Grupa Audi/VAG – Oszustwo czy nie?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Wojtek » 22 wrz 2015, 19:57

Za "New York Times" z 18.09.2015
Z ostatnich relacji zza oceanu...
Grupa VAG została przyłapana na sztucznym ograniczaniu emisji spalin silników diesla podczas kontroli na stacjach diagnmostycznych. Komputer wprowadzł się w stan "ekonomiczny" podczas przygotowań do badania emisji. W teście na drodze wynikło około 40 krotne przekroczenie dawek w spalinach...
Grupa VAG woła diesle do serwisów... <nie powiem>
Czy to już jest oszustwo badań technicznych?

Inne źródło:
http://yosemite.epa.gov/opa/admpress.ns ... enDocument

The allegations cover roughly 482,000 diesel passenger cars sold in the United States since 2008.

Affected diesel models include:
• Jetta (Model Years 2009 – 2015)
• Beetle (Model Years 2009 – 2015)
• Audi A3 (Model Years 2009 – 2015)
• Golf (Model Years 2009 – 2015)
• Passat (Model Years 2014-2015)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Yoki » 22 wrz 2015, 20:11

Trzeba dodać, że grozi im kara 18 mld USD a akcje firmy spadją od 2 dni.
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez Wojtek » 22 wrz 2015, 20:20

Mają dobrych prawników. Myślę, że będą obstawać przy nieumyślnym przypadku / wypadku w mapach ECU... Czeka ich przeprogramowanie sprzedanych diesli, a to już są koszty... <nie powiem>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Paweł » 22 wrz 2015, 20:27

Wojtek napisał(a):ich przeprogramowanie sprzedanych diesli

Już lecę do dilera po to, żeby mój passacik jeździł wolniej. :–)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez JohnnyB » 22 wrz 2015, 20:31

Wojtek napisał(a):Mają dobrych prawników. Myślę, że będą obstawać przy nieumyślnym przypadku / wypadku w mapach ECU... Czeka ich przeprogramowanie sprzedanych diesli, a to już są koszty... <nie powiem>


Chyba nie muszą nic przeprogramowywać.
Przy wykonywaniu testów wgrywali błędne mapy, a nie w egzemplarzach sprzedawanych, przynajmniej ja to tak zrozumiałem.

To co muszą zapłacić to kara, która wynosi 18 miliardów i chyba przekąlda się średnio na 37 tyś USD na samochód sprzedany w tym okresie.
A to nie koniec, teraz z testami ruszyła Korea Południowa i chyba Japonia.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez jaketherake » 22 wrz 2015, 20:48

Skoro sam VAG się przyznaje do "oszukującego" oprogramowania w 11 milonach aut, to sprawa nie rozejdzie się po kościach, a w USA zaboli na pewno...
W kontekście odkrycia amerykanów ciekawa staje się sprawa diesli Mazdy na tamtejszym rynku. Ponieważ śledzę fora Mazdy w USA, wielokrotnie widziałem tam dyskusje kiedy pojawi się silnik diesla w GJ. Mazda od 2013r zapewnia, że w kolejnym roku, mamy końcówkę 2015 i do dzisiaj diesla w ofercie nie ma. Od jakiegoś czasu tłumaczą się problemem ze spełnieniem norm spalania w USA, których wykonanie w aktualnym silniku 2.2l wiązałoby się nieodłącznie z zauważalnym spadkiem mocy. To natomiast podważałoby wizerunek Mazdy jako marki wytwarzającej pojazdy o usportowionym charakterze, dlatego nie decydują się na wprowadzenie diesli z obniżoną mocą ...
Naiwniacy w tej Maździe, czy słabych mają programistów <co?>
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez Marianek » 22 wrz 2015, 21:21

Raczej wiedzą i zdają sobie sprawę przygód Hondy i koreańskich producentów. Japończycy sami na minę pchać się nie będą. VW chyba będzie na rynku Amerykańskim miał jak Francuzi, fakt niezaprzeczalny skorzystają Japońscy, Włoscy i Amerykańscy producenci. Włochy i Komisja Europejska już szykują się do dobijania VAG-a. Francuzi będa sprawdzać swoje koncerny, zobaczymy jakie będą efekty.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Wojtek » 22 wrz 2015, 21:42

JohnnyB napisał(a):Przy wykonywaniu testów wgrywali błędne mapy, a nie w egzemplarzach sprzedawanych, przynajmniej ja to tak zrozumiałem.

Przeczytaj ten fragment:
As described in the NOV, a sophisticated software algorithm on certain Volkswagen vehicles detects when the car is undergoing official emissions testing, and turns full emissions controls on only during the test. The effectiveness of these vehicles’ pollution emissions control devices is greatly reduced during all normal driving situations. This results in cars that meet emissions standards in the laboratory or testing station, but during normal operation, emit nitrogen oxides, or NOx, at up to 40 times the standard. The software produced by Volkswagen is a “defeat device,” as defined by the Clean Air Act.

