Grzechotanie przy uruchamianiu zimnego silnika – Awaria regulatora faz rozrządu
WItam,
W mojej Cx-7 2.3 benzyna silnik pracuje jak diesel i dziś w AutoJaksa wycenili wymianę rozrządu na 4200 PLN na częściach z USA lub 5200 PLN na częściach "Europejskich" do tego jeszcze koszt wymiany oleju. Czy to nie za dużo? O tyle mnie zaskakuje cena że kolega pisał że zamknął się w kwocie 2300 PLN czyli niemalże 50% taniej!
W mojej Cx-7 2.3 benzyna silnik pracuje jak diesel i dziś w AutoJaksa wycenili wymianę rozrządu na 4200 PLN na częściach z USA lub 5200 PLN na częściach "Europejskich" do tego jeszcze koszt wymiany oleju. Czy to nie za dużo? O tyle mnie zaskakuje cena że kolega pisał że zamknął się w kwocie 2300 PLN czyli niemalże 50% taniej!
- Od: 14 sie 2012, 23:38
- Posty: 6
- Auto: CX-7, 2.3, 2007
Hammer Jaksa ma zasadę ze byle czego nie wsadza ,albo dobre pewne ,które zna albo nic.
Dlatego ma takie opinie jakie ma i rzesze wiernych klientów.
Dlatego ma takie opinie jakie ma i rzesze wiernych klientów.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6994 (209/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Cena jest taka bo pośredników dużo , podaj nr częsci , pomogę ci sprowadzić , pojedziesz do aso i wymienisz albo napisz na www.mazdamps.pl napewno pomogą
Pozdrawiam serdecznie
Pozdrawiam serdecznie
-
Grucha
Nie podważam umiejętności seriowsu Auto Jaksa, to właśnie dobre opinie skierowały mnie do nich, ale widzę duuużą różnicę w kosztach między usunięciem, wydaje się tej samej, usterki i rodzi to we mnie chęć weryfikacji czy aby części nie można dostać taniej.
Gdybym znał numery części albo chociaż nazwy elementów to bym pewnie i sam sobie poradził. A tak nie wiem czy należy kupić np "wariator faz regulatora" (http://allegro.pl/wariator-faz-regulato ... 09511.html) czy "koło faz rozrządu" nazywane "wariatorem" (allegro.pl/wariator-mazda-cx7-cx-7-mazda-6-5-3-mps-mx5-new-i2528969423.html). Ktoś wie?
Pozdrawiam
Hammer81
Gdybym znał numery części albo chociaż nazwy elementów to bym pewnie i sam sobie poradził. A tak nie wiem czy należy kupić np "wariator faz regulatora" (http://allegro.pl/wariator-faz-regulato ... 09511.html) czy "koło faz rozrządu" nazywane "wariatorem" (allegro.pl/wariator-mazda-cx7-cx-7-mazda-6-5-3-mps-mx5-new-i2528969423.html). Ktoś wie?
Pozdrawiam
Hammer81
- Od: 14 sie 2012, 23:38
- Posty: 6
- Auto: CX-7, 2.3, 2007
Hammer81 napisał(a):Gdybym znał numery części albo chociaż nazwy elementów to bym pewnie i sam sobie poradził.
https://mapps.mazdaeur.com/cas/login?se ... SSOServlet
Zarejestruj się jako osoba prywatna,wpisz swój VIN, może się uda znaleźć nr części która potrzebujesz.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6994 (209/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
https://mapps.mazdaeur.com/cas/login?se ... SSOServlet
Zarejestruj się jako osoba prywatna,wpisz swój VIN, może się uda znaleźć nr części która potrzebujesz.
Zarejestrowałem się, jest wgląd w listę części – całkiem ciekawe, ale nadal nie wiem które elementy są do wymiany aby zlikwidować usterkę? Z rysunku wynika że poza łańcuchem, napinaczem są jeszcze dwa "koła zębate" : "ACTR, Variable Valve Timing" oraz drugie "Pulley Camshaft". Czy trzeba wymienić obydwa, czy tylko jedno z nich?
