Pogoda wreszcie pozwoliła mi na wymycie mojej Madzi, postanowiłem więc cyknąć jej kilka fotek i wrzucić jakiś opis. Gotowi? To jedziemy!
Bardzo długo zastanawiałem się nad wyborem pierwszego samochodu. Od kilku lat jeździłem już motocyklami mniejszymi i większymi, także żadne pierdułkowate auto nie wchodziło w grę – przywykłem do dynamicznej jazdy (ale w granicach rozsądku i bezpieczeństwa) i szkoda mi było wsiadać do czegoś z małym silnikiem. Początkowo mocno rozglądałem się za Alfą Romeo GT lub Toyotą Celicą, jednak któregoś dnia na jednym z portali wśród ogłoszeń trafiłem na Mazdę MX-3 z silnikiem V6. To była miłość od pierwszego wejrzenia


Samochód stał pod domem, a ja byłem w trakcie kursu na prawko, także miałem trochę czasu na doprowadzenie jej do porządku. Usterki były raczej małego kalibru – pęknięta sprężyna, przerdzewiały układ wydechowy itd. Priorytetem było przede wszystkim ulepszenie układu hamulcowego i zawieszenia.
Szybka metryczka
– Model: MX-3
– Rok produkcji: 1997
– Pojemność silnika: 1,8l
– Układ cylindrów: V6
– Skrzynia: Manualna
Najważniejsze modyfikacje:
– Przewody hamulcowe w stalowym oplocie HEL
– Amortyzatory gazowe Monroe
– Sprężyny Monroe
– Regeneracja zacisków i malowanie ich na czerwono
– Nowy komplet półsportowych tarcz hamulcowych
– Tłumik Ulter
– Montaż systemu audio
– Nowe wahacze
Do tego oczywiście serwis elementów eksploatacyjnych. Rzeczy do zrobienia było względnie mało, szczególnie porównując do innych "emikstrójek" za śmiesznie niskie pieniądze, w których trzeba wymienić wszystko
Samochód na chwilę obecną wygląda tak:
System audio:
Do Madzi wleciał zestaw ze średniej półki, za to całkiem przyzwoicie grający, na który składa się radio Pioneer, wzmacniacz Sony, głośniki przednie i tweetery M-Audio, a w bagażniku zagnieździł się subwoofer tejże firmy. Drzwi są wygłuszone matami i piankami. Jak na niezbyt wygórowany koszt całej instalacji, jakość dźwięku jest bardzo przyzwoita i w pełni satysfakcjonuje moje melomańskie ucho. Słucham głównie (bardzo) ciężkiej muzyki, przy mocniejszym podkręceniu głośności jest naprawdę "srogie dupnięcie"

Tłumik:
Fabryczny tłumik był przerdzewiały i puszczał spaliny bokiem, przez co brzmiał trochę puszkowato. Uniwersalna końcówka Ulter załatwiła sprawę, na wolnych obrotach wydech warczy pięknym basem, przy szybszej jeździe drze się jak rasowy sportowiec. Nie jest to na szczęście przelotowa rura, ale i tak bagażnik będę musiał trochę wygłuszyć. W zakresie 2-3k RPM jest nieco zbyt głośno w środku, poniżej i powyżej tych obrotów jest w sam raz.
Felgi:
Chociaż są to dosyć ładne HRS-y, to panuję zmienić je na wiosnę na jakieś 16'. Obecne felgi mają 14' i jak dla mnie są trochę za małe do tego samochodu.
Plany:
– Lakier – chociaż na zdjęciach tego specjalnie nie widać, to powłoka lakiernicza ma już czasy swojej świetności dawno za sobą. Karoserię zdobi kilka mniejszych lub większych rys i śladów delikatnych stłuczek poprzedniego właściciela (przedni zderzak jest lekko pęknięty, z kolei tylny jest niechlujnie pomalowany – lakier się łuszczy i widać spod niego, że zderzak pochodzi z czerwonej MX-3. Spoiler również jest pomalowany, ale dokładniej). Prawdopodobnie skończy się na malowaniu Plasti Lakiem ze względu na rozsądną cenę, klasyczne lakierowanie to niestety straszne koszty
– Obszycie kierownicy i gałki zmiany biegów, na których skóra jest już mocno poprzecierana i wygląda nieestetycznie.
– Zmiana tarcz zegarów – zastanawiam się jeszcze nad tym, ale fabryczne zegary nie grzeszą urodą. Nie jest to dla mnie priorytet.
– Felgi – tak jak pisałem wcześniej.
– Wytłumienie bagażnika – pod kątem redukcji hałasu z wydechu i polepszenia akustyki dla subwoofera.
– Pierdoły typu "szybsze" dywaniki itd. też się przydadzą

– Automat do świateł zapewne też znajdzie miejsce wśród reszty elektryki, nie zawsze pamiętam żeby je włączyć i wyłączyć

Podsumowując, jestem cholernie zadowolony ze swojej bryki, jest dynamiczna, wygodna i ma świetną trakcję. Myślę, że na pierwszy samochód lepiej nie mogłem trafić, pewnie jeszcze długo ze mną zostanie

P.S. Po więcej zdjęć zapraszam do albumu (https://goo.gl/photos/Y4YxqZH9wGtnMdGz8)