Stuk przy gwaltownym ruszaniu i hamowaniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez defc0nq » 11 wrz 2015, 12:44

Witam. Mam problem z moja mazda, od dluzszego czasu cos mi stuka jakby z prawej strony przy gwaltownym ruszaniu i hamowaniu. Zawsze jest tak, ze jak raz puknie to musi jakby odbic bylem u mechanika stwierdzil, ze to poloska prawa dluga – wymienilem i dalej to samo, bylem na szarpakach i diagnosta stwierdzil ze w zawieszeniu nic nie widac. Panowie pomozcie bo te stuki sa tak glosne ze mam wrazenie jakby cos sie zaraz mialo urwac.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 19 cze 2015, 20:09
Posty: 9
Skąd: Półwysep Helski
Auto: Mazda 6 2003r. 2.0 MZR-CD 136KM (ON)

Postprzez m@riusz39 » 11 wrz 2015, 13:56

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez defc0nq » 11 wrz 2015, 17:51

Nie wiem czy objawy sa takie jak w tamtym temacie bo przy ruszaniu kierownica nic nie stuka. Dzisiaj jak jechalem okolo 100km/h i przejechalem prawym kolem po studzience na skreconej kierownicy o pol obrotu i gazie w podlodze bylo je***ecie jechalem tak z pol kilometra i jak wdusilem hamulec to znowu strzelilo. Czyli ogolnie ujmujac strzela zawsze przy przyspieszaniu i analogicznie zawsze musi odskoczyc w druga strone. Dodam, ze nie czuc tego na kierownicy.

Edit:
Zeby nie bylo niedomowien to nie jest to stukanie tylko pojedyncze metaliczne "jeb".
Początkujący
 
Od: 19 cze 2015, 20:09
Posty: 9
Skąd: Półwysep Helski
Auto: Mazda 6 2003r. 2.0 MZR-CD 136KM (ON)

Postprzez smile » 11 wrz 2015, 19:34

A tarcze hamulcową masz przykręconą do piasty za pomocą śrubki ? Może to tarcza robi jeb.

TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez m@riusz39 » 13 wrz 2015, 08:57

Ja miałem takie objawy np. przy najechaniu na krawężnik, po smarowaniu ustało, a na szarpakach też nic nie wykryli – chociaż specjalnie do nich pojechałem.
Ale faktycznie było czuć delikatnie na kierownicy.
I jak na zgaszonym samochodzie wykonywałem takie szybkie – krótkie ruchy kierownicą to też stukało.
Ale dla pewności zacząłbym od smarowania – przecież to najtańszy i najprostszy sposób na sprawdzenie.
Najwyżej później będziemy dalej kombinować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez brodaM6 » 13 wrz 2015, 09:00

<spoko> otóż to
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez PP89 » 13 wrz 2015, 13:30

Mi stukało przy ostrzejszym hamowaniu, ogólnie przy gwałtownych reakcjach przód-tył, przy skręcaniu nic, diagnosta nic nie znalazł na szarpakach, dopiero jak się ze mną przejechał i już na kanale ruszałem i hamowałem a on obserwował to wyszła tuleja na przednim wahaczu dolnym (bananie), na tym http://semref.com/replacement/GJ6A34J00 ... 133/MAPCO/.
Stwierdził, że w inny sposób nie było tego widać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 12:45
Posty: 211 (0/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BK LF '04 lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6