Przy okazji znalazłem też manual serwisowy / katalog części tutaj: https://picasaweb.google.com/107683417929554915788 trochę ciężka nawigacja ale można się przyzwyczaić.
- Od: 14 sie 2012, 23:38
- Posty: 6
- Auto: CX-7, 2.3, 2007
Właśnie wymieniłem napinacz,łańcuch i wariator-dizelek na biegu jałowym zniknął ale zgrzyt podczas startu nie! Tak chyba nie powinno być – wracam do serwisu z reklamacją.
-
basik
Panowie, a ja mam krótki "klekot" przy gaszeniu silnika (zauważyłem, że chyba jego intensywność jest mniejsza przy dociśniętym pedale sprzęgła) – co to może być?
Witam wszystkich jestem tu nowy
Niedawno zakupiłem Mazde CX7.
Przy zapalaniu słychać charakterystyczny dzwięk. Przeczytałem cały wątek i mam jeszcze parę pytań.
Z tego co rozumiem są ta dwa różne problemy?
Jeden to charakterystyczny odgłos przy zapaleniu zimego silnika a drugi to hałasujący jak diesel silnik na wolnych obrotach.
Czy możecie sprecyzować które części muszą być wymienione przy którym z problemów ?
Z tego co piszecie niektórzy wymieniali tylko napinacz lub tylko regulator lub komplet razem z łańcuchem?
Czy jeśli mam problem tylko z odgłosem przy stacie to powinienem wymienić komplet czy np tylko napinacz?
Czy ta usterka jest niebezpieczna ? Znaczy ile można na tym jezdzić ? I czy nie naprawienie tego na czas spowoduje problem z hałasującym łańcuchem ? Czy są to problemy niezależne ?
Czy ma znaczenie czy jest to wersja EU i rocznik 2010 ? W sensie jeśli był FL to czy Mazda coś poprawiła ? czy model nie ma znaczenia i są to te same problemy ?
Dzieki
Niedawno zakupiłem Mazde CX7.
Przy zapalaniu słychać charakterystyczny dzwięk. Przeczytałem cały wątek i mam jeszcze parę pytań.
Z tego co rozumiem są ta dwa różne problemy?
Jeden to charakterystyczny odgłos przy zapaleniu zimego silnika a drugi to hałasujący jak diesel silnik na wolnych obrotach.
Czy możecie sprecyzować które części muszą być wymienione przy którym z problemów ?
Z tego co piszecie niektórzy wymieniali tylko napinacz lub tylko regulator lub komplet razem z łańcuchem?
Czy jeśli mam problem tylko z odgłosem przy stacie to powinienem wymienić komplet czy np tylko napinacz?
Czy ta usterka jest niebezpieczna ? Znaczy ile można na tym jezdzić ? I czy nie naprawienie tego na czas spowoduje problem z hałasującym łańcuchem ? Czy są to problemy niezależne ?
Czy ma znaczenie czy jest to wersja EU i rocznik 2010 ? W sensie jeśli był FL to czy Mazda coś poprawiła ? czy model nie ma znaczenia i są to te same problemy ?
Dzieki
- Od: 21 wrz 2015, 12:54
- Posty: 5
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda CX7 2.3 DISI TURBO 2010
Mazdy po FL (po 2007r) nie powinny mieć tego problemu, a tym bardzie z 2010r. W mojej z 2007roku wariator już był wzmocniony. Na wszelki wypadek sprawdziłbym łańcuch. Mógł się zwyczajnie rozciągnąć (tu niestety panuje tania chińszczyzna). Łańcuch sprawdź odkręcając korek wlewu oleju. Zobaczysz górę zebatki i łańcuch. Włóż palec najdalej jak potrafisz i spróbuj podnieść go palcem. Jeśli swobodnie się podnosi to lepiej go wymienić. Jeśli jest napięty, to nie on stuka. Sprawdzanie zrobić na zimnym silniku.
