Mazda6 GG LF-DE '06 Sport Exclusive 147KM. Bilstein B8 Sport

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez xRafalx » 12 wrz 2015, 18:21

Ja mam Hidy i na żadne inne bym nie zamienił(po za oryginalnymi) :) Brak jakichkolwiek problemów, a za komplet zapłaciłem 150zł :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez makmarc » 12 wrz 2015, 19:04

Przemysław napisał(a):Norreca, zemoj dzięki :D Cieszy mnie, że się autko podoba

Widzę, że gorąca dyskusja na temat HID'ów.
A ja albo mam pecha albo na rynku pełno jest chińskiego shitu (albo innego nie ma).
Więc od początku. Po rozpakowaniu zestawu sprawdziłem czy wszystko działa i działało. Więc zabrałem się za wiercenie dziur w osłonach żarówek, kombinowaniu gdzie by tu zamontować przetwornice i jak wszystko ogólnie przymocować, żeby nie latało jak żyd po pustym sklepie. Udało się i wszystko jest ładnie przymocowane do autka. Więc włączamy światła mijania i co? Nie działa jedna strona. Nie dotknąłem żarnika, nie uszkodziłem go w żaden sposób a on nie działa. Więc działający żarnik podłączyłem do drugiej przetwornicy: świeci. Jakby nie działał to diagnoza prawie oczywista – wadliwa przetwornica. Myślę sobie: ładnie się zaczyna. Więc szukam gdzie by tu kupić w pobliżu kupić takie żarniki... Znalazłem, praktycznie jedyny sklep w promieniu 70 km w którym sprzedają takie rzeczy i to tuż pod moim nosem. Ale było już po 18 więc rano wsiadam w Peugeota ojca i jadę do sklepu. Na miejscu okazało się, że mają identyko żarniki jak dostałem w zestawie. Ucieszony i uboższy o 66 cebulionów wróciłem do domu i montuję. I co ? I działa tylko jeden, kuźwa znowu? Niemożliwe ! Tym razem wsiadłem w swoje auto i do sklepu. Pokazałem na miejscu co jest grane i zwrócili kasę. Rozmontowałem cały ten chiński badziew i schowałem do pudełka a w soczewki zamontowałem stare poczciwe H1. Nie wiem czy będę mógł zwrócić zestaw HID'ów bo podczas montażu urwałem mocowania u jednej z przetwornic. Ale tego dowiem się w poniedziałek.
Reasumując, Jeżeli ktoś chce u siebie zamontować coś takiego to radzę zastanowić się dwa... nie, dziesięć razy zanim podejmie decyzję.


Ja miałem podobną sytuację ale załamały mi się przewody i dlatego nie działało. A poza tym wcześniej miałem zwykły zestaw i w ogóle nie trybiło, zaświecało i od razu gasło, kupiłem z can-busem jak mi poradzono i hula już prawie 2 lata.
makmarc
 

Postprzez WisniaUs » 12 wrz 2015, 19:50

mmarcis4 napisał(a):Wiśnia nie wiem czy pamietasz,ale kiedyś wałkowaliśmy ten temat,po twojemu to masz lampy na US a nie EU!!! I lampy xenon wcale nie mają takiego strumienia światła,tak to wygłąda w xenonach ori jak na foto


OO wlasnie mi sie cosik przypomnialo. Mazde kupilem sam osobiscie w USA i skoro sam przestawilem osobiscie przeslony przy KRETOWANIU lamp na tryb wg Ciebie USA to wychodzi ze na ameryke mialem ustawione fabrycznie przeslony na EU???? CZyli mialem niezgodnie z przepisami w US!!! Bo juz nie wiem o co kaman???? a diagnosta w PL mi na przegladzie mowi ze mam linie swiatel jak ksenon teraz a jak przestawie spowrotem tak jak bylo to od nowosci to bedzie to pod zwykle żarówki. RAtuuunku bo juz sam nie wiem WHAT THE HECK !!!!!!!


