Konserwacja antykorozyjna podwozia

Postprzez hasiolis » 22 sie 2015, 12:23

Dzięki za odpowiedź :) Mam jeszcze pytanie czy tego Noxudol um1600 5 litrów starczy na cały samochód (Podwozie + nadkola) oraz który podkład jest lepszy??
1. http://www.cortini.pl/anty_rdza,436,produkt.html
2. http://www.cortini.pl/podklad_przeciwko ... odukt.html
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2015, 21:44
Posty: 19
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 3 BK 2004 TOP SPORT
2.0 16v 150 KM

Postprzez ProboszczV6 » 22 sie 2015, 14:13

Ostatnio jak byłem u nich to pokazywali mi ten środek Akemi "anty-rdza" podobno bardzo skuteczne ale drogie jak cholera... mała buteleczka kosztuje 50zł, nie stosowałem jeszcze, nie miałem potrzeby. Najlepiej zadzwoń do Dagnexu i zapytaj czy można na to położyć konserwację, bo w opisie jest napisane że nie zalecają lakierowania...
Farba Rostgrund ma własności podobne do starej porządnej olowianej minii, tyle że jest bez ołowiu.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez widmo82 » 28 sie 2015, 09:55

Poprzedni wlasciciel zabezpieczył JAKOŚ podwozie barankiem (nie wiem jakim i czy coś pod niego jeszcze zastosował). Było to zapewne kilka lat temu i wdzię już prześwity rdzy. Oczywiście Niemiec zrobił to tak by było widać z kanału, dlatego ukryte nadkola nie zostały zabezpieczone. Chcę ponowić konserwację uprzednio czyszcząc ogniska korozji i nanieść tam gdzie jeszcze nic nie mam.

mam pare pytań...
1. jak zabezpieczyć śruby podwozia? Zatryskanie noxudolem 900/1600 moze przeciez znacząco utrudnić ruszenie tych śrub. Zdaje sobie sprawę, ze z dwojga złego to lepsze rozwiązanie (niż. zjedzenie przez rdzę), ale pytam bo może ktoś jednak coś jeszcze podpowie.
2. jak zabezpieczyć śruby nadwozia? Te od mocowania maski lub klapy bagażnika, siłowników? – Wolalbym uniknąć czarnych środków, najlepiej przezroczystych, ale zasychających. Te co znam jeśli sa przezroczyste/mleczne to długo nie zasychają, albo są ciemne i zasychają szybko.
3. Spotkałem się z opinią, że Noxodul 900 barzo dlugo schnie i chroni głównie przed solą/wilgocią a Noxudol 1600 bardziej nastawiony jest na ochrone przed uszkodzeniami mechanicznymi. Co o tym myślicie?
4. Jak trzymają się te środki innych zabezpieczeń (nie wiem co mam obecnie na aucie, ale jest czarne hehe)

Na chwilę obecną skłaniam się do zastosowania 700 w profile zamknięte a reszte 1600 (bez stosowania Plastone lub 900).
Ostatnio edytowano 28 sie 2015, 17:13 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez avalar » 28 sie 2015, 10:14

A jak wypadają środki Noxodul w porównaniu z valvoline tectyl?
Może ma ktoś doświadczenia z tymi środkami? Ja testowałem Valvoline co prawda nie w mazdzie ale po roku wygląda to nieźle.
W przyszłym miesiącu zabieram się za konserwacje i chętnie poznam waszą opinię ;)
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2013, 21:50
Posty: 134
Skąd: Kraków
Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94

Postprzez Grzyby » 28 sie 2015, 11:41

avalar napisał(a):A jak wypadają środki Noxodul w porównaniu z valvoline tectyl?

Na pewno nie są gorsze (w mojej opinii deko lepsze).

Widmo, na śruby widoczne nanieś trochę 750 lub Tectyla ML. Zaschnie i będzie git.
Co do 900 to śmiało możesz nanosić na spód. Nie sądzę żeby długo schło – warunek jeden – powyżej 20 stopni. Nie obawiaj się zapryskania śrub podwozia. Powłoka jest plastyczna i nie ma problemów z odkręceniem późniejszym.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez widmo82 » 28 sie 2015, 11:43

Problem w tym ze po zastosowaniu wielu środków nie widać gołym okiem tego co się dzieje pod zabezpieczeniem. W ekstremalnych przypadkach konserwacja odchodzi a co jeśli ma micro spekania przez które przechodzi woda i sól a rdza zjada auto pod osłona czarnej mazi? Cześć profili zamkniętych pół roku temu zabezpieczylem Valvo a teraz poprawiam wszystko Noxudolem tylko nie wiem jeszcze którym.
Grzybku opinia o długim schnięcia 900 potwierdzona w kilku zakładach kiedy temperatura powietrza była grubo powyżej 20. Co do użycia Tectyla ML na zewnątrz... on jest taki mleczny i długo schnie, praktycznie mozna powiedziec ze zanim zaschnie to nalapie z powietrza kurzu i robi się taki podeschnięta brudna woskowa powłoka.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez ProboszczV6 » 31 sie 2015, 12:37

Rzeczywiście Noxudol 900 schnie bardzo długo, po prawie roku od konserwacji jeszcze się trochę lepi i można się pobrudzić, Noxudolem 1600 konserwowałem np wózek elektryczny, po miesiącu nie brudzi ale jest trochę lepki, przez co łapie kurz. To jedyna wada, mało istotna wg mnie. Dzięki temu Noxudol zachowuje też elastyczność przez co nie pęka i nie wchodzi pod niego woda. Są też takie metody konserwacji zeby spryskać całość Noxudolem 750 i na to położyć 900 albo 1600. Że niby lepiej się połączy z rdzą która może siedzieć w zagłębieniach.
Ostatnio edytowano 1 wrz 2015, 09:51 przez ProboszczV6, łącznie edytowano 1 raz
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Grzyby » 31 sie 2015, 15:49

ProboszczV6 napisał(a):Dzięki temu Noxudol zachowuje też elastyczność przez co nie pęka i nie wchodzi pod niego woda.

Dokładnie. Dla mnie to zaleta.

ProboszczV6 napisał(a):Są też takie metody konserwacji zeby spryskać całość Noxudolem 750 i ja to położyć 900 albo 1600. Że niby lepiej się połączy z rdzą która może siedzieć w zagłębieniach.

N750 to taki odpowiednik Tectyla ML – jeden i drugi ma wiązać rdzę i zatrzymywać jej rozrost. Pomysł użycia ich "na pierwszy ogień" wydaje się niegłupi :)
Tylko trochę drogi.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez widmo82 » 31 sie 2015, 20:08

Na stronie noxudola jest lista firm ktore z nimi wspolpracują. Trochę podzwoniłem.
Część ludzi nie mają pojęcia jak sprzedać swoje usługi. Jedna z rozmów?
– jaki środek stosujecie pod 1600
– a taki nasz podklad sprawdzony
– ale pytam o dokladna nazwe, symbol
– a czemu mam panu to zdradzić?
– bo inaczej Pan nie zarobi
– hehe to nie
<glupek2>
Czemu chce Pan pociągnąc podwozie tylko auto-plastone?
– bo jest tak dobry jak 900 i 1600
– tzn?
– no panie to to samo
– wg. specyfikacji rózni się
– eeee pisza co chcą, robie i widzę
– ale plastone nawet inna ma strukturę po zaschnięciu, 900 lepi się przez wiele miesiecy a 1600 zalecana jest do terenówek przez dystrybutora
– nie widac róznicy to robie najtanszym
<glupek2>
Odbyłem tez kilka rzeczowych rozmów z włascicielami zakladów w których realizuje się konserwację przez cały rok, nawet przy -30C. Mycie gorąca wodą z (nie powtorze nazwy) chemią, piachowanie, wyciągi i nagrzewnice, fotorelacje na kazdym etapie. I co ciekawe to czasem cena podobna do tej podanej przez wlascicieli cytowanych powyżej.

Rozmawialem z kumplem co pracuje od kilku lat w CSV i prywatnie ma swoja lakiernie. Twierdzi, ze jak komuś to zrobiłby środkami CSV, ale jak sobie to Noxudolem :) I twierdzi, ze Rust Eater jest niekwestionowanym liderem! Potwierdza, ze też słyszał o podkladzie z 750 pod 900/1600.
Zamieszał mi tez pochwalnymi opiniami o środkach http://www.fluid-film.pl
Jednak nie będę już chyba zmieniał tego co obczytalem się i na chwilę obecną:
Akemi Rust Eater (RUST CONVERTER) na miejsca gdzie po szlifowaniu zostaną jakieś drobinki rdzy
Akemi ROSTRGUND – już miałem go kupować, ale został mi odradzony ze względu na jednoskładnikowość i obiecano mi coś innego lepszego
Noxudol 700 w profile zamknięte
Noxudol 750 miejscowo jako podklad
Noxudol 1600 – ostatnia warstwa w postaci baranka
Ostatnio edytowano 1 wrz 2015, 13:31 przez widmo82, łącznie edytowano 2 razy
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Beny » 1 wrz 2015, 07:27

Widmo ale Akemi rost eater czy noxudol rost eater?
Robiłem tym drugim,miałem lekkie naloty na zgrzewie progów i zgrzewie podłogi. Na to zink spray od noxudol i N1600
Po dwóch sezonach musze poprawić bo delikatnie znów ten nalot się pojawił, robiłem dokładnie ale coś nie zagrało. Ten zink spray coś mi nie pasi.
Teraz myślałem uzyc brunoxa.
Mam jeszcze N700 do profili ale on chyba nie zasycha i ciężko go będzie z pędzla pokryć N1600? Co myślicie?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez ProboszczV6 » 1 wrz 2015, 09:54

Noxudol 700 nie zasycha wcale, cały czas jest elastyczny i penetruje szczeliny :] jakkolwiek to brzmi...więc na podkład pod konserwację się nie nadaje, Noxudol 750 normalnie zasycha, jest lepki ale nie "pełznie" tak jak n700
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez widmo82 » 1 wrz 2015, 13:21

Ten od Akemi. O tym z noxudola też słyszałem dobre opinie. Ale w opisie od Akemi jest info, że nie uszkadza powłok cynkowych, trzeba się dowiedzieć czy ten zjadacz rdzy od Noxudola nie zjadł też twojego Zinka
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Beny » 1 wrz 2015, 13:29

Ale on poszedł pierwszy i na to Zink.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez widmo82 » 1 wrz 2015, 13:33

Moze rdza wychodzi przez spaw od środka gdzie jest jej bardzo dużo i te środki nie dają rady? Nie wiem.
PS:
Edytowałem Akemi właściwą nazwę (RUST CONVERTER).
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Grzyby » 1 wrz 2015, 14:30

Widmo, to pierwsza konserwacja czy już działałeś wcześniej?
Bo jak pierwsza, to szkoda kasy :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez ProboszczV6 » 1 wrz 2015, 17:13

Beny, weź tą podłogę kolo progu wytnij, rozwierc zgrzewy na progu wyczyść porządnie i wstaw kawałek blachy. Rdza jest już między blachami i pewnie weszła już do wnetrza, w takim wypadku żaden rdzo-pożeracz nie pomoże, tylko nowa blacha. U mnie jest dokładnie to samo, mimo że wyszlifowałem do gołej blachy w tamtym roku i dobrze zabezpieczyłem to i tak zaczyna wyłazić na zewnątrz. Będę z tym robił na dniach, to postaram się robić zdjecia.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez czah666 » 2 wrz 2015, 01:55

Jeśli chodzi o brunox- stosowałem i niestety nie sprawdził się...
Na chwile obecną używam fertan i złego powiedzieć nie moge- no może cena :)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 23:09
Posty: 158 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda CX-30 2022
Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez Beny » 2 wrz 2015, 06:35

ProboszczV6 napisał(a): Rdza jest już między blachami i pewnie weszła już do wnetrza,
eee weź nie strasz.Narazie poprawie to co jest a jak znajdę czas to zagladne z tyłu pod wykładzinę.

Czacha 5 juz bierze?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez widmo82 » 2 wrz 2015, 07:27

Grzyby napisał(a):Widmo, to pierwsza konserwacja czy już działałeś wcześniej?
Bo jak pierwsza, to szkoda kasy :)

Pytasz o moje ogolne dzialania czy o to czy auto już coś kiedyś było zabezpieczane?
W poprzedniej mazdzie zabezpieczałem drzwi, klapę, maskę oraz nadkola spray środkami (Valvo i CSV), tę mazdę chce trochę konkretniej. Co do obecnego auta to jeszcze w Niemczech miała kładzionego jakiegoś baranka, niestety było to zrobione w taki sposób, ze pod nadkolami przy rantach brakuje. Nie wiem czy to taki fabryczny wynalazek, ale wygląda na trochę grubszą warstwę niż zwykle widuje fabryczne. Miejscami zaczyna przebijać rudą (np. wahacze) więc postanowiłem to doczyscic i pociągnac dokładniej całe podwozie.
Czemu piszesz, że to szkoda kasy?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Beny » 2 wrz 2015, 07:44

Grzyb robił 6 konkretnie bez ściemy,pewnie widziałeś fotorelacje a i tak finalnie ruda wylazla :(
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki