Mazda 3 USA 2.0b lpg check P0421

Postprzez jefany » 6 wrz 2015, 20:54

Witam jestem posiadaczem mazdy od 2miech, w pierwszym dniu jak kupiłem auto zapalił mi się błąd P0421 (błąd katalizatora) dodam iż kupiłem ją bez gazu. Ten check się święci cały,(chyba że odepnę klemę, po ok. 50km się zapali) wyczytałem żeby na 2 sondzie zrobić dystans ale nie jestem pewien czy to aby na pewno dobre rozwiązanie czy ta sonda nie wpływa na mieszankę, do tego gdy rano jest mniej niż 15stopni to odpali zgaśnie później za drugim razem znów odpali dam gazu to dławi go, szarpie bez różnicy czy lpg czy pb. Świece wymieniłem na NGK, i tu zakończyła się moja przygoda z naprawami. Jak auto się rozgrzeje i nawet później wystygnie w ciągu dnia pali już na dotyk. Jeszcze mam takie podejrzenie że troszeczkę nie czuć tych 150koni a przy 190km/h mi go odcina i po jeździe, jak w temacie jest to amerykaniec. A spalanie gazu to nawet do 14L przy dynamicznej jeździe. Zastanawiam się jak ten check może wpłynąć na prace silnika na spalanie i co z tym dystansem czy coś więcej trzeba kombinować. pozdrawiam Maciej.
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2015, 20:32
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2004rok usa 2.0 150km lpg

Postprzez pawcio1017 » 8 wrz 2015, 22:11

P0420 świadczy o tym, że katalizator nie działa prawidłowo. Sygnał dla tego błędu daje tylko i wyłącznie druga sonda lambda tzw. sprawdzająca, która znajduje się za katalizatorem. Jej zadaniem jest sprawdzanie poziomu skatalizowania mieszanki spalin porównując ją ze składem spalin przed katalizatorem (1 sonda lambda). Rozwiązaniem problemu jest wymiana katalizatora bądź tańszą alternatywą zastosowanie tzw. emulatora sondy czyli tulejki, która odsunie sondę od strumienia spalin. Całkowite wypięcie drugiej sondy nie rozwiąże problemu, gdyż wykrycie całkowitego braku spalin wywoła błąd uszkodzenia drugiej sondy.

Link do przykładowego emulatora:

http://allegro.pl/emulator-drugiej-sondy-lambda-uniwersalny-i5619145799.html

Wszelkie inne objawy które opisujesz (braku mocy auta itp.) na pewno nie wynikają z tego błędu.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez jefany » 10 wrz 2015, 21:10

Tak, dzieki za info lecz Pan opisuje błąd P0420 a ja mam P0421 czy to jakas roznica?
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2015, 20:32
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2004rok usa 2.0 150km lpg

Postprzez jefany » 17 wrz 2015, 21:49

Emulator kupiony a to nie to chech sie ponownie zapalil
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2015, 20:32
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2004rok usa 2.0 150km lpg

Postprzez pawcio1017 » 17 wrz 2015, 22:11

Oczywiscie miałem na mysli 0421, wkradla się literowka. Rozumiem, ze po zalozeniu emulatora bledy zostaly skasowane i dalej wywala to samo? Jaki rozmiar tulejki zostal zalozony?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez jefany » 18 wrz 2015, 14:25

Zalozylem dokladnie taka jaka podal pan w przykladzie wyzej. Blad skasowal poprzez odpiecie klemy. ( przepraszam, lecz nie posiadam polskich znakow w tel)
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2015, 20:32
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2004rok usa 2.0 150km lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323