Aha moja mazda 3 kupiona 2 miechy temu ma BIXENON fabryczny a linia swiatel jest jak na zwyklych żarowkach __/""" __/"""
WisniaUs
 

Postprzez Przemysław » 12 wrz 2015, 20:02

pablo33 napisał(a):Kurcze Przemek to mnie rozczarowałeś <płacze>
Myślałem że wszystko będzie hulać jak należy, a tu taki klops

Spokojnie. Innym hula jakiś czas i nic się nie dzieje. Więc trafiło na mnie <płacze>
xRafalx napisał(a):Ja mam Hidy i na żadne inne bym nie zamienił(po za oryginalnymi) :) Brak jakichkolwiek problemów, a za komplet zapłaciłem 150zł :)

Lucky bastard ;)
makmarc napisał(a):kupiłem z can-busem jak mi poradzono i hula już prawie 2 lata.

Może właśnie trzeba było tak zrobić <co?>. Ale z drugiej strony MrBartek ma taki zestaw jak ja i bez canbusa i nie ma problemów...
O jakich przewodach mówisz Marcinie?
Przyjrzę się temu bliżej i na spokojnie. Teraz muszę ukoić nerwy kilkoma piwerkami z Pinty <piwo>
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez mmarcis4 » 12 wrz 2015, 21:32

I właśnie tu Wiśnia się mylisz bo Twoja M3 nie ma takiego samego strumienia światła jak w zwykłych żarówkach,masz fotki.Ty masz wersje US i przesłony powinny być ustawione symetrycznie,a na EU asymetrycznie tak jak na foto.
Załączniki
zdjecie4.jpg
Zwykła żarówka
G-37.jpg
Xenon
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 16:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez WisniaUs » 12 wrz 2015, 21:51

mmarcis4 napisał(a):masz wersje US i przesłony powinny być ustawione symetrycznie,a na EU asymetrycznie tak jak na foto.


Porobie fotki kiedys tych lamp w nocy bo juz mam młyn w głowie heh
WisniaUs
 

Postprzez xRafalx » 13 wrz 2015, 11:30

mmarcin zdjęcia zapodane przez Ciebie są odpowiednie i teraz jest porównanie: zwykłe żarówki mają około 1700lm, a ksenon około 2800lm i jeśli masz przysłony tak jak w żarówkach, czyli _/_/, to nie będziesz oślepiał pojazdów z naprzeciwka lewą lampą? Oczywiście, że będziesz... A gdy zmienisz ustawienie przysłony na __ _/ to już lewą lampą nie oślepiasz :) Pomijam fakt prawej lampy gdzie powinno się tez przysłonę trochę opuścić.


I nie rozumiem jednej rzeczy którą próbujesz wytłumaczyć WiśniUS, a mianowicie, że ma lampy US, a co do za różnica? Przecież przysłony są przystosowane do tego czy ruch jest prawo czy lewostronny i wtedy jest różnica... Kiedy on ścina skosy całkowicie i linia świecenia jest równa tak jak w ksenonie tylko bez opcji uskoku... Fakt nie jest to jak przysłona w fabrycznym ksenonie, ale uzyskany efekt jest do zaakceptowania.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez mmarcis4 » 13 wrz 2015, 12:52

xRafalx napisał(a):I nie rozumiem jednej rzeczy którą próbujesz wytłumaczyć WiśniUS, a mianowicie, że ma lampy US, a co do za różnica? Przecież przysłony są przystosowane do tego czy ruch jest prawo czy lewostronny i wtedy jest różnica... Kiedy on ścina skosy całkowicie i linia świecenia jest równa tak jak w ksenonie tylko bez opcji uskoku...

W tym artykule masz ładnie opisane co i jak.
http://www.motofakty.pl/artykul/z-amery ... jskie.html
A w tym artykule jest ładnie wyjaśnione dlaczego Wiśnia choć ma Madzie z USA miał przesłony ostawione jak by były na EU
http://m.interia.pl/magazynauto/news,nId,1075714
Ostatnio edytowano 13 wrz 2015, 15:53 przez mmarcis4, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 16:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez brodaM6 » 13 wrz 2015, 15:48

Piszą tam ze dotyczy to nie tylko Zenonow , na przeglądzie koleś stwierdził ze prawa swieci trochę za wysoko tyle w temacie przeróbek opisywanych za 2tys <lol>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Przemysław » 13 wrz 2015, 16:31

Zrobię jeszcze jedno podejście z nowymi żarnikami. Jak sytuacja się powtórzy to rezygnuję albo zainwestuję w zestaw z hidretrofit.pl.

Zapomniałem się pochwalić nowym dolotem. Oczywiście nie oczekiwałem żadnych wzrostów mocy czy lepszego przyśpieszenia. Chociaż powyżej 130 km/h jakby auto było żywsze...
Wygląda to tak
Obrazek
Obrazek
A brzmi tak <serduszka>
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez Yoki » 13 wrz 2015, 16:39

Brzmi prawie jak u mnie :P

Nabryzgane olejem z mojego S5
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez ark » 13 wrz 2015, 18:05

Dolot bajka, ale jak to SIMOTA, musi pewnie kosztować :) Ten zestaw z hidretrofit to coś takiego chcesz https://hidretrofit.pl/sklep/zestaw-xen ... k-nextgen/ ?? Bo ja się nad takim zastanawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2014, 21:01
Posty: 172 (2/0)
Skąd: Kozienice
Auto: M6 GG 2003 2.0 EXCLUSIVE

Postprzez makmarc » 13 wrz 2015, 21:11

Wracając do tematu świateł w wersjach US, to ja mam światła w wersji asymetrycznej, nawet gość na przeglądzie się kiedyś dziwił, że Madzia zza kałuży, a światła po naszemu.
makmarc
 

Postprzez mmarcis4 » 13 wrz 2015, 21:17

makmarc napisał(a):Wracając do tematu świateł w wersjach US, to ja mam światła w wersji asymetrycznej, nawet gość na przeglądzie się kiedyś dziwił, że Madzia zza kałuży, a światła po naszemu.

W tym drugim artykule do których dałem linki jest opisane właśnie że głównie Japońskie auta mają asymetryczne światła w USA,bo tam nie ma przepisu że muszą być symetryczne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 16:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez Przemysław » 18 wrz 2015, 21:29

Czołgiem Mirki i Mirabelki.
Od niedzieli nie siedziałem za kółkiem mojej M. Cały tydzień jeździł nią brat. Załatwiał coś na uczelni. Dzisiaj mi powiedział, że coś szura z przodu (od wczoraj). Pomyślałem – pewnie klocki. Miałem rację – klocki.
Po zdemontowaniu prawej strony ukazał się widok widoczny na niżej załączonym obrazku. O matko!
Nowe klocki już kupione. Postawiłem na ATE bo wszyscy tutaj polecają tą firmę. Montaż jutro bo przy okazji pomalowałem te miejsca na zaciskach, których wcześniej nie mogłem...
I jeszcze jedno, jak widać na zdjęciu, tarczy też się trochę dostało. Na zdjęciu nie wygląda to najlepiej jednak w rzeczywistości te ślady po klocku są tak głębokie. Dać tarczę do toczenia?
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez mmarcis4 » 18 wrz 2015, 21:35

Moim zdaniem przy każdej wymianie klocków powinno się delikatnie przetoczyć tarcze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 16:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez makmarc » 18 wrz 2015, 22:24

Przy nowych klockach nawet bym się nie zastanawiał
makmarc
 

Postprzez Przemysław » 20 wrz 2015, 12:20

Tarcze przetoczone, klocki założone :) . Teraz będę musiał zabrać się za tył.

Skoro auto już stało na kobyłkach ze zdjętymi kołami to postanowiłem zabrać się za te nieszczęsne HIDy. odkręciłem nadkole od strony kierowcy bo dużo lepiej jest się dobrać do żarówki. Wpadłem też na pomysł aby przetwornice zamocować właśnie pod nadkolami. Jest dużo łatwiej je tam umieścić. Tym razem już wszystko działa, żarniki się nie popaliły i można się cieszyć większą ilością światła.
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Strona pasażera
strona kierowcy.jpg
Strona kierowcy
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez xRafalx » 20 wrz 2015, 12:25

Gratuluję, że wkońcu się udało :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez pablo33 » 20 wrz 2015, 19:06

Przemek zrób fotkę jak teraz świeci <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2012, 01:16
Posty: 658 (3/4)
Skąd: Janow Lubelski
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147 km Exclusive, 2006r. LPG Stag 300 Premium
Czarna Śliwka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy