Stoję przed przykrą koniecznością regeneracji wtrysków Denso 13H50A , 13H50B z mojego "traktora" RF5C i poszukuję opinii na temat regeneracji wtrysków w okolicy trójmiasta.
Do tej pory zebrałem 3 kontakty:
1. http://www.diesel-gdansk.pl/index.php?p=1_3_Kontakt
Facet jest polecany przez Mechanika który regenerował u niego wtryski. Rozmawiałem też z facetem który pracował w ASO Mazdy na Elbląskiej i też o nim słyszał. Koszt 200zł za sprawdzenie 4 wtrysków na stole probierczym + 400…450zł za wymianę końcówki rozpylacza na porządny zamiennik (nic więcej w tych wtryskach nie da się podobno zrobić bo Denso nie sprzedaje zestawy naprawcze)
2. http://www.serwis.pezal.com/#wtryskiwacze
Serwis który wg kilku mechaników z którymi rozmawiałem dużo kasuje, a jakość jest bardzo słaba. Mają autoryzację Denso aby sprzedawać wtryski „zregenerowane fabrycznie” . Te niekorzystne opinie są jednak dla mnie bardzo zniechęcające...
[DODANE PO ROZMOWIE Z PEZALEM] Cytuję "Dla wtrysków od RF5C Pezal nic nie jest w stanie pomóc-tych wtrysków się nie regeneruje, jedynie dla RF7C sprzedają wtryski, które wcześniej sami kupują od Denso, gdzie są one fabrycznie regenerowane"
3. http://www.motogab.pl
Facet (z dostępnych mi informacji) niegdyś pracował w Pezalu w Gdańsku (firmie regenerującej min wtryski) ale podobno odszedł od nich i założył swój biznes. Koszt 200zł za sprawdzenie 4 wtrysków na stole probierczym + 400…450zł za wymianę końcówki rozpylacza na porządny zamiennik (nic więcej w tych wtryskach nie da się podobno zrobić bo Denso nie sprzedaje zestawy naprawcze)
Czy ktoś z was miał przyjemność skorzystania z jakiś z tych firm przy regeneracji wtrysków?
Jakie są doświadczenia Wasze po przejechaniu iluś tam km na zregenerowanym wtrysku?
Dlaczego prawdopodobnie muszę wymienić/zregenerować wtrysk?
a) bo pojawia mi się co chwilę (kilka min po skasowaniu) błąd P0301=wypadanie zapłony na 1 cylindrze, objawiający się trzęsieniem silnika /praca na 3 garach/
b) bo znikają mi spore ilości oleju (ostatnio po miesiącu dolałem ok 2L i dopiero po tym bagnet był zamoczony na poziomie 40% między Low a High. Olej mierzyłem na rozgrzanym silniku, po wyłączeniu auta i odczekaniu 10-15min
c) bo ciągnę za sobą ogrooooomną chmurę dymu szarego widocznego na załączonym filmiku
d) bo wykonałem następujące czynności które nic nie dały w tej kwestii:
-sprawdziłem układ dolotu powietrza i wykonałem czyszczenie kolektora dolotowego,
-wyczyściłem EGRa,
-naprawiłem solenoid sterujący EGR,
-sprawdziłem optycznie wężyki sterowania podciśnienia,
-sprawdziłem wszystkie solenoidy,
-wymieniłem filtr powietrza,
-oczyściłem przepływomierz,
-oczyściłem wtryski benzyną ekstrakcyjną i ropą (bez używania mechanicznych narzędzi). Z pierwszym były problemy z wyjęciem i na nim wyskakuje powracający ciągle błąd P0301
-wymieniłem podkładki pod wtryskami na te kupione w poniższym linku (ale chyba za słabo je dokręciłem bo przez korek wlewu oleju dalej leci dym jak z rury wydechowej i słychać klepanie wtrysku)
http://www.mazparts.pl/oferta-specjalna ... -ditd-citd
Poprawcie mnie proszę jeśli się mylę ale czy po tym wszystkim powinienem jeszcze coś zrobić aby upewnić się że to nie wtryski powodują tą chmurę dymu za mną?
Nawiasem mówiąc koszt podkładek w ASO =27,60zł natomiast w Japparts w Gdańsku zamienniki Bosha kupić można za 4zł – macro-fotka wraz z pomiarami (starych podkładek i nowych) wykonanymi suwmiarką poniżej...
http://fotoo.pl//out.php?i=1028181_podk-adki-boscha.jpg

http://fotoo.pl//out.php?i=1033077_podk ... nanie2.jpg

Oto moje wtryski z powiększeniem na sam rozpylacz (czyli jedyny element który można w nich wymienić)

Tutaj powiększenie rozpylacza z widocznymi otwami przez które rozpylane jest paliwko (gdzieś czytałem że te otwory mają ok 0,02mm wiec bardzoooo łatwo je zatkać nawet podczas czyszczenia

Tutaj obraz pokazujący kod części Mazdy dla podkładek: RF2A 13H51B

A to filmik mojego dymowozu...
Edit 21.09.2015
Wtryski oddałem w miniony wtorek do testów do http://www.diesel-gdansk.pl
3dni później smutna diagnoza = "2 rozpylacze wtrysków są w stanie bardzo średnim, a 2 kolejne praktycznie nie istnieją".
Dziś dostałem telefon o odbiorze wtrysków po regeneracji i wymianie 4 rozpylaczy na porządne zamienniki firmy "dodam opis i zdjęcia jak je odbiorę<oczko> ".
Całkowity koszt z roczną gwarancją 1800zł
Krucze auto ma 11 lat i znowu wymaga dużych kosztów....
NIGDY WIĘCEJ MAZDY!!!