Falowanie obrotów MZR-CD

Postprzez pete14 » 17 lis 2013, 16:28

jak sprawdzać?
oprócz Auchan gdzie mają audyt często i wisi na wierzchu certyfikat to pod domem mam Lotos i Shell gdzie ceny zniżają bo dużo stacji w okolicy.
filtr zmieniony 3 miesiące temu to co tankowanie to robić?
poprzedni był chyba ori 8lat bo tylko japońskie krzaczki były, a inne filtry już Mazda.
niestety problem wrócił, ale już rzadziej.
w piątek po wymianie filtra na filtron i zalaniu diesel spulung do filtra i reszty do 1/4 baku niby dobrze było.
w sobotę dwa zdarzenia na jałowym przy dojeździe do świateł, zapalenie czeka i trakcji z wahnięciem obrotów.
ale tylko na jakieś 2 sekundy i choinka zgasła.
nie musiałem gasić i czekać jak wcześniej.
dzisiaj dwa minimalne wahnięcia bez lampek.
na 3 biegu 120/h , ciągnie jak nówka, przy dodaniu gazu nawet na 5000obr nic nie dymi.
muszę jednak na komp jechać bo nie lubię niepewności czy mi nie zgaśnie na amen kiedyś.
dobrze że w razie czego ten scv "tylko" 400zł nie jak kiedyś spv do 626 za 1200zł <zeby>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez zadziorka » 21 wrz 2015, 11:28

Już trzy razy mi się ostatnio coś takiego zdarzyło.
Stoję na światłach i zwykle mam 900 tys obrotów i nagle wskakuje na trochę ponad 1000 i obniża się do około 700 tys i mam wrażenie jakby silnik miał zaraz zgasnąć.

Wlewam ostatnio jakiś eco diesel, czy to może mieć wpływ ? Czy może jednak to coś poważniejszego ? Pierwszy objaw walniętych wtrysków?

Odbywa się to już na rozgrzanym silniku.
Początkujący
 
Od: 19 lip 2015, 12:20
Posty: 11
Skąd: SWARZĘDZ
Auto: Mazda 6
2003 rok
2.0 121 KM
hatchback

Postprzez kubsztyk » 21 wrz 2015, 13:02

Może autokalibracja wtryskiwaczy, chociaż u mnie odbywa się to w dużo mniejszym (+/– 50) zakresie obrotów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez zadziorka » 21 wrz 2015, 14:22

Zaznaczam jednak, że to falowanie jest chwilowe, sporadyczne.

Przed chwilą np. wróciłam z miasta, silnik się rozgrzał, ale nie było takiej sytuacji.
Falowanie w moim przypadku występuje, ale czasami i nie jako zjawisko stałe.
Początkujący
 
Od: 19 lip 2015, 12:20
Posty: 11
Skąd: SWARZĘDZ
Auto: Mazda 6
2003 rok
2.0 121 KM
hatchback

Postprzez Leoo » 29 gru 2015, 15:55

To jest kalibracja wtrysków. Kiedy ją przerwiesz autko będzie próbowało przy następnej okazji. Najlepiej po przejażdżce nie wyłączaj silnika ale wyłącz radio i wszystkie inne odbiorniki prądu i poczekaj na zakończenie kalibracji.
Nie boisz się lać eco diesla do samochodu z CR? <nie powiem>
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez m@riusz39 » 18 lut 2016, 13:49

Witam
Po dzisiejszej wymianie oleju i filtrów, kasowałem inspekcję Forscanem
Wyzerowałem również korekty wtryskiwaczy, i później kalibrowałem od zera.
Zauważyłem że po zerowaniu obroty falowały w zakresie 730 do 770 obr, po kalibracji zrobiło się z tego 745 – 755.
Dopiero po drugiej kalibracji wyszły na 750 – 752.
Ale dalej falują, jak to ma być.
Powinny stać dokładnie na 750?, czy jest jakiś zakres w którym powinny się utrzymywać.
Jak jest u was?
Korekty wtryskiwaczy -4, – 12, 20, -16 po drugiej kalibracji.
Ostatnio edytowano 22 lut 2016, 17:27 przez m@riusz39, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez laba » 20 lut 2016, 16:01

Z tego co pamietam to miałem jakoś 770(faluja delikatnie tzn okolo +-3 ). A jestem po regeneracji wtrysków.

Specjalnie podłaczyłem interfejs jeszcze raz i sprawdziłem. Obroty wachają sie gdzieś w okolicach 765-785 tak mniej wiecej. Dodam że wskazówka stoi jak wryta, a silnik nie slychac żeby falował ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez Elo325 » 27 kwi 2016, 23:42

Witam!

Mój problem pojawił się około miesiąca temu, a mianowicie obroty na biegu jałowym troszeczkę opadały i wracały do normy i tak przez około 3 min.
Gdy silnik był zimny, odpalał normalnie, lecz gdy się rozgrzał trzeba było pokręcić około 5-6s.
Dziś po dwudniowym postoju autko miało problem z odpalaniem. Odpalił lecz po kilku sekundach obroty zaczęły falować i silnik zgasł. Gdy dodawałem gazu i trzymałem go na stałych obrotach problemu nie było. Gdy silnik się rozgrzał obroty dalej troszeczkę opadały ale już nie gasł.

Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam :)
Elo325
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6