Regeneracja wtrysku 13H50 DENSO (OD RF5C) – przedlift

Postprzez marc07 » 9 wrz 2015, 13:05

Szanowni forumowicze
Stoję przed przykrą koniecznością regeneracji wtrysków Denso 13H50A , 13H50B z mojego "traktora" RF5C i poszukuję opinii na temat regeneracji wtrysków w okolicy trójmiasta.

Do tej pory zebrałem 3 kontakty:

1. http://www.diesel-gdansk.pl/index.php?p=1_3_Kontakt

Facet jest polecany przez Mechanika który regenerował u niego wtryski. Rozmawiałem też z facetem który pracował w ASO Mazdy na Elbląskiej i też o nim słyszał. Koszt 200zł za sprawdzenie 4 wtrysków na stole probierczym + 400…450zł za wymianę końcówki rozpylacza na porządny zamiennik (nic więcej w tych wtryskach nie da się podobno zrobić bo Denso nie sprzedaje zestawy naprawcze)

2. http://www.serwis.pezal.com/#wtryskiwacze

Serwis który wg kilku mechaników z którymi rozmawiałem dużo kasuje, a jakość jest bardzo słaba. Mają autoryzację Denso aby sprzedawać wtryski „zregenerowane fabrycznie” . Te niekorzystne opinie są jednak dla mnie bardzo zniechęcające...
[DODANE PO ROZMOWIE Z PEZALEM] Cytuję "Dla wtrysków od RF5C Pezal nic nie jest w stanie pomóc-tych wtrysków się nie regeneruje, jedynie dla RF7C sprzedają wtryski, które wcześniej sami kupują od Denso, gdzie są one fabrycznie regenerowane"

3. http://www.motogab.pl

Facet (z dostępnych mi informacji) niegdyś pracował w Pezalu w Gdańsku (firmie regenerującej min wtryski) ale podobno odszedł od nich i założył swój biznes. Koszt 200zł za sprawdzenie 4 wtrysków na stole probierczym + 400…450zł za wymianę końcówki rozpylacza na porządny zamiennik (nic więcej w tych wtryskach nie da się podobno zrobić bo Denso nie sprzedaje zestawy naprawcze)

Czy ktoś z was miał przyjemność skorzystania z jakiś z tych firm przy regeneracji wtrysków?
Jakie są doświadczenia Wasze po przejechaniu iluś tam km na zregenerowanym wtrysku?


Dlaczego prawdopodobnie muszę wymienić/zregenerować wtrysk?
a) bo pojawia mi się co chwilę (kilka min po skasowaniu) błąd P0301=wypadanie zapłony na 1 cylindrze, objawiający się trzęsieniem silnika /praca na 3 garach/
b) bo znikają mi spore ilości oleju (ostatnio po miesiącu dolałem ok 2L i dopiero po tym bagnet był zamoczony na poziomie 40% między Low a High. Olej mierzyłem na rozgrzanym silniku, po wyłączeniu auta i odczekaniu 10-15min
c) bo ciągnę za sobą ogrooooomną chmurę dymu szarego widocznego na załączonym filmiku
d) bo wykonałem następujące czynności które nic nie dały w tej kwestii:
-sprawdziłem układ dolotu powietrza i wykonałem czyszczenie kolektora dolotowego,
-wyczyściłem EGRa,
-naprawiłem solenoid sterujący EGR,
-sprawdziłem optycznie wężyki sterowania podciśnienia,
-sprawdziłem wszystkie solenoidy,
-wymieniłem filtr powietrza,
-oczyściłem przepływomierz,
-oczyściłem wtryski benzyną ekstrakcyjną i ropą (bez używania mechanicznych narzędzi). Z pierwszym były problemy z wyjęciem i na nim wyskakuje powracający ciągle błąd P0301
-wymieniłem podkładki pod wtryskami na te kupione w poniższym linku (ale chyba za słabo je dokręciłem bo przez korek wlewu oleju dalej leci dym jak z rury wydechowej i słychać klepanie wtrysku)

http://www.mazparts.pl/oferta-specjalna ... -ditd-citd

Poprawcie mnie proszę jeśli się mylę ale czy po tym wszystkim powinienem jeszcze coś zrobić aby upewnić się że to nie wtryski powodują tą chmurę dymu za mną?

Nawiasem mówiąc koszt podkładek w ASO =27,60zł natomiast w Japparts w Gdańsku zamienniki Bosha kupić można za 4zł – macro-fotka wraz z pomiarami (starych podkładek i nowych) wykonanymi suwmiarką poniżej...
http://fotoo.pl//out.php?i=1028181_podk-adki-boscha.jpg
Obrazek
http://fotoo.pl//out.php?i=1033077_podk ... nanie2.jpg
Obrazek

Oto moje wtryski z powiększeniem na sam rozpylacz (czyli jedyny element który można w nich wymienić)Obrazek

Tutaj powiększenie rozpylacza z widocznymi otwami przez które rozpylane jest paliwko (gdzieś czytałem że te otwory mają ok 0,02mm wiec bardzoooo łatwo je zatkać nawet podczas czyszczenia
Obrazek

Tutaj obraz pokazujący kod części Mazdy dla podkładek: RF2A 13H51B
Obrazek

A to filmik mojego dymowozu... :(


Edit 21.09.2015
Wtryski oddałem w miniony wtorek do testów do http://www.diesel-gdansk.pl
3dni później smutna diagnoza = "2 rozpylacze wtrysków są w stanie bardzo średnim, a 2 kolejne praktycznie nie istnieją".
Dziś dostałem telefon o odbiorze wtrysków po regeneracji i wymianie 4 rozpylaczy na porządne zamienniki firmy "dodam opis i zdjęcia jak je odbiorę<oczko> ".
Całkowity koszt z roczną gwarancją 1800zł :(
Krucze auto ma 11 lat i znowu wymaga dużych kosztów....
NIGDY WIĘCEJ MAZDY!!!
Ostatnio edytowano 21 wrz 2015, 09:28 przez marc07, łącznie edytowano 5 razy
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez dobrzyn22 » 9 wrz 2015, 13:48

decyzja należy do Ciebie... Pezal, to jedyny warsztat na Pomorzu, który ma autoryzację Denso... Kasują dużo z oczywistych chyba względów:

Diesel System Sp. z o.o. jako jedyna firma w Polsce oferuje wtryskiwacze regenerowane zgodnie z technologią DENSO. Regeneracja odbywa się w specjalnym, kwartalnie audytowanym przez DENSO serwisie, posiadającym odpowiednie wyposażenie i standardy czystości.

Produkowane przez nas wtryskiwacze posiadają pełną gwarancję producenta (2 lata, bez limitu kilometrów) i są wykorzystywane przez Autoryzowane Stacje Obsługi Pojazdów również do samochodów w okresie ich gwarancji producenta.

Wtryskiwacz regenerowany fabrycznie ma identyczne parametry jak fabrycznie nowy. Są to absolutnie tożsame produkty!!!


Tym samym ostrzegamy przed zakupem i montażem w samochodach wtryskiwaczy DENSO „regenerowanych” w sposób nieautoryzowany – gdyż ich jakość bardzo często nie spełnia kompletnie żadnych norm i standardów jakości – co może prowadzić do poważnych problemów z silnikiem Państwa samochodów.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 9 wrz 2015, 19:22

Możesz jeszcze spróbować zamienić miejscami wtrysk 1. z sąsiednim i sprawdzić czy błąd zmieni się na P0302 zgodnie z poniższym
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 06600.html

Jeżeli po podmianie wtrysku dalej będzie błąd pierwszego cylindra, sprawdzić należny kompresje silnika i szczelność cylindrów.
Mi dymienie + błąd bardziej wygląda na uszczelkę pod głowicą lub nieszczelność cylindra ( szary dym to albo spalany olej albo płyn chłodzący ). Były jeszcze przypadki uszkodzeń wiązki elektrycznej idącej do wtryskiwacza / zaśniedziałych wtyczek ale ten biały dym wskazuje na coś poważniejszego. Zacznij od tego, co napisałem. Zamiana wtrysków miejscami / kompresja / szczelność cylindrów.

Dopisano 9 wrz 2015, 19:41:

" Mazda – (RF7J13H50 or RF8G13H50)
Cena regenerowanego wtryskiwacza od 802,51 PLN netto (095000-5780R)
Mazda 3, Mazda 5, Mazda 6, Mazda CX-5, Mazda CX-7, Mazda MPV"
http://www.diesel-system.pl/wtryskiwacze-regenerowane-fabrycznie/

Wiec mi wygląda na to, ze do polifta i nowszych silników ( R2) wtryskiwacze regenerowane są dostępne, do RF5C ( przedliftowy ) denso nie oferuje.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez marc07 » 9 wrz 2015, 20:28

Ok – zrobię jak radzisz bo to nic nie kosztuje – zamienię wtrysk z przewodem na pozycję 4 i (zapewne po paru minutach) otrzymam P0304. I tak musze zdjąć czapkę i wykręcić te ustrojstwa, a podkładkę wtrysku na tą chwilę można zostawić pewnie tą którą wymieniłem tydzień temu...

Po zdjęciu uszczelki między kolektorem ssącym a blokiem silnika widać było niewielkie ślady osadów po wycieku płynu chłodniczego, ale jeśli miałbym ocenić co mi bardziej znika (olej czy płyn chłodniczy) to zdecydowanie jest to olej i to w dużych ilościach (co chyba potwierdza potworną chmurę dymu za mną)

Możesz rozwinąć myśl w temacie nieszczelności cylindra? Masz na myśli zniszczone pierścienie cylindra? Czy raczej wypalenie tłoka przez np. lejący wtrysk? Jest jakiś sposób na zdiagnozowanie tego bez zrzucania głowicy?

Uszkodzenie wiązki do wtryskiwacza to chyba mało prawdopodobne, ale sprawdze czy jest przejście między wtyczkami.
W tym co wykonałem zapomniałem dopisać że we wtyczki które były rozpinane zostały potraktowane preparatami usuwającym tlenki i spłukującym efekty czyszczenia styków (są to preparaty do czyszczenia styków w elektronice)
Najpierw Kontakt S https://sklep.avt.pl/kontakt-s-300ml.html
A do spłukania Kontakt U https://sklep.avt.pl/kontakt-u-60ml.html
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez smile » 9 wrz 2015, 20:51

marc07 napisał(a):Możesz rozwinąć myśl w temacie nieszczelności cylindra? Masz na myśli zniszczone pierścienie cylindra? Czy raczej wypalenie tłoka przez np. lejący wtrysk? Jest jakiś sposób na zdiagnozowanie tego bez zrzucania głowicy?


Co do sposobu, można by próbować podejść jakimś endoskopem przez np. otwór po wtryskiwaczu, ale nie wiem czy wejdzie tamtędy kamera ( zazwyczaj średnica kamery 8 mm, są także takie, co mają np 5,5 mm i to już może wejdzie.. ) i obejrzeć jak wygląda denko tłoka. Ciężko wyrokować czy pierścienie, czy pęknięty tłok, kamera może coś pokazać. Ale najpierw pomiar kompresji / szczelności. Jeżeli olej nie znika poprzez turbo, to znika poprzez silnik.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez marc07 » 9 wrz 2015, 21:08

można by próbować podejść jakimś endoskopem przez np. otwór po wtryskiwaczu

W pracy mamy VideoEndoskop ale na bank ma większą głowice niż średnica rozpylacza...
Wiesz gdzie w okolicy Gdańska mają taki z maleńką głowica?
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez MrShaleck » 10 wrz 2015, 10:27

marc07 napisał(a):a) bo pojawia mi się co chwilę (kilka min po skasowaniu) błąd P0301=wypadanie zapłony na 1 cylindrze, objawiający się trzęsieniem silnika /praca na 3 garach/