<cisza>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Yoki » 22 wrz 2015, 22:31

Już nawet mają nową reklamę:
Obrazek
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez Domelek » 23 wrz 2015, 08:54

Świadome działanie nikt nie uwierzy w błąd, ale pójdą ogromne łapówy żeby potraktowali to jako błąd "sofistikejted softłera". Skończyły się czasy postępu technologicznego w życiu codziennym bo koncerny tak już opanowały cały proces że wciskają już tylko kolorowe cukierki a w środku stolec. Są przełomowe badania w dziedzinach nowych ale dopiero planują położyć na tym łapę i opracować plan jak tu drenować tłuszczę albo najlepiej żeby schować bluprinty głęboko w szufladzie <faja> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2014, 20:48
Posty: 326 (0/4)
Skąd: Szczecin
Auto: 2002 Premacy 1.8 ma 101 koniów na benzynę, ubrana w Lodowcowy Błękit vel"Mrufka"

Postprzez Wojtek » 23 wrz 2015, 09:23

W poniższym linku jest wyjaśnienie sytuacji dla właścicieli "zarażonych" aut:

http://www3.epa.gov/otaq/cert/violations.htm
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Paweł » 23 wrz 2015, 09:36

Domelek napisał(a):ale pójdą ogromne łapówy

Funkcjonuje coś takiego jak ugoda, a VAG – będący w Niemczech jednym z najważniejszych przedsiębiorstw – ma czym handlować na terenie Europy ;).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Norreca » 23 wrz 2015, 10:33

Paweł napisał(a):
Domelek napisał(a):ale pójdą ogromne łapówy

Funkcjonuje coś takiego jak ugoda, a VAG – będący w Niemczech jednym z najważniejszych przedsiębiorstw – ma czym handlować na terenie Europy ;).


Nikt im nie wlepi kary ktora spowoduje zamykanie fabryk... za duzo ludzi tam pracuje.... ciagna gospodarke i przemysl samochodowy.... miliony dostawcow... miliny miejsc pracy...

jak dla mnie rozejdzie sie po kosciach w europie. a w Ameryce... coz... tam prawie nikt nie sprzedaje diesli wiec po co sie pchali.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez Paweł » 23 wrz 2015, 11:37

Norreca napisał(a):[...] a w Ameryce... coz... tam prawie nikt nie sprzedaje diesli wiec po co sie pchali.

Nie jestem pewien, ale ta kara grozi im chyba właśnie w juesej? Na tym oparłem mój poprzedni post.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Norreca » 23 wrz 2015, 13:08

Paweł napisał(a):
Norreca napisał(a):[...] a w Ameryce... coz... tam prawie nikt nie sprzedaje diesli wiec po co sie pchali.

Nie jestem pewien, ale ta kara grozi im chyba właśnie w juesej? Na tym oparłem mój poprzedni post.


Tak, mi chodzi o to ze w Europie nic nie bedzie pewnie.
a tam musza sobie poradzic... kara bedzie pewnie rozlozona lub i moze byc umozona czesciowo, ale podejrzewam ze dowiemy sie co i jak za rok lub dluzej.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez Marianek » 23 wrz 2015, 16:38

Media nie mówią o jeszcze jednym. Z rozmowy z moja rodziną w US wynika że taki nabywca samochodu jak nie zgodzi się na naprawę w stylu zmniejszenia mocy auta to sprzedawca będzie musiał mu zwrócić pełną kwotę za zakupione auto. To nie to samo auto które kupił, sprzedano mu nielegalny produkt itd. Znając mentalność Amerykanów każdy będzie chciał kasę s powrotem, zwłaszcza jak auto już ma parę lat.
W Europie niewiele się zmieni, może przepisy zaostrzą, media uciszą temat za jakiś czas bo jak powiedziano wyżej może ucierpieć gospodarka wielu krajów nie tylko Niemiec.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Maniekvip » 23 wrz 2015, 19:36

Martin Winterkorn ustąpił ze stanowiska szefa zarządu Volkswagena.

Głowy się sypią w PL problem może dotyczyć około 100 000 silników VAG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez smile » 23 wrz 2015, 19:49

Skąd masz info, ze w PL także problem występuje?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Wojtek » 23 wrz 2015, 20:27

Maniekvip napisał(a):Głowy się sypią w PL problem może dotyczyć około 100 000 silników VAG

smile napisał(a):Skąd masz info, ze w PL także problem występuje?

Od samego VW:

Volkswagen has revealed for the first time today that 11 million vehicles were fitted with software that tricked regulators into under-recording noxious emissions.
Before today, VW has admitted to fitting half a million diesel cars with the code -- something the FT called a ‘monumental blunder’.
But VW has now explained that the code has been installed in other vehicles. And that means 11 million cars with its Type EA 189 engines would show false emission rates when tested.

Czyli wszystkie z silnikami EA189...

* – wiadomości z wczoraj w UK


VW już trafił do wiki...

https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswage ... violations

Inne silniki:
According to Volkswagen, vehicles sold in other countries with the 1.5L 4-cylinder TDI engine known as Type EA189 are also affected. The EA189 TDI is a 2.0L four-cylinder engine which includes the incriminated Selective Catalytic Reduction (SCR) technology. This software is also said to affect EA188 and the 2015 EA288 generation of the four-cylinder.


Wszystkie Skody i Seaty z silnikami diesla również...

CAYB (EA189) including GreenLine
CUSB (EA288)
CAYC (EA189)
CRKB (EA288)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Grzyby » 24 wrz 2015, 00:42

Francuzi będą chcieli im dosrać.
Przez wzgląd na własną motoryzację :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Moto