- Od: 15 lut 2011, 13:15
- Posty: 35
- Skąd: Warszawa
- Auto: ER
Dzisiaj rano próbowałem sprawdzić według twojej instrukcji z tym że po otwarciu korka oleju widze tylko plaską blaszkę ... wsadziłem paluch najgłębiej jak się dało i nic – podejrzewam że może jest to jakaś osłona tego łańcucha...
Przejeżdżę jeszcze do serwisu i najwyżej zapytam w ASO co o tym myślą. Tak czy inaczej dzięki:)
Przejeżdżę jeszcze do serwisu i najwyżej zapytam w ASO co o tym myślą. Tak czy inaczej dzięki:)
- Od: 21 wrz 2015, 12:54
- Posty: 5
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda CX7 2.3 DISI TURBO 2010
Cześć. Przed zakupowy objaw mazda cx-7 2.3 2009 rok prod. Auto rozgrzane, odstawione na 5-10 minut, odpalam i słychać przez pierwszą 1-2 sekundy klekot metaliczny. Nigdy nie miał wymienianego rozrządu, ma 140tyś.
W czasie jazdy raczej nic nie słychać. Krótko jechałem.
Rozrząd do wymiany? Aso krzyknęło 6000 zł polskich.
W czasie jazdy raczej nic nie słychać. Krótko jechałem.
Rozrząd do wymiany? Aso krzyknęło 6000 zł polskich.
Witam, mam podobny problem. Słychać grzechotanie ,tyrkolenie tylko przy zapaleniu na zimnym silniku i przez pierwsze pare sekund potem juz jest ok. Czy to KZFR??. I jak mogę to sprawdzic? Wysyłam link tego nagrania, prosze o pomoc. https://www.youtube.com/watch?v=SmZDpFye0rE
- Od: 12 kwi 2018, 17:14
- Posty: 12
- Auto: Mazda CX7 2.3 turbo 2008r.
Witam szukałem na forum podobnego tematu ale niestety nie znalazłem tutaj znalazłem podobny problem z którym się borykałem ale może zacznę od czego się zaczęło a właśnie od grzechotania przy zapalaniu silnika nie ważne czy ciepły czy zimny diagnoza naciągnięty łańcuch zakupiłem więc łańcuch napinacz ślizgi i łańcuch do pompy oleju części oryginalne zawiozłem do mechanika rozebrał rozrząd i stwierdził że jest jeszcze do wymiany wariator zmiennych faz rozrządu zakupił sam więc nie wiem czy oryginalny czy używka poskładał na blokadach i zaczęły się problemy bo silnik ok odpala ale podczas jazdy pod obciążeniem w zakresie od 2 do 3 tyś obrotów słychać metaliczny odgłos powyżej tych obrotów gra wszystko normalnie osobiście podejrzewam że to wariator nie prawidłowo działa gdyż jeżeli odłączę sterowanie wariatora to do 6 tyś jest wszystko ok tylko od 1,5 tyś obrotów do 3 jest dziura planuje podjechać z tym problemem do ŁG Auto serwis w Krakowie. Co wy na ten temat powiecie macie jakieś pomysły co mogło pójść nie tak silnik 2.3 turbo MPS POZDRAWIAM i z góry Dziękuje za jaką kolwiek pomoc.
- Od: 15 mar 2018, 11:19
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 MPS 2.3 2007
Troche odświeżę, metaliczno-kosmiczny odgłos przy rozruchu, łańcuch podnosi się o ok. 3mm. Link:
https://www.youtube.com/watch?v=ZdpD24wYqSY
https://www.youtube.com/watch?v=ZdpD24wYqSY
- Od: 1 lis 2018, 21:24
- Posty: 3
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Mazda CX-7 2.3T + LPG + chip 2008 Manual Transmission
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9