Problem ze skrzynią biegów po swapie z 2.3 na 2.0 polift

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kostasik » 3 wrz 2015, 23:15

Witam, mam Mazdę 6 GY polift po przekładce z 2.3 na 2.0 147 KM czyli motor też poliftowy.
Byłem zapewniany, że wszystko pasuje ale mam małe wątpliwości co do skrzyni biegów. Sprzedawcy używanych częsci traktują zamiennie skrzynie z 2.3 i 2.0, ale wydaje mi się że prędkość obrotowa silnika do prędkości auta nie do końca jest prawidłowa. Wydaje mi się że skrzynia z 2.3 ma inne przełożenia biegów w stosunku do 2.0.

Podam przykład jazdy na 6 biegu (nadbiegu):
80km/h = 2200obr./min.
100km/h = 2900obr./min.
120km/h = 3500obr./min.
140km/h = 4000obr.min.

Wydaję mi się, że są za wysokie obroty w stosunku do prędkości.
Może wypowie się ktoś kto ma 2.0 lift z ori skrzynią, albo ktoś pa takim swapie silnika jak w mojej M6.
Różnią się kody fabryczne/oznaczenia tych dwóch skrzyń?

Mam też problem w upalne dni, których teraz nie brakowało, z zakleszczaniem 3,4,5,6 biegu po dłuższej jeździe ponad 110 km/h (autostradowej). Baaardzo ciężko wchodzą i wychodzą biegi, ale bez zgrzytów. Teraz gdy sie trochę ochłodziło jest lepiej. Olej w skrzyni to świeży Castrol Syntrans Transaxle 75w90 gl4+.
Brakuje może 100/200 ml tego oleju w skrzyni? Kupiłem 3L, ale podczas napełniania wylewało się trochę przez nieszczelną strzykawę. Płyn hamulcowy/hydrauliczny jest już zmęczony? Nie wiem kiedy był wymieniany. Pedał sprzęgła lekko drży przy powolnym wciskaniu, a przy energicznym nie ma tego efektu. Chwyta ładnie i nisko.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2013, 08:55
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 323F BA '94 Z5
Premacy CP '01 FP
6 GY '06 LF
6 GH '08 LF
3 BN '16 PE

Postprzez daaf » 3 wrz 2015, 23:41

Witam, jako, że to mój pierwszy post na forum :)
Mam GG 2.0 polift 147 KM. Przy 80km/h na 6 mam okolice lub lekko poniżej 2000 rpm. Przy 4000 rpm mam 158km/h. Tej drugiej wartości jestem pewny bo to max moment obrotowy w tym silniku i tak nie raz jeżdżę na autostradzie i równiutko przy tej prędkości wskazówka obrotomierza wskazuje 4k :)
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2014, 12:55
Posty: 70 (0/1)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GL, 2.5
była:
Mazda 6 GG, 2.0

Postprzez brodaM6 » 4 wrz 2015, 05:41

Ja przy 3100 mam 140 :P
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez kostasik » 6 wrz 2015, 08:30

To mnie utwierdza w przekonaniu, że przełożenia tych dwóch skrzyń są różne i nie do końca wszystko pasuje. Na pewno hałas wewnątrz jak i spalanie mogłoby być mniejsze powyżej 100km/h.
Nie wiem czy warto szukać skrzyni od 2.0 147 KM i założyć z nowym zestawem sprzęgła. Musze się głęboko zastanowić czy jest sens.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2013, 08:55
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 323F BA '94 Z5
Premacy CP '01 FP
6 GY '06 LF
6 GH '08 LF
3 BN '16 PE

Postprzez kostasik » 8 wrz 2015, 17:15

Od kilku dni jest przyjemna, chłodniejsza aura za oknem i biegi chodzą znacznie lepiej w moim aucie. Dziwna zależność bo styl jazdy pozostał bez zmian. :>
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2013, 08:55
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 323F BA '94 Z5
Premacy CP '01 FP
6 GY '06 LF
6 GH '08 LF
3 BN '16 PE

Postprzez mike6 » 10 wrz 2015, 13:53

Znalazłem w instrukcji różnice pomiędzy przełożeniami w skrzyniach od LF i L3, zerknij sobie jak chcesz porównać.
Załączniki
Różnice LF-L3.JPG
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2014, 11:19
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.3 2006 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6