i śladów delikatnych stłuczek poprzedniego właściciela (przedni zderzak jest lekko pęknięty, z kolei tylny jest niechlujnie pomalowany – lakier się łuszczy i widać spod niego, że zderzak pochodzi z czerwonej MX-3. Spoiler również jest pomalowany, ale dokładniej). Prawdopodobnie skończy się na malowaniu Plasti Lakiem ze względu na rozsądną cenę, klasyczne lakierowanie to niestety straszne koszty :|
– Obszycie kierownicy i gałki zmiany biegów, na których skóra jest już mocno poprzecierana i wygląda nieestetycznie.
– Zmiana tarcz zegarów – zastanawiam się jeszcze nad tym, ale fabryczne zegary nie grzeszą urodą. Nie jest to dla mnie priorytet.
– Felgi – tak jak pisałem wcześniej.
– Wytłumienie bagażnika – pod kątem redukcji hałasu z wydechu i polepszenia akustyki dla subwoofera.
– Pierdoły typu "szybsze" dywaniki itd. też się przydadzą <lol>
– Automat do świateł zapewne też znajdzie miejsce wśród reszty elektryki, nie zawsze pamiętam żeby je włączyć i wyłączyć <nie>

Podsumowując, jestem cholernie zadowolony ze swojej bryki, jest dynamiczna, wygodna i ma świetną trakcję. Myślę, że na pierwszy samochód lepiej nie mogłem trafić, pewnie jeszcze długo ze mną zostanie <spoko> Wszystkim tym, którzy dotrwali do końca opisu życzę szerokości, przyczepności i do zobaczenia na trasie lub zlocie! <faja>

P.S. Po więcej zdjęć zapraszam do albumu (https://goo.gl/photos/Y4YxqZH9wGtnMdGz8)
Ostatnio edytowano 23 wrz 2015, 12:36 przez Drooper, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sie 2015, 11:45
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 1997

Postprzez Bartg » 22 wrz 2015, 18:53

Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Temat wzorowy, a i Mazda zadbana :) Tak trzymać, bo coraz mniej ładnych MXów na drogach <ok>
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez chmielu_KL » 22 wrz 2015, 19:53

Psioczysz na lakier, a bardzo ładnie wygląda zapodaj więcej fotek :D :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1840 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez Drooper » 22 wrz 2015, 20:10

Wygląda jako tako, bo trochę wyretuszowałem zdjęcia :D Tragedii nie ma jak się patrzy z daleka, gorzej jest z bliska. Tutaj dla przykładu surowe zdjęcie:
Obrazek Pomijając niedoczyszczony przeze mnie wczoraj próg – widać kilka skaz na lakierze, a im bliżej się podchodzi tym więcej takich baboli widać. Na zdjęciu od tyłu widać z kolei wyłażącą czerwoną farbę ze zderzaka pod tylnym lewym światłem. W jeździe to nie przeszkadza, ale warto będzie to poprawić na przyszły sezon <spoko>
Więcej fotek zapewne dopiero po kolejnym myciu, na jutro zapowiadają deszcze, a to oznacza samochód cały w pyle jak wyschnie (ewentualnie sesję "w mokrym podkoszulku", zależy od światła :P )
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sie 2015, 11:45
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 1997

Postprzez chmielu_KL » 22 wrz 2015, 20:17

Jakiejś tragedii nie ma porządna polerka i mało kto będzie na to zwracał uwagę :D
Np. u siebie mam do malowania zderzak przód, tył + jakieś małe zaprawki. Myślę że z takimi małymi rzeczami pobawię się sam. Dobrać kolor nabić w szpreja i jazda :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1840 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez KMBak » 22 wrz 2015, 20:27

Witam Krajana. Do zobaczenia na spociku.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez francesco_franco » 22 wrz 2015, 20:28

No i elegancko ;) na pierwszy rzut oka masz dobrą bazę do niezłego cacuszka ;) a jak będziesz dbał, tak będą Cię chwalić ;) Do "pomacania" na jakimś spocie hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez Michu_M6 » 23 wrz 2015, 07:30

Ładna sztuka <spoko> szerokości i przyczepności :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez DARO MAZDA 323 » 23 wrz 2015, 10:34

Dopisz w I poście , rok produkcji , pojemność , silnik , itd.

Witam i zapraszam na spoty grupy Dolnośląskiej następny już na początku października jak zjada studenci :)
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez luki_92_92 » 23 wrz 2015, 12:28

Wygląda jak siostra mojej <diabełek> Ten sam kolor, też K8 pod maską <spoko> Bezawaryjności życzę
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez witek » 26 wrz 2015, 21:29

Bardzo ładnie utrzymana seria :)

aż krzyczy na dół mnie :D
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Drooper » 27 wrz 2015, 20:46

Jeszcze na dół? Już teraz strach jeździć po progach zwalniających, kilka razy niestety o nie przyhaczyłem :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sie 2015, 11:45
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 1997

Postprzez mx-3lover » 5 gru 2015, 20:05

Ile mm obniżyłeś ją?
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy