Za wysokie ciśnienie na listwie CommonRail

Postprzez gtokarczyk » 1 wrz 2015, 18:31

połączyłem się :)

jeśli dobrze wczytałem to te pidy na 1 do 4 wtryskach przy 35MPA wyszły wartości zero "0" dla wszystkich wtrysków. Procedurę zrobiłem tak , że na włączonym silniku uruchomiłem sprawdzanie pochodził chwilę silnik i wyłączyłem i pokazało wartości zero. Czy to dobrze?

Ciekawa sprawa bo teraz na mim sprzęcie pokazało mi ciśnienie na listwie 35-37 MPa i wartość 1,56 V.

Nie wiem czemu jak przedtem mi sprawdzali to pokazywało 57 MPa ciekawe. Ale dalej dymi na wolnym.

Co dalej z tym?
Początkujący
 
Od: 27 sie 2015, 07:07
Posty: 14
Skąd: Limanowa
Auto: Mazda 6 I GY, rok 2007, silnik MZR-CD 143 KM

Postprzez Pioteq25 » 1 wrz 2015, 19:16

Możesz zrobić kalibrację wtryskiwaczy? Sprawdź numery wtrysków z tym co podaje program.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez tadziol » 1 wrz 2015, 21:01

gtokarczyk napisał(a):teraz na mim sprzęcie pokazało mi ciśnienie na listwie 35-37 MPa
a wcześniej
gtokarczyk napisał(a):Po diagnostyce wyszło na jaw że ciśnienie na listwie CommonRail przy biegu jałowym jest za wysokie wynosi ponad 500 bar
Mechanik zdiagnozował problemy z wtryskami.
Wadliwe wtryski stwierdził na podstawie: 1. podpięcie urządzenia diagnostycznego i sprawdzenie parametrów na wtryskach. wyszło że są poza zakresem.
a teraz za to
jeśli dobrze wczytałem to te pidy na 1 do 4 wtryskach przy 35MPA wyszły wartości zero "0" dla wszystkich


dlatego tu zgadzam się z kolegą
Pioteq25 napisał(a):Mechanik pewnie nie obeznamy w tym silniku – leci ze standardem wtryski, pompa.... Nie radzę naprawy w takich warsztatach, bo popłyniesz z kasą jak nie jeden.


Do rzeczy : masz wyzerowane wartości wtrysków.Zrób kalibrację przy pomocy FS i wtedy ponownie odczytaj te wartości dla wtrysków.Na razie nic nie koduj i nie zeruj,szkoda czasu i roboty.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kubsztyk » 1 wrz 2015, 21:29

Tu jest fajny link ze sterownikami udostępniony w temacie na forum Elektroda:
http://www.totalcardiagnostics.com/supp ... 2-software
Ściągałem stąd sterowniki i działało mi zarówno na Win8, 8.1, jak i wszystko jest poprawnie na Win10.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez gtokarczyk » 1 wrz 2015, 22:02

Po kolei:

Pioteq25 napisał(a): Sprawdź numery wtrys[vimeo][/vimeo]ków z tym co podaje program.


U mnie najpierw sprawdziłem jakie numery pokazuje a potem wpisałem nowe. I faktycznie zdziwiło mnie że te co mam wpisać są inne niż te odczytane, ale przesadnie się tym nie przejąłem, a pewno szkoda:( o czym to świadczy, że te odczytane są inne niż te co zakodowałem?

tadziol napisał(a):Na razie nic nie koduj i nie zeruj,szkoda czasu i roboty.


Zanim przeczytałem to już wyzerowałem: wtryski, pompę paliwa, czujnik CO2 , i wtryski. jeszcze SCV.

Pioteq25 napisał(a):Możesz zrobić kalibrację wtryskiwaczy?


Po wyzerowaniu wszystkiego, chciałem zrobić kalibrację wtrysków i tu pojawił się problem. Po wybraniu tej funkcji i odpaleniu silnika, program zaczął coś robić, silnik zaczął wydawać coraz głośniejsze stuki i dymił na czarno jak diabli, i niestety program po dojściu do 3-4% zatrzymywał wykonanie kalibracji i wywalał błąd. Próbowałem ze 3x zrobić ale za każdym razem stuki w silniku i dymy i błąd – przerwanie akcji. To tyle udało mi się zrobić niestety. Jutro chyba będę próbował podmienić sterownik silnika i zobaczyć co wtedy się stanie. Coś mi się zaczyna wydawać, że może jednak regeneracja tych wtrysków była zrobiona niewłaściwie.

Co dalej z tym robić?
Początkujący
 
Od: 27 sie 2015, 07:07
Posty: 14
Skąd: Limanowa
Auto: Mazda 6 I GY, rok 2007, silnik MZR-CD 143 KM

Postprzez tadziol » 1 wrz 2015, 23:25

Rozgrzać silnik i walnąć kalibrację "z kabla".
Wymiana PCM-u ? Kolejny "dziwny" pomysł.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez gtokarczyk » 2 wrz 2015, 06:35

Witam

tadziol napisał(a):walnąć kalibrację "z kabla".


czyli podpiąć się z kompa poprzez ELM327 kablem? Tak się podpiąłem.Mam ELM327 na kabel i tak się też podpiąłem. Ale rozgrzeje silnik i spróbuje jeszcze raz.

tadziol napisał(a):Wymiana PCM-u ? Kolejny "dziwny" pomysł.


Dla mnie to też dziwny pomysł, ale już chce mieć pewność że wszystko będę miał sprawne :D Żartuje, taka jest sugestia moich mechaników. Ale jak już wcześniej pisaliśmy
Pioteq25 napisał(a):Mechanik pewnie nie obeznamy w tym silniku – leci ze standardem wtryski, pompa.... Nie radzę naprawy w takich warsztatach, bo popłyniesz z kasą jak nie jeden.


Więc to już ostatnia ich próba.

Raczej dzisiaj nie będę z tym walczył, inne sprawy na głowie, więc czwartek dam info co mi wyszło.

Jeszcze raz dzięki koledzy za pomoc i cierpliwość.
Początkujący
 
Od: 27 sie 2015, 07:07
Posty: 14
Skąd: Limanowa
Auto: Mazda 6 I GY, rok 2007, silnik MZR-CD 143 KM

Postprzez dobrzyn22 » 2 wrz 2015, 08:32

gtokarczyk napisał(a):Witam

tadziol napisał(a):

walnąć kalibrację "z kabla".



czyli podpiąć się z kompa poprzez ELM327 kablem? Tak się podpiąłem.Mam ELM327 na kabel i tak się też podpiąłem. Ale rozgrzeje silnik i spróbuje jeszcze raz.


raczej chodzi o taką kalibrację:
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez gtokarczyk » 3 wrz 2015, 06:46

Witam,

Jeszcze nie sprawdziłem pomysłu z tą "kalibracją z kabla", jakoś mnie przeraził ten filmik, bo aż nie jestem tak obcykany w temacie aby coś tam grzebać w tej skrzynce, ale się zobaczy na to.

A tak trochę wracając do źródeł, czyli poddawana w wątpliwość przez Tadziola sprawa że regeneracja wtrysków była do bani. Coraz bardziej wydaje mi się ten pomysł nie głupi :) Myślałem, czy nie kupić gdzieś np. na allegro wtrysków takich nie regenerowanych tylko z rozbitego auta i wsadzić zamiast moich a wtedy sprawdzić reakcje czy dymi dalej? Czy to głupi pomysł? <glupek2> Proszę o poradę. Mi już ręce opadają.

Do tego wczoraj usłyszałem już definitywnie od mojego mechanika, że w sumie to nie wie co zrobić i trzeba szukać gdzie indziej. No i <dupa>
Początkujący
 
Od: 27 sie 2015, 07:07
Posty: 14
Skąd: Limanowa
Auto: Mazda 6 I GY, rok 2007, silnik MZR-CD 143 KM

Postprzez Pioteq25 » 3 wrz 2015, 18:09

Najważniejsze że masz gwarancję na regenerację tych co masz pod maską i możesz się upomnieć o zwrot kosztów.
Spróbuj kupić używki z małym przebiegiem z gwarancją zwrotu.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez smile » 3 wrz 2015, 20:30

Wymontuj wtrysku i daj do sprawdzenia, tylko nie tam gdzie je regenerowaleś, i do czasu werdyktu nic nie wspominając, że były regenerowane...
Podmiana PCM zupełnie zbędna, Tadziol ma chyba niemal największą wiedzę na ten temat.

TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 3 wrz 2015, 21:56

gtokarczyk napisał(a):Proszę o poradę. Mi już ręce opadają
tadziol napisał(a):Rozgrzać silnik i walnąć kalibrację "z kabla".
gtokarczyk napisał(a):nie sprawdziłem pomysłu z tą "kalibracją z kabla", jakoś mnie przeraził ten filmik

Ale podmieniać PCM-y i grzebać w softach to się nie boisz... :|
Zrób to co Ci radzimy,a nie słuchaj mechanika,który
gtokarczyk napisał(a):że w sumie to nie wie co zrobić i trzeba szukać gdzie indziej.

smile napisał(a):Wymontuj wtrysku i daj do sprawdzenia
czyli jedynie do Denso Polska Wa-wa.Bo innym "regeneratorom" to ja nie ufam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez gtokarczyk » 8 wrz 2015, 06:52

Witam,

I już wszystko wiadomo niestety :( szkoda, że tak późno. Przez to że wcześniej nie zająłem się wtryskami które padały, wypaliły mi tłoki albo gorzej :( Dzisiaj będę wiedział. Mechanik sprawdził w końcu ciśnienie na tłokach i wyszło że na dwóch mam po 26 a na dwóch pozostałych po 10 :( No i dupa.

Dzisiaj ma rozbierać silnik i sprawdzić co dokładnie jest zniszczone. Jeśli tylko tłoki, to jeszcze się zrobi, ale jak w bloku coś to sam nie wiem co robić. Zmienić silnik i od razu cały samochód?

Więc wątek uważam za zamknięty, a tylko nauczka dla mnie aby po kupnie albo najlepiej przed sprawdzić wszystkie parametry a nie w ciemno kupować.

pozdrawiam
GTokarczyk
Początkujący
 
Od: 27 sie 2015, 07:07
Posty: 14
Skąd: Limanowa
Auto: Mazda 6 I GY, rok 2007, silnik MZR-CD 143 KM

Postprzez gtokarczyk » 29 wrz 2015, 20:53

Niestety muszę odświeżyć temat. <płacze>

Jak ostatnio napisałem, jak okazało się że ciśnienie na tłokach 3 i 4 mam dużo za niskie, rozebrałem silnik. Po rozebraniu silnika okazało się, że są pęknięte 3 zawory właśnie na tych tłokach, dodatkowo gniazdo jednego z nich też coś już ruszone było. Tłoki i pozostałe części w porządku, nic innego nie wypaliło. Po zmianie zaworów i ponownym zamontowaniu silnika dymienie ustało. Już myślałem, że będę szczęśliwie jeździł. Niestety, po podpięciu się do forscan'a okazało się że ciśnienie na listwie Common Rail jest na początku około 35 MPA i się trzyma. Po przejechaniu się trochę i znowu podpięciu forscan'a ciśnienie przez kilka sekund było na poziomie 35 MPa a następnie w szybkim tempie dosłownie kilku sekund podskoczyło na biegu jałowym do 40, 65, i ponad 100 MPa. Silnik słychać że zaczyna głośniej i szybciej pracować, po dodaniu gazy ciśnienie znowu spada do 35MPa i akcja się powtarza. Boję się, że znowu coś rozwali. Już mi się płakać chce nad tym samochodem i tracę do niego siły.

Dla przypomnienia zmieniłem lub regenerowałem już :
– wtryski,
– te zawory co były pęknięte,
– wymieniłem komputer w samochodzie,
– wymieniłem zawór SCV,
– nie mam DPF wycięty.

Wrzuciłem nawet oryginalny soft z nie wyciętym DPF'em ale też jest taki efekt póki nie obetnie jak się kapnie że nie ma DPF.

Bardzo proszę o pomoc co może być przyczyną takiego zachowania.

Pozdrawiam
GTokarczyk
Początkujący
 
Od: 27 sie 2015, 07:07
Posty: 14
Skąd: Limanowa
Auto: Mazda 6 I GY, rok 2007, silnik MZR-CD 143 KM

Postprzez smile » 29 wrz 2015, 22:28

gtokarczyk napisał(a):Bardzo proszę o pomoc co może być przyczyną takiego zachowania.
Tani zakup?!
gtokarczyk napisał(a):Boję się, że znowu coś rozwali. Już mi się płakać chce nad tym samochodem i tracę do niego siły.
Przestań się mazać, chłopaki nie płaczą. Jeździj i ciesz się jazdą.

Jak by ciśnienie na listwie było poza norma, to pewnie by jakiś error wyskoczył. Może on sobie po prostu chce zrobić kalibracje wtrysków?! A.... wtryski wprogramowałeś?! Wszystkie są właściwe? Masz może ich oznaczenie?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 30 wrz 2015, 20:27

smile napisał(a):Jak by ciśnienie na listwie było poza norma, to pewnie by jakiś error wyskoczył.
Niekoniecznie,jeśli ciśnienie zawiera się jeszcze w granicach dopuszczalnych przez PCM,to będzie null DTC.
smile napisał(a):Może on sobie po prostu chce zrobić kalibracje wtrysków?
A może warto się zastanowić nad związkiem tych trzech wartości : ciśnienie paliwa – czas otwarcia wtrysku – dawka paliwa ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Leoo » 24 lis 2015, 00:34

Proponuję sprawdzić wskazania czujnika temperatury paliwa Forscanem.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6