Witam.
Kupiłem M6 nie dawno, sam jeździłem do Danii i sam sprowadziłem. Oglądałem kilka sztuk ale ta mnie urzekła tym że nigdy nic nie było odkręcane w zawieszeniu i przy silniku. Całe zawieszenie oryginalne od nowości (2004r) gumy wahaczy sztywne sworznie też, nic nie stukało ale problem jest taki że wszystko co gumowe w zawieszeniu ze starości się kruszy. Gumową osłonę ze sworznia z przodu zerwałem palcami i się rozsypała. Na tym zawieszeniu byłem w SKP i nic nie znaleźli, przegląd podbili bez problemów.
Po kilkuset kilometrach w Polsce odezwały się łączniki stabilizatorów, wymieniłem na nowe YAMAMOTO.
Ze względu na to że gumy na sworzniach z przodu się rwą wymieniłem wahacze dolne, stare ciężko było ręką przełamać ale bez osłon i smaru i tak by padły.
teraz w zawieszeniu mam ciszę, nic się nie dzieje ale tył mnie martwi bo wiem że nie długo się odezwie.
Teraz pytanie do was, co dokupić na tylne zawieszenie? Ja tam widzę tylko drążek regulowany, w opisie zawieszenia widnieje jako wahacz poprzeczny. I są też tuleje wahacza wzdłużnego. W innych elementach tyłu nie widzę problemu starości czy ubytków. Co jeszcze warto sprawdzić?
Zawieszenie. Co padnie pierwsze ?
Strona 1 z 1
Tuleje tego stabilizatora z tyłu
– chyba o ten 'wahacz wzdłużny' Ci chodzi.
Ale to wydatek do 50zł powinien być, nie więcej.
Z przodu tez warto by było sprawdzić/wymienić poduchy amortyzatora, bo w przedliftach były z wadą seryjną – ściągało już nie pamiętam w którą stronę.
Ja nigdy nie zaglądałem do tyłu jeszcze a mam 242tys nalatane i brak objawów jakichś problemów.
Ale to wydatek do 50zł powinien być, nie więcej.
Z przodu tez warto by było sprawdzić/wymienić poduchy amortyzatora, bo w przedliftach były z wadą seryjną – ściągało już nie pamiętam w którą stronę.
Ja nigdy nie zaglądałem do tyłu jeszcze a mam 242tys nalatane i brak objawów jakichś problemów.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
U mnie pierwsze co padło i mam teraz do wymiany z zawieszenia, to przednie dolne wahacze. W obu poszły już gumy. A to wiąże się podobno z wymianą całego wahacza.
Skoro masz Madzię z Danii, to nie zapomnij o porządnej konserwacji od spodu. Dania to chyba najgorszy kraj, z którego można ściągnąć Mazdę (chodzi o klimat i to co ją oblepia od spodu).
Skoro masz Madzię z Danii, to nie zapomnij o porządnej konserwacji od spodu. Dania to chyba najgorszy kraj, z którego można ściągnąć Mazdę (chodzi o klimat i to co ją oblepia od spodu).
Goth napisał(a):Dania to chyba najgorszy kraj, z którego można ściągnąć Mazdę (chodzi o klimat i to co ją oblepia od spodu).
Potwierdzam, wujek miał taką samą 6 jak ja i ten sam rocznik a juz kilka lat temu spod lamp w bagazniku ciekła rdzawka...
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
W prawo, ale sama wymiana poduszek amortyzatora załatwi sprawę?roxygenium napisał(a):Z przodu tez warto by było sprawdzić/wymienić poduchy amortyzatora, bo w przedliftach były z wadą seryjną – ściągało już nie pamiętam w którą stronę.
W teorii powinno – wymiana poduch. W przedlifcie nie ma 'łożyska' w poduszce w polifcie jest (opis uproszczony
)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6