Uwalony wtrysk, zapchany lub cokolwiek. Miałem to samo, samochód dodatkowo wchodził w tryb awaryjny. A Twoje dymienie szaro-białe to i tak bym się upierał przy uszczelce głowicy, paleniu płynu lub oleju.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2610 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez bieski » 10 wrz 2015, 10:35

marc07 napisał(a):wymieniłem podkładki pod wtryskami na te kupione w poniższym linku

A smok wyczyszczony? Generalnie z korka oleju nie powinno dymić.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez marc07 » 10 wrz 2015, 11:34

Smok oleju byl sprawdzany rok temu.
Po 10 latach pracy i 250 000 km uwalenie smoka oceniłemna max 20%.
Naturalnie podczas inspekcji smoka zostal on oczyszczony...

Po pojawieniu się bledu P0301czasem mi tez wchodzi w tryb awaryjny, co przeklada się na ograniczenie obrotów do ok 1500 RPM i jazda w trybie "emeryt style"
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez Tomiik » 11 wrz 2015, 18:01

A czy wtryski 13H50A nie różnią sie niczym od 13H50B, bo masz 3 szt A i 1szt B. Ja słyszałem ze nie można tak mieszać, czy to jest prawda? Jest jakaś różnica miedzy tymi wtryskami?
Początkujący
 
Od: 10 lis 2009, 17:34
Posty: 3
Skąd: Rzeszów
Auto: M6'05 kombi

Postprzez MrShaleck » 11 wrz 2015, 19:26

Nie można zamieniać tak wtrysków. Dodatkowo nawet numery wtrysku musza zgadzać się z numerami kabelków sterujących.
Ostatnio edytowano 14 wrz 2015, 07:12 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2610 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez smile » 11 wrz 2015, 21:08

roxygenium napisał(a):Nie można zamieniać tak wtrysków.

Nie można bo??
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez marc07 » 11 wrz 2015, 22:37

czy wtryski 13H50A nie różnią sie niczym od 13H50B


Był wątek o tym choć nie wypowiedzieli się Ci który mają na tym forum największe doświadczenie – wynikało że literki oznaczają tylko kolejną serię (poprawcie mnie jeśli się mylę ale nie jestem ekspertem w tej materii).

Oto link do tego postu
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=410&t=154942&p=2633283&hilit=13h50#p2633283

Jeżdżę tym ciągnikiem od 158 000 km (obecnie mam 261 000km) i nie sądzę aby poprzedni właściciel coś przy nich majstrował. Sądzę że tak zostały zamontowane w fabryce.

Oczywiście nr kabelków odpowiadają nr wybitym na deklach wtrysków.
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez MrShaleck » 11 wrz 2015, 23:30

smile napisał(a):
roxygenium napisał(a):Nie można zamieniać tak wtrysków.

Nie można bo??


Chodziło mi o całe zamieszanie na relacji kabel-wtrysk-numeracja o czym była nie raz i 2 mowa na forum.
Zmęczenie materiału, ale nie wtrysku – moje po robocie, sry.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2610 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez smile » 12 wrz 2015, 08:29

W polifcie owszem występowały wtryski których nie można zakładać z pozostałymi (różnica w oznaczeniu to zamalowane kółko na końcu), ale to w RF7 więc koniec OT.

TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez marc07 » 15 wrz 2015, 09:45

Panowie jeszcze jedna sprawa (choć z pozoru pytanie może wydawać się nieco głupie)

Czy podkładka widoczna na zdjęciu osadzona na śrubie docisku wtrysków musi być dokręcona tak by stykała się z przylgą?

Oczywiście wiem że ważny jest moment dokręcania ale jak to wygląda u Was?

Obrazek

Wtryski do sprawdzenia i regeneracji zdecydował się oddać tu
http://www.diesel-gdansk.pl/index.php?p=1_3_Kontakt
Opiszę co i jak gdy będzie już wiadomo w jakim stanie są.
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez Pioteq25 » 21 wrz 2015, 23:52

Na moje podkładka powinna być dociśnięta nie mniej jak podkładki pod wtryskiwaczami.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6