uruchomienie auta – proszę o pomoc 323 2.0 DiTD (ROZWIĄZANE!)

Postprzez rudyrydz » 7 wrz 2015, 22:45

80 do 120 na 5 biegu.
Sprawdzę jutro i dam znać.
Co do boost sensora po odpięciu turbinka całkowicie milknie i silnik jeszcze berdziej muli, więc raczej czujnik ok.
Co dziś zauważyłem – po odpięciu wężyka podciśnienia od EGR nie było zasysania.
Po kilku minutach było odczuwalne zasysanie palca. Po jakimś czasie znów echo.
kontrolka świec mruga cały czas.
Moje podejrzenia padły na czujnik/czujniki podciśnień te nad vakum.
Przeczyszcze jutro styki. Może coś odżyje.

Wszystko to syzyfowa robota. Trzeba by majstra co by od rana do wieczora porozkręcał mazdzie, posprawdzał wężyki, styki, czujnii itd bo pobieżnie nie widać przetarć itp.

Edit: po opornikach przynajmniej świst turbiny słyszę <lol>
Początkujący
 
Od: 28 sie 2015, 21:24
Posty: 19
Skąd: Żywiec
Auto: Mazda 323f 2.0 DiTD 90km.
Rok 1999.

Postprzez smile » 8 wrz 2015, 20:26

Odczytaj błędy, nie mruga bez powodu.

TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez rudyrydz » 9 wrz 2015, 08:01

Filmik z błędem, który pozostał. Po resecie kompa jest dalej.

https://youtu.be/TU9Htxjp9es
Początkujący
 
Od: 28 sie 2015, 21:24
Posty: 19
Skąd: Żywiec
Auto: Mazda 323f 2.0 DiTD 90km.
Rok 1999.

Postprzez smile » 9 wrz 2015, 18:29

wg mnie P1110 -błąd od czujnika temp powietrza na IC-ku.
Ten czujnik odpowiada za wielkość dawki paliwa.
Załączniki
Dokument DjVu1.pdf
P1110 + schemat
(107.8 KiB) Pobrane 49 razy
Dokument DjVu.pdf
(106.95 KiB) Pobrane 62 razy
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez smile » 9 wrz 2015, 18:44

To ten czujnik na icku, albo go nie podłączyłeś albo wiązka od niego gdzieś po drodze uwalona.
uploadfromtaptalk1441817031980.JPG


TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez rudyrydz » 9 wrz 2015, 20:24

Hmmm
Ten czujnik mam wpięty, ale czy działa poprawnie tego nie wiem.
Sprawdzę po wiązce czy coś się nie przetarło itd.
Smile , mówisz, że ten czujnik odpowiada za dawkę paliwa. To by się zgadzało.
Brak jakiegokolwiek dymienia nawet na wysokich obrotach.
Ale chyba też mam uwalony ten elektrozawór solenoidowy, ten górny z czerwoną kropką.
Żadnego podciśnienia na EGR. Turbina słabo wiucha chyba, ledwo co ja słychać od 2800 obrotów gdzieś dopiero. <co?>
Ale nie sprawdzałem na nanometrze.
Początkujący
 
Od: 28 sie 2015, 21:24
Posty: 19
Skąd: Żywiec
Auto: Mazda 323f 2.0 DiTD 90km.
Rok 1999.

Postprzez smile » 9 wrz 2015, 20:35

Selenoid to Ty zostaw w spokoju, dziwie się, że jeszcze EGR nie zaślepiony :)

rudyrydz napisał(a):Żadnego podciśnienia na EGR.

EGR nie ma związku z turbiną. Podciśnienie go otwiera, a otwiera kiedy potrzebuje ( steruje tym selenoid ). Nie masz błędu od EGR wiec zakładam, że działa jak należy. Ewentualnie trzpień mógł się wygiąć i jest stale niedomknięty ale to pikuś w porównaniu do P1110.

rudyrydz napisał(a):Turbina słabo wiucha chyba, ledwo co ja słychać od 2800 obrotów gdzieś dopiero.
I to wskazuję także na czujnik temperatury nr 2. Turbinę napędzają spaliny, jak masz ograniczoną dawkę z powodu P1110 to nie masz spalin, które by to turbo napędziły.

Zajmij się tym P1110 a moooooc wróci <faja>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez rudyrydz » 10 wrz 2015, 09:28

Dziś podjadę na podmianę czujnika na IC.
Jesteś pewien, że te dwa elektrozawory od podciśnień nie mają wpływu na moc? (turbina)?
Gdzieś wyczytałem chyba nawet tutaj na forum, że jak jest zrypany ten elektrozawór podciśnień ten górny z czerwoną kropką to samochód traci werwę do jazdy. Szczególnie mówię tutaj o tym z czerwoną kropką.
Używki dlatego są takie drogie (ok 80 zł), że lubią padać. A te z niebieską kropką podobno się nie psują i za grosze można kupić.

Zresztą dużo tutaj na forum, że jak mułowata mazda to sprawdzić wężyki od podciśnień, bo lubią być sparciałe, krućce od podciśnień ułamane itd, czyli ma chyba wpływa na sterowanie turbina?

Edit: Teraz mi się przypomniało, że jak czyściłem intercooler to się dziwiłem dlaczego mi woda z niego kapie ...
K....a byłem tak zamyślony, że nie skojarzyłem, że przecież to musi być szczelne bo ciśnienie będzie uciekać!
Teraz tak, oczywiście sprawdzę szczelność IC ale mam pytanie czy przy nieszczelności wywali mi błąd od czujnika temperatury powietrza w IC? Czy to, że mi go wywala może być też uszkodzeniem samego czujnika bądź wiązki?
80 do 120 na piątym biegu ... po 30 sekundach i prędkości 100km/h przestałem liczyć ... <oczy>
Początkujący
 
Od: 28 sie 2015, 21:24
Posty: 19
Skąd: Żywiec
Auto: Mazda 323f 2.0 DiTD 90km.
Rok 1999.

Postprzez smile » 10 wrz 2015, 17:22

Przecież żaden wężyk z podciśnieniem nie idzie do turbiny u Ciebie, skoro masz 90 KM. Tam podciśnienie nie jest potrzebne, nie ma sterowania turbina. Ewentualnie cięgno możesz rozruszać kombinerkami, jak pociągniesz ( trzeba mocno pociągnąć ) to samo powinno wrócić na miejsce.

Na tej stronie co podałem były podane zakresy pracy prawidłowej tego czujnika na IC w Voltach, jeśli napięcie będzie poniżej lub powyżej zakresu przez kilka sekund to wywala błąd. Przerwa w instalacji także wywali błąd.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez rudyrydz » 10 wrz 2015, 20:36

IC jednak jest szczelny. Musiało się polać podczas mycia go wtedy.
Czujnik dziś podmieniony ze sprawnego auta i błąd pozostał. Był reset kompa oczywiście.
Jutro sprawdzę czy dochodzi napięcie wg danych co posłałeś.

Co mnie zastanawia jeszcze. Czy mazdy ditd mają taki bucząco-basowy dźwięk?
Nawet nie z wydechu tylko tak jakby wracał klang do filtra powietrza ...Możliwe ,że katalizator lub wydech mogą aż tak się zapchać żeby robić takie jaja? Bo to mi do głowy przyszło jak się zastanowiłem nad tym dźwiękiem.
Spalin nie widać nawet na pełnej faji 5400 obrotów (oporniki) i zero dymka. Ani czarnego, szarego białego, nawet różowego ... nic zero.
Początkujący
 
Od: 28 sie 2015, 21:24
Posty: 19
Skąd: Żywiec
Auto: Mazda 323f 2.0 DiTD 90km.
Rok 1999.

Postprzez rudyrydz » 11 wrz 2015, 21:14

Jesteś pewien Smile co do tego wymruganego błędu?
Może to coś innego.
Napięcie się pokazuje na kablach od tego czujnika. Na wolnych obrotach nie ma napięcia po przegazowaniu pojawia się napięcie kilka volt, zmienia się w zależności od obrotów.
Do końca nie wiem czy tak powinno być.
Z tabeli nie bardzo rozumiem jak to odczytać te napięcia.
Jak wcześniej pisałem czujnik był podmieniony ze sprawnego auta i był reset kompa.
Początkujący
 
Od: 28 sie 2015, 21:24
Posty: 19
Skąd: Żywiec
Auto: Mazda 323f 2.0 DiTD 90km.
Rok 1999.

Postprzez smile » 11 wrz 2015, 21:41

Napięcie powinno zmieniać się w zależności od temperatury. Zmiana obrotów to także zmiana temperatury powietrza. No to teraz by trzeba było sprawdzić, czy napięcie dociera do PCMu. Sprawdzić przejścia między czujnikiem a PCM.
Niech ktoś inny zweryfikuje odczytany błąd.

TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez rudyrydz » 11 wrz 2015, 22:21

zastanawia mnie jedynie, dlaczego po skasowaniu błędu po przekręceniu kluczyka na zapłon od razu zaczyna mrugać kontrolka. Wydaje mi się, że powinienem przynajmniej na chwilę odpalic auto, żeby chwycił bład...a tu jest reset kompa, przekręcenie kluczyka na zapłon i już mryga, hmmm
Początkujący
 
Od: 28 sie 2015, 21:24
Posty: 19
Skąd: Żywiec
Auto: Mazda 323f 2.0 DiTD 90km.
Rok 1999.

Postprzez smile » 12 wrz 2015, 08:36

Bo w tym instrukcji, którą wklejam jest zapis jak błąd powstaje. Wystarczy że przez pół sekundy zakres napięcia dochodzący do PCMu jest poza zakresem. Sądzę, że napięcie do niego nie dochodzi. Sprawdź wiązkę czy jest przejście.

TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez rudyrydz » 12 wrz 2015, 20:24

smile napisał(a):Zajmij się tym P1110 a moooooc wróci


I wróciła <jupi> Błędów brak :D
Rzeczywiście przerwane były przewody idące do tego czujnika IC oraz do boost-a!
Wiązka pod filtrem powietrza była już sztukowana na kostki, pośniedziało tam i pozrywało się.

Dzięki za zainteresowanie i pomoc!
Teraz mogę się pochwalić, 80 do 120 km/h 9 sekund na 5 biegu! (z opornikami) <czarodziej>

JEST mooooc!
Początkujący
 
Od: 28 sie 2015, 21:24
Posty: 19
Skąd: Żywiec
Auto: Mazda 323f 2.0 DiTD 90km.
Rok 1999.

Postprzez smile » 13 wrz 2015, 09:35

No i gratulejszyn :)
Teraz DITD jedzie jak powinno :D

Teraz lepiej zamontować hamulce od Mazdy 6 co by można było okiełznać tę mówiąc ;)